^Primul accident mortal prin electrocutare, care a fost inregistrat de statistica, a avut loc in 1880 pe yahtul rusesc "Livadia" cand un fochist a atins dulia aflata sub tensiune a unei lampi de iluminat.
Curiozitati
Collapse
X
-
Oprire la ...stop!
* Primul semafor care sa reglementeze circulatia intr-o intersectie a aparut la sfarsitul anului 1850, in centru Londrei. El se compunea din doua lampi de gaz, din sticla rosie si verde si era destinat dirijarii circulatiei in perioadele de ceata sau intuneric. Dupa ce a functionat cu succes cativa ani si-a incheiat existenta printr-o puternica explozie.
*Primul semafor electric a functionat la inceput in Piata Potsdam, din Berlin, in anul 1820, Trei Faruri-rosu, galben si verde erau fixate in varful unui stalp din centrul pietei.
Tot aici la inaltimea de 8,5 m se afla cabina de unde un politist supraveghea circulatia si dadea semnalele necesare. Interesant este faptul ca semaforul acesta nu dirija mijloacele de transport ci pe cei cinci agenti de circulatie, aflati in diferite puncte ale pietei.
*Primul semafor electric cu intrerupator automat pentru semnale a fost instalat, in primavara anului 1928, in orasul Leeds, din Anglia. La scurta vreme de la aparitia sa, dispozitivul a capatat o foarte mare raspandire. In zilele noastre, el este inlocuit cu semafoare automate,care stabilesc momentul de aprindere a culorilor in functie de numarul de automobile ce trec prin marile intersectii ale strazilor cu circulatie intensa.
Comment
-
Numerotatia automobilelor
De numele negustorului Rudolf Herzog din Berlin se leaga inceputurile numerotarii automobilelor. In 1901 Herzog a atarnat pe masina sa o tablita cu inscriptia "JA 1". Povestea acestui numar este destul de amuzanta. Cu toate ca era de o varsta respectabila, Herzog era indragostit ca un adolescent de sotia lui. Initialele puse pe masina nu erau decat cele ale numelui ei- Johanna Anker- iar numarul 1 indica, se pare, prima si ultima dragoste a proprietarului masinii.
Comment
-
Nu...este o zeita care a nascut un zeu .."Aducatorul de Lumina"!Daca vrei sa sti mai multe studiaza adevaratul simbolism si societatile secrete...o sa ai niste surprize de proportii!Eu l-am intrebat pe Ady pt. ca eram curios daca stie intradevar ceea ce folosesteIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Trebuia sa-l lasi pe adi sa raspunda, te iei dupa sony.... recunosc ca eu stiam doar ca e o zeita (nu demult a fost o emisiune pe discovery despre istoria dolarului), dar care...habar n-am si nu tin minte sa fi zis aia ceva de simboluri si societati secrete atunci.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Pe spatele hartiei de 1 dolar ai elemente masonice cum ar fi :
"NOVUS ORDO SECLORUM" - Noua Ordine Mondiala (care spune ca sunt planuite 3 razboaie mondiale dupa care lumea este unita)
Piramida neterminata (care simbolizeaza societatea americana de atunci care era in dezvoltare) care are deasupra ei un ochi ce vegheaza (element masonic).Logan Prestige 1.6 16v 105cp stock - 23000km
Honda 2.0 Accord Executive M/T - 21000KM
Comment
-
Care are nelamuriri de genul asta sa-mi dea un mesaj privat ca sunt expert in ocultism ("ocult" inseamna ascuns ca sa fim clari)!
Seba- e normal sa nu spuna nimic la Discovery...Massmedia e unul dintre segmentele controlate de EI!
- sunt mai multe simboluri pe bacnota de un dolar iar acea piramida cu ochiul lui Horus (zeul nascut de Isis sau ..Statuia Libertatii ) este un simbol al Iluminatilor!Faza cu "societatea americana dezvoltata pe jumatate" e frectie e o poveste mai lunga cu piramida aia!Cateodata ma pufneste rasul cand vad cum se poate dezinforma!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by darksid3 View PostCateodata ma pufneste rasul cand vad cum se poate dezinforma!
Multumesc oricum pentru informare, sa fiu sincer stiam ca este o zeita. Avatarul l-am pus din motive personale, nu cred ca tr sa dau mai multe detalii.
Comment
-
Cand am vorbit despre dezinformare faceam referire la statutele oficiale care nu prea au treaba cu realitatea...departe de mine sa vreau sa atribui asta cuiva de aici din forum !Oricum...si simbolurile astea tot la "Curiozitati" le poti pune!Numai bine!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
McPHERSON, mister confort
Inventia inginerului american Earl McPherson consta in a inlocui arcurile lamelare prin resorturi elicoidale montate direct pe amortizoare. Scopul urmarit in calitate de angajat la General Motors era de a economisi materiale si spatiu, cu implicatii directe asupra reducerii greutatii totale a automobilului si nu de a schimba un intreg sistem. Isi pune in practica ideea pe un prototip Chevrolet Cadett. Patronii sai sunt sceptici, neaproband proiectul. Colegii din acea vreme il caracterizau ca pe un "idealist care arareori are dreptate" McPherson nu renunta si propune proiectul sau concurentei. Ford Anglia este primul constructor care se lasa convins si, din 1950, Zephyr Six si Consul sunt dotate cu sistem McPherson, convingand prin confort si tinuta lor de drum. De la statutul de simplu inginer ajunge director adjunct al birourilor de studii Ford. Va parasi firma in 1958, cu doi ani inainte de moarte. Totul s-a petrecut cu cativa ani inainte de adoptarea sistemului de catre toti marii constructori de automobile.
Comment
-
O singura sarbatoare, mai multe date
De ce sarbatorim Pastele la o data diferita, in fiecare an? Crestinii (atat cei ortodocsi, cat si catolicii) celebreaza, in fiecare an, Invierea Domnului, in prima duminica de dupa luna plina, care urmeaza echinoctiului de primavara (care are loc la 21 martie), Pastele catolic si cel ortodox nu cad in aceeasi zi.
Explicatia acestei diferente este simpla: catolicii au ca punct de referinta calendarul Gregorian, in timp ce ortodocsii- calendarul Iulian.
Catolicii pot sarbatori Pastele intre 22 martie si 25 aprilie. Ortodocsii- intre 4 aprilie si 8 mai.
-2008- 27 aprilie
-2009- 19 aprilie
-2010- 4 aprilie
-2011- 24-aprilie
-2012- 15-aprilie
-2013- 5-mai
Comment
Comment