sfaturi de la cei profesionisti (sau cu multa experienta) pt cei mai tineri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    e bun topicul asta..dar degeaba incercati sa dati sfaturi de genul:condusului cu grija...chiar credeti ca va respecta cineva acest advertisment pentru ca spuneti voi?multi se simt zmei la volan...mai ales ca au aparut o groaza de smenari cu bmw-ul din itali la 2000 de euroi..sa va zic eu una...am fost cu niste liceeni la o actiune umanitara la un camin de batrani..in afara orasului..cam la 20 de km..aveam in masina 4 fete super..a aparut smenaru tipic..19-20 de ani,bmw-ul lui mama din italia de prin 98...la plecare talente..intoarceri frana de mana..fum din ambreiaj..alea-alea..eu linistit..a pornit cu trei minute inaintea mea..dar am ajuns eu cu trei inaintea lui..motivul?acceleram cand trebuia si cum trebuia..la intaorcere...aveam mai intai 1 km de drum de tara...gajiul iar cu frana de mana..derapaje..si mi-a zis o tipa sa-l depasesc..nu pot sa zic ca nu ma manca talpa dreapta sa o apas...dar mi-era frica la depasirea pe drum de tara sa nu se sperie si sa intre in mine..dar cum am ajuns la asfalt..va zic sincer ca am ajuns in oras,am lasat fetele in spatele blocului,ne-am luat la revedere,apoi am iesit iar in strada..el abia atunci venea plin de nervi...cu baietasii razand de el..e important sa stii sa folosesti capacitatile masinii..sa stii ce poti u dar si ce ar putea gresi celalalt..

    sper ca nu gresesc..dar din experienta mea..daca te-ai angajat intr-o depasire in deal cu si vezi ca nu mai trage masina...sau vine altul din fata..schimba in treapta inferioara si da-i blana ca sa termini depasirea..deasemenea,daca te-ai bagat intr-o depasire si apare altul din fata ..termina depasirea..in 99% din cazuri<cel pe care_l depasesti va incetini<iar daca incetinesti si tu in loc sa termini depasirea???niciodata nu trebuie sa te pierzi cu firea!oricat de grava ar fi situatia trebuie sa_ti pastrezi luciditatea si sa gandesti intr_o fractiune de secunda care trebuie sa fie reactia salvatoare
    Last edited by crististreulea; 10 February 2008, 00:11.

    Comment


    • #32
      mda .. cam asa e .. bine zici .. cred ca sunt cel mai tanar care urmareste asta .. am invatat cate ceva de pe la voi si sincer realizez si imi dau seama doar acum de multe chestii
      Its just a car ...

      Comment


      • #33
        @ csebalyn are perfecta dreptate. Afara ca afara dar in oras daca te grabesti si faci raliu degeaba ca prinzi rosu si tot ca nea care vine cu 40-50 stai la semafor . Doar diferenta e ca stai mai mult la semafor si te plictisesti ( asa vad zi de zi pe drumurile patriei )
        sigpic

