Utilizati Automobilul In Mod Economic ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    nevastamea piatra-neamt -roman-iasi 1,6 16v consum 5%,eu nu scot mai mic de 5,5%

    Comment


    • #77
      am fost in concediu ,am facut 1700 de km printre care si Transfagarasanu si alte coclauri, si nu am lasat-o pe liber de loc si am avut consum mediu de 5,9.aici a intrat si autostrazile unde am mers cu 120-130,in localitati 60-65.mai bine de atat ce mai vreti.Asa ca ,Conduceti CALMI!!!
      CT-97-VIPsigpic

      Comment


      • #78
        eu daca o scot la liber nu stiu sa conduc) mi frica in curbe sau asa mai departe
        sa nu mai vorbim de opritul motorului
        cine a zis si scris ca masina nu se scoate la liber nu de prost a zis asa ceva
        degeaba va zgarciti la 100 grame de benzina eu zic ca viata e mai importanta

        eu unu ma bazez foarte mult pe frana de motor , o folosesc foarte des , poate deaia schimb si asa de rar placutele de frana
        Its just a car ...

        Comment


        • #79
          Originally posted by golo View Post
          ba da daca aduci cheia in pozitia zero vei merge precum calul numai inainte iar daca o rotesti si deblochezi volanul nu ai servo si volanul se va roti ff incet risti sa faci accident sau altceva doamne ferste!
          daca pui cheia in pozitia zero dupa ce motorul a fost pornit nu se va bloca volanul . Abia dupa ce se scoate cheia din contact se aude pocanitul acela si se va bloca volanul cand o sa il invartiti .
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #80
            saptamana asta am mers la munca :p-ta resita-11iunie (luni-vineri) mers normal (fara stres), plecat 07.00-07.10/ retur la 15.35-15.45, schimbat 2000-max 3000rpm consum aratat de comp de bord 8.0; insa vineri am prins o aglomeratie infernala si mi-a crescut consumul la 8.3... toata saptamana am incercat sa merg cat mai economic, insa, sincer nu cred comp de bord...cred ca arata mai mult (sau cel putin al meu)
            nu recomand nimanui sa opresca motorul in mers... nu va caliciti pt cateva grame de benzina "economisita"; riscati viata proprie cat si a celorlalti participanti la trafic- cade servo frana cat si servo directia...poate si alte chestii p'acolo!
            "o panta se coboara in aceeasi treapta in care a fost urcata" spunea un cunoscut de-al meu... nu neaparat, zic eu, insa niciodata pe liber - trebuie sa fie in viteza, obligatoriu!!!
            multa bafta! si "drive safe!"
            Last edited by ionut.c; 11 September 2010, 15:56.

            Comment


            • #81
              Originally posted by nt-17-tut View Post
              fratilor nu mi se pare eficient sa opresti motorul,si credetima am cativa km facuti (cam 600000km),eu unul nu recomand nici la dusmani oprirea motorului, la vale opriti motorul si incalziti discurile pentru 50 grame de benzina???si multe altele ,in frana de motor consumul este aproape de zero,scuze daca am suparat pe cineva
              Clar motorul nu merita orpit la masinile cu motoare pe injectie, plus ca nici frana nu mai lucreaza cum trebuie si in plus consumul in frana de motor la turatii peste 1250 de rpm chiar este fix 0. Lucru testat de mine, am coborat aprox. 40 de km doar in frana de motor, consum indicat de cb 0, si litrii consumati cand am inceput erau 15,5 si cand am ajuns jos tot 15.5, eu zic ca e si logic. Am folosit treapta 3 si 4 motorul statea intre 2000 si 4000 de ture.
              Pe langa asta eu am un consum urban, in Valea Jiului e drept nu e un trafic de Bucuresti, dar chiar si asa cu motor 1.4 si vit. medie de 30km/h am 6.5/100, cam tot atata am si extraurban unde nu prea vede sub 110 km/h.
              Ca si stil de condus economic...da adopt si stilul asta, de aia am scos acel 6.5 astfel : folosesc si frana de motor cand trebuie dar si mersul pe liber, de ex cand ai o portiune de aprox 1km libera cu o usoara panta, e mai eficient sa ii dai un sprint si apoi sa o lasi pe liber, insa in trafic mai aglomerat cand te apropii de un semafor de ex e mai ok pe frana de motor, chiar reduce consumul. Ca si turatii , folosesc toata plaja de turatii, schimb la 2500 cand e rece si app de 3000 cand se incalzeste, insa vede macar o data la saptamana 85km/h cu a 2-a. Per total sunt multumit, motorul are 263 000 de km, bine inteles am avut niste interventii la garniturile de la corp clapeta si schimbat recent filtru de aer.
              Am scos si 8.5 la un stil de condus ,,neortodox`` (spunea un coleg pe aici pe undeva), dar asta e alta poveste si threadul este despre economie
              Inca o chestie legata de consumul 0 in frana de motor, daca o lasi in frana de motor si turatia atinge 1250 de rpm reia alimentarea, insa daca o lasi in frana de motor de la 1500 de rpm nu mai ajunge la 0 doar undeva app de 0 . Oricum consumul instant nu cred ca minte. Si ca inca o dovada personala a consumului 0 in frana de motor, am resetat cb-ul sus pe transalpina si am coborat doar in frana de motor fara accelerari, in a 4 si jos am avut 0.3l conumati, asta pentru ca prin statiunea Ranca am accelerat un pic.

              In concluzie nu merita mersul cu motorul oprit si coborarea pantelor mari pe liber, si trebuie schimbate viteleze macar la 2500 de rpm si folosit motorul pe toata plaja de turatii pt a fi mentiunut intr-o buna stare. Deci chestiile cu schimb sub 2000 ca sa scad consumul sunt prostii. Din pacate multi au ideea asta in cap, printre care si tata ... accelereaza blana si o lasa in cap pe la 1900 dupa care iar ..buf cu pedeala la podea :| si iar ma trezesc pe la 1900 de ture ca daca n-am centura dau cu nasu de bord... i-am explicat ca nu are rost sa schimbe asa ca din contra o sa creasca consumul si i mai face si rau motorului...dar degeaba, cum ar putea sa asculte un om de 46 de ani cu 25 de ani de permis un țânc de 20 de ani ? Chiar asa ... cum ar putea , oamenii mai mari sa asculte la cineva mai mic ... dar poate totusi aici nu mi-am pirdut timpul degeaba scriind aceste randuri Numai bine! si daca am gresit cu ceva, astept corectariile.
              Last edited by Toorop; 11 March 2014, 03:09. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #82
                Ai perfecta dreptate la tot ce ai scris. Asa am patit si eu cu ai mei......

                Comment


                • #83
                  Buna dimineata si tie, asta e ... eu am incetat sa-mi mai bat capul cu tata, pacat ca uneori dupa ce sta masina la el mai mult timp abia mai urca in 3000 si el se plange ca nu trage motorul dar accelereaza de la 50 cu a5-a .. face praf adaptivii dar asta e , isi revine dupa aporx 50 de km de mers normal inspre ,,neortodox``.Am impresia ca la tata ii firca cand aude motorul mai tare la 3000 de ture si spune ca il supra solicita...sa dea muzica mai tare ... sa nu mai auda dar sa il expoateze corect in pana mea! De precizat ar mai fi la mersul economic, accelerarile cu pedala la podea mai ales din ture mai mici nu fac bine deloc, cresc consumul mult (am reusit pe instant 24.5 la suta la 6000 ), iar cheia consta in mentinerea piciorului fix pe acceleratie o data ajuns la viteza de rulare, am vazut ca orice apasare usoara de acceleratie la care nu prea se simte in mod vizibil o crestere semnificativa a vitezei duce instantul de la 4 la 7-8.

