Airbag-ul
In Europa, Opelul a fost primul constructor care a dotat autoturismele de clasa medie (si optional, cele de clasa mica, sau grupa "A") cu modernele sisteme tip airbag, pretensionarea centurilor de siguranta si intarirea structurii de rezistenta a portierelor. Pana relativ recent, aceste sisteme erau apanajul unor autoturisme din clasa superioara, sau de lux, apartinand unor marci ca Mercedes, BMW si Volvo.
Prezenta acestor elemente si sisteme de siguranta pasiva s-a dovedit benefica in cazul accidentelor cauzate de un impact frontal sau lateral, cu soc puternic.
In caz de impact puternic, un senzor de acceleratie declanseaza un semnal electric care face sa actioneze un generator de gaz special. Gazul umfla, intr-un timp extrem de scurt (10-15 milisecunde), faimosul airbag, dupa care acesta se dezumfla treptat, protejandu-l pe sofer mai intai de socul generat de coliziunea frontala si, apoi, de contuziile pe care i le-ar provoca airbag-ul, daca acesta ar ramane umflat.
In Europa, Opelul a fost primul constructor care a dotat autoturismele de clasa medie (si optional, cele de clasa mica, sau grupa "A") cu modernele sisteme tip airbag, pretensionarea centurilor de siguranta si intarirea structurii de rezistenta a portierelor. Pana relativ recent, aceste sisteme erau apanajul unor autoturisme din clasa superioara, sau de lux, apartinand unor marci ca Mercedes, BMW si Volvo.
Prezenta acestor elemente si sisteme de siguranta pasiva s-a dovedit benefica in cazul accidentelor cauzate de un impact frontal sau lateral, cu soc puternic.
In caz de impact puternic, un senzor de acceleratie declanseaza un semnal electric care face sa actioneze un generator de gaz special. Gazul umfla, intr-un timp extrem de scurt (10-15 milisecunde), faimosul airbag, dupa care acesta se dezumfla treptat, protejandu-l pe sofer mai intai de socul generat de coliziunea frontala si, apoi, de contuziile pe care i le-ar provoca airbag-ul, daca acesta ar ramane umflat.
Comment