        Comment


        • #34
          eu nu stiu daca ma pot considera sofer experimentat am carnet de 3ani si dupa niste calcule aproximative am peste 100de mii de KM dece zic aproximativ , ptr ca la dacia veche kilometrajul total nu mergea , mergea doar cel partial... ce sa zic am luat permisul si dupa 2zile taicamiu ma bagat in ``paine`` adica ma pus la firma la munca si conduceam cat ma tineau mainile dupa 3zile am facut un accident usor(una a franat in fata din cauza soarelui nu am vazut stopurile aveam viteza mica am dat so depasesc pe contrasens dar venea o duba tare si am luat drepata si mam sters putin de ea, dece nu am calcat frana nu stiu ca doar aveam 20-30km la ora , cred ca de oboseala) dupa alte 2zile am plecat dimineata devreme de acasa aflasem cu o noapte inainte cami murise matusimea eram foarte abatut etc... ma duc la mecanic si cand sa intorc masina intro intersectie in Y in timp ce intorceam am realizat ca nam mobilu in buzunar si l-am vazut pe podea de bou ce eram am luat mainile de pe volan si mam dus dupa mobil masina si a vazut drumu si bum in stalp cu ea (capota , aripa , contra aripa , portierele una indoita una balamalele fisurate , in fine o groaza) 2saptamani cat a stat la reparat am fost pieton dupaia mia fost frica sa ma urc la volan , maicamea ma tot batea la cap sa ma urc la volan , la rugat pe un sofer de la firma sa mearga cu mine sa mi fie ``copilot`` . El nu a vrut si fortat de imprejurimi m-am urcat la volan cu dita mai morcovu. Dupa toate astea nu am mai avut probleme. Am condus in vara aia si cate 12ore pe zi uneori ma sculam la 6dimineata si mi aduc aminte ca la 23 ma duceam la firma descarcam marfa si ajungeam acasa pe la 2... dupa am plecat la munte cu ai mei primii mei kilometrii in exterior(inainte faceam doar eforie constanta)oau era alta chestie nu mai era shmechereala din oras strecurat printre benzi si etc , am realizat ca inca nu-s stapan pe mine , am ajuns pe la serpentine urcat in serpentine uuu greu tremura motoru etc ... la coborare in 10min am tras pe dreapta ca iesea fum din frane , nu prea stiam eu ce e aia notiunea frana de motor am ajuns la munte am facut fullu si o zi am facut de vreo 4-5 ori drumu dintre bran si pestera dambovicioara deja incepuse sami placa o calcam din ce in ce mai tare simteam in sfarsit ca mi-am cunoscut masina prinsesem si ploaie si soare si am condus pana sa intunecat... la intoarcere nu am mai avut probleme. Si de atunci singurele probleme au fost cu idiotii caremi franau in fata pe la 120
          si mai ieseam putin in decor ) dar nimic afectat la masina , intro seara intro parcare am atinso usor pe una aia a vrut sa mergem la politie dupa 5ore de stat la coada politistu da cu degetu unde era urma de lovitura , domne asta e doar noroi ce dracu stati aici ducetiva acasa si ii dau doamnei dovada ptr casco desi nu vad ce are in fine...
          Sfaturi:
          Atentie la neatentie...
          Trebuie sa va invatati sa va uitati in oglinzi cu ochii ``mintii`` , cu coada ochiului tot timpu trebuie sa stiti si ce se intampla in spate in caz ca se intampla ceva in fata , daca puteti sa va eschivati pe alta banda in caz ca nu aveti unde sa franati...
          Nu conduceti obositi sau cu alcool...

          sigpic

          Comment


          • #35
            adevarat graieste sonykel, nu o data mi s-a intamplat (ce-i drept in oras) sa trebuiasca sa degajez in dreapta sau stanga(mai rar) ca sa nu-l plesnesc pe vreun dobitoc care conduce dupa cum i se pare lui
            If everything seems under control, you`re just not going fast enough...

            Comment


            • #36
              eu am patito cu dacia la 110 mia franat un jeep in fata dar masina era dezechipata nu avea semnalizari stop nimic nam realizat ca e oprit am franat dar la 110 nici nu se simte cu dacia si tot asa l-am depasit pe banda a1a ...

              sigpic

              Comment


              • #37
                Salut!Inca nu am carnet dar ma pregatesc sa dau,dar nu ma pricep f bine la masini si nu inteleg ce inseamna frana de motor!Poate sa-mi explice si mie cineva ?Ms
                P.S: sper sa nu radeti de mn,dar nu ma pricep

                Comment


                • #38
                  FRANA DE MOTOR (Aproximativ!)- Mergi cu a treia, sa zicem, si ca sa franezi pe zapada,de exemplu, apesi ambreiaju',bagi intra-a doua sau chiar a intaia si iei picioru mai repede de pe ambreiaj...Masina o sa incetineasca, cam cum zici ca a apucat-o careva din spate, dak stii senzatia...Cam asa ceva...
                  LOGAN CLUB CALARASI - FII POLITICOS IN TRAFIC!

                  Comment


                  • #39
                    Dupa ce mi-ai explicat am inteles!Eu ma gandeam la cu totu la altceva!E bun acest thread unde cei mai experimentati ajuta cu sfaturi pe cei care nu se pricep asa bine!Ms inca odata!

                    Comment


                    • #40
                      Frana de motor nu e neaparat retrogradarea la o treapta inferioara de viteza. Eu de exemplu, fie vara fie iarna, nu scot din viteaza cu 50-100m inainte de semafor, daca sunt intr-a 4-a calc frana si tin apasat pana cand turometru ajunge la 1000 rpm, dupa aia calc ambreiajul. Asta inseamna ca franez si cu motorul si cu frana de servici. Nu e recomandat sa mergi cu masina scoasa din viteza pe nici o portiune de drum, fie deal sau campie. Totul e sa stii sa apreciezi distantele si sa iei piciorul de pe acceleratie la timp lasand masina sa curga cu treapta de viteza care o ai in momentul ala.
                      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                      Comment


                      • #41
                        Si ca o completare la ce a zis vitriol e ca in felul asta, pe portiunea respectiva ai consum 0 (zero)

                        Comment


                        • #42
                          Nu cred ca daca cineva cu 100.000 km. sau putin peste se poate considera PROFESIONIST si poate da sfaturi.
                          LAUREAT+, 1.4, ROUGE DE FEU,

                          Comment


                          • #43
                            profesionist nu esti niciodata decat daca esti pilot in vreo competitie oficiala, dar intotdeauna poti da sfaturi vorbind din experienta!!!
                            If everything seems under control, you`re just not going fast enough...

                            Comment


                            • #44
                              Profesionist sau nu ,e mare lucru sa-ti vezi greselile si sa accepti sfaturi si de la altii.,sa inveti din experienta ta si a altora...sa iei ce e mai bun,fara teribilisme,tupeu si altele.
                              Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by <<BoGDaN>> View Post
                                ...ce inseamna frana de motor!Poate sa-mi explice si mie cineva ?
                                Originally posted by gusi View Post
                                FRANA DE MOTOR (Aproximativ!)- Mergi cu a treia, sa zicem, si ca sa franezi pe zapada,de exemplu, apesi ambreiaju',bagi intra-a doua sau chiar a intaia si iei picioru mai repede de pe ambreiaj...Masina o sa incetineasca, cam cum zici ca a apucat-o careva din spate, dak stii senzatia...Cam asa ceva...
                                contrazic putin pe gusi in ce urmeaza sa scriu. din treapta 3 in treapta 1 nu e bine si in nici un caz mai repede lasarea ambreiajului!! incercati ca sa va convingeti! fiind zapada pe jos rotiile tind sa frineze, deci se pierde aderenta.

                                @BoGDaN: frina de motor inseamna sa iei piciorul de pe aceleratie, e suficient. ca sa faci mai eficienta aceasta frina de motor bagi in treapta imediat inferioara, din 3 in 2, din 4 in 3 sau din 2 in 1 si ridici piciorul incet de pe ambreiaj exact cit sa simti acea frinare si sa auzi turarea motorului.
                                daca lasi mai repede ambreiajul ai sa simti cum se bruscheaza masina(pe uscat), in caz de zapada rotile pierd aderenta. la fel si cu schimbarea treptelor din 4 in 2 sau din 3 in 1, diferentele de turatii sint prea mari si se produce din nou acea bruscare ce duce la pierdrea aderentei pe zapada.

                                treaba cu frina de motor o poti incerca si pe uscat, nu doar pe zapada sau gheata.
                                frina de motor nu te invata la scoala de soferi, instructorii stiu doar ambreiaj/frina... nimic mai rau ... si evident, ulterior aceasi regula o aplica soferul si in curbe... adica ce-l mai rau lucru posibil.
                                te apropii de o intersectie al carui semafor arata culoarea rosie, calci ambreiajul si frinezi sau iei pur si simplu piciorul de pe acceleratie calcind ambreiajul si frinezi usor pina cind motorul ajunge la limita minima a subturarii?
                                raspuns corect: iei piciorul de pe acceleratie si frinezi usor, masina se opreste si citez pe dantes: in felul asta, pe portiunea respectiva ai consum 0 (zero)

                                revenind la frina de motor, sint sofer de masina cu tractiune pe spate, cunoscatorii stiu ce inseamna asta. la tractiune pe fata mai poti schimba vitezele si sa lasi brusc ambreiajul sau sa schimbi din 3 in 1, deoarece sansele de a pierde aderenta sint putin mai reduse ca si la o tractiune spate.
                                Last edited by crististreulea; 10 February 2008, 00:48.
                                Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google