                  Comment


                  • #84
                    Desi s-a mai vorbit, tin sa reamintesc despre anticiparea evolutiei traficului, evitarea franarilor inutile si folosirea la maximum a energiei automobilului, despre accelerarea inutila si plecarile in tromba, despre folosirea doar cand este neaparata nevoie a AC, oprirea motorului in cazul stationarii prelungite(nu alea de la semafor). De asemeni schimbarea vitezelor la turatii mari aduce un consum pe masura; pentru un benzinar 2500rpm este un moment optim.
                    Cam astea sunt regulile dupa care ma ghidez, atunci cand doresc un consum redus.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • #85
                      O singura intrebare pentru colegul Toorop (post 81): unde ati reusit sa coborati 40 km in frana de motor? Am fost pe Transfagarasan, Transalpina, Piatra Arsa -Sinaia...

                      Comment


                      • #86
                        De sus de pe Transalpina locul unde stau comerciantii, pana jos la Cabana Jiet, unde se termina deja panta nu sunt chiar 40 de km doar 32 dar oricum e doar panta mare si se poate folosi frana de motor fara retineri, daca nu vrei sa cobori pe liber si sa faci praf franele si sa consumi ceva benzina in plus. Cand coboram , vara in unele locuri simteam miros grav de frane incinse dar nu de la mine. Al 2-lea test tot pe Transalpina l-am facut , doar ca am resetat tot acolo sus si am coborat pe partea cu Ranca , apoi Tg. Jiu si m-am intors acasa pe defileul Vaii Jiului. Se vede in poza pe care am pus-o unde stau : Petrila. Sunt aproape de Transalpina. Vreau sa vizitez si Transfagarasanul, dar am timp...sunt inca tanar. Chiar acum 3 zile am urcat la Rusu si am coborat pana in Petrosani, tot in frana de motor, aprox 10 km, si consum la fel 0.
                        Imi cer scuze pentru eroarea cu 40 de km.
                        Fără titlu.jpg

                        Comment


                        • #87
                          Chestiunea cu lasatul pe liber la coborarea unei pante, e una din greselile care n-au nicio legatura cu economia de combustibil; e doar o intelegere eronata si un mod sinucigas de a aborda o coborare. Pentru cei interesati de subiect, detalii aici.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • #88
                            Corect, domnule Iancu, dar in vederea reducerii de combustibil e corect sa folosesti si mersul pe liber la o portiune de drum libera si usor declinata unde frana de motor te incetineste si inevitabil trebuie sa accelerezi. In sensul ca eu am mers 4 km, seara cand era liber , am accelerat o data pana la 100 apoi am mers pe liber, viteza scade usor de la sine, deci nu e nici vorba de incalzire a franelor. Desigur varianta merge atunci cand nu te grabesti si utilizezi automobilul economic. Mai fac asta si la mine in oras cand e liber... noaptea de obicei dau un spint si merge tot orasul fix 3 km, insa cand ma intorc nu mai tine figura pentru ca e usoara panta.
                            off: am si eu unele avantaje ca nu locuiesc in Bucuresti
                            on: Eu de aia am spus ca trebuie sa sti sa alternezi frana de motor cu mersul pe liber, oricum e clar ca la coborarea pantelor mari nu intra in discutie mersul pe liber, sau cel putin nu ar mai trebui sa intre.
                            off: Am vazut ca a-ti postat dvs. in thread-ul pe care l-ati indicat mai sus referitor la mersul pe liber, ca raspuns la intrebarea unui baiat ,,cum ai vrea sa cobori Transalpina pe liber`` Stati linistit ca am prins o data o masina in fata care cobora pe liber ,deci efectiv avea stopurile aprinse non-stop. La un moment dat a tras pe dreapta...dar oricum , din pacate exista .
                            Si acum imi cer scuze pentru cele doua devieri del a subiect. Sper sa nu ma penalizati

                            Comment


                            • #89
                              NU, pe liber; daca ai senzatia ca te franeaza motorul da-i o treapta superioara, functie de viteza pe care o ai, sau chiar a 5 a si las-o sa "curga". V-a invatat rau, daca v-a invatat cineva, sa scoateti pe liber.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • #90
                                Am inteles, oricum ideea este in felul urmator zic eu ... cum facem, cum nu facem, sa facem in asa fel in cat sa nu ne punem in pericol nici pe noi nici pe ceilalti participanti la trafic atunci cand utilizam masina economic in vederea reducerii de combustibil.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google