sfaturi de la cei profesionisti (sau cu multa experienta) pt cei mai tineri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sfaturi


    Fluiditatea traficului va fi pastrata numai daca la apropierea de un autovehicul care ne precede si pe care, momentan, nu-l putem depasi, vom reduce (treptat si din timp) viteza si nu brusc, in imediata sa apropiere.
    Asemanator, la intrarea in localitati unde viteza va trebui redusa pana la plafonul legal, este preferabil ca, atunci cand zarim panoul de limitare a vitezei, sa lasam masina sa inainteze (fara sa mai acceleram) in priza directa (treapta a IV-a sau a V-a, cu care circulam) sau vom trece levierul de viteze in punctul mort, lasand automobilul sa "curga lansat" pana la atingerea vitezei limita, dupa care vom putea apasa pe accelerator pentru a mentine viteza permisa.
    Atunci cand ne deplasam in coloana (si, mai ales, pe autostrada) si vedem in fata noastra, aprinzandu-se luminile de stop la masinile care ne preced va trebui sa ne pregatim si noi sa franam, deoarece reactia de franare se va propaga in lant pentru toate celelalte automobile. In caz contrar, vom fi surprinsi de manevra si oprirea va deveni mai dificila, mai ales la viteze ridicate, prezentand pericol si pentru cei care circula in spatele nostru si nu au putut observa franarea coloanei.

    Comment


    • Salutare tuturor ! Eu sunt mai mult decat incepator, am condus cu putin peste 100 km in afara de scoala si inca mi se mai opreste motorul la cate-o intersectie. Dar nu e un oras asa mare si cu trafic greu incat sa incurc prea tare circulatia. Intrebarea mea - voi cand ati scapat de oprirea motorului ? Cam cat timp sau km facuti... La ce trebuie sa fiu mai atent - ambreiaj sau acceleratie ca sa scap de nelpacutele situatii ? Poate si din cauza ca am facut scoala de soferi pe un diesel si ala nu se tura asa... Multumiri.

      Comment


      • IN primul rand, trebuie sa stii ca daca masina ajunge la 2500-3000 de rpm, nu are absolut nimic. Ca sa scapi de "moartea" motorului, incearca sa o turezi pe la 2000-2500. Si incearca sa retii momentul in care cupleaza ambreiajul
        Spor la lucru

        Comment


        • @mikebike72: 80% este ambreiajul. Daca-l stapanesti cum trebuie poti sa pleci si la ralanti de pe loc (nu in trafic, doar ca experiment). Dar pentru un incepator ca sa nu patesti necazul des accelereaza putin mai tare dar sa nu devina obisnuinta. Adica sa ambalezi motorul "in gol" ca strici ambreiajul.
          De chestia asta scapi dupa vre-o mie de km daca esti ambitios daca nu te tine toata viata.
          P.S. chestia este valabila pe o masina buna. Pe un "jaf"(nu e cazul Loganului) poti sa fii artist si tot se opreste motorul .
          Last edited by Cristi_LCD; 4 June 2008, 15:24.
          Cel mai lent 1,6 8v

          Comment


          • ...Atentie mare cu frana de mana////ma grabeam o data...Era ud p jos...Si urma o curba de 90 de grade..,si ca nebunu am luat o cu frana de mana....Masina a fugit de fund....Si curba am luat o ..Dar m am oprit in trun stalp....P dreapta......Far spart...Spolier...

            Comment


            • Ai uitat sa mai dai drumul manetei. A patit si un prieten insa el s-a intalnit cu pomul.
              numar secundele

              Comment


              • O sa incerc sa bag la cap ce mi-ati spus, sper sa nu ma prinda cei 1000 km facuti tot cu aceeasi problema, pt. Ca ma streseaza rau de tot. O sa ma straduiesc mai mult.

                Cu frina de mana am patit-o si eu de 2-3 ori si numai pentru deplasari scurte de 3-4 metri (in parcare si la peco). Si asta am patit-o tot din timpul scolii de soferi ca atunci nici nu am atins frana de mana, doar instructorul o manevra. Eu nu aveam grija ei. Acuma nu spun ca am avut instructor rau, ci doar ca fiecare are stilul lui de predat si de condus.
                Last edited by Seba; 17 June 2008, 16:27.

                Comment


                • Hai sa zic si eu cateva ceva.Sunt incepator(cu mamaliga in geam),am 7 luni de cand am carnet,am condus pana acum 9800 km,dintre care 6000 pe iarna,gheata.Am facut iarna foarte multe drumuri in afara Bucurestiului,m-a prins cateodata si singur,intepenit in zapada,insa m-am descurcat.Mi-a prins foarte bine acest inceput de sofat pe zapada,pentru ca multi spun ca este cel mai periculos.Insa mai am foarte multe de invatat(Ceea ce spun acum nu dau sfaturi,ca nu sunt sofer profesionist,nu,doar spun ce am patit).Si eu ca majoritatea la inceput,eram cu viteza,sa dau si eu scartz,prostii de genu,pana cand am avut un mic incident,si un mare soc.
                  -Primul:era seara,cu prietenii,si vine un alt tovaras cu breakul lu tacsu,dacia 1310.Eu fraier m-am luat dupa astia,toti ziceau hai mah o liniuta ceva(subliniez FRAIER),si trage asta masina pe dreapta,si eu in fata lui,si cand am oprit,am ramas cu roata virata spre stanga.Bun pleaca asta vine in stanga mea la aprox. 50 cm de mine.Si cand am dat sa plec direct in el m-am oprit,aripa fata sarita vopseaua,se vede foarte putin,lui i-am infudat tabla.Asta a fost cea mai mare prostie pe care am facut-o.Si eu imi pun mereu aceleasi intrebari: De ce am facut-o? Si de ce nu a zis nimeni nimic ca am roata virata,avand in vedere ca toti erau afara?,in fine asta e s-a intamplat.
                  -Si al doilea:ma duceam la peste(pescar de fel),si eram prin Jilava,doua benzi foarte multe treceri de pieton,eram pe banda a doua,in jur de 60 70 nu aveam mai mult.Si unul in spatele meu ,la o distanta foarte mare,mai exact 100 m,daca nu si mai mult.O duba neagra,tot imi dadea flash.Prima data zic:ma poate nu mi-o fi dat mie,cine stie.Cand vad ca da din nou,incepe sa ma streseze,si cand vad ca da si a treia oara,trec pe prima banda(ca vroiam sa vina in dreptul meu sa vad ce vroia,poate nu-mi mergea ceva,sau cine stie,curios ca nu a mai dat altcineva flash dupa).Si chiar atunci o trecere de pieton,si unu m-a injurat ca vroia sa treaca si nu am fost atent si a pasit inapoi.Duba opreste la trecere(ma uitam in oglinda retrovizoare din interior),si chiar atunci unu vine din contrasens,intors si intra in plin in duba.Am oprit m-am uitat.Tot drumul am zis,ma eu trebuia sa fiu pe a doua banda,sigur opream la pieton si cine stie ce se intampla.Nu stiu,orice e posibil.Oricum faza asta sa vezi un accident in oglinda m-a socat putin.Plus ca nu a fost un fleac,a fost destul de urat.Bft
                  Last edited by Pacco; 5 June 2008, 10:16.
                  sigpic

                  Comment



                  • Atunci cand santem surprinsi de rafale de vant lateral, se va evita corectarea balansarii masinii, deoarece miscarea va inceta de la sine odata cu rafala de vant. Daca viteza de croaziera este ridicata si rafala de vant puternica are tendinta sa scoata automobilul de pe traiectoria sa, singura manevra sigura care va combate fenomenul este aceea de a frana (puternic) temporar, fara a contrabraca volanul.
                    Daca vantul lateral este constant, obligandu-va sa faceti usoare corectii din volan pentru a mentine o deplasare rectilinie, trebuie sa va concentrati atentia in momentul cand automobilul intra intr-o zona in care actiunea vantului inceteaza temporar (depasirea unui TIR, trecerea pe langa una sau mai multe cladiri etc.), caz in care automobilul se va supune, normal, comenzii de bracare. Atentie, deci, deoarece in trafic se pot ivi astfel, cazuri de devieri bruste de la traiectorie, cu consecinte, evident, grave.
                    Cand la munte circulam pe serpentine "terasate" inainte sa ne incadram in virajele de 180 grade, este recomandabil sa privim (deasupra sau dedesupt, daca relieful permite) spre a observa daca din fata vine un automobil. In felul acesta putem evita, din timp, manevrari bruste si periculoase de trecere pe o portiune dificila a traseului.

                    Comment


                    • @mikebike72- Stai linistit! Si eu tot cu lamaile in parbriz si cu ambreiaju' la inceput... La intersectii imi suna in urechi cuvintele instructorului, dl.Peicu, un om deosebit: "Victore, ambreiajul e buricul soferiei! Tii masina din ambreiaj si acceleratie! Ambreiajul slabit pana simti ca masina trepideaza si acceleratia in jur de 1500-1800 de ture! Altfel moare motorul!" Bine, eu o mai turam spre 2500...Bafta!
                      LOGAN CLUB CALARASI - FII POLITICOS IN TRAFIC!

