Apa clocotita iarna pe tabla...da sau nu...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    inca se confunda vopseaua de la 1300 cu vopseaua de la logan
    grundul care se aplica pe tabla are rol de a proteja tabla impotriva oxidari [a rugini pentru cei ce nu trecu pe la liceu] dar asigura si suprafata de contact intre vopsea si tabla
    peste vopsea este un strat de lac [sau mai multe]
    deci privita in sectiune aripa este formata din stratul de tabla ,grund ,vopsea si lac fiecare avind caracteristici de dilatare diferite dar indici de afinitate [atractie] foarte mari
    adica in traducere libera grundul se poate delasa [microscopic] pe suprafata tablei si a vopselei fara a pierde aderenta, vopseaua se poate deplasa pe suprafata grundului si a lacului fara a pierde aderenta, iar lacul se poate deplasa pe suprafata vopselei fara a pierde aderenta
    care este diferenta intre a spala cu apa rece o masima vara 80-90 grade la nivelul caroseriei cu apa la 11 grade deci o diferenta de 69-79grade
    sau trebuia vara sa incalzesc apa sau sa racesc masina????

    de fapt vopseaua grundul si lacul pe care le avem noi pe masima sunt de fapt niste pudre [chestii solide fin maruntite] fixate prin topire la temperaturi de peste 130 grade

    in concluzie NU SPALATI MASINA CU APA CALDA PESTE 130 GRADE CA PUTETI SA DISTRUGETI VOPSEAUA
    baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

    Comment


    • #32
      nu vreau sa fiu carcotas, dar sunt. te rog sa imi dai si mie un exemplu de apa incalzita, avand o temperatura de 130grade sau peste, intr-un mediu deschis...din cate stiu, s-a trecut de punctul de fierbere a apei la acea temperatura, iar intr-un mediu deschis...devine abur.
      Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

      Comment


      • #33
        Hai sa va spun si eu 2 patanii:
        1: acum 2 zile am avut treaba cu masina,a trebuit sa plec,si dimineata toata masina era bocna pentru ca cu 1 zi inainte am dus-o la spalatorie(am facut casco nou,trebuiau poze,deci trebuia spalata).Deci,dimineata toata masina era bocna.Am pornit-o am stat ceva timp cu ea pornita sa se mai incalzeasca.Ma duc eu frumusel la portbagaj,dar surpriza era inghetat butonul si nu-l puteam deschide.Nu stiam cum sa procedez ca toate solutiile de dezghetat sunt in portbagaj.Am coborat cu o sticla cu apa calda,si am turnat pe buton.Imediat s-au auzit pocnituri la buton.Am deschis portbagajul,si m-am dus sa dezghet parbrizul.Cred ca 1 minut am stat la parbriz si cand m-am intors la portbagaj inghetase butonul la loc.Am dat cu solutie de dezghetat pe el.Si nu a mai inghetat.
        2:ieri un tovaras ca:ba hai sa mancam ceva,etc.Mergem noi si avea turturi pe masina.Si era si usa inghetata.De parca ar fi turnat cineva apa pe ea.In fine.Avea asta nu stiu ce solutie in portbagaj.Cred ca era apa simpla.Si prima data vrea el sa dezghete parbrizul cu apa d-aia,si toarna acolo.Ii zic:ce faci ma?Cica:dezghet parbrizul...Pai asa )...Si se duce el vis-a-vis la un magazin si vine cu o sticla cu apa calda si da pe el.Eu eram intre timp la un alt magazin,sa fac aprovizionari.Si cand vin vad ca ieseau aburi de pe masina,si ii zic ce faci ma ai dat cu apa calda? Si face ca da.Si in cateva secunde a inghetat.Aripa stanga fata inghetase si face asta:ba esti nebun,si da cu mana ca a crezut ca o sa cada asa usor,si ii zic las-o ma acolo ca nu te deranjeaza,si aduce el suparat paleta pentru parbriz.Si a dat odata si a cazut o bucata de gheata cu tot cu vopsea.Si a ramas o mica mare pata urata .Asa e cu gheata asta.
        sigpic

        Comment


        • #34
          Originally posted by cristi3775 View Post
          nu vreau sa fiu carcotas, dar sunt. te rog sa imi dai si mie un exemplu de apa incalzita, avand o temperatura de 130grade sau peste, intr-un mediu deschis...din cate stiu, s-a trecut de punctul de fierbere a apei la acea temperatura, iar intr-un mediu deschis...devine abur.
          pii asta fu' si ideea' monser
          ca nu poti incalzi apa asfel incit sa dauneze vopselei [dar asta se aplica doar vopsiri industriale ,alea facute in garaj ies din discutie]

          si da poti incalzi apa peste 100 de grade la presiune normala , mai exact la 119-122 grade folosind excitarea electromagnetica a moleculelor de apa [adica incalzind apa la microunde]
          baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

          Comment


          • #35
            Sa imi dau si eu cu parerea.
            Eu zic ca nu prea i-ar face bine vopselei o apa clocotita aruncata peste vopseaua inghetata ca sa zic asa.
            Daca e doar calduta e ok,dar clocotita e mult prea mult zic eu.

            Comment


            • #36
              Originally posted by ovidiu.st View Post
              Da' ce-are? Sughite? Inteleg sa nu torni apa fiarta pe sticla (desi am indoieli si acolo, sticla de parbriz e foarte rezistenta la diferente mari de temperatura. Am testat asta pe vechea dacie cand am dus-o pe ultimul drum.), dar pe tabla, nu vad de ce n-ai putea turna. .........................
              E rezistenta sticla atata timp cat NU se face trecerea rapid. Ia incearca (sa NU incerci ) ) vara pe caldura mare sa arunci o galeata de apa rece de fantana...risc MAJOR sa-ti crape (au fost cazuri, chiar si aici pe forum), au fost cazuri si in spalatorie cand primu lucru facut s-a dat cu jetu direct pe parbrizu super incins, a facut poc.

              Acu la tabla+vopsa+lac, nu sughita dar, nu e bine sa arunci apa oparita cand afara ai un -5...-10 grC.
              Explicatia e cam aceeasi ca rezultat : lacu e material depus, nu e un tot unitar (tabla+vopsa+lac), si primu care lucreaza la socul de trecere e lacu si vopsaua...apoi tabla. Exista un oaresce risc sa crape/exfolieze daca tot insisti.

              PS: la spalatoriile cu apa calda, apa n-are mai mult de 35-40 grC.
              Last edited by Octavian; 24 January 2010, 15:20.

              Comment


              • #37
                Unul din cazurile cu parbrizu sunt eu.
                Daca nu crezi incearca vara si o sa vezi.

                Comment


                • #38
                  poate sa fie maisina oricat de murdara, dar eu nu as spalao cu apa fierta, mai ales cand ii asa cancer afara, exista mai multe argumente ca rezista sau ca nu rezista, dar dupa parerea mea nu cred ca este indicat

                  Legat de parbriz, si eu am patit la masina anterioare, era parbrizul incins, o stat masina la soare ore bune, si o dat tatal meu cu jet mai mare de apa..si sa crapat mai bine zis s-a indoit )

                  Comment


                  • #39
                    domnilor de multe ori am fost impotriva inchideri unui topic (subiect )cum mai se numeste pe aici pe motiv ca respectivul chiar avea nevoie de o parere dar in cazul de fata mi se pare chiar o mare porcarie chiar nu mai gasim ce sa discutam decat prostii din astea ,eu unu nu vad utilitatea acestui subiect,PACCO cred ca a fost convingator cu intamplarile lui si nu cred ca trebuie sa sti despre molecule despre anumite compozitii sau de voseluri facute in UE este evident un lucru logic fara alte explicatii dar vad uni pe aici care continua sa contrazica si sa spuna ca rezista si asa mai departe, da ce mai incolo si incoace eu unu m-am plictisit vreau putina actiune din partea celor care contrazic teoria mea si sa arunce apa pe parbriz si pe masina si dupa sa ne spuna pe viu cum este nu palavragela de sant ca babele alea care nu au ce vorbi si zic numai sa treaca timpul hai domnilor daca v-am convins si vreti sa ne aratati contrariu noi va asteptam chiar si cu un filmulet sa ne amuzam putin.

                    Comment


                    • #40
                      gelica,respectul meu tata!!!inchide discutia asta ca mi se excita molecula de cati savanti vezi pe aici.Imi pare rau dar peste 60 % din discutiile de pe forumul asta sunt de o naivitate bolnavicioasa,iar asta cu apa fiarta,e de coma,oare pe un ferrari cati ce sustin ca nu are nimic,au curaj sa arunce apa fiarta...intrebarea asta e ca sa ma inscriu si eu in randul inteligentilor gen "deci privita in sectiune aripa este formata din stratul de tabla "...loool

                      Comment


                      • #41
                        Cred ca Ovidiu a vrut sa spuna de modalitati de inlaturare a ghetii din pasajele rotilor!
                        El a ales varianta cu apa clocotita aruncata pe acolo la roti....Daca a facut bine sau rau o sa vada el mai tarziu.
                        Cum am avut si eu gheata in jurul rotior de abia puteai sa bagi un deget intre roti,azi am trecut la inlaturarea ei prin alta metoda si anume:
                        Una bucata ciocan si una bucata dalta de vreo 40 de cm lungime.
                        Am coborat jos la masina si am inceput sa ciocanesc usurel,usurel si cu grija cu dalta in gheata pana ce sa desprins singura bucatele ,bucatele de pe aparatorile de noroi si de pe alte elemente de pe acolo.
                        Ca sa arunc cu apa clocotita la -10 grade ,,,No Way,,,,riscam ca sa inghete rotile de tot si nu mai plecam pana la primavara sau dezghet,,,,asa ca am ales varianta cu ciocaneala.
                        Last edited by Ivan Marian; 24 January 2010, 19:31.

                        Comment


                        • #42
                          @amitaf: si care-i problema domnule cu savantii? Sau tu stii tot ce se intampla pe lumea asta?
                          Pe langa problema pusa, s-a ajuns totusi la niste intrebari destul de interesante ce au rostul de a ne excita putin creierul obosit de atatea lucruri marunte intalnite pe la Tv: tate, cururi, craci, scandal si politica.

                          Eu le multumesc celor care au venit cu informatii interesante legate de acest aspect, si felicitarile mele celor care isi storc mintea sa gaseasca raspunsuri si nu doar : "Lasa ba, la ce-mi trebuie mie sa stiu asta...".

                          Comment


                          • #43
                            cezar hai sa iti spun un proverb ''omul cat traieste invata si tot prost moare '' ar fi bine sa invatam unele lucruri noi dar nu asa spuse dupa ureche din auzite sau ca au vazut un reportaj la tv ,daca tot invatam hai sa invatam lucruri adevarate nu baliverne.

                            Comment


                            • #44
                              subsematul a vrut doar sa va impartaseasca citeva din cunostintele sale de tehnician vopsitor [industrial nu auto cei drept]
                              daca vreyi sa le folositi bine , daca vrei sa faceti misto nu ma intereseaza

                              si da am dat cu apa clocotita si azi dimineata findca am uitat sa ung chedarele cu glicerina si au inghetat
                              baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

                              Comment


                              • #45
                                Azi au fost -16 grade C si pasajele rotilor erau pline cu zapada inghetata bocna (din prostia mea ca nu le-am curatat) de nu puteam nici macar sa virez, am rezolvat problema cu 2 galeti de apa calda de la robinet, alta varianta mai rapida nu aveam (trebuia sa ajung la munca). Vad eu cu timpul daca am facut o prostie sau nu, promit sa va spun daca apar probleme. Oricum apa nu era nici pe departe clocotita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google