sfaturi de la cei profesionisti (sau cu multa experienta) pt cei mai tineri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by SoNyKeL View Post
    Hmm interesant ce ziceti voi aici cu frana de motor si etc , multi mi-au zis ca nu fac bine dar asa m-am invatat . Eu trebuie sa recunosc nu o las pe liber dar de exemplu cu 50m inainte de semafor calc ambreiaju si o las sa curga ) in curbe la fel calc ambreiaju , cand franez foooarte rar nu calc ambreiaju...

    Apropo de calcatul ambreiajului eram cu o colega de liceu in masina(blonda si la propriu si la figurat) si ma vede ca franez cu picioru pe ambreiaj , la care ea disperata ia picioru ia picioru , eu de ce ma? Ptr ca nu poti sa franezi pe ea asa o invatase instructoru
    Scuze ca ma bag si eu dar de ce calci ambreiajul in curbe?

    Comment


    • #92
      Ganditi si pentru altii.

      De multe ori accidentul este evitat si pentru faptul ca cel de la volan stie sa se transpuna in locul pietonului. Un biciclist ocoleste o balta, un copil poate tasni brusc pe carosabil sau un sofer conduce cu soarele in fata si poate fi orcand orbit. In astfel de situatii critice, adevaratul conducator auto trebuie sa incerce sa prevada reactia celuilalt, sa-si puna intrebarea "Ce se poate intampla in momentul urmator?"
      Copiilor, handicapatiilor si persoanelor mai in varsta trebuie sa li se acorde "o atentie deosebita si evitarea pericolelor de accidente prin franarea si reducerea vitezei autovehicului pana la acea limita care va permite sa evitati pericolele".

      Comment


      • #93
        Dukone uneori si eu ma intreb dece naiba calc ambreiajul
        PS. eu sunt tipul ala de om care semnalizeaza si in cea mai lina curba

        sigpic

        Comment


        • #94
          SoNyKeL treaba cu semnalizarea nu numai in curbe o inteleg dar cu ambreajul in curbe nu cred ca e un lucru bun parerea mea de nespecialist.
          Last edited by Seba; 4 May 2008, 15:59.

          Comment


          • #95
            Cine poate sa-mi spuna ce alta functie mai are senzorul din filtrul de motorina la loganul 1.5dci de 65 cai , euro 3

            Comment


            • #96
              Originally posted by SoNyKeL View Post
              Dukone uneori si eu ma intreb dece naiba calc ambreiajul
              PS. eu sunt tipul ala de om care semnalizeaza si in cea mai lina curba
              nu mai apasa ambreiajul, mah, in curba, sau mai rau, sa scoti din viteza. Doamne fereste! Sa ai nevoie de motor sa te scoata dintr-un rahat si atunci ce faci? Te uiti la schimbator si la bord, sa vezi in ce viteza sa bagi si intre timp ai trecut curba cu spatele masinii inainte? Incearca sa mentii treapta de viteza aceeasi pe toata curba, inclusiv cu franare cu tot, sa nu stai in treapta mare si apoi sa n-ai cuplu la iesire sau sa schimbi prea jos si sa n-ai rezerva de turatie la iesirea din viraj.
              de semnalizare nu comentez, aia o sa-ti treaca, sunt convins
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #97
                Ce sa mint si eu mai semnalizez inainte de curba. Am reflexul si cum trebuie sa schimb directia dau sa semnalizez.
                Cel mai lent 1,6 8v

                Comment


                • #98
                  De acord cu Seba mare grija in curbe cu scosul pe liber daca ai avea o masina cu tractiune spate nu te ajuta insa daca ai fata poti sa o redresezi in multe cazuri.

                  Comment


                  • #99
                    Desi au scris deja multi colegi.... NU MAI CALCATI AMBREIAJUL IN CURBA. Cred ca e o greseala mare de tot. Un prieten, proaspat sofer, facea la fel. Cand il certam, zicea ca asa l-a invatat instructorul. Halal instructor!!!

                    Comment


                    • Nu trebuie sa scoti din viteza pana ce masina nu este aproape oprita, se foloseste schimbatul vitezelor progresiv de la treptele superioare la cele inferioare, iar ambreiajul se calca cu putin timp inainte ca motorul sa inceapa sa tremure (de ex pe la 1800 de ture poti apasa ambreiajul) !In curbe, pastrarea rotilor in sarcina duce la o mai buna aderenta, pastrarea traiectoriei precise iar la franare, de asemenea, o aderenta mai buna!Atata timp cat nu apesi acceleratia, motorul nu consuma mai nimic, franele de motor sunt mai economice decat scoaterea din treapta, la viteza medie spre mica!
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • Super topicul asta. Si cu ocazia asta vreau sa cer si eu un sfat de la profesionisti. Sa zicem ca in afara localitatilor circul cu 120 km/h in treapta a 5a. Urmeaza o localitate...las masina sa curga cuplata inca in a 5a, sau daca am viteza prea mare in dreptul indicatorului cu numele localitatii franez...dupa ce ajung la 60-50 km/h, apas ambreiajul si schimb direct a 3a. Are vreun efect negativ chestia asta asupra cutiei? Intreb in legatura cu retrogradarile, pentru ca atunci cand schimb in treapta superioara, tot timpul respect numaratoarea
                        I don't drive fast...I fly low !!!

