Sfaturi
Fluiditatea traficului va fi pastrata numai daca la apropierea de un autovehicul care ne precede si pe care, momentan, nu-l putem depasi, vom reduce (treptat si din timp) viteza si nu brusc, in imediata sa apropiere.
Asemanator, la intrarea in localitati unde viteza va trebui redusa pana la plafonul legal, este preferabil ca, atunci cand zarim panoul de limitare a vitezei, sa lasam masina sa inainteze (fara sa mai acceleram) in priza directa (treapta a IV-a sau a V-a, cu care circulam) sau vom trece levierul de viteze in punctul mort, lasand automobilul sa "curga lansat" pana la atingerea vitezei limita, dupa care vom putea apasa pe accelerator pentru a mentine viteza permisa.
Atunci cand ne deplasam in coloana (si, mai ales, pe autostrada) si vedem in fata noastra, aprinzandu-se luminile de stop la masinile care ne preced va trebui sa ne pregatim si noi sa franam, deoarece reactia de franare se va propaga in lant pentru toate celelalte automobile. In caz contrar, vom fi surprinsi de manevra si oprirea va deveni mai dificila, mai ales la viteze ridicate, prezentand pericol si pentru cei care circula in spatele nostru si nu au putut observa franarea coloanei.
Fluiditatea traficului va fi pastrata numai daca la apropierea de un autovehicul care ne precede si pe care, momentan, nu-l putem depasi, vom reduce (treptat si din timp) viteza si nu brusc, in imediata sa apropiere.
Asemanator, la intrarea in localitati unde viteza va trebui redusa pana la plafonul legal, este preferabil ca, atunci cand zarim panoul de limitare a vitezei, sa lasam masina sa inainteze (fara sa mai acceleram) in priza directa (treapta a IV-a sau a V-a, cu care circulam) sau vom trece levierul de viteze in punctul mort, lasand automobilul sa "curga lansat" pana la atingerea vitezei limita, dupa care vom putea apasa pe accelerator pentru a mentine viteza permisa.
Atunci cand ne deplasam in coloana (si, mai ales, pe autostrada) si vedem in fata noastra, aprinzandu-se luminile de stop la masinile care ne preced va trebui sa ne pregatim si noi sa franam, deoarece reactia de franare se va propaga in lant pentru toate celelalte automobile. In caz contrar, vom fi surprinsi de manevra si oprirea va deveni mai dificila, mai ales la viteze ridicate, prezentand pericol si pentru cei care circula in spatele nostru si nu au putut observa franarea coloanei.
Comment