sfaturi de la cei profesionisti (sau cu multa experienta) pt cei mai tineri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu stiu daca intra la sfaturi, dar cine stie...Astazi veneam de la serviciu si pe varianta Calarasiului, in apropiere de combinatul siderurgic vad la distanta de vreo 100-150 metri niste crengi pe sosea ...Cand ma apropii mai mult observ ca sunt cam prea simetric indoite-FIER VECHI CAZUT DINTR-O MASINA! Am franat brusc(bvo ABS!), am pus avariile si am aruncat prostiile alea din drum. Cred ca faceam cauciucurile varza! Niste fieratanii incalcite de m-au facut sa cred initial ca sunt crengi...Credeti ca oprit vreunul care venea din spate sa ma ajute? Asa ca ochii mari...
    LOGAN CLUB CALARASI - FII POLITICOS IN TRAFIC!

    Comment


    • Originally posted by gusi View Post
      Nu stiu daca intra la sfaturi, dar cine stie...Astazi veneam de la serviciu si pe varianta Calarasiului, in apropiere de combinatul siderurgic vad la distanta de vreo 100-150 metri niste crengi pe sosea ...Cand ma apropii mai mult observ ca sunt cam prea simetric indoite-FIER VECHI CAZUT DINTR-O MASINA! Am franat brusc(bvo ABS!), am pus avariile si am aruncat prostiile alea din drum. Cred ca faceam cauciucurile varza! Niste fieratanii incalcite de m-au facut sa cred initial ca sunt crengi...Credeti ca oprit vreunul care venea din spate sa ma ajute? Asa ca ochii mari...
      Fierul vechi cazut urma sa fie luat de catre tigani, bine ca ai observat din timp si ai franat.

      Comment


      • Conducerea pe timp de noapte

        Sunt automobilisti care considera ca a conduce noaptea este mai putin obositor decat ziua. Aceasta opinie este foarte raspandita in special in randul tinerilor. Noaptea nu sunt ambuteiaje care enerveaza, soseaua este libera pana la orizont, traficul din sens invers, care te orbeste, este redus. In realitate, noaptea pericolul de accident este aproape de doua ori mai mare decat ziua, cu toate ca circulatia este mai redusa.
        Noaptea intalnim factori suplimentari de accident, pe care automobilistii incepatori nu ii cunosc, iar unii dintre cei avansati ii ignora. Astfel, este posibil ca rulajul de noapte sa devina un adevarat chin (in special cand soseaua este uda), deoarece in intuneric acuitatea vederii scade considerabil.
        Recomand automobilistilor incepatori ca primele drumuri de noapte sa le parcurga cu viteza de rulare moderata, pe distante scurte si , daca este posibil, insotiti de un sofer experimentat.
        La primele manifestari de somn in timpul noptii (dar chiar si ziua), opriti imediat in afara carosabilului (cu luminile de avarie aprinse) si incercati sa dormiti (fie chiar si cu capul pe volan). Veti reusi, cu siguranta. Dupa un somn de numai 10-15 minute, veti putea sa va continuati drumul cel putin, inca, o ora.

        Comment


        • Parerea mea este ca oricate sfaturi as da eu ( nu sunt cel mai as dar am 500000 km in 13 ani ) tot la ceea ce scria candva in carte ajungem ( nu stiu daca scrie si acum ) : te poti numi ' sofer ' dupa parcurgerea a 100000 km pt ca se considera ca in acest timp te lovesti de aproape toate problemele in trafic . Numai adunand km capeti experienta nu din sfaturi sau citit . Si dupa 1000000 km iti poate aparea in trafic o situatie neintalnita . Marea problema a majoritatii tinerilor care au permis este teribilismul si increderea in stiinta proprie in ale condusului ( unii confunda condusul cu mancarea unei ciorbe ) . Una dintre marile probleme in trafic este neatentia .

          O chestie vazuta in trafic si care mi-a placut ( ideea respectiva ) , cea cu taticule te asteptam cu bine acasa ( am scris aproximativ ) . Mai mult m-a impresionat asta decat masinile lovite asezate la intrarea unor localitati sau panourile cu nr de morti si raniti .

          Dupa cum spun tiristii , DRUMURI BUNE TUTUROR . Si cascati ochii la altii dar mai ales la voi .
          B -X X - DDF x 2

          :sofer1: :kissroadkill: :sofer5:

          Comment


          • Instructori auto

            Am avut satisfactia (si, evident norocul!) ca inainte de a incepe scoala auto sa fi avut cunostinte mecanice_tehnice (dobandite datorita tatalui meu, a lucrat in domeniul auto); in timpul scolii am avut iarasi norocul de un instructor foarte bun (D-zeu sa il odihneasca...), care era enervant de tipicar, (asa l-am perceput atunci, mai cu tarate la cap fiind la acea vreme,,,), dar viata mi-a dovedit ca ceea ce se straduia el sa ma invete era din practica si patanii numeroase.
            1. Mi-a fost al naibii de greu sa merg numai franand de motor (fara sa ating pedala de frana); in prezent cand franez folosesc concomitent frana de motor si pedala (in functie de conditii !)
            2. Inainte de a intra in viraje, adaptata treapta de viteza...
            3. Exista foarte putina politete in trafic; la noi se circula de parca am fi in razbeluri

            Este trist, dureros sa auzi si uneori sa vezi, cum un om care ar trebui sa iti dea deprinderile bune, care sa te fereasca de necazuri, face exact contrariul (instructorul).
            Cat despre numarul de km condusi...nu inseamna ca daca ai condus 1.000.000 de km esti un sofer desavarsit; aici ma refer la relele deprinderi (de care este f posibil sa nu fim constienti!)

            Sunt f multe de spus, dar mai sunt si alti colegi!. Le dau lor cuvantul (pardon...tastatura!)
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • Cata dreptate ai . Cati instructori am vazut ca nu dau prioritate sau trec pe rosu ,nu saluta si altele . Nu am litere suficiente la tastatura sa scriu .
              B -X X - DDF x 2

              :sofer1: :kissroadkill: :sofer5:

              Comment


              • cel mai important e sa fi atent la ceilalti perticipanti cum a aspus si nicky, nu trebuie sa te comporti de parca soseaua sau strada ti-a cumparato tata eu sunt din tm si la noi se circula mai cu tact sa nu zic civilizat, adica daca vrei sa iesi din parcare 7 din 10 soferi se opresc si te lasa

                problema cu multi km e ca acei soferi care au 1.000.000 de km nu mai au reflexele din tinerete si se cred ca au vazut totul

                personal mi se pare mai usor de condus noaptea dar dupa ora 23 cand nu mai sunt tractoare si altele de genu....si te poti cincentra mai bine pe sosea adic anu mai sunt tentatii pe orizont ( ce peisaj... ce casa....) dar daca simp k vine mos ene prima parcare si somnic 1/2 sau o ora daca te sa ajungi undeva daca nu primul motel .....

                am plecat din belgrad catre vrrsec ( 85 km) 2 masini au cu nevasta si fica si i a doua masina 3 colegi eu am mers cu 90-100 el cu 130 ( dupa spusele lui i a pasagerilor) ma sunat cand a intrat in vrsec sa zica unde ne intalnim am ajuns cu 7 minute dupa el deci nu merita sa ta duci ca nebunu mai bine intarzi jumate de ora dacat .........
                ...am fost maine voi fi ieri cine sunt eu ?...
                YO2MKL
                sigpic

                Comment


                • Originally posted by florin77 View Post
                  Cata dreptate ai . Cati instructori am vazut ca nu dau prioritate sau trec pe rosu ,nu saluta si altele . Nu am litere suficiente la tastatura sa scriu .
                  Nu mai tarziu de ieri a trecut o masina de scoala pe rosu pe langa mine(eu stateam cuminte la semafor). Era semafor doar de pietoni(nu era intersectie) dar prima reactie a mea a fost "Mama ce nebun e ala" dupa care am vazut ca este si de scoala.
                  Cel mai lent 1,6 8v

                  Comment


                  • Ar trebui ca "need for speed" sa ramana doar un joc pe calculator, si sa-l jucam doar in fata monitorului, nu si pe sosele.

                    Poate ca aces clip nu mai are nevoie de nici un fel de comentarii. Concluziile, le va trage fiecare in felul lui.