                      Comment


                      • Hehehehe!

                        Nu aveam permis (dar nu circulam pe "drumuri publice"). La inceput a fost mai dificil, dar am prins "trucul" cu forfecarea ambreiaj_acceleratie.
                        Cel mai tare m-am amuzat acum de amintirile mele,,,am "apucat" sa conduc si doua tractoare (nu radeti! E chiar ciudata senzatia de forta la ele...); parca mi se parea mai usor sa conduc namila aia decat "bunica dacie"
                        E fain la diesel sa pornesti, mai ales daca esti incepator,,,te ajuta foarte mult .
                        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                        Comment


                        • Buna seara, in primul rand vreau sa le spun celor mai incepatori in ale condusului sa incerce Need 4 Speed pentru eliminarea adrenalinei iar in trafic sa se comporte civilizat si sa nu fie zmei. Daca nu reusesc prin joc si tin neaparat s-o faca real-life atunci s-o faca NUMAI cand NU sunt si alti participanti la trafic, fiindca cu siguranta imi va fii mila de pomi si de banii dati pe stalpii de iluminat. Un dus foarte rece nu le strica, sa speram ca nu se va lasa cu morti.
                          Parerea mea este ca toti am fost zmei in tineretile noastre si ne trezim doar dupa un dus rece sau cand avem familie, si mai rau, o avem in masina a carui volan il tinem strans in mana. Nu poti cere unui tanar cu "tovarasi" sa mearga usurel si sa invete din greselile altora. O va invata din greselile proprii, doar sa nu fie victime si dintre cei nevinovati, cu familie si tot tacamul.
                          Sunt trei factori mari ca produc morti: viteza excesiva (si adaptata la conditiile de drum), alcoolul (chiar si o umezire a gurii cu bere) si depasirile nejustificate. Stiu ca suna a cliseu dar asta este adevarul gol-golut.
                          - Datorita vitezei si un BMW cu toate sistemele electronice derapeaza (nici unul nu decoleaza) si poate derapa in cel din contrasens - deci morti;
                          - Alcoolul te face sa te simti mai "barbat" iti da curaj dar iti limiteaza timpii de reactie, atentia si "vezi dublu/triplu" nemaiputand evita vreun pericol... - deci morti;
                          - Depasirile in locuri cu vizibilitate scazuta, neefectuate corect sau depasiri la 150 km/h toate pot duce la intalnirea intima cu colegul de la poarta raiului din contrasens - deci iarasi morti.

                          Si ca sa nu fie doar niste afirmatii plicticoase sa va atrag atentia cu niste fapte ce toti le facem la depasiri dar voi sariti peste ele "ca-s inutile":
                          1. Cunoaste-ti limitele tale ca sofer, apreciaza-ti real experienta si indemanarea la volan.
                          2. Cunoaste-ti limitele masinii, cat timp si cati metrii are nevoie masina ta ca sa efectueze depasirea la diferite viteze ale celui depasit, cum se comporta la acele viteze, etc.
                          3. Daca cel din fata voastra ruleaza cu o viteza care va satisface, nu-l depasiti, pastrati o distanta corespunzatoare fata de el si rulati in spatele lui. Nu-l stresati si sa nu lasati impresia ca doriti sa-l depasiti. Nu uitati ca consumul la viteze mari este foarte mare, poate asta va linisteste putin.
                          4. Daca doriti sa va angajati intr-o depasire, asigurati-va ca nu sunteti intr-o zona de "depasire interzisa" caci indicatoarele alea nu-s puse acolo ca sa va enerveze pe voi, ci au un scop. Nu sunteti voi cei mai destepti de pe lumea asta.
                          5. Asigurati-va ca nu vine nimeni din sens opus, si aveti spatiu suficient pentru a efectua manevra de depasire in conditii de siguranta, lejeritate si fara stres.
                          6. Asigurati-va ca nu doriti sa depasiti pe cineva pe care l-ati sicanat in trafic sau care va poate impiedica sa efectuati depasirea in siguranta.
                          7. Asigurati-va in oglinzi ca nu incearca si altcineva sa va depaseasca pe dvs. (triplare).
                          8. Semnalizati la momentul oportun (nici mai repede nici prea tarziu) intentia dumneavoastra, atat cu semnalizatorul cat si cu un scurt "blitz" (pe timp de noapte consider ca e aproape obligatoriu blitzul).
                          9. Incepeti manevra de depasire dar fara a brusca volanul si pastrati o distanta adecvata fata de cel pe care il depasiti (in lateral ma refer).
                          10. In caz ca nu v-ati asigurat indeajuns si va apare cineva din fata, nu va pierdeti calmul, nu intrati in panica, si uita-ti rapid la cel din dreapta. Daca a redus viteza incercati sa accelerati si sa intrati in fata lui, daca abia ati inceput depasirea reveniti pe sensul de mers si renuntati la depasire pentru moment.
                          11. Grabiti depasirea si asigurati-va ca aveti loc suficient de a intra inapoi pe sensul dvs. De mers (daca as fii politist as fii specificat si de viteza maxima legala).
                          12. Semnalizati intrarea pe sensul dvs. De mers si nu bruscati volanul.

                          In caz ca sunte-ti depasit, nu va simtiti ofensat, nimeni nu incearca sa va arate ce grozav e el, lasati-l sa va depaseasca si nu-i purtati ranchiuna. Urmariti cu atentie toata faza, atat in fata la contrasens cat si in oglinzi la cel ce va depaseste. In caz ca risca prea mult, nu-i poate masina mai mult si nu are spatiu sa intre in fata dvs, accelerati cat mai mult ca sa poata intra in spate. Daca sunteti la acelasi nivel franati ca sa aibe unde sa intre. Toti se panicheaza in ultima clipa si trag dreapta. Nu e bine sa fiti acolo. Incercati sa prevedeti tot ce se intampla si ce urmeaza, si sa actionati in consecinta cu luciditate. Nu mai e cazul sa va spun ca nu e "frumos" sa nu-l lasi pe altul sa te depaseasca si sa accelerezi. Gandeste-te ca in cazul in care pe el il loveste si tu vei fii lovit, iar la 100 la ora...
                          Ar mai fii multe de spus despre depasiri dar majoritatea sunt chestiuni de finete si le inveti odata cu experienta. In orice accident ce se intampla in jurul tau poti fii si tu implicat datorita ricosarilor, ajuta-i pe ceilalti sa nu faca accident, astfel te ajuti pe tine.

                          Daca toti participantii la trafic si toti pietonii ar respecta in totalitate legislatia rutiera, eu garantez cu orice ca in urmatorii 1000 de ani nu va exista nici un accident si nici un mort. Si scuze pentru postul prea lung.
                          Ca un ultim sfat pentru cei tineri: nu sunteti nemuritori chiar daca va simtiti astfel.
                          Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

                          Comment


                          • Am condus Dacia 1310 decand am ajuns la pedale ..Tin minte si acuma..Nici nu putea sa apas bine pe ambreaj :P
                            Cu plecari dupa loc rapide, sau plecari din panta nu am avut nicio data probleme.
                            Am avut probleme cu oglinzile..Nu prea ma uitam in ele..Era jale..Ori ma uitat atat de mult, incat in fata nu ma mai uitam :p
                            Am permis de la 18 ani (tata a fost cel fericit cand am luat permisul..Dai cu bere la nunti, botezuri, chefuri ) eu eram soferul.
                            Accidente pana acuma..Am lovit usor usa dreapta-spate..Am dat cu spatele noaptea (eram ametit) ..Pana cand am intrat usor intr-unul..Doar l am sterpelit..Eu crezand ca este card viu..Am continuat pana cand a trosnit oglinda..Am dat si eu bir cu fugitii :p
                            Ieri am mers cu un A6 sa-l duc pe un prieten la aeroport..la intoarcere faceam slalom cu 100 printre masini..mai ceva ca in jaf in stil intalian..am incerca sa activez ESP-ul..dar ori era ars becul de la buton ori nu mergea butonul..la bord nu imi zicea nimica..nu imi dadeam seama daca era activat sau nu.
                            Last edited by Alex21; 23 June 2008, 03:37.

                            Comment


                            • Martorul ESP-ului se aprinde undeva pe bord atunci cand intra in functiune, de exemplu iarna poti sa-l vezi mai des aprins!ESP-ul sta activat cam tot timpul, doar cand apesi butonul se dezactiveaza dar la urmatoarea pornire a motorului, se va activa din nou!Ciudat este pentru ca ar trebui sa se aprinda butonul ESP atunci cand este dezactivat!
                              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                              Comment


                              • Beso you are the man! Ascultati va rog si puneti in practica ce a scris beso
                                toora,llumar fata spate,zender,borla,calc reno sport,1.6 93cp,vw mk1,1.8,sparco sprint,roll bar omp,centuri 6 puncte sandtler,bf goodrich,bbs,borla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google