Bine ca ne-am luminat,in sfarsit,deci la Logan problema mare e cu cablajele:stau masinile in service cu sutele sa le schimbe banda izolatoare cu alta mai ...izolatoare.Aha, deci asta era.
Cablaj Electric...
Collapse
X
-
amice scaraotzhi, tie chiar ti-e greu sa scrii romaneste si sa nu dai "quote" ca pe patrutuning sa avem o pagina cu 3 posturi si 50000 de copii ale postului nr 1? daca te trag pe dreapta, o sa zici ca-s al dracului... in alta ordine de idei, nu mai scrie cu majuscule si foloseste un limbaj mai civilizat, ca alea 3 zile se vor transforma intr-o vesnicie.
de lucrat la banda, nu mai e nevoie pt mine, am trecut de mult de stadiul asta. cat despre cat de meseriasi sunt cei de la calitate, da-mi voie sa-ti spun ca mai mult de 75% habar n-au pe ce lume traiesc. n-au fost in stare sa inteleaga cum alearga electronul pe cablu si sau gandit sa ceara tone de hartie si explicatii aluia care judeca problema. lasa-ma cu teoria calitatii, ca am trecut prin astea nu o data.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
de ce tot ocolesti tu raspunsul la intrebarea mea.sau incepi sa ti lectii de gramatica ?...lasa tu povestile...esti asemenea unui politician.il intreaba un jurnalist de 100 de ori o intrebare dar mereu ocoleste raspunsul si o tot tine pe a lui. Ma tot caracterizezi tu pe mine asa si pe dincolo..Te asigur eu ca am experienta necesara pentru a lucra in calitate ,iar pentru amicul de sus care se da mare si tare ca o sa se apuce toti sa desfaca banda izolatoare si ca aia de fapt ai "un fleac"....Amice hai sa-ti spun o poveste si sa o clarificam putintel ca nu prea te pricepi decat sa arunci cu noroi....Banda izolatoare alaturi de alte elemente ale unui cablaj ( fire -sectiunea firelor ,materialul contactilor ,tulle si alte repere) sunt foarte importante mai ales la partea de motor...1.trebuie sa reziste la caldura (degajata de motor) umiditate ,mizerie,rozatoare si alti factori....de aceea se foloseste un anumit tip de banda si un anumit bandaj si anume bandajul continuu ( nu au voie firele sa fie vizibile) ...(deschide capota unui vw bmw opel audi sau orice alta marca si arata-mi fire vizibile) - le mananc daca le gasesti.....ei ..mesteri de la leoni pitesti comandati si carmuiti de la centru de mai mari de la dacia au realizat un bandaj discontinuu ( cu fire vizibile ) la majoritatea partii de motor a cablajului inclusiv la sigurantele de putere .pentru dumnealor apa mizeria si caldura motorului nu afecteaza sub nici o forma cablajul....sau probabil capota ai inchisa ermetic dupa mintea lor ingenioasa.ca sa nu mai spun de banda izolatoare (aia lucioasa care ai o mizerie se rupe si cu mana...toti folosesc banda speciala rezistenta ..dar la dacia asta ai nesemnificativ) partea 1 _
partea a 2-a - nici o marca din lumea asta nu foloseste la cablajul de motor fir cu sectiune ( 0,35 0,5)......din cate cablaje am realizat nu am vazut asa ceva nici la masinile de acum 20 de ani....(am realizat si cablaje pt masini vechi)....toate firele de la faruri ,sigurante ,relee si alte treburi pornesc de la 0,75 ;1 ;1,5 sectiune - mesterii dacia & leonii considera ca 0,35-0,5 ai alegerea perfecta ...le doresc succes
partea a 3-a ..contactii folositi de marii producatori sunt dintr-un material de buna calitate . gen ; staniu alama.....sper sa le vad intr-o zi si pe logan...nu stiu daca mai apuc...
partea a4-a firele intra in caroserie printr-o garnitura de cauciuc ( denumita tulla)...toti producatorii folosesc la imbinarea dintre fire si tulla un mastic special care se incalzeste se dilata si astfel firele sunt fixate prin tulla ....ei mesterii de la leonii sub ordinele primite de la super firma dacia nu considera ca ai asa de important ca firele sa stea fixe la intrarea in caroserie - sau probabil in mintea lor ei cred ca miscarea masini zdruncinaturile si vibratia motorului nu pot cauza deteriorarea izolatiei unor fire ...de aceea le lasa asa trecute aiurea prin tulla fara nici un dumnezeu....daca bagi 3 degete prin garnitura aia cred ca o si rupi ...ce sa mai povestesc eu de mastic si de fire care joaca alandala
astea sunt asa niste mici detali " nesemnificative " neimportante " care binentele dupa parerea unora nu sunt adevarate nu sunt reale vin din partea unora care nu se pricep care nu or lucrat in domeniu bla bla bla....desigur prietenul moderator o sa inceapa iarasi sa spuna ca nu ai asa ca firele sunt de calitate ca sectiunea firelor nu ai importanta ca izolatia la motor asa trebe ca asa si pe dincolo.....poate intr-o buna zi o sa-l iau de manuta si o sa ai arat ce inseamna un cablaj de calitate si unul de 2 lei asa cum ai cel de pe logan
iar in ultima parte ca sa raspund si celui de mai sus care spunea ca nu pot sa-mi dau seama de calitatea unui cablaj doar daca ma uit la el .....prietene sunt satul de "ele "....stiu toate chitibusurile lor cum se realizeaza si care sunt pasii pentru realizarea lor.......IMI PARE RAU ca nu sunt pe aici colegi care au lucrat in domeniul cablajelor ca sa am cu cine discuta....lectii de gramatica si raspunsuri pe ocolite stim toti sa dam dar sa recunoastem greselile si realitatea ..mai greu...pot intra oricand in detalii amanuntite despre cablaje despre procesele care au loc la realizarea unui cablaj (dar asi prefera cu cineva care se pricepe)....nu am de ascuns nimic nu vreau sa tin eu teoria chibritului..cine se pricepe putintel la partea electrica sau cine a mai lucrat in domeniu isi da seama daca am dreptate sau nu am.....PRIETENE MODERATOR....iti mai repet odata...la cablaje te bag in buzunar ..degeaba ocolesti tu raspunsurile si intrebarile...suna-i pe aia care ai spus ca iti sunt prieteni de la delphi draxlmaier sau kromberg si intreaba-i daca am dreptate sau nu.....si mai intreaba-i daca in fabrica lor exista ' MUSTERBAU SI ERZATZ si daca aia care or lucrat si lucreaza pe acolo sunt chiar asa "prosti" habarnisti sau nestiutori asa cum ma faci pe mine.....dupa aia da-mi raspunsul lor...pe urma mai stam de vorba despre cablaje pana cand vrei tu....Last edited by Seba; 21 November 2011, 01:13.
Comment
-
Am spus-o de mai multe ori;nu-mi plac polemicile ,le detest.
Findca am fost citat ca "amicul de mai sus" am sa-ti spun cateva cuvinte.
Lucrez in domeniul electric de f.mult,mai mult decat varsta ta.Atat...Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Hmm...In ce sens dreptate?Unde ai vazut conductor de 0.35 pe Logan.Poate la sistemul audio.Si inca ceva;contacti de inalta performanta din staniu,alama?Prietene cele mai rezistente contacte electrice au in compozitie metale pretioase.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
....n-am vazut contacti din metale "pretioase"....am lucrat cu zeci de contacti pentru cablaje de bmw ..(ma indoiesc ca lucrezi in cablaje poate in instalatii electrice casnice ). n-am vazut nicaieri "din metale pretioase"....dar sa zicem......oricum la logan nu este nici macar staniu sau alama ......fir de 0,5 este la faruri....nici o marca nu foloseste asa ceva la faruri. si mai ales fire libere fara bandaj..toate reperele sunt slabe calitativ . dacia face economie la toate reperele inclusiv la cablajul auto. foloseste materiale slabute calitativ. nu are rost sa tin eu teoria chibritului.. fiecare va constata pe propria-i masina ce inseamna cablajul de pe logan..becuri care se aprind cate 2 odata in loc de 1...apesi pedala de frana si se aprinde si becul de la semnalizare sau invers....datorita " calitatii " bune a contactilor in special a celor de tip "masa"...pe la bord pe acolo se aprind cate 2 sau 3 in loc de 1...si multe altele....contactii aia au si ei niste reguli ale lor.in primul rand exista niste masinarii numite comax care taie firele pentru un cablaj dupa anumite dimensiuni dintr-o documentatie. pe urma sunt niste "masinarii" care sertizeaza contactii pe fire (sau poate sta vre-un "amic" si le-o bate cu ciocanu dupa cum cred unii de pe aici )....un contact dintr-ala ai format din 2 parti denumite crimp si izocrimp partea pe care sta izolatia unui fir si partea pe care stau litele firului.....sunt multe detalii de povestit despre cablajele auto..n-are rost sa plitisesc lumea pe aici...sunt instrumente de masura a unui contact ...se masoara grosimea lungimea dupa o documentatie ...pentru a nu exista probleme atunci cand acesti contacti se introduc in carcase...sau mufe cum vreti sa le numiti....fiecare carcasa ( mufa) are un anumit cod caruia ai corespunde un anumit fir cu un anumit contact....sunt foarte multe detali..pentru cine nu lucreaza in domeniu ai destul de greu sa inteleaga dar ai foarte usor sa improaste cu noroi si sa faca pe grozavu....domu moderator aici prezent sper sa intervina si sa-mi spuna ca nu am dreptate si ca nu ai asa si ca n-am dreptate si asa si pe dincolo....nu ai nici o problema ma bucur ca am cu cine discuta pana la urma urmei ...viata ai frumoasa si trebuie traitaLast edited by Seba; 21 November 2011, 01:14.
