If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
doar l-am urecheat...nu i-am dat si una "dupa" ceafa!
in "terminologia" de specialitate...panta "se coboara" si rampa "se urca"!
nu e loc de cioara vopsita!
jonnie007, terminologia de specialitate este cea din DEX (vezi ca mai in toate domeniile unde se foloseste termenul de "panta" nu se foloseste "rampa" pentru cazul in care urci.)
Dar cum sa nu fim noi mai speciali? :-)
Nu exista niciun semn de circulatie ce foloseste cuvanta "rampa" sau "panta" ci doar "urcare/coborare cu inclinatie mare". Mai mult in cursurile de legislatie (la capitolul prioritate pe drum ingustat in panta) se foloseste termenul de "coborarea unui drum in panta" sau "urcarea unui drum in panta" nicidecum nu se foloseste rampa.
Mai mult singura referire la "rampa" o gasim cand se explica procedeul de "plecare din rampa" care vine defapt de la altceva: asemanarea situatiei cu cazul in care masina este urcata pe o rampa (metalica) cu inclinatie mare si trebuie sa incepi urcarea cu frana de mana trasa.
Astea fiind spuse consider ca am adus suficiente argumente pentru acest subiect. Cine nu crede sa pun mana sa citeasca si o sa se convinga.
:-)
S.
P.S.: de regula cand contrazici o idee trebuie sa si argumentezi.
I have no special talent. I am only passionately curious.
RÁMPĂ s. f. 1. teren înclinat, privit în sensul în care urcă.
PÁNTĂ, pante, s. f. 1. Porțiune de teren cu suprafața înclinată față de planul orizontal, care formează de obicei versantul unei forme de relief; povârniș, coastă. ◊ Loc. adv. și adj. În pantă = înclinat, pieziș. ◊ Expr. A cădea (sau a aluneca) pe panta... (sau pe o pantă...)
ce sa o mai dam de gard...gafa e gafa si cu asta basta!
eu zic ca dexu` e destul de clar! si specifica clar ce e una si ce e alta! ca citeste cutare printre randuri...e alta poveste!
Nu e document acreditat. E scris de o scoala de soferi (dupa cum pare din sigla din josul paginilor). Aceeasi greseala o fac si multi de pe aici. Mai mult legislatia nu spune nimic de "rampa" (cel putin eu am gasit) decat procedeul "plecare din rampa"
Daca vrei iti si explic, in terminologia de specialitate din constructii, ce inseamna crearea unei rampe folosita la a definirea un traseu de drum in panta crescatoare dupa un anumit unghi pentru a trece peste un obstacol (adica un pot, pasaj etc.). (asta apropo de planul drumului cum folosesc ei in document).
Ce spuneam eu este ca a spune "urcarea unui drum in panta" este la fel de corect cu a spune "parcurgerea unui drum in rampa"; nu e nicio greseala. Asta era ideea de la care a pornit discutia doar ca unii si-au dat cu parerea fara sa cunoasca si de aici explicatiile multiple.
In fine, ne intindem prea mult cu discutiile. Eu am incheiat aici subiectul.
S.
P.S.: Cuvantul "rampa" are ca sens secundar (conform DEX) parcurgerea unui drum inclinat in sensul urcarii.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Dom' inginer, nu-i nevoie, iti zic io, poate iti suna mai familiar cuvantu': declivitate longitudinala.
Ala se foloseste in proiectarea de drumuri, daca tot ai facut referire. La suta ptr. drumuri, respectiv la mie ptr. C.F.
Nu unghiuri si alte minuni amintite de tine, alea se folosesc la calculul curbelor in plan.
Declivitatile longitudinale si razele minime ptr. racordarile verticale ale unui drumeag se dau in fct. de Vit de proiectare, se regasesc si se stabilesc in normativele in vigoare.
In rest, termenul de rampa, se foloseste inclusiv ptr. rampele de acces la capetele unui pasaj sau viaduct si au rolul de a face trecerea intre terasament si pasaj / viaduct propriu-zis, bineinteles cu anumite declivitati maxim acceptate. De ex. 7% ptr. autostrazi. Sigur, ca ce urca si coboara, nu? Insa la capatul celalalt (daca consideram un sens de mers), nu vorbim de pante de acces, ci tot de rampe de acces, asta fiind terminologia de specialitate acceptata.
Ca sugestie amicala, daca nu stapanesti bine un anumit domeniu (speta de fata) e bine sa fii nitel mai modest in afirmatii / "explicatii".
Parerea mea este ca pentru o editie aniversara sa nu pui macar si dieselul de 90 cai in oferta mi se pare o gogomanie. adica ai aer conditionar automat, si cate si mai cate, dar cel mai tare motor diesel este 75cai sau 1.2 benzina! Este absurd!
. ce va trebuie puteri de sute de cai ca pe drumuri nu mergeti mai mult de 130-140/ora maxim iar cu viteza asta merge cam orice masina. oricum pt multi si loganul e prea puternic si nu il folosesc la capacitate maxima, ca sa zic asa defectul este intre scaun si volan.
!
Cand faci posturi prea lungi, ajungi sa te contrazici singur, click sus pentru varianta completa.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Toti astia care va mai plangeti de probleme la Dacii, aveti ban fara discutii! De azi inainte vreau sa va vad doar ca le laudati din sculare in culcare.
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment