sfaturi de la cei profesionisti (sau cu multa experienta) pt cei mai tineri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Si sunt putine raliuri? Nu e unul asta am vrut sa spun. Am exagerat si eu cu "gramada". Referitor la formula 1 am vrut sa spun ca motoarele din aceasta categorie(categorie care nu ma incanta mai deloc by the way) nu sunt cel mai bun exemplu de fiabilitate din motivele expuse de tine. Topicul nu este benzinavs diesel .
    Sa nu ma intelegeti gresit nu sustin ca dieselul ar fi motor sportiv eu doar am sustinut ca este la fel de fiabil in general(cu particularitatile motorinei romanesti) ca si cel pe benzina iar chestia cu supraturarea este subiectiva. Obiectiv vorbind ambele motorizari de pe Logan sunt sensibile la supraturare difera doar turatiiile "mari". Daca duci un diesel la turatiile unui benzinar il strici in timp dar asta nu inseamna ca daca mergi cu un benzinar numai la 6000 rpm o sa reziste mai mult.
    Cel mai lent 1,6 8v

    Comment


    • #77
      Pai doar Audi are diesel in competitia LeMans si WV la Dakar...in rest nimic!Problema e ca diesel nu poate fi folosit in competitii datorita mai multor probleme: -competitii care nu accepta turbo (iti dai seama ca un diesel fara turbo e PA)
      - turbo lag (la turbo benzina nu exista asa ceva)
      - faptul ca diesel foloseste compresie in loc de scanteie (apar probleme la incercarile de a optimiza motorul in anumiti parametrii)
      -cuplu la turatii joase nu e un + in competitii ca sa nu mai zic ca si vitezele ar trebui schimbate mai des decat la benzina...rezulta timpi pierduti
      - posibilitati reduse de "tuning" in comparatie cu un motor pe benzina
      - etc.

      PS: Audi la LeMans e indreptatit sa foloseasca un motor diesel si ala de tehnologie mult mai avansata decat ce exista acum pe piata civila, mai ales ca LeMans este o cursa de rezistenta, ca si Dakar de altfel...deci se vede cam in ce situatii se poate folosi diesel...altfel iti zic eu ca vedeai de mult motoare d-astea la raliuri...dar stiu ei ce stiu
      Fiecare motorizare e redutanta in segmentul ei: diesel la consum si randament, benzina la acceleratie, viteza, putere!
      Si asta poate fi folosit in completarea acestui thread...deci nu e chiar offtopic!
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • #78
        Originally posted by DeLuXe View Post
        Am citit tot ce este p acest thread si recunosc ca am invatat multe si m-au pus si pe ganduri :-s acum... intrebare tampita ... la 1 km inainte de semafor sa zicem scot din viteza si o las pe liber ... de ce nu e bine? E mai ok sa dau drumu la gaz si sa o tin in viteza pana scade turatia si cere alta treapta?
        Las-o in viteza...vei avea consumul mai mic in perioada in care o lasi in frana de motor decat daca ai scoate-o pe liber...si scosul pe liber nu face bine la cutie...
        A...si o faza haioasa..dupa ce am luat carnetul plecam la tara si aveam obiceiul sa o scot pe liber...si tatal meu vedea si ma intreba...."in ce viteza esti?"...eu "pe liber"...tatal meu..."pai ce viteza e asta?"
        sigpic

        Comment


        • #79
          Hai si un sfat doua.
          1 desi mai exista la un moment dat un topic pe tema asta, semnalizarea se face mai din timp nu in momentul in care schimbi directia. Nu de alta dar mai economisesc si eu carburant daca stiu ce aveti de gand.
          2 depasirile prin dreapta sunt exceptii si se fac cu mare atentie cel putin in oras. Pericol sa-ti sara un pieton pe capota.
          Cel mai lent 1,6 8v

          Comment


          • #80
            Originally posted by valeriuciprian View Post
            Las-o in viteza...vei avea consumul mai mic in perioada in care o lasi in frana de motor decat daca ai scoate-o pe liber...si scosul pe liber nu face bine la cutie...
            A...si o faza haioasa..dupa ce am luat carnetul plecam la tara si aveam obiceiul sa o scot pe liber...si tatal meu vedea si ma intreba...."in ce viteza esti?"...eu "pe liber"...tatal meu..."pai ce viteza e asta?"
            Asta cu scosul pe liber si eu o practic de vreo 8 ani de cand am permisul.
            Nu stiu daca este insa nociva masinii mele.
            Are cineva ceva argumente solide in acest sens?
            Multumesc...