                        Comment


                        • Salutare tuturor,
                          Hai sa vin si eu cu niste vorbe aici (bazat pe cei 16 ani de permis auto, suspendat doar o data, + 3 masini personale :dacia 1310,1400,1400 break, + doua firme unde am avut mereu masina de la: renault megane, scenic, pisoi, urs, vito, 530,clio, logan mcv + Buc-Dej 700 zile numarate pe muchie minim o data pe saptamana si aprox. 600.000 km fara exagerare) cu ceva sfaturi pentru voi cei mici ( nr. de km parcursi ) :
                          1. Cel mai important in trafic este sa fi atent la ce fak cei de pe langa tine ( nu la ceea ce faci u) :tramvai ,tir, incepator, nr. de AB, motoare etc .Urmareste tot timpul oglinzile ,vezi ce vor sa faca cei de langa tine...sau vezi sa nu fie Ernest in spate....
                          2. Daca iubesti masina, chiar daca nu e a ta, nu da in ia ca bezmeticul ce recuperezi 30 min la un drum mai lung? Important este sa ajungi intreg acas' !
                          3. Esti obosit dormi ! ( parcheaza si dormi 30 min -1 ora) asa protejezi si viata ta si a celorlalti participanti la trafic !
                          4. Nu incerca niciodata sa te 'apuci' pe strada cu alte masini care au mult peste calutii tai putere daca nu observi din prima ca ai un atu: varsta, CP mult mai multi , timp si spatiu de manevra, pietoni etc
                          NICKYNICK

                          Comment


                          • 1) NU VA LASATI PROVOCATI. Reactionati cu calm daca un alt sofer circula mai repede decat este permis sau daca incalca vreo regula de circulatie. Conduceti bazandu-va pe vechiul proverb: "Renunta cel mai destept". Tot nu veti putea sa-i schimbati pe cei cativa care nu respecta regulile de circulatie si este bine sa va dati osteneala sa fiti un bun exemplu.
                            2) OFERITI-VA O MARJA DE TIMP. Graba si stress-ul ridica gradul de pericol de accidente. Timpul minim obtinut prin graba poate fi riscant. Porniti la drum din timp, nu in ultima clipa.
                            3) RESPECTATI DISTANTA DINTRE AUTOVEHICULE. Cu cat este mai mare distanta dintre autovehicule, cu atat mai mult timp va ramane la dispozitie spre a evita un pericol care a aparut brusc.
                            4) CIRCULATI CU VITEZA ADMISA. Un numar important de accidente se produc din cauza nerespectarii vitezei legale. Anumite situatii- ploaie, ceata, intuneric, curbe sau pante-cer sa fie respectate limitele de viteza legala, impusa.
                            5) NICIODATA NU DEPASITI DACA NU SANTETI SIGUR. Asteptati cu rabdare si calm sansa dv. Nu merita sa riscati pentru a castiga un timp infim. Nu treceti cu vederea indicatoarele de circulatie cu semnificatia "depasirea interzisa" si respectati linile continue. In caz ca ati intrat in depasire si din contrasens circula un alt autovehicul fiti dv. cel care se repliaza pe dreapta decat sa semnalizati cu luminile.
                            6)RESPECTATI INTODEAUNA PRIORITATEA. Mai bine va asigurati de doua ori decat sa aveti vreo scapare, conflictele si riscurile sunt mult mai mari la intersectii: in cazuri dificile, renuntati chiar la prioritatea dv.
                            7)NU VA ATINGETI DE ALCOOL. Stim cu totii cat de riscant este consumul de alcool, reducand perceptia si reacti fiecaruia. Un procent mare de accidente se datoreaza consumul de alcool. Asigurati-va ca, dupa o petrecere, nu va trebui sa conduceti. Cu putina planificare si buna credinta exista o rezolvare.

                            Comment


                            • MouseinPAS daca am inteles bine intrebi daca e bine sa sari din a 5 in a 3-a?
                              Nu-i nici o problema atunci cand viteza este prea mica pentru treapta a 4.
                              P.S. e misto schimbul asta de la a 5-a la a 3-a direct ca este cursa manetei foarte mica.
                              Cel mai lent 1,6 8v

                              Comment


                              • Originally posted by mouseinPAS View Post
                                Super topicul asta. Si cu ocazia asta vreau sa cer si eu un sfat de la profesionisti. Sa zicem ca in afara localitatilor circul cu 120 km/h in treapta a 5a. Urmeaza o localitate...las masina sa curga cuplata inca in a 5a, sau daca am viteza prea mare in dreptul indicatorului cu numele localitatii franez...dupa ce ajung la 60-50 km/h, apas ambreiajul si schimb direct a 3a. Are vreun efect negativ chestia asta asupra cutiei? Intreb in legatura cu retrogradarile, pentru ca atunci cand schimb in treapta superioara, tot timpul respect numaratoarea
                                Daca esti obisnuit cu masina, schimbatul dintr-a 5a, intr-a 3a e ok in functie de viteza de deplasare raportata la turatia motorului!De exemplu, cum ai spus si tu, daca ai avea 120 km/h si apoi sa bagi direct a 3a atunci ar fi nasol...plus ca se simte ca nu prea "te lasa", deci fortezi cutia!...la 50-60 km/h e in regula!
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google