Recomandare Traseu Auto Cluj- Milano

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Recomandare Traseu Auto Cluj- Milano

    Servus tuturor
    Nu am stiut unde sa postez urmatoarele, rog moderatorii sa ma indrume. Am nevoie de ajutor din partea voastra.
    Planuiesc pentru luna august o drumetie pe traseul Cluj- Milano cu masina din dotare Logan 1.4mpi. Nu am deloc experienta la traseele in afara tarii, nu cunosc ce taxe se platesc pentru fiecare tara pe care o parcurgi, preturi la combustibili, etc. Din cate am vazut pe diversele "configuratoare" de trasee ar fi vorba undeva la 3000 km dus /intors. Avand in vedere ca ar fi vorba de condus vreo 12-14 ore ( dus ) si tot atat la intors, poate imi puteti recomanda din experientele voastre unde ar fi bine de oprit pentru o noapte pe traseu.
    Deasemenea, tot pe baza experientei voastre, daca aveti evidenta cheltuielilor cu un traseu de acest gen:
    - cheltuieli cu combustibilul
    - cheltuieli cu taxele de drum/ vigniete
    - cheltuieli cu cazarea , mancarea pe traseu, etc
    - alte chestii care trebuiesc stiute inainte de a iesi in afara tarii cu masina personala
    Va multumesc anticipat.

  • #2
    eu am fost pana in bulgaria tot 1.4 vreau sa-ti spun ca pe autostrada e foarte nasol pentru ca motorul e foarte lenes ar fi bine sa faci o remapare
    combustibil-fa-i plinul cu omv carrera 100 vei fi foarte multumit
    taxe cred ca se plateste vigneta in fiecare tara(cel putin in bulgaria am platit-o la vama vreo 10e )
    ar fi bine sa ai si un gps si daca ai putine cunostinte de engleza este si mai bine
    si eventual sa mai mergi cu cineva(inca o masina) este cam greu sa te descurci in afara tarii singur...
    I changed her oil , she changed my life
    sigpic

    Comment


    • #3
      Referitor la traseu, asta te poate ajuta http://www.viamichelin.com/web/Itine...routeConso=5.6, dar mai bine sa ai un gps, in ungaria platesti taxa de autostrada 9 euro pentru 4 zile, dar mai departe nu am fost, atata te pot ajuta numai.
      sigpic

      Comment


      • #4
        sal

        da poti sa ai o harta sau mai sigur un gps il setezi sa ia autostrazile si nu ai probleme in Ungaria platesti vigneta, in Slovenia tot asa pana in 15E apoi in Italia din poarta in poarta max 50E pana in Milano nu sunt sigur, traseul e Rom-Hun-Slo-It, intra si pe rutele de la Michelin; eu am pornit din Oradea am facut aprox 14ore cu respectat 100% limitele si toate regulile, sa ai grija in Italia o sa vezi cand te apropi de Milano circulatie alerta o sa ai o gramada de camere fixe respecta viteza si MAI ALES LA SEMAFOARE FII ATENT!!!pornesti cand e verde si doar atunci si opresti cand e rosu altfel primesti o poza din semafor ==amenda. in fine peisajul e ok mai ales Slovenia o sa ai ce vedea; inca un lucru sa nu te sperii cand gppsul pierde un pic semnalul cand o sa intri in tunel isi revine rapid mentine ruta, salutari.

        Comment


        • #5
          Servus tuturor
          Va multumesc pentru parerile/sfaturile/experienta voastra.
          Pt. "Teo21Din": de iesit in afara tarii am iesit de mai multe ori, intr-adevar fara masina. Da, 1.4 e destul de limitat pe autostrada. Dar iti faci treaba cu el. Cu engleza ma descurc, a fost obligatorie la actualul loc de munca. De "companie" cu o alta masina, mai greu. Vom vedea , ne vom descurca cum au facut-o atatia.
          Pt. "adyxzz": mersi de "pont" cu semafoarele, prin Cluj am patit-o de multe ori, cand treceam sa se schimbe brusc galben( pacat ca s-au scos temporizatoarele ). Pt taxe, vigniete si alte maruntisuri de-astea am luat in considerare maxim 120 de euro, drum dus-intors.
          Pt. "adyshor": mi-am facut si refacut traseul pe harta de mai multe ori, cel mai lung e cel prin Austria, 1560 km sau ceva de genul . Oricum, se rezolva cu gps-ul pana in vara.