            Comment


            • #81
              Am inteles ca dauneaza satelitilor din cutia de viteze...ii soloicta prea tare...
              dar credema...am mers cu Logan cu consum instantaneu si mult mai repede ajungea consumul instantaneu la zero lasand-o in frana de motor decat daca ai scoate-o pe liber.
              sigpic

              Comment


              • #82
                Mai ales la motoarele cu injectie este bine sa lasi in viteza cat timp rulezi: consum mai mic, aderenta mai buna cand franezi la viteza mai mare(fara sa apesi ambreiejul)...deci eu zic ca sunt numai puncte pozitive s-o lasi in viteza in timp ce rulezi...de stricat n-are ce sa se strice!Am auzit si eu chestia cu "mersul pe liber afecteaza cutia"...dar probabil ca problema apare cand o lasi la punctul mort, iar apoi bagi iar in viteza in timp ce masina inca mai ruleaza...de altfel se si simte ca undeva, ceva se forteaza!
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • #83
                  Salutare lume buna

                  Pai eu sunt inca incepator si abia incepe sa imi treaca teribilismul la volan.....

                  Am invatat multe cand am iesit pe strada......
                  - dupa curba nu stii ce urmeaza si inainte de curba nu stii ce se afla pe carosabil, daca e denivelat sau presarat cu gropi...... 80 milioane reparatiile
                  - daca nu casti ochii in toate oglinzile mai ales cand dai cu spatele agati masinile altora parcate regulamentar .... 25 mil
                  - accelerez ca sa vada lumea ca franez.... nasol ca daca e pietris intru in saraca daciuta parcata regulamentar..... a costat si asta
                  - daca rulezi si e umed si lut si mazga intr-o curba care o stii foarte bine si o consideri una usoara se poate intampla sa faci eschibitii pe europeana.... drift combinat cu 3 intoarceri la 180 grade cu oprire in parapet pe contrasens... noroc de parapet ... decat 105 milioane....
                  - plecari cu scartz de la semafor, accelerari inutile si mai ales in curbe, viteza excesiva in mediu urban presarat cu gropi.... capete de bara 250*2 + 60 montaj + 80 directia, la fel si pt brat pivot inferior care e cam 250 + 70+80, amortizoare varza .... cam 5 mil, cauciucuri decat 300 buc

                  Cand mi-am luat bibiul am zis ca na... putin divertisment are costurile lui si asta e. Asa era acum aproape un an.

                  Alaltaieri am venit 130 km in 2 sectoare unu de pana in 70km/h cu consum de 4.2 si celalalt sector de pana in 110 km/h pe europeana cu consum de 5.3 Vreau sa zic ca m-am bucurat ca un copil pt "economia" de 10 lei chiar daca am ajuns cu 20 min mai tarziu, in schimb drumul a fost foarte lejer, m-am simtit in siguranta chiar daca eram super obosit. Cred ca am sa adopt ceea ce se cheama cruise driving.

                  Nu e problema de 10 lei sau 50 lei dar mai bine imi luam niste fructe decat sa ii arunc in benzinarie. Cand am plecat am vazut un accident cu o dacie break intrata intr-un furgon mic... smurd, sange si tot tacamul.... oare a meritat sa moara aia in noaptea de inviere pt un 15 min ???

                  Iasi, copou, teribilisme, pusti de bani gata, a luat pasatu si pretenii la o plimbare terminata cu motoru pe linia de tramvai, masina in copac, ei la spital si soferu decedat.

                  Drive safe.....

                  Si eu respect toate regulile de circulatie mai putin viteza, stiu ce se poate intampla si incerc sa ma potolesc...
                  IS 10 LNC Facebook

                  Comment


                  • #84
                    Euromarket respect pentru cele spuse mai sus

                    Comment


                    • #85
                      Am luat permisu pe 09.01.2008, am pana acum 10.000km facuti cu masina mea, dar abea dupa ce esti la 1 pas de moarte, realizezi ca nu degeaba sunt puse indicatoarele cu viteza maxima admisa...acum merg linistit si nu ma mai enervez, e mai economic, care prea putin conteaza, dar stiu ca ajung si ma si intorc...
                      dar cum ar fi, tu conducator auto linistit respecti limita de viteza, nu incalci nici o regula...sa intre unul in tine care nu respecta legea ?!
                      1. Iti risti viata...
                      2. Omori oameni nevinovati
                      3. Cateodata cauti 5-10ron care nu-i gasesti, economie
                      Drive Safe !

                      Comment


                      • #86
                        Hmm interesant ce ziceti voi aici cu frana de motor si etc , multi mi-au zis ca nu fac bine dar asa m-am invatat . Eu trebuie sa recunosc nu o las pe liber dar de exemplu cu 50m inainte de semafor calc ambreiaju si o las sa curga ) in curbe la fel calc ambreiaju , cand franez foooarte rar nu calc ambreiaju...

                        Apropo de calcatul ambreiajului eram cu o colega de liceu in masina(blonda si la propriu si la figurat) si ma vede ca franez cu picioru pe ambreiaj , la care ea disperata ia picioru ia picioru , eu de ce ma? Ptr ca nu poti sa franezi pe ea asa o invatase instructoru

                        sigpic

                        Comment


                        • #87
                          Mda, si eu am tendinta sa calc ambreiajul cand franez dar incerc sa ma abtin in ultima vreme si sa-l calc aproape de oprire.Iar faza cu frana de motor am experimentat-o in coborarile de pe munte pe drumuri forestiere, unde merge foarte bine masina asa.
                          If everything seems under control, you`re just not going fast enough...

                          Comment


                          • #88
                            Nu cu frana de motor m-am obisnuit si eu dar o folosesc doar in afara orasului foarte rar in oras

                            sigpic

                            Comment


                            • #89
                              Amabilitatea sa fie molipsitoare.

                              Un semn prietenesc cu mana, un "multumesc" rostit astfel pentru a fi perceput sau o inclinare a capului in semn de gratitudine rezolva mai mult "decat daca ne batem cu pumnul in piept pentru dreptatea noastra". Mai mult, la amabilitate se raspunde, de obicei, cu amabilitate. "Dati dumneavoastra primul, exemplul de amabilitate".

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by andrushk_mib View Post
                                Mda, si eu am tendinta sa calc ambreiajul cand franez dar incerc sa ma abtin in ultima vreme si sa-l calc aproape de oprire.
                                Cred ca toti avem tendinta asta. Atata timp cat reactionezi bine (calci frana) cand apar "obstacole" neasteptate e ok.
                                Eu am venit azi acasa si intre blocuri dintre 2 masini mi-a aparut o minge in fata. Reactia a fost: frana brusca... mi-a murit motorul. Dupa minge a sarit si un copil. Norocul meu (si al lui) a fost ca n-am avut viteza... eram intr-a doua (vreo 15-20km/h) pt ca urma sa opresc in parcare. N-a patit nimeni nimic... nici copilul (care s-a oprit la o palma de masina) nici eu (nici macar mingea).
                                Rezultatul: eu am inghetzat si copilul isi luase mingea si fugise intre blocuri. Puteam s-o fac lata de tot intr-o fractiune de secunda.
                                Asa ca grija mare la tot ce misca in aglomeratie sau spatii restranse. Niciodata nu stii de unde sare mingea (sau cei care considera ca ei au prioritate)...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google