If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
G aparut impactului s-a descompus odata in deformarea masinii tale si apoi in deformarea / aruncarea masinii stationate.
Daca G ala nu avea unde sa se descompuna si era asimilat prin masina catre corp, era nasoala rau treaba.
um2802, am o curiozitate, vad ca te pricepi: in cazul in care se izbesc doua autoturisme, frontal, ambele avand 60 km/h este acelasi lucru ca si cand s'ar lovi un autoturism de un punct fix cu 120 km/h?
Dupa parerea mea eu zic ca nu.
Damage-ul va fi mai mare la coliziune cu obstacol fix nedeformabil.
De aceea cand se intampla ceva si nu mai ai ce face iar coliziunea este iminenta, decat sa intri in pom / tir / basculanta / cap de pod / parapet mai bine tragi de volan si te duci in sant / te dai peste cap , etc, sunt sanse de supravituire mult mai mari.
La 60 km/h in o coliziune cu un corp dur fix (pom, zid, etc) forta G aparuta datorita impactului iti rupe organele interne chiar daca tu ai centura prinsa.
Rupe sau nu rupe organe interne, depinde de multe variabile, daca ai centura pusa energia cinetica se disperseaza pe toata suprafata pe care o acopera centura pe corp, adica abdomen si torace. Corpul sufera mai putin deca daca ar lovi direct sternul de volan, in cazul asta sigur rupi ceva...
Eu nu zic ca te loveste ceva (volan, bord) si iti rupe organele interne prin lovitura. Ci faptul urmator : corpul este fixat de scaun prin centura, apare impactul, in acel moment datorita fortei aparute organele interne tind sa se deplaseze prin descompunerea fortei, practic ele sunt impinse inainte si inapoi, ele nefiind prinse intre ele decat prin vase de sange, cand apare o forta suficient de mare sa le miste in interiorul corpului, vasele respective se rup, apar hemoragii interne si gata, power off, au fost destule accidente in care victima, nu a fost lovita de nimic, dar nu a supravietuit datorita hemoragiilor interne . Sper ca se intelege ce am vrut sa zic.
Hemoragia interna post accident rutier este cauzata de cele mai multe ori de ruperea de organe foarte bine vascularizate si expuse socului, in general se rupe splina si/sau ficatul care sunt asezate anterior toracelui sub rebordurile costale. Ruperea de vase sangvine daca nu implica vase majore nu este foarte importanta si apare in majoritatea accidentelor rutiere (o "vanataie" se datoreaza ruperii capilarelor din zona respectiva de exemplu). Ca sa intelegi suferinta organismului intre socul suferit cu centura pusa si fara te intreb ce preferi, o palma sau un pumn in coaste (stiu ca nu preferi niciuna )? Fiind date de aceasi persoana, loviturile teoretic au aceasi energie, dar modul de disipare e diferit, palma doare pe cand pumnul poate rupe o coasta... Nu prea ma pricep la explicatii dar sper ca ai inteles.
Mai baieti, am si eu o intrebare. Cam cat de mare trebuie sa fie impactul ca sa se declanseze airbagurile? Intreb pt ca acum 2 ierni am avut un mic accident. Am lovit cu vreo 30 km/h un golf care a franat brusc in fata mea desi nu avea de ce. Eu am prins gheata si m-am oprit in el si ma asteptam sa sara airbagurile. Eu sunt multumit ca nu au sarit dar ma intreb oare functioneaza tinand cont ca am sifonat ceva bara fata
Un Bmw care a luat un gard de beton din fericire soferul nu a patit nimic.
Nu putem compara "tigai " de zeci de mii de euro cu ligheanul Logan.Varul meu s-a rasturnat cu ligheanul,doi suceveni s-au rasturnat cu ligheanul langa "baraca" mea si culmea e ca nu a crapat niciunul.Loganul sta cam rau la impact lateral.Daca are airbag-uri laterale mai e cum mai e, dar fara e cosciug.In general ,cam toate care nu au airbag lateral sau cortina sunt cavouri pe roti.
ps:Am vazut Passat b6 (cu lapte ) care s-a izbit de un "borcan" al politiei si io luat smurd si io dus la iasi pentru "reparatii".soirry!
Astazi la iesire din Dorohoi in directia spre Darabani un accident destul de urat un Logan a avut parte de un impact frontal cu un Nissan din cate am vazut.
PS: claritate mai slaba :| nu au vrut un nene de la politie sa ma apropi.
Rectific ala era un opel si sunt din oras la mine, am vorbit cu baiatul care era in opel si mi`a spus ca ala cu loganu a pierdut controlul si schimba banda de mers brusc.
Alte poze cu opelul care e praff, loganu a iesit mai bine.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment