Originally posted by SoNyKeL
View Post
sfaturi de la cei profesionisti (sau cu multa experienta) pt cei mai tineri
Collapse
X
-
Ganditi si pentru altii.
De multe ori accidentul este evitat si pentru faptul ca cel de la volan stie sa se transpuna in locul pietonului. Un biciclist ocoleste o balta, un copil poate tasni brusc pe carosabil sau un sofer conduce cu soarele in fata si poate fi orcand orbit. In astfel de situatii critice, adevaratul conducator auto trebuie sa incerce sa prevada reactia celuilalt, sa-si puna intrebarea "Ce se poate intampla in momentul urmator?"
Copiilor, handicapatiilor si persoanelor mai in varsta trebuie sa li se acorde "o atentie deosebita si evitarea pericolelor de accidente prin franarea si reducerea vitezei autovehicului pana la acea limita care va permite sa evitati pericolele".
Comment
-
Originally posted by SoNyKeL View PostDukone uneori si eu ma intreb dece naiba calc ambreiajul
PS. eu sunt tipul ala de om care semnalizeaza si in cea mai lina curba
de semnalizare nu comentez, aia o sa-ti treaca, sunt convinsDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Nu trebuie sa scoti din viteza pana ce masina nu este aproape oprita, se foloseste schimbatul vitezelor progresiv de la treptele superioare la cele inferioare, iar ambreiajul se calca cu putin timp inainte ca motorul sa inceapa sa tremure (de ex pe la 1800 de ture poti apasa ambreiajul) !In curbe, pastrarea rotilor in sarcina duce la o mai buna aderenta, pastrarea traiectoriei precise iar la franare, de asemenea, o aderenta mai buna!Atata timp cat nu apesi acceleratia, motorul nu consuma mai nimic, franele de motor sunt mai economice decat scoaterea din treapta, la viteza medie spre mica!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Super topicul asta. Si cu ocazia asta vreau sa cer si eu un sfat de la profesionisti. Sa zicem ca in afara localitatilor circul cu 120 km/h in treapta a 5a. Urmeaza o localitate...las masina sa curga cuplata inca in a 5a, sau daca am viteza prea mare in dreptul indicatorului cu numele localitatii franez...dupa ce ajung la 60-50 km/h, apas ambreiajul si schimb direct a 3a. Are vreun efect negativ chestia asta asupra cutiei? Intreb in legatura cu retrogradarile, pentru ca atunci cand schimb in treapta superioara, tot timpul respect numaratoareaI don't drive fast...I fly low !!!
Comment
-
Salutare tuturor,
Hai sa vin si eu cu niste vorbe aici (bazat pe cei 16 ani de permis auto, suspendat doar o data, + 3 masini personale :dacia 1310,1400,1400 break, + doua firme unde am avut mereu masina de la: renault megane, scenic, pisoi, urs, vito, 530,clio, logan mcv + Buc-Dej 700 zile numarate pe muchie minim o data pe saptamana si aprox. 600.000 km fara exagerare) cu ceva sfaturi pentru voi cei mici ( nr. de km parcursi ) :
1. Cel mai important in trafic este sa fi atent la ce fak cei de pe langa tine ( nu la ceea ce faci u) :tramvai ,tir, incepator, nr. de AB, motoare etc .Urmareste tot timpul oglinzile ,vezi ce vor sa faca cei de langa tine...sau vezi sa nu fie Ernest in spate....
2. Daca iubesti masina, chiar daca nu e a ta, nu da in ia ca bezmeticul ce recuperezi 30 min la un drum mai lung? Important este sa ajungi intreg acas' !
3. Esti obosit dormi ! ( parcheaza si dormi 30 min -1 ora) asa protejezi si viata ta si a celorlalti participanti la trafic !
4. Nu incerca niciodata sa te 'apuci' pe strada cu alte masini care au mult peste calutii tai putere daca nu observi din prima ca ai un atu: varsta, CP mult mai multi , timp si spatiu de manevra, pietoni etcNICKYNICK
Comment
-
1) NU VA LASATI PROVOCATI. Reactionati cu calm daca un alt sofer circula mai repede decat este permis sau daca incalca vreo regula de circulatie. Conduceti bazandu-va pe vechiul proverb: "Renunta cel mai destept". Tot nu veti putea sa-i schimbati pe cei cativa care nu respecta regulile de circulatie si este bine sa va dati osteneala sa fiti un bun exemplu.
2) OFERITI-VA O MARJA DE TIMP. Graba si stress-ul ridica gradul de pericol de accidente. Timpul minim obtinut prin graba poate fi riscant. Porniti la drum din timp, nu in ultima clipa.
3) RESPECTATI DISTANTA DINTRE AUTOVEHICULE. Cu cat este mai mare distanta dintre autovehicule, cu atat mai mult timp va ramane la dispozitie spre a evita un pericol care a aparut brusc.
4) CIRCULATI CU VITEZA ADMISA. Un numar important de accidente se produc din cauza nerespectarii vitezei legale. Anumite situatii- ploaie, ceata, intuneric, curbe sau pante-cer sa fie respectate limitele de viteza legala, impusa.
5) NICIODATA NU DEPASITI DACA NU SANTETI SIGUR. Asteptati cu rabdare si calm sansa dv. Nu merita sa riscati pentru a castiga un timp infim. Nu treceti cu vederea indicatoarele de circulatie cu semnificatia "depasirea interzisa" si respectati linile continue. In caz ca ati intrat in depasire si din contrasens circula un alt autovehicul fiti dv. cel care se repliaza pe dreapta decat sa semnalizati cu luminile.
6)RESPECTATI INTODEAUNA PRIORITATEA. Mai bine va asigurati de doua ori decat sa aveti vreo scapare, conflictele si riscurile sunt mult mai mari la intersectii: in cazuri dificile, renuntati chiar la prioritatea dv.
7)NU VA ATINGETI DE ALCOOL. Stim cu totii cat de riscant este consumul de alcool, reducand perceptia si reacti fiecaruia. Un procent mare de accidente se datoreaza consumul de alcool. Asigurati-va ca, dupa o petrecere, nu va trebui sa conduceti. Cu putina planificare si buna credinta exista o rezolvare.
Comment
-
Originally posted by mouseinPAS View PostSuper topicul asta. Si cu ocazia asta vreau sa cer si eu un sfat de la profesionisti. Sa zicem ca in afara localitatilor circul cu 120 km/h in treapta a 5a. Urmeaza o localitate...las masina sa curga cuplata inca in a 5a, sau daca am viteza prea mare in dreptul indicatorului cu numele localitatii franez...dupa ce ajung la 60-50 km/h, apas ambreiajul si schimb direct a 3a. Are vreun efect negativ chestia asta asupra cutiei? Intreb in legatura cu retrogradarile, pentru ca atunci cand schimb in treapta superioara, tot timpul respect numaratoareaIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment