Cablaj Electric...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cablaj Electric...

    Am avut ocazia sa desfac un tablou de sigurante si am dat peste lipiturile facute de cei care fac instalatia electrica a masini...nu stiu cu ce solutie lipesc firele findca prin presare nu au cum sa stea asa bine lipite...si inca o curiozitate un fir folosit pentru alimentare inadit cu alte 3...toate 4 avand aceias sectiune...
    Attached Files
    sigpic

  • #2
    aia e ambutisare. Mai exact sunt presate la presa.. nu e cinestie ce.

    Comment


    • #3
      eu am incercat sa le desfac si nu am reusit
      sigpic

      Comment


      • #4
        Pai nu poti sa le desaci decat prin rupere, asta e si ideea ambutisarii. Sunt presate la multe tone-forta, pana cand metalul fuzioneaza. E cea mai rezistenta metoda de a imbina fire.
        GL-22-TOF

        Comment


        • #5
          eu

          Originally posted by unknown View Post
          Am avut ocazia sa desfac un tablou de sigurante si am dat peste lipiturile facute de cei care fac instalatia electrica a masini...nu stiu cu ce solutie lipesc firele findca prin presare nu au cum sa stea asa bine lipite...si inca o curiozitate un fir folosit pentru alimentare inadit cu alte 3...toate 4 avand aceias sectiune...
          nu este nici o solutie de lipit firele....nu vei reusi niciodata sa realizezi respectiva " lipitura "...in primul rand nu este o lipitura ...este o sudura efectuata la rece de catre un aparat care poarta denumirea de "sunk " ...care este dirijat de un calculator ...sau mai corect spus ....de un program de calculator....doar ca la imaginea pe care o prezinti ai uitat biocapele......respectiva sudura se introduce intr-un capacel plin cu mastic.....tocmai pentru a fi protejata de mizerie si de rupere........exista personal care se ocupa de testarea rezistentei la rupere a acelor suduri....au un aparat care trage de ele si inregistreaza rezistenta lor....rezistenta care trebuie sa se incadreze in anumiti parametrii.......sunt mai multe detalii referitoare la acele suduri dar nu are rost sa te plitisesc cu ele.....lucrez in domeniul asta de ceva vreme si cunosc in detaliu etapele producerii unui cablaj auto

          Comment


          • #6
            Sincer,n-am inteles mare lucru,sudura la rece,mastic care protejeaza la rupere,testarea rezistentei cu aparatul care trage de fire,ma rog,multe puncte se suspensie;sincer in ce zona lucrezi?
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • #7
              eu

              Originally posted by IancuMIC View Post
              Sincer,n-am inteles mare lucru,sudura la rece,mastic care protejeaza la rupere,testarea rezistentei cu aparatul care trage de fire,ma rog,multe puncte se suspensie;sincer in ce zona lucrezi?
              in cablaje auto...mai exact in controlul calitatii cablajelor....cred ca am fost destul de clar mai sus.......nu-ti fa griji de sudurile alea....tin ele mult si bine...nu are rost sa intru in detalii ....sunt niste fire aparent identice dar care au sectiune diferita.....se sudeaza cu ajutorul unui aparat coordonat de un calculator.....cine a postat imaginile de mai sus daca era un pic mai atent observa ca respectivele suduri aveau un capacel de protectie de culoare transparenta in care era un mastic negru....iar la vre-o 3 mm erau bandajate.......mai multe nu are rost sa-ti povestesc pentru ca te-ai plitisi.........lucrez intr-o fabrica care produce cablaje pentru bmw ....cunosc in detaliu defectele cablajelor felul in care sunt realizate si diferenta de calitate pe care o are un cablaj de logan ......sunt lucrate "la banda " muncitorii se grabesc trag de fire ..le scapa pe jos ...se murdaresc ...nu sunt contactate firele cum trebuie ...si multe altelel

              Comment


              • #8
                Vezi,daca lucrai la productie stiai sa raspunzi omului la intrebare,asa ne-ai ametit si n-ai spus mare lucru pentru un simplu motiv;NU STII.Unde ai auzit tu de sudura la rece?Unde ai vazut tu mastic sa protejeze la rupere?Cui crezi ca spui povestea cu modul de verificare a lipirilor?Daca stiai spuneai da domne e o imbinare prin presare,sau imbinarea conductoarelor intr-un tub siliconic in care se gaseste o substanta care face aia sau aia.

                @unknown
                Coductoarele pe care le-ai aratat sunt sudate la rece...PRIN PRESARE.
                Metoda f. eficienta de imbinare: materialul isi pastreaza calitatile initiale,folosita la inceput la conductoarele circulare(al,cu) si mai apoi si la ccele multifilare.
                Last edited by IancuMIC; 12 November 2011, 00:41. Reason: Automerged Doublepost
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by scaraoscki View Post
                  lucrez intr-o fabrica care produce cablaje pentru bmw ....cunosc in detaliu defectele cablajelor felul in care sunt realizate si diferenta de calitate pe care o are un cablaj de logan ......sunt lucrate "la banda " muncitorii se grabesc trag de fire ..le scapa pe jos ...se murdaresc ...nu sunt contactate firele cum trebuie ...si multe altelel
                  Asa domnule saboteza-i pe cei de la bmw
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by IancuMIC View Post
                    Vezi,daca lucrai la productie stiai sa raspunzi omului la intrebare,asa ne-ai ametit si n-ai spus mare lucru pentru un simplu motiv;NU STII.Unde ai auzit tu de sudura la rece?Unde ai vazut tu mastic sa protejeze la rupere?Cui crezi ca spui povestea cu modul de verificare a lipirilor?Daca stiai spuneai da domne e o imbinare prin presare,sau imbinarea conductoarelor intr-un tub siliconic in care se gaseste o substanta care face aia sau aia.

                    @unknown
                    Coductoarele pe care le-ai aratat sunt sudate la rece...PRIN PRESARE.
                    Metoda f. eficienta de imbinare: materialul isi pastreaza calitatile initiale,folosita la inceput la conductoarele circulare(al,cu) si mai apoi si la ccele multifilare.
                    ...habar nu ai ce inseamna o sudura la rece....n-ai auzit in viata ta de asa ceva dar comentezi aproasta in targ........hai sa-ti spun o treaba babeste poate reusesti sa intelegi ceva dar ma indoiesc...........firele alea dupa ce sunt sudate sunt introduse intr-un jeton care contine mastic.....jeton care are rolul de a le proteja impotriva mizeriei ........degeaba iti explic eu ce inseamna un jeton ca tot nu o sa pricepi.......pentru cultura ta generala desi nu prea cred ca ai multa.......sudurile se verifica prin tragere......un cablaj auto contine mai multe suduri prezentate pe un desen tehnic (desi tu habar nu ai ce ai ala).....fiecare sudura este testata la rupere cu ajutorul unui aparat care inregistreaza rezistenta sudurilor.........desi pentru inteligenta ta ai prea mult.......in cazul in care o anumita sudura nu rezista la acel aparat la valorile acelui aparat ....automat se schimba cu alta iar aparatul care le sudeaza (sunk) este recalibrat.......poate asa babeste reusesti sa intelegi tu cum sunt "lipite" sarmele alea........cauta pe cineva care lucreaza in cablaje auto intraba-l daca am dreptate sau nu....si dupa aia vino si comenteaza pe aici....ca esti habarnist rau de tot......lipiturile alea cum le numesti tu....au destule caracteristici pe care oricum nu le-ai intelege.....
                    Last edited by scaraoscki; 12 November 2011, 16:10.

                    Comment


                    • #11
                      'nea scaraoski, ia zi matele unde lucrezi, la kroschu, delphi sau drexl? sa stiu pe care colegi sa-i sun, sa vedem daca minti despre cum in aceeasi fabrica se fac altfel cablurle pt logan sau pt bmw si daca procedeul descris e adevarat sau tu n-ai inteles.
                      insa pana sa-mi dai rapsunsurile, ia o vacanta de 3 zile, ca asta nu-i forumu' lu' tata sa scrii si sa vorbesti cu cine vrei tu cum crezi de cuviinta. ori te comporti civilizat, ori ramai la cablurile tale.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        vai si amar

                        nea moderatoru, suna-i si pe aia de la delphi kroschu sau drex si intreaba-i ce parere au despre cablajul pentru logan, sau poate pe aia de la leoni pitesti. da' te rog din tot sufletu sa fii sincer si sa postezi aici raspunsul lor.

                        nu mai da "quote" la ultimul post!
                        Last edited by Seba; 17 November 2011, 21:32.

                        Comment


                        • #13
                          astia toti lucreaza pt dacia? mai, frate ce de furnizaori...eu zic ca maxim 1-2 fac cablajele. chiar o sa-i intreb daca lucreaza diferit pt dacia sau pt bmw, in general, sau doar unii "miserupisti" lucreaza in dorul lelii pt dacia, ca aia oricum nu-i masina si nu tre' sa mearga calumea. doar ar da prost in sondaje sa fie lumea multumita de o masina romaneasca, nu? uite, de exemplu eu lucrez pentru ford, jaguar, landrover, peugeot, fiar si pot sa-ti spun ca pt jaguar s-au nimerit sa lucreze unii mai nepasatori decat pt fiat. vorbim de o masina de 110000 de euro si una de 15000 de euro, iar pt aia de 15000 oamenii isi dau interesul.
                          totusi, ai putea invata sa scrii coerent, nu-i concurs de lasat puncte de suspans.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            nea moderatoru, iti spun o treaba si ti-o spun sincer, in domeniul cablajelor nu ma intreci, ma intreci la partea mecanica la tinichigerie si la alte lucruri dar la cablaje te bag in buzunar. lasa tu povestea cu kroschu drexl si delphi. ca fabrica sau nu fabrica cablaje pentru dacia. sau poate crezi tu ca leonii pitesti aia care fabrica cablajul pt logan si-or da ei interesul. hai sa-fim realisti. hai sa-ti spun o treaba si ti-o spun ca om care am lucrat si lucrez in acest domeniu. atata de destepti sunt cei care au proiectat cablajul pentru logan incat au realizat o bandajare discontinua la sigurantele de putere ( alea de la motor). nici o marca din lumea asta nu face asa ceva. 2, se foloseste o banda izolatoare slaba calitativ care se rupe integral cand tragi de ea. clipsurile de prindere ale cablajului sunt dintre cele mai ieftine posibile formate dintr-o singura bucata. la cablajul pentru dacia nu exista decat un singur tip de banda izolatoare ( lucioasa). orice " destept" stie ca la motor se foloseste un anumit tip de banda la partea electrica alt tip de banda iar la interior un altul, dar la mesterii de la dacia & leonii peste tot la fel. intrarea firelor in caroserie este realizata cu o tulla din cauciuc la fel ca si la alte cablaje diferenta ai ca "altii" mai pun si ceva mastic pe care il mai incalzesc si astfel firele stau fixe in tulla.lucru pe care dacia o sa il aiba peste vre-o 30 de ani. ca sa nu mai intru in detalii despre felul cum sunt bandajate firele. cablajul de logan ai un cablaj mediocru realizat din fire slabe calitativ, banda izolatoare slaba (exista banda speciala pt motor rezistenta la umezeala la caldura si la foc) -dacia nici nu viseaza la asa ceva. sunt multe detalii, te asigur eu " NEA MODERATORU " ca stiu despre ce vorbesc. am realizat cablaje de la A a Z si nu numai cablaje, inclusiv plansete pentru cablaje, pentru marci mult mai scumpe decat loganul. intamplator detin un logan si am aruncat o privire la instalatia electrica. lucrand in domeniul asta imi dau seama dintr-o privire ce materiale s-au folosit si cat sunt de "calitative" asa ca lasa tu "gurita". la cablaje nu ma intreci. lucreaza si tu ca muncitor in banda cativa ani. pe urma lucreaza la cablaje speciale cablaje pentru masini vechi si prototipuri, iar pe urma la calitate. si mai apoi vino aici si iate cu mine la tranta, daca vrei intram in detalii amanuntite. doar ca voi strica rau de tot numele "dacia" si atunci ai sa te superi si ai sa ma blochezi iarasi 3 zile. sau cine stie, ai sa-mi spui iara ca nu ma pricep sau ca nu ai asa
                            Last edited by Seba; 18 November 2011, 23:43.

                            Comment


                            • #15
                              Nu stiu cum poti sa-ti dau seama din priviri de calitatea unui cablu, banda izolatoare sau alt material folosit la o instalatie.
                              La proiectarea unui cablaj inainte de toate se aleg niste materiale care respecta anumite standarde. Dacia nu le fabrica, le cumpara de la producatori care isi testeaza produsele, respecta standardele in vigoare si bineinteles le vinde si altora, nu numai celora de la Dacia(vreau sa spun ca aceste cabluri nu sunt luate de pe taraba). Fiecare lot are o serie care se inregistreaza.
                              Acea exprimare cu multe puncte e obositoare.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google