Se va produce masina care merge cu aer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Se va produce masina care merge cu aer!

    Tata Motors va produce masina care merge cu aer!
    Indienii de la Tata Motors sunt intr-o expansiune vizibila si continua sa atraga atentia.

    Recent, BBC a anuntat ca Tata Motors vrea sa construiasca o masina propulsata cu ajutorul aerului comprimat. Indienii reusesc astfel sa ramana in centrul atentiei lumii auto, dupa recenta lansare a celei mai ieftine masini noi din lume, Tata Nano.

    Aceasta idee a propulsiei cu aer va fi finalizata destul de repede, posibil chiar anul viitor. Nu va inchipuiti ca Tata Motors a dezvoltat aceasta tehnologie. Proiectul apartine unui inventator francez, Guy Negre, care a dat celor de la Tata Motors dreptul de a-l implementa in serie.

    Teoretic, principiul e relativ simplu. Masina, care se numeste deocamdata OneCAT, va fi echipata cu un propulsor cu cilindri, dar pistoanele vor fi antrenate de un flux puternic de aer comprimat si nu de aprinderea combustibilului ca la motoarele clasice. Aerul sub presiune va fi stocat in rezervoare solide din fibra de carbon, integrate in structura sasiului. In oras, aceasta sursa de propulsie va fi suficienta pentru deplasarile normale si in plus…aerul nu costa nimic, ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu exista emisii de CO2. Viteza maxima a masinii ar trebui sa fie, conform inginerilor, de 110 km/h, deci OneCAT este destinata traseelor urbane.

    Rezervoarele de aer comprimat se pot incarca in doar trei minute la un compresor de mare capacitate. Cum acesta solutie nu este mereu la indemana, inginerii vor echipa masina cu un compresor care, conectat la o sursa de curent normala, va putea umple complet rezervoarele in doar 4 ore.

    De asemenea, OneCAT va primi un sistem de incalzire a aerului care intra in cilindri pentru a mari presiunea, dar si autonomia masinii. Acest sistem, care foloseste combustibili clasici, deci si polueaza, va fi necesar pentru deplasarile mai lungi, dar cei ce s-au ocupat de proiect spun ca nivelul consumului de combustibil clasic va fi unul foarte redus.

    Masina ar urma sa debuteze pe piata anul viitor, dar mai sunt niste aspecte care trebuie studiate. Primul si cel mai important este siguranta in caz de accident. Exista riscul ca deteriorarea rezervoarelor, care inmagazineaza o presiune uriasa, sa duca la dezintegrarea masinii. Totusi, francezul care a pus la punct proiectul, spune ca rezervoarele nu vor exploda ci vor elibera presiunea relativ controlat in caz de accident astfel incat sa nu se desprinda fragmente periculoase din rezervoare, care sa puna in pericol integritatea ocupantilor.
    Masina va avea un pret extrem de convenabil, spun cei de la Tata Motors, dar va fi preferata probabil pe piata locala si eventual de ecologisti. Asta pentru ca masina, al carei sasiu este facut din fibra de sticla, cantareste doar 350 kg si va fi lipsita probabil de elemente si sisteme de confort pentru ca adaugarea acestora ar ingreuna prea mult masina.

    Poate ca proiectul pare putin cam fantezist pentru o productie de serie, dar ...e vorba de Tata Motors. Au promis ca fac masina de 2.500 de dolari si au facut-o.

    Sursa
    Attached Files
    Last edited by crististreulea; 17 February 2008, 00:38.
    In tara momentan.

  • #2
    deci eu chiar am vazut o masina de la tata prin bucuresti ... la unirii se ducea spre izvor ... si din cate-mi amintesc scria tata si model indigo ...

    prima impresie: un sedan foarte ingust si cam inalt ptr cat de ingust era ... (avea si garda la sol mare) era negru si inmatriculat

    Comment


    • #3
      Pai cu cat se scumpeste combustibilul conventional, e si normal sa (re)apara autovehicule ce utilizeaza combustibili sau metode de propulsie neconventionale. Se banuieste ca de zeci de ani exista chiar motoare ce functioneaza cu aer -descompunandu-l in oxigen si hidrogen, sau chiar cu ...apa! Insa ar fi tinute "la secret", ca doar n-o sa dea faliment trusturile care traiesc (inca) din exploatarea petrolului....Vom vedea daca tot mai accentuata criza a petrolului nu va face sa apara- la scara larga si mult mai repede decat ne asteptam- astfel de autovehicule...
      LOGAN CLUB CALARASI - FII POLITICOS IN TRAFIC!

      Comment


      • #4
        corect gusi

        Comment


        • #5
          Folosirea etanolului ca si combustibil, a dus la cresterea exagerata a pretului porumbului in SUA( de vreo 7-8 ori, parca)....Acum s-o scumpi si aerul ....

          Comment


          • #6
            Exista la ora actuala tehnologie cu mult mai evoluata decat se crede...ideea e ca nu au de ce s-o scoata....petrolul controleaza foarte bine societatea!
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • #7
              Asa este,sunt surse de energie mult mai ieftine si mai de calitate(nepoluante) decat ce utilizam noi acum.Marile concerne nu au nici un interes sa fie utilizate
              Forum neinteresant. Delogat definitiv.

              Comment


              • #8
                daca inventeaza cineva masina care sa mearga cu aer atunci va avea vreo 100 de asasini angajatzi de patronii de firme petroliere )) ...

                Comment


                • #9
                  Stati sa vedeti ca si cu BIODIESELUL 'este multe' semne de intrebare! Nu stiu de ce se reped- inclusiv Comisia Europeana - sa-l bage pe gatul utilizatorilor de...diesel, cand inca tehnologia de obtinere este la inceputuri! Zilele trecute am urmarit un reportaj pe Discovery unde se spunea ca randamentul este destul de slab, iar tehnologia de obtinere mai trebuie perfectionata! Si noi avem la Lehliu-Gara o fabrica portugheza de biodiesel care merge si nu prea...
                  LOGAN CLUB CALARASI - FII POLITICOS IN TRAFIC!

                  Comment


                  • #10
                    totusi nu uitati ca cel care a inventat motorul diesel la inceputuri folosea ca si combustibil ulei de alune,deci dieselul merge brici cu ulei de floarea soarelui,chiar si cu uleiul ars ramas de la cartofi prajiti din casa(eventual cu putin dizolvant pentru pornirile in diminetile mai reci)

                    Comment


                    • #11
                      ideea cu biodiselu e urmatorea: biodiselul este ecologic dar este ecologi ce iese din esapamentu masinii in schimb ``rafinariile`` de bio disel sunt foooarte poluante...

                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by SUPERCAR View Post
                        dieselul merge brici cu ulei de floarea soarelui,chiar si cu uleiul ars ramas de la cartofi prajiti din casa(eventual cu putin dizolvant pentru pornirile in diminetile mai reci)
                        Nu se merita! E mai scump Floriolu' si Bunica si decat AlpinDiesel!

                        Comment


                        • #13
                          Din cate stiu biodiselul se obtine cu ajutorul metanolului, care este poluant si nociv... dar cred, nu stiu foarte sigur, ca metanolul nu este lasat in mediu dupa proces.
                          are intr-adevar o degajare de energie mai redusa decat a motorinei... dar eu am auzit ca merge destul de bine.
                          Mai multe nu prea stiu
                          Am inteles ca ar fi mult mai convenabil celor care sunt cu agricultura si au utilaje pentru pamant... si daca isi permit sa isi faca o rafinarie de biodiesel, vor iesi destul de ieftin apoi.
                          La autoturisme nu stiu cat de mult va prinde treaba asta.
                          Don't touch! Never ever steal
                          Unless you're in for the kill

                          Comment


                          • #14
                            poate o sa fiu putin offtopic. Parerea mea este ca o masina nu are cum sa mearga fie pe aer fie pe apa ) ca pe benzina. Mie imi place sa baraie si sa fluiere rotile. Poate ca e o manie. Sunt de acord ca si polueaza dar satisfactia e alta.
                            Ambition

                            http://www.loganclub.ro/forum/golane...s-t2538p9.html

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by SUPERCAR View Post
                              totusi nu uitati ca cel care a inventat motorul diesel la inceputuri folosea ca si combustibil ulei de alune,deci dieselul merge brici cu ulei de floarea soarelui,chiar si cu uleiul ars ramas de la cartofi prajiti din casa(eventual cu putin dizolvant pentru pornirile in diminetile mai reci)
                              da am auzit si eu si a fost si pe Discovery un reportaj, au pus ulei de la cartofi prajiti (filtrat inainte) si a mers masina

                              pe aer pare "suspect", nu stiu ce sa zic, am auzit ca ar exista asa ceva, nu am vazut
                              "Fara femei, motoarele nu pornesc!" - Enzo Ferrari

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google