                    Bucură-te de videoclipurile preferate È™i de muzica preferată, încarcă conÈ›inut original È™i arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei È™i lumii întregi pe YouTube.
                    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                    Comment


                    • Originally posted by andrushk_mib View Post
                      adevarat graieste sonykel, nu o data mi s-a intamplat (ce-i drept in oras) sa trebuiasca sa degajez in dreapta sau stanga(mai rar) ca sa nu-l plesnesc pe vreun dobitoc care conduce dupa cum i se pare lui
                      mie mi s-a intamplat saptamana asta, mi-am zgariat janta si cauciucul din cauza la un dobitoc care vedea doar inainte.



                      Cat despre sfaturi : cel mai bun este cel zis de multi aici in topic : mergeti nene cu limita legala. Faceti niste calcule simple si o sa vedeti ca inafara orasului unu care merge cu 100 nu ajunge mai greu decat unu care merge cu ... Sa zicem 140. Iar in oras, 50-60 e mai mult decat suficient. De ce? Semaforul face regula. Degeaba dai tu blana daca prinzi rosu si te ajunge tico-ul care l-ai lasat in praf in urma cu vro cateva sute de metri.
                      Pe langa asta veti avea timp sa evitati toate pericolele posibile.

                      Exemplu concret : Ieri, pe Splaiul Independentei in Bucuresti 4 masini s-au lovit in fata mea din cauza unui dobitoc parcat neregulamentar. Eu urma sa fiu a 5 a masina insa pot sa zic chiar ca noroc cu ABS-ul, nu s-au blocat rotile spre deosebire de vro 2 din tamponarea aia. Mergeam linistit, am avut timp sa franez din instinct.


                      Nu am 100.000 km insa astea sunt reguli de bun simt, de responsabilitate.

                      Si ca sa inchei, o intrebare logica : Credeti ca daca se putea merge in deplina siguranta cu 100-120 in oras nu faceau limita asa ? Pai de ce credeti ca se investesc sute de milioane de euro in autostrazi, sa putem merge ceva mai repede ? Din toate cate sunt legi, legile rutiere sunt printre cele mai bine facute (dupa cele de taxe).


                      Numai bine
                      Logan Prestige 1.6 16v 105cp stock - 23000km
                      Honda 2.0 Accord Executive M/T - 21000KM

                      Comment


                      • Limita de viteza

                        Originally posted by andrei.Avasi View Post
                        Cat despre sfaturi : cel mai bun este cel zis de multi aici in topic : mergeti nene cu limita legala. Faceti niste calcule simple si o sa vedeti ca inafara orasului unu care merge cu 100 nu ajunge mai greu decat unu care merge cu ... Sa zicem 140. Iar in oras, 50-60 e mai mult decat suficient. De ce? Semaforul face regula.
                        De acord cu tine A_A!
                        Imi aduc aminte de un accident difuzat la TV, era iarna 2007_2008 (cred ca prin decembrie), in B., pe la Unirii a avut loc.
                        Un nene cu o "masinuta", probabil ca a dorit sa-i testeze limita de viteza in...Oras!
                        A derapat, l-a acrosat pe unul care a intrat intr-un zid de beton; intrebat ce viteza avea, el spune senin si fooooarte convingator..."60-70" ;cameramanul muta obiectivul pe vitezometru, cat credeti ca arata? "DOAR" 170 KM/H
                        Cat de inconstient trebuie sa fii sa ai o asemenea viteza in oras? Si afara, nu in localitate, este un mare risc atunci cand ajungi la o asemenea viteza (depinde si de locul unde se desfasoara, si de conditiile meteo, si de trafic etc...) DAAAR in oras e...

                        Conduceti prudent!
                        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                        Comment


