Originally posted by ovidiu.st
View Post
Apa clocotita iarna pe tabla...da sau nu...
Collapse
X
-
-
Off: Ovidiu, da ce nervos esti taticule! Las-o mai moale ca nu moare nimeni...
On: La mine la servici masinile sunt spalate sub cerul liber cu apa calda de la robinet, inca nu am observat probleme la vopsea, nu stiu si nici nu ma intereseaza daca e bine sau rau, pana in primavara eu oricum nu spal tricicleta!
Comment
-
@iooon_cug. Forumul asta e cumva destinat numai catorva membrii? Consider ca am dreptul sa-mi expun o opinie fara sa ma iei peste picior. Daca ai fi fost atent si ai fi citit toate posturile, ai fi observat ca NU EU am deschis topicul!.
@viorelu. Multumesc pentru intelegere. Sper ca pe viitor sa putem purta o discutie civilizata fara sa te mai iei de mine aiurea.
Si ca sa revin la subiectul topicului (DESI NU-MI APARTINE!), imi poate explica cine care ar fi cauza (dovedita nu inchipuita!) ce ar provoca deteriorarea vopselei sau a lacului?
Comment
-
In urma schimbarii bruste a temperaturii materialele au tendinta de a-si schimba structura moleculara...incep sa se agite.
Toti stim ca, la caldura, se produce dilatatie, iar la rece se produce contractie. E in natura lucrurilor, de a-si conserva energia inmagazinata, chiar daca ea este inerta.
La o schimbare brusca, moleculele se agita prea tare, si isi schimba conformatia.
Comment
-
hai domnu cezar ne ei cu molecule si de astea ,mie personal nu imi trebuie o exlicatie stintifica sa stiu ca nu ii face bine vopselei sau atat mai putin geamurilor sa pui dintr-o data apa incalzita la 60 de grade sau mai mult este logic ca acel lucru ne mai vb. de masini nu ii face in nici un caz bine asa ca nu faceti aceasta mare prostie ca dupa o sa plangeti pe langa voseau facuta in UE de parca pana acum nu era tot vopsea dar ia mai adaugat un ''UE '' pt. naivi sa puna apa fierbinte ca rezista de se rupe ,asa mi-e nu mi sa intamplat dar la un tovaras ia crapat parbrizu din cauza la caldura ia ganditi-va daca era apa fierbinte se faceau numai crapaturi este o chestie logica dar daca vreti sa faceti experimente santeti liberi .
Comment
-
eu unu nu mi-as arunca apa clocotita pe masina nici daca as avea AMG. Merci de intelegere...
Comment
-
Doctore.....vb despre tabla, nu oameni.....deci partea moleculara, este mai densa si mai in stransa legatura decat moleculele umane.
Si ca raspuns al primului post..DA...se poate turna apa clocotica iarna pe tabla- conditiile acum sunt variate in functie de temperatura externa, si timpul contactului apei cu materialul rece (inghetat). In cazul respectiv, cand temperatura externa este sub -7 grade, si timpul de curgere a apei clocotite pe suprafata rece este mai indelungata (adica torni o oala intreaga deodata), se produc acele contractii (lovituri de berbec). Conteaza ff mult si tipul de vopsea aplicata pe masina....metalizata sau nu. De sarit vopseaua, nu sare...atunci....ci acea portiune, va deveni un pic mai sensibila.Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.
Comment
-
In sfarsit, cineva care gandeste inainte sa scrie. Domnilor, materialul din care este fabricata caroseria masinii este otel. Otelul este printre cele mai rezistente materiale (carcotasii o sa-mi sara in cap spunand ca tabla de pe logan e facuta la Galati si care e, de fapt, fier mort, dar nu vor avea dreptate, tabla de pe logan e fabricata in Cehia, de fapt, e aceeasi tabla din care se fac si Skodele). Vopseaua care se aplica pe tabla loganului este de fapt un multistrat format din: primer (grund, vopsea ce are proprietati de adrarare ridicate la materialul pe care e depus, vopsea de culoare ce adera la primer si lac, ce adera la vopseaua de culoare). Daca e s-o luam logic, primer-ul, daca e aplicat corect, rezista la 800grC (altfel nu si-ar permite marii producatori de automobile, printre care se numara si Dacia, sa coaca caroseriiile dupa aplicarea primer-ului la 120grC), apoi se aplica vopseaua de culoare la o temperatura de 65-70grC, apoi lacul la aceeasi temperatura, si la racire moleculele de primer/vopsea/lac se aliniaza, dand acel aspect lucios al caroseriei. Acum eu stau si ma-ntreb, daca idiotul ala de primer, e atat de dobitoc incat sa separe moleculele de vopsea culoare incat sa se observe diferente sau crapaturi. Nu uitati, vopseaua culoare si lacul sunt materiale elastice si care sunt in permanenta conexiune cu primer-ul.
Pentru cine e curios, am atasat un document privind rezistenta materialelor.Attached FilesLast edited by ovidiu.st; 23 January 2010, 01:53.
Comment
-
Hai ca m-ai bagat in ceata.Ce are rezistenta materialelor ( pdf-ul face referire la costructii ) cu ,comportamentul vopselei pe tabla . Nimeni nu s-a indoit ca tabla ar avea ceva de suferit daca e tratata cu apa clocotita. Baga si tu macar o chestie cu coeficienti de elasticitate .Dar hai ca deja incepem sa aberam , eu inchei discutia aici.
Comment
-
Ca sa terminam cu discutiilea astea contradictoriu.....DA se poate da cu apa clocotita iarna pe tabla, si NU este recomandat a face asa ceva.Apa care este turnata, are rol de a dezgheta acea portiune de material, pe moment de cateva clipe, iar apoi va ingheta inapoi, din cauza gerului de afara.
NICIODATA apa fierbinte, turnata pe aripa, nu va transmite caldura obiectului aflat in spatele aripei. conditii ca acest lucru sa se intample sunt apa cca.45-60grade, debit de 10.5-13l/min ori 4.3minute (pana se incalzeste tabla un pic)...face-ti voi calculele cat timp trebuie pt a incalzi acel vas/obiect dupa aripa.Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.
Comment
-
@cristi: . La oameni si moleculele lor, treburile stau altfel, pt ca au diverse mecanisme de adaptare.
Asa cum si primer sau orice alta bazaconie cu care se trateaza tabla poate impiedica fenomenul.
Eu doar am vb de principii din termodinamica si calorimetrie.
Comment
Comment