m-am gandit sa urmez ideea lui adrianixx asa ca incep eu threadul asta, in care cei mai experimentati ne pot spune ce si cum trebuie sa facem in anumite situatii din trafic si nu numai(poti sa fii singur pe sosea si sa "pupi" vreun parapet)
sfaturi de la cei profesionisti (sau cu multa experienta) pt cei mai tineri
Collapse
X
-
stii la ce concluzie "interesanta" am ajuns eu in 6-7 ani de condus masina? ca dac respecti regulile mergi in siguranta deplina (adica pe o portiune de drum unde e limitare de 60, mergi cu 60 si-o sa vezi ca nici pe polei nu iesi de pe sosea), iar timpul castigat mergand ca un cascador e prea mic, in schimb cresc riscurile, uzura, consumul...toate astea inutil. de ex: mergeam tm-gl; am plecat deodata cu un amarat de tir din tm si l-am depasit imediat ce-am iesit din oras...eu am mers de nebun 110-130 si in timp ce eram oprit sa ud un pom, acelasi tir m-a depasit undeva catre buzau am crezut ca fac cu nervii. deci omul a pierdut cam 30-45 de minute fata de mine, el mergand constant 90-100km/h si eu cu orice viteza intre 50-130 in cam 550km... de la faza asta, l-am urmarit pana in braila, unde l-am pierdut. de la ploiesti la gl mi-a scazut consumul mediu cu 1l%, mergand "cuminte" cu max 100km/h. daca mentineam ritmul de 120 as fi ajuns cu 10-15 minute inaintea lui in gl, nervos si cu un consum exagerat, riscand inutil in depasiri si toate alea...
dar cum tot nu m-am invatat minte, in cate o dimineata cand merg la lucru depasesc tot ce pot si ajung cu 20 de secunde inaintea celor pe care i-am depasit (ei 80-90, eu 120-130, pe o distanta de 3-4 km)...
nu ca as fi eu vreun sofer, dar pt cine vrea sa priceapa ceva, cred ca lucrurile sunt evidente
astept si eu sfaturi de la altii cu mai mult de 100000km si chiar de la cei cu mult mai putin, pt ca oricine are de la oricine cate ceva de invatat. scuze daca v-am plictisit, va doresc un sfarsit de sapt cat mai placut!Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
incep eu cu o intamplare care m'a marcat si pe care o puteti lua ca sfat :
- am facut anul trecut cu un prieten o liniuta ambii cu dacii 1410.. si am plecat de pe loc inaintea lui... am schimbat a doua si cand m'am uitat in dreapta el s'a apropiat de mine prea mult(aproape ca imi atingea masina) el a intrat in panica a pus frana si eu lafel numai ca eu am tras ca tampitu de volan spre stanga, am luat o groapa si masina a inceput sa "dea din cur" periculos de tare ... noroc ca pe soseaua aia era si putin pietris marunt si aluneca stapele ca pe gheata ca altfel... cred ca ma rasturnam si ma vedeati la stiri la rubrica "cel mai prost dintre pamanteni"
tin sa precizez ca eram mai pe camp astfel in cat si pe stranga si pe dreapta era teren arabil
PS : nu am eu varsta necesara pentru a da sfaturi... dar pana acum am ceva "traznai" la activ!!!
Comment
-
O parere pioasa de la unu' care a depasit 100.000 km: La drum lung un mers cat mai constant (viteza se alege in functie de trafic, meteo, starea drumului)!La mers in oras un stil de condus calm psihic (daca mai e posibil) cu mult sange rece si cu putin strans din ...fese (scuze de limbaj)!Fara riscuri inutile...!Experienta deriva si dintr-o ramura care se numeste "Controlul emotiilor si al sinelui"In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
@ csebalyn ceva de genu am obs la mama .. de ex odata nea depasit un tanar cu o skoda octavia si la 2 km in fata cand am trecut pe langa el pers respectiva era cu rotile in sus (facuse accident) si alta data veneam de la tg mures cu niste colegi si soferul dadea talpa la saraca masinuta o dacie de vreo 26 de ani .. il depasim pe unu cu o fabia si ajungem in t-veni si cat timp am stat noi la semafor 20-25 de secunde a aparut si ala in spatele nostru ...si el venise cu viteza constant .. 80-90 maxim.
concluzie .. degeaba te grabesti ca nu castigi cine stie ce .. mai mult pierzi / parerea mea ca incepator si stiu ca nu`mi prea luati reply`u in considerareIts just a car ...
Comment
-
Eu...ce sa zic? Eram si eu candva zmeu....ca de...hormonii la anumite varste isi fac de cap....si eram in Piatra Neamt, acum vreo 5-6 ani, pe centura in zona Pietei Centrale....pt cei care cunosc....si cum eram eu zmeu, cu un Omega A, care ce sa zic, si acum merge ff bine....dar la vremea aia shi cu hormonii mei mergea extraordinar, si intr-o intersectie in T, zmeul gionik mergea cam cu 80 asa, si uite cum un Aro, iese din stanga, fara sa dea prioritateeee.....eu am franat, am tras dr dar nu prea mult ca era o parcare, si am reusit cu succes sa intru in coltul lui din drapta....nu am simtit aproape nimic in masina, dar can m-am dat jos, sa lesin, capota indoita, aripa prafff, cauciuc+janta st prafff, dar, semnal, shi alte piese pe la directie....a plecat masina de acolo pe rampa In drum spre politie, tziganu a trimis tziganca sa faca asigurare(asigurare ca intra in vigoare in 3 zile) si uite asa, soferului lor ia suspendat permisul, si toata paguba am suportat-o eu, la vremea resectiva vreo 50-60 mil.
Asa ca pt cei care se cred zmei.....mai ushor cu hormonii, sau macar fitzi zmei mai cu cap, si incercati sa anticipati cat se poate de mult in trafic, ca nu se stie niciodata....si in oras, indiferent de dimensiunile acestuia, circula tot felul de retarzi, sau alti zmei mai jmekeri
Atentie sporita, si mai usor cu hormonii !!!
sigpic
Comment
-
csebalyn are dreptate cu respectarea regulilor, nu chiar toate sunt facute doar cu pixu sunt si gandite.
Ca sfat: festina lente (n-am idee daca asa se scrie, dar asa se pronunta) ca nu castigi mult timp in plus cu pedala la fund
Si este important si un ritm constant si adaptat "puterilor" soferului si conditiilor de trafic si cu respectarea regulilor de circulatie, nu ar trebui sa apara probleme (cel putin nu cauzate de cel care respecta toate astea).
Cam asta am acumulat de cand merg pe sosele numa bineDon't touch! Never ever steal
Unless you're in for the kill
Comment
Comment