Comment
-
Da se vede ca vorbim de lucruri diferite.Orizontul tau e limitat doar la cablaje.Cand vorbim despre contacte electrice in nici un caz nu spui asta la capetele terminale pe care se monteaza papuci de legatura sau cose prin sertizare.Am trecut demult de faza asta,de ea se ocupa la noi personal cu mai putina pregatire.Ai vorbit despre relee si am crezut ca despre acele contacte vorbesti care de ragasesc la toate aparatele de comutatie electrica.
Dar nu e zona ta si vorbesc serios nu te acuza nimeni,tu stii cablaje si atat.Oricum nu strica niciodata sa-ti consolidezi cunostintele de electrotehnica nu electrica ,acolo e mai greu.Si nu te mai chinui sa estimezi cunostintele mele profesionale dar pot sa-ti spun ca n-am lucrat niciodata in instalatii interioare,n-am reparat aspiratoare mixere sau rasnite de cafea.Domeniul meu tine de actionari si automatizari electrice si nu-mi sunt straine automatele programabile si variatoarele de viteza.Esti tanar si dace te pasioneaza poti citi ceva despre asta,ai sa afli lucruri interesante.
Respectul inainte de toate.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
aici era vorba de cablaje...desprea asta discutam pe aici....nu cred ca stau chiar asa rau nici cu electronica.....doar ca discutia era despre cablaje auto....cat priveste pregatirea celor care sertizeaza contactii (sau terminalii denumire nefolosita in cablaje) te asigur eu ca nu sunt " cu putina pregatire " ba chiar unii au ceva pregatire.....nici idee n-ai matale cate detalii trebuie sa cunoasca . 1 exista contacti mai speciali care presupun prelucrarea lor....se introduce o solutie speciala peste care se pune un jeton iar mai apoi se introduc intr-o "dracie " care incalzeste toata treaba....astfel se obtine un contact foarte bine izolat fara fire vizibile ,un contact care are o rezistenta sporita la rupere...( loganul nici nu viseaza la asa ceva )....desigur o sa apara unii sa spuna ca nu ai asa ca nu ai adevarat...2 prea "nepregatiti nu cred sa fie mai ales ca un simplu fir trebuie sa fie sertizat egal pe un contact....litele alea din fata trebuie sa aibe 1 mm si in fata si in spate.....3 baietii aia "nepregatiti" au niste "jucarii" provenite din elvetia care costa ceva banuti cu ajutorul carora masoara electronic toate tipurile de contactii ( sigur unii o sa spuna ca astea sunt povesti ca de fapt sta dorel cu ciocanu si bate la ei ) masoara electronic grosimea crimpului izocrimpului inaltimea sectiunea agrafelor si multe alte dracii......4. lasand la o partea toate povestile ( banuiesc ca urmeaza sa-mi sara in cap unii ca plitisesc lumea ) mai au loc si audituri de calitate din partea celor de la BMW . alea sunt audituri "prietene" nu ce face dacia...(alege o firma de control calitate cu sediul intr-o garsoniera firma si aia formata din oameni adusi de la sate cu autobuzul platiti cu 800 de ron ) si pe aia ai trimite la vre-un furnizor sa verifice cum se lucreaza pentru dacia.....La altii le mai vin oameni "de dincolo" de la marci mai tari...unde baietii au niste pretentii de te ia frica si groaza........asa ca nu prea cred eu ca lucreaza toti analfabetii prin domeniul asta....poate or lucra la curatenie la adunat cartoanele la carat mosoarele pentru fire la impachetat- dar si acolo exista niste reguli de impachetare... astept prietenul moderator sa-mi spuna ca n-am dreptate ca la dacia ai altfel ca nu ma pricep ca nu stiu bla bla bla....oi mai fii fost si eu la vre-o specializare prin tari mai rasarite unde am mai vazut cate ceva ..nea moderatoru....stii cum ai vorba aia; cand nu te pricepi la ceva mai stai prin banca ta ...dar cand stii cate una si alta poti sa te iei la tranta cu unul si altul...nu ma refeream la tine aici...asa in generalLast edited by Seba; 21 November 2011, 01:15.
Comment
-
colegul, deja depaseti limita bunului simt. te-am rugat sa scrii frumos, sa nu mai citezi ultimul post, etc. nimic, parca as fi vorbit cu un perete.
de cunostiinte despre cabluri nu mai zic nimic, dar vezi ca asa, in general vorbind, printre noi sunt-de-aia care stiu de ce alearga electronii prin cablu, in ce fel alearga, mai stim ce-i ala plc, am auzit la viata noastra de standardurile IEC 61131-3, ISO16949, suntem auditati de 2 ori/an, mai nou chiar de 3 ori, inclusiv de bmw, jaguar, ford...crede-ma ca nu se compara cu un audit de renault. chiar si dacia, cand au venit in audit, erau mai batuti in cap decat aia de la porsche. iar masinile chiar nu se pot compara. cand e vorba sa-ti caute in firul de par, iti cauta de zici ca ei au inventat masina.
lasand asta la o parte, ai grija cum scrii ca vorbesc serios, o sa mai iei "vacanta". sper sa nu uit maine sa-l sun pe prietenul de la kromberg sa stau un pic de vorba cu el, asta sa-mi fac o idee despre cum se lucreaza in alte fabrici. poate doar astea prin care-am trecut eu lasa impresia ca lucreaza la fel pt toti si atunci ai dreptate ca se lucreaza aiurea pt dacia si super-meserias pt bmw.
ps: eu sincer ma indoiesc ca ai trecut vreodata printr-un audit renault...ca a venit auditorul al tine cu translatorul lui, nu cu inginerul de proces, sa raspunda ala corect indiferent ce ineptie debiteaza cel intrebat. eu am trecut prin audituri de noapte, cu Lloyds, TUV...Last edited by Seba; 21 November 2011, 01:32.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
.
problema mea era Calitatea Materialelor...din partea mea sa lucreze "ca la farmacie " ...suna-l pe "amicul" tau de la delphi drexl kromberg si ia-l asa umpic la intrebari despre ce ti-am spus eu mai sus ( bandajarea partii de motor tipul bandajarii sectiunea firelor tipul de banda izolatoare folosita la motor tipul de banda folosit la interior si la planseta de bord ...executarea sudurilor testului sudurilor materialele folosite la contacti) vezi daca am avut dreptate sau nu....la dacia nu exista asa ceva......nici n-or auzit ei de asa ceva...si asta din cauza economiei de costuri...cu ce ma incalzeste pe mine ca vine vre-un "oltean infumurat " in control de la dacia si face pe grozavu atat timp cat dacia "dicteza" folosirea unor materiale slabe calitativ la realizarea cablajului....Ia suna-l matale pe "amicul de la delphi kromberg sau drexl si intreaba-l daca am dreptate sau nu...eu pot sa-ti intru in detalii foarte amanuntite despre cablaje si daca te interesezi ai sa vezi ca am avut dreptate...pai...sa ne prinda pe noi neamtu ca ai bandajam discontinu firele de la sigurantele de putere si mai ales cu o banda dintr-aia folosita de "dacia" ...in secunda 2 ar renunta la tot proiectul....sau sa te prinda cu fir de 0,5 la motor ...sau cu aceeasi banda ( lucioasa) peste tot ....fire libere la faruri ....inainte sa renunte cred ca ne-ar da in judecata pentru 'bataie de joc"...cat privesc auditurile lor...stai linistit ca am vazut eu ce le poate mintea.calculeaza de la minutele in care se realizeaza un cablaj pana la greutatea lui finala dupa care se uita in cosul de gunoi sa vada daca te incadrezi in norma de rebuturi..iar mai apoi se apuca sa desfaca bucata cu bucata tot cablajul sa vada daca ai respectat toate procedurile si instructiunile de lucru.Suna-i pe " amicii tai " pe care ai ai acolo la kromberg delphi sau drexl si stai putin de vorba cu ei.....sa-mi spui si mie zilele astea daca am avut dreptate sau nu...dacia ai o marca care face "economie" maxima inclusiv la cablajul propriu....n-oi fii lucrat eu pentru dacia si nici pentru renault....dar am dacia si ai suficient sa arunc o privire peste cablaj ..si imi dau seama de "multe treburi"Last edited by Seba; 2 December 2011, 00:11.
Comment
Comment