          Comment


          • #6
            Servus tuturor!
            Anul trecut, in 2012 , nu am mai reusit sa facem excursia planificata in Italia( Milano), in schimb am reusit anul acesta. Asadar revin cu impresii si recomandari.
            Perioada excursiei: 11.04.2013- 16.04.2013
            Traseu : Bistrita( BN)- Cluj- Oradea-Debrecen-Budapesta-Maribor-Ljublijana-Monfalcone-Milano si retur( acelasi traseu)
            Masina: Dacia Logan 1.4
            Numar persoane: 2 persoane ( +bagaje aferente unei excursii de 5 zile)
            Kilometri realizati: 3834km.
            Viteza medie( date CB): 74.5km/h
            Consum mediu( date CB): 6.5km.
            Cantitate benzina consumata: 252.5l.
            Preturi benzina: Romania- intre 5.77lei-5.90lei / litru( benzina Tempo Plus 95)
            Ungaria- nu am retinut, nu am alimentat
            Slovenia- 1.514eur/litru ( acelasi pret l-am vazut peste tot, indiferent de benzinarie)
            Italia- intre 1.66eur- 1.90eur/ litru ( in localitati e pretul mai mic, pe autostrada pret maximal; sa cereti bon, mie nu mi-a dat pe nicaieri pe unde am alimentat, ce-i drept nici nu l-am solicitat ca nu aveam nevoie)
            Cost total( aproximativ): 600 de euro ( incluzand combustibil, taxe de drum ). Mancare la dus cat si la intors am avut noi, apa la fel...efectiv pe tot parcursul drumului nu am cheltuit nici un alt ban. Restul cheltuielilor : fiecare dupa buget.
            Am plecat din Bistrita la ora 8.00 dimineata si am ajuns la Oradea ( vama Bors) in jur de ora 12.30. Am achizitionat huvignieta pentru Ungaria ( 48.20 lei /10zile) si vignieta pentru Slovenia ( 75 lei/7 zile) direct din vama de la noi. Tot aici am facut si plinul la benzina, benzina care ne- ajuns pana in Slovenia(aproape de Ljublijana- ora 20.00). Mi-a fost mai convenabil evitand opririle pentru acestea in tarile pe care le traversam + ca mare diferenta de pret nu este daca le achizitionezi de la noi din Romania sau direct de la ei , din Ungaria, respectiv Slovenia.
            Din vama Bors am urmat traseul catre Debrecen pentru a intra pe autostrada M35 apoi pe M3 catre Budapesta. Drumul pana la Debrecen l-am parcurs in aceleasi conditii ca in Romania(aproape) : drum europen care trece prin localitati, limitare de viteza de 50km in localitati, circulatie pe 2 benzi, destule gropi si la ei, efectiv in afara de faptul ca totul era mai curat , mai aranjat nimic nu imi spunea ca am iesit din Romania.
            Odata intrati pe autostrada s-a schimbat povestea La Budapesta am ajuns tarziu, in jur de ora 16.00( ora Romaniei) si am ocolit orasul pentru a nu ramane blocati prea mult in trafic.
            Aproape de Ljublijana am ajuns la ora 20.00 ( ora locala) .Am strabatut Slovenia fara nici un fel de probleme, masina s-a comportat excelent, nu am avut nici un fel de probleme sa tinem pasul in trafic pe autostrada la 130km/h. Tin sa precizez ca au un sistem de supraveghere foarte bine pus la punct , asadar recomand respectarea regulilor de circulatie cand circulati in afara tarii, amenzile sunt mari chiar si pentru ei .
            Am ajuns in apropiere de Italia in jurul orei 22.00( ora locala) unde am facut completarea cu benzina pentru a evita cat mai mult alimentarea in Italia. Am poposit peste noapte la niste rude in Monfalcone, orasel care se afla la cca. 25-30 km de granita cu Slovenia.
            A doua zi, in jurul orei 16.00( ora locala) am pornit catre Milano. Sunt in jur de 400 de km, in jur de 380 de km se fac pe autostrada. Cu respectarea tuturor limitarilor de viteza am ajuns la Milano la ora 19.00. Dupa cum bine stiti, in Italia se plateste la fiecare segment de autostrada. Taxele au insumat aproximativ 30 de euro( am rulat pe 2 segmente de autostrada). Nicaieri nu am platit cazare, nu am fost nevoiti pentru ca am stat la rude.
            Dupa o scurta excursie prin Milano si imprejurimi pe parcursul a doua zile( aprox. 350-400km) am pornit spre casa. Am plecat din Milano in data de 15.04 la ora 8.00 ( ora locala) si am ajuns in Romania in data de 16.04, ora 10.00 dimineata ( ora Romaniei). Mentionez ca la ficare 2-3 ore de condus am facut o pauza de odihna de 10 minute( minim). In Ungaria , intr-o parcare pe autostrada in apropiere de Budapesta, am facut o pauza de somn de aproximativ 45-60 de minute.
            Am trecut vama Bors in jurul orei 10.00 dimineata. De aici ne-am indreptat catre Bistrita unde am ajuns la ora 14.00 ( aproape 300 de km in 5 ore!!!) , binenteles din cauza drumurilor "foarte bune", a restrictiilor de viteza si a faptului ca mergi aproape din localitate in localitate. In rest, ce pot sa zic, si noi avem peisaje frumoase care nu sunt deloc mai prejos fata de ce am vazut in restul tarilor pe care le-am strabatut.
            Masina s-a comportat exemplar, nu am avut absolut nici o problema. Nu prea am vazut berline prin nici o tara pe unde am trecut, predomina insa Sandero si Duster. In Italia am vazut foarte multe, efectiv lumea este cucerita de modelul asta de la Dacia. Noi cu Loganul am fost o "prezenta exotica"as putea spune, cel putin asta am concluzionat diin felul cu se uita lumea pe strada.Mai mult, am vazut Dokker si Lodgy destul de des, acestea fiind conduse mai ales de persoane mai in varsta sau cu multi copii. Dacia si-a atins target-ul.