                        • In fluxul circulatiei

                          Placerea de a conduce automobilul este deplina atunci cand rulam pe sosele bine asfaltate, pe artere rutiere cu flux de trafic redus, fara sa fim presati de timp si daca, in plus, strabatem si o zona geografica frumoasa. Din pacate, toate aceste conditii sunt din ce in ce mai rar de reunit in ultimi ani, datorita maririi numarului de automobile, degradarii soselelor si intolerantei manifestate de multi conducatori auto in timpul circulatiei. Toate acestea impieteaza asupra desfasurarii normale a traficului, creand o atmosfera asupra celor de la volan si alterand tehnica de conducere a automobilului(evident, daca aceasta exista).
                          Soferul care este animat de un comportament inteligent, de bunavointa si rabdare, manifestand curtoazie in rezolvarea situatiilor ce apar, inert, in trafic, este treptat anihilat de acei(tot mai multi, din pacate) care incalca cu dezinvoltura toate regulile, manifestandu-se cu egoism si nervozitate in toate ocaziile. Asa ca, pana la urma, si cel ce procedeaza corect are toate sansele sa fie influentat de ceilalti.
                          Pentru un sofer neexperimentat, totul poate deveni mai dificil sau mai greu de rezolvat, deoarece el circula fara sa anticipeze, sa gandeasca si sa actioneze, inca, de o maniera dinamica. Aceasta, se pare, este cauza principala care conduce la degradarea derularii in conditii normale de trafic rutier.
                          In locul unui trafic disciplinat si cursiv, asistam astazi la situatii de incurcaturi, ezitari si intarzieri sau bruscari in reactiile conducatorilor auto-toate acestea provocand pierderi de timp, iritare, nervi si, in final, chiar haos si accidente.
                          Fiecare sofer trebuie sa ia masurile adecvate la timpul potrivit, dand astfel posibilitate si celorlalti sa procedeze la fel. Evident, aceasta in plan ideal!

                          Comment


                          • Problema e ca fiind in masina ai un fals sentiment de siguranta sa nu mai zic de neprevazut!Neprevazutul se petrece instantaneu si fara posibilitatea de a mai schimba ceva!Daca avem sansa sa mai putem "rumega" la ce a fost e bine...Daca nu...Devenim doar un nume in amintirea celorlalti!Prostia se plateste iar prostia cuprinde tot ce poate fi mai rau, mai inconstient si mai teribil!Traim in secolul vitezei, unde viteza nu inseamna vitezometru si ne place sa impresionam cu volanul!....Mai bine am impresiona cu ceea ce avem in cap si sa intelegem ca pilotajul pe sosele publice dauneaza Ego-ului si celor apropiati nostri!Nu este vorba de a fi as in soferie....Ci de a imbatranii frumos astfel incat sa apuci sa le povestesti altora cum se conducea pe vremea "ta"!Sper ca m-am facut inteles si nu cred ca mai e nevoie de alte sfaturi!
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • Originally posted by mouseinPAS View Post
                              Si cu ocazia asta vreau sa cer si eu un sfat de la profesionisti. Sa zicem ca in afara localitatilor circul cu 120 km/h in treapta a 5a. Urmeaza o localitate...Las masina sa curga cuplata inca in a 5a, sau daca am viteza prea mare in dreptul indicatorului cu numele localitatii franez...Dupa ce ajung la 60-50 km/h, apas ambreiajul si schimb direct a 3a. Are vreun efect negativ chestia asta asupra cutiei?
                              daca bagi a 3-a cand ai 50-60km/h nu are nimic ce sa aiba , sa nu bagi la 120 ( si nici acolo nu cred ca ai fi o problema chiar asa mare , dar mai bine nu incerca )
                              ps:eu nu is profesionist
                              Mereu superiori unui sat cu caini si oi

                              Comment


                              • Sfaturi

                                Arta prevederii si atentia distributiva trebuie sa actioneze in permanenta chiar daca doar o mica parte din factorii luati in considerare sau observati vor fi folositi sau vor interveni in manevrele impuse soferului. Asa, de exemplu, atunci cand ne apropiem de un viraj fara vizibilitate, este de preferat (numai daca nu se stanjeneste circulatia) sa ne apropiem de linia mediana a drumului inainte de a incepe negocierea virajului la dreapta si de marginea dreapta a soselei,inainte sa luam un viraj la stanga. In felul acesta vom putea largi "campul" de vizibilitate si vom putea preantampina mai devreme anumite situatii.
                                Asemanator se poate ghici prezenta unor pietoni sau a unor copii care au intentia sa traverseze in fuga soseaua, prin fata unui autobuz care ne precede, daca privim pe sub sasiul acestuia, in momentul in care ne pregatim sa-l depasim. Manevrele pe care intentionam a le face, trebuie, obligatoriu sa le semnalizam optic, insa nu prea tarziu, dar nici cu prea mult timp inainte de inceperea manevrei. Este, cateodata, preferabil ca semnalizarea optica sa fie insotita si de semnalizarea cu mana mai ales atunci cand, cei care sant in urma noastra, nu pot observa sau intelege diverse pericole ce pot surveni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google