Mersi de aprecieri, a durat destul de mult sa fac atatea barcute, ani de zile pt. toate. Totul a fost manual facut si treaba destul de murdara cand era vorba de vopsit si chituit .
Pasii erau cam asa :
Prima data se lua o placa de placaj din care se decupau dupa niste sabloane (in fct. de barca) coastele barcii care erau lipte pe chila , in faza asta aveam scheletul barcii.
Dupaia trebuia sa se lucreze la exterior , la forma barcii propriu zisa, se taiau la un minicircular baghete de lemn (lemn de brad din cutii de banane, se gaseau pe la magazine de aruncat) care erau batute cu ace de gamalie(pt fixare) si aracet de coastele barcii pana se definitiva forma completa si se umpleau toate golurile, in functie de priceperea celui care lucra barca iesea dreapta sau mai stramba asta afecteaza cat de drept mergea pe apa , daca era propulsata de un motoras.
Dupa aceasta se confectiona puntea, cabina si elementele specifice puntii(catarge, colaci de salvare, antene, vele, tunuri, bancute etc. ) iar daca se opta pt. o barca cu motor se monta motorasul si teava cu axul elicei, motorasul era unul de la masinutele chinezesti de 3v sau 4,5 V .
Urmatoarea faza era chituirea si slefuirea tuturor elementelor pt. a fi vopsite, chituirea se facea cu un chit de lemn si era in mai multe faze , se chituiau de 5-6 ori pana se ajungea la o forma cat de cat perfecta. Vopsitul era simplu , mergea destul de repede dar conta mana de lucru , dupa vopsire se lacuia si avea loc prima inaugurare in vana sau care cum gasea un lac/rau
La submarinul din poza , fiind rotund , o trebuit sa in asez perfect drept si sa torn plumb incins in el pt. a nu se rasturna pe apa, el fiind rotund si usor.
La sfarsit satisfactia e grantata !!
In anii in care am lucrat la aceste barcute am avut ocazia sa merg la 2 concursuri nationale in Amara/Slobozia jud. Ialomita unde au venit echipe din toata tzara. Concursurile erau pe mai multe categorii: Liber Lansate adica era un poligon cu niste porti numerotate si cu cat mergea barca mai drept cu atat era punctajul mai mare (max 100 puncte) daca o lua stramb punctajul scadea (poarta de 100 era in centru si in stanga si dreapta ei 90, 80 , 70 ..) , aici am luat locul 2 pe tara Mai erau alte 3 probe cu barci de viteza, indemanare(tb sa faci un traseu predefinit prin niste port cu o barcuta telecomandata) si veliere (aveai doar control la carma si trebuia sa te folosesti de vant pt a trece de portile montale) . Se mai primea si o nota pt. frumusete si pt. acurateta detalilor si pt. functionalitate.
Super fain !!!
Pasii erau cam asa :
Prima data se lua o placa de placaj din care se decupau dupa niste sabloane (in fct. de barca) coastele barcii care erau lipte pe chila , in faza asta aveam scheletul barcii.
Dupaia trebuia sa se lucreze la exterior , la forma barcii propriu zisa, se taiau la un minicircular baghete de lemn (lemn de brad din cutii de banane, se gaseau pe la magazine de aruncat) care erau batute cu ace de gamalie(pt fixare) si aracet de coastele barcii pana se definitiva forma completa si se umpleau toate golurile, in functie de priceperea celui care lucra barca iesea dreapta sau mai stramba asta afecteaza cat de drept mergea pe apa , daca era propulsata de un motoras.
Dupa aceasta se confectiona puntea, cabina si elementele specifice puntii(catarge, colaci de salvare, antene, vele, tunuri, bancute etc. ) iar daca se opta pt. o barca cu motor se monta motorasul si teava cu axul elicei, motorasul era unul de la masinutele chinezesti de 3v sau 4,5 V .
Urmatoarea faza era chituirea si slefuirea tuturor elementelor pt. a fi vopsite, chituirea se facea cu un chit de lemn si era in mai multe faze , se chituiau de 5-6 ori pana se ajungea la o forma cat de cat perfecta. Vopsitul era simplu , mergea destul de repede dar conta mana de lucru , dupa vopsire se lacuia si avea loc prima inaugurare in vana sau care cum gasea un lac/rau
La submarinul din poza , fiind rotund , o trebuit sa in asez perfect drept si sa torn plumb incins in el pt. a nu se rasturna pe apa, el fiind rotund si usor.
La sfarsit satisfactia e grantata !!
In anii in care am lucrat la aceste barcute am avut ocazia sa merg la 2 concursuri nationale in Amara/Slobozia jud. Ialomita unde au venit echipe din toata tzara. Concursurile erau pe mai multe categorii: Liber Lansate adica era un poligon cu niste porti numerotate si cu cat mergea barca mai drept cu atat era punctajul mai mare (max 100 puncte) daca o lua stramb punctajul scadea (poarta de 100 era in centru si in stanga si dreapta ei 90, 80 , 70 ..) , aici am luat locul 2 pe tara Mai erau alte 3 probe cu barci de viteza, indemanare(tb sa faci un traseu predefinit prin niste port cu o barcuta telecomandata) si veliere (aveai doar control la carma si trebuia sa te folosesti de vant pt a trece de portile montale) . Se mai primea si o nota pt. frumusete si pt. acurateta detalilor si pt. functionalitate.
Super fain !!!
Comment