            RECOMANDARI:
            - nu plecati la drum fara sa faceti o revizie completa a masinii si fara sa verificati trusa de urgenta si echipamentele necesare( stingator, veste reflectorizante, etc)
            - obligatoriu luati cu voi un GPS cu harti actualizate. Riscul de a te rataci pe traseu este foarte mare, mai ales daca intervine oboseala sau daca este prima data cand se iese cu masina in afara Romaniei.
            - puteti achizitiona vignietele necesare direct de la noi din vama. Noi am fost mai "comozi"si am preferat sa le avem achizitionate inainte sa ajungem in tarile respective. Dupa cum v-am spus mai devreme, diferenta de pret este insignifianta ( undeva la 0.50-0.75 centi)
            - respectati regulile de circulatie indiferent de tara pe care o parcurgeti; in Ungaria si Slovenia stateau militienii prin benzinarii, aproape de autostrada. In Italia, este sistemul de supraveghere TUTOR ( mai multe detalii aici: http://www.autostrade.it/en/assisten...ico/tutor.html) . In afara de cativa cu masini de sute de mii de euro pe care-i durea undeva de supravegherea video, restul mergeau regulamentar cu viteza maxima admisa 130km/h. Sa vezi ce expresie aveau aia cu super masini cand ne aliniam langa ei la 130 de km! Priceless!
            - daca punctul final al destinatie nu este centrul orasului( Budapesta, Ljublijana, etc) si nici nu mergeti pentru a va plimba prin oras, alegeti din timp rutele ocolitoare. Toate tarile prin care am trecut au un sistem de drumuri foarte bine pus la punct. Una este sa faci 100km intr-o jumatate de ora si alta este sa umbli pentru aceeasi 100 km la noi in aproape 2 ore! Senzatia este fantastica cand realizezi cati km poti sa fugaresti masina pe autostrada.
            - inainte sa iesit din Romania, incercati sa aveti bani la voi cat mai marunti( bancnote de 5, 10, 20 euro), riscati sa ajungeti pe autostrada sa vreti sa platiti benzina cu o bancnota de 500 de euro si aia sa se uite ca la urs. Eu am preferat banii cash in loc de card. Daca li se blocheaza POS- ul stati