If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Pe mine nu ma prea intereseaza consumul economic,nu obisnuesc sa opresc motorul la semafoare iar cand prind liber imi place s-o alerg.Si ce bucuroasa este!
Pentru mine consumul este pe locul 2,ma intereseaza performanta,senzatia,adrenalina...bineinteles in limitele...bunului simt.
Ba da ce va apucat ma? Dintre astia care ati postat pe aici ca nu va intereseaza consumu poate va prind pe la topicurile alea de consum ca va laudati cu consumuri de 3.1 si cum ati reusit voi , ca ne suparam.
Am si eu un prieten care a oprit motoru sa faca economie : el a oprit motoru porma pomu a oprit masina.
Eu nu merg deloc econimic , adica depinde de situatie....ma grabesc nu ma grabesc etc si da...am dci dar nu pentru ca asa am vrut eu ...la vremea respectiva a cumparat tata masina si pe urma mi-a ramas mie etc.....
Bart: I am through with working. Working is for chumps.
Homer: Son, I'm proud of you! I was twice your age when I figured that out.
Mai baieti eu am un logan 1.4 si in oras cam papa acum na si eu ma dau la ea dar cred ca ar trebui sa venim cu niste idei si sfaturi bune nu minciuni cu opritul la semafor si alte prosti si bravo ady
Mai baieti eu am un logan 1.4 si in oras cam papa acum na si eu ma dau la ea dar cred ca ar trebui sa venim cu niste idei si sfaturi bune nu minciuni cu opritul la semafor si alte prosti si bravo ady
Un stil de conducere economic presupune actionarea lenta si progresiva a pedalei de acceleratie . Continuarea accelerarii intr-o treapta de viteza inferioara produce un consum suplimentar de benzina cu care se plateste <luxul> unei accelerari mai rapide a automobilului .Pentru conducerea economica aceasta practica va fi folosita doar in situatiile in care o acceleratie rapida este strict necesara din considerente de siguranta , de regula in cazul depasirilor . Ritmul sacadat al circulatiei urbane , caracterizat prin frecventa mare a manevrelor de accelerare si franare , constituie cauza principala a faptului ca , in oras , consumul de combustibil este mai mare decat cel inregistrat pe sosea . Revizuirea conceptiilor cu privire la modul de intretinere a autoturismului si la stilul de conducere merita un moment de reflexie si asupra bugetului dumneavoastra .-----astept alte idei .
O publicatie americana a stabilit 10 sfaturi pentru soferii care vor sa economiseasca combustibil.
de Bogdan Mirica
Cum sa economisesti combustibil in 10 pasi
Pretul carburantilor, aflat in permanenta pe o trasa ascendenta, a facut ca majoritatea soferilor sa se gandeasca tot mai mult la metode banale de a economisi combustibilul in traficul de zi cu zi. O publicatie americana de specialitate a intocmit 10 sfaturi pentru soferii care vor sa conduca economic.
1. In primul rand, soferii trebuie sa circule cu viteze mai reduse, aceasta masura ajutand la o economie de combustibil de aproximativ 10-15%. In plus, soferul trebuie sa mentina o viteza constanta si sa foloseasca functia cruise-control de fiecare data cand are ocazia, fie ca vorbim de autostrada sau de drum national.
2. Un alt element cheie pentru obtinerea unui consum redus este accelerarea si franarea treptata. Aceste masuri conserva combustibil si nu irosesc energia masinii precum si celelate consumabile cum sunt placutele de frana sau cauciucurile. De aceea este foarte important ca soferii sa intuiasca conditiile de trafic si sa adapteze o viteza si o distanta corespunzatoare.
3. Sfatul numarul trei se refera la pornirea motorului. Specialistii recomanda pornirea si demararea imediata, fara pauze lungi in care motorul ramane pornit. De asemenea, atunci cand asteptati randul la unui fast-food sau la banca este cazul sa opriti motorul, atunci cand stationati mai mult de 30 de secunde.
4. De foarte multe ori este important sa verificati presiunea pneurilor inainte sa plecati la drum. O valoare corecta a presiunii poate reduce cu 3-4% consumul de combustibil. Pentru a afla valoarea recomandata a presiunii din cauciucuri verificati indicatiile oferite de producator pe montantii usilor. Pneurile umflate prea putin cresc rezistenta la rulare si implicit consumul de carburant.
5. Al cincilea sfat oferit de publicatia americana se refera la mentinerea vehiculului in conditii optime de functionare. Aceasta se traduce printr-o geometrie a rotilor corespunzatoare, filtre de aer si ulei inlocuite la timp, carburant corespunzator masinii dumneavoastra.
6. O alta masura pentru reducerea consumului de carburant este incarcarea unui numar mai mic de bagaje, soferii fiind capabili sa reduca astfel cu pana la 5% cantitatea de benzina sau motorina folosita pentru rulare.
7. Americanii recomanda de asemenea folosirea mai rara a instalatiei de climatizare care suprasolicita motorul. Folosirea unei viteze mici a instalatiei de climatizare poate reduce cu 10-15% consumul de combustibil. Este recomandata folosirea ventilatiei si parcarea in zone umbroase pe timpul verii.
8. O alta regula pentru a minimiza consumul este inchiderea geamurilor la viteze mari. Un geam deschis la viteze de peste 100 de km/h scade coeficientul aerodinamic si creste consumul. Daca doriti sa deschideti un geam faceti-o la viteze de pana la 80 de km/h.
9. Atunci cand alegeti uleiul masinii dumneavoastra consultati manualul de instructiuni al masinii si incercati sa alegeti un produs cu o vascozitate mare si de buna calitate.
10. Ultimul sfat se refera la traseul pe care il alegeti atunci cand va intoarceti de la munca sau din concediu. Trebuie sa fie o ruta mai putin congestionata, pe parcursul careia sa nu fiti nevoiti sa opriti motorul.
Sa raspund la titlul topicului..."nu"!. Consum mixt 8.3%, cam 8.5% real, in oras cand mai "cuminte", cand mai "blana", preponderent cu frana de motor, fara sa accelerez isteric pana la 1m de ala din fata si apoi sa franez de nebun la semafor, la plecare in coloana nu plec mai repede decat cei din fata mea, in schimb in afara orasului (pana la servici si inapoi, de la 60 la 140 urca si coboara acul vitezometrului ca la maraton; si asta in treptele 3 si 4, 5-ul il ia dupa 120km/h).
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Salutare tuturor!
Sfatuitorul austriac Gerhard Plattner citat la postul 4 a uitat sa precizeze ca daca am minca mai putin inainte de a urca in masina si am tine cura de slabire cam care ar fi cifra economiilor de carburanti?, binenteles ca am glumit!
Din experienta am constatat ca o accelerare usoara, cu reprize lungi si viteze pina la 100 /h conduc la o mica economie.
Am de putin timp masina si la inceput ma ingrozea consumul mai mare ca la 1.4. Acum mi-a trecut, m-am obisnuit cu ea si nu ma mai gandesc atata la consum. Cat consuma atat consuma.
Pana prin iunie nu am condus economic aproape deloc. De atunci doar cand sunt cu sotia in masina (inca ii e teama... Dupa un incident neplacut). Altfel, "blana" si sprint. Dar si multa frana de motor. La 30k km nu am schimbat placutele, dar trebuie sa schimb cauciucurile.
Per total, NU conduc economic, dar coduc prudent. Pentru ce? Economie de 1 - 1,5 L/100km? Si unde mai e placerea de a conduce?
Merg cum am chef..Cand e de dat blana si jar ii dau cand nu merg calm ca pensionarii..Senzatie majora cu 40 la ora...De consumat...Fiind diesel nu papa prea mult...Cu blana data in nesimtire ajung la 6 in oras mers calm 5-5.2
O intrebare catre cei care au consum instant pe CB. La panta cand indica consum mai mic, daca se coboara cu frana de motor sau cand este scos din viteza si merge din inertie?
Cu opritul motorului mai ales din mers nu sunt de acord ninci eu, si daca nu ma insel undeva si scrie ca oprirea motorului este INTERZIS daca autoturismul este in miscare.
Eu cand vreau sa fac economie incerc sa folosesc cat mai putin frina. Inainte de semafor sau intersectie cu 50-100 de metri scot din viteza si las sa alearga si asa pana cand trebuie sa opresc sau sa virez viteza masini scade sub 30km/h.
Dar cand vreau senzatii atunci pedala la maxim si schimbatul vitezei numai dupa 4000rpm.
In fine nu pentru economie am luat cu motor 1.6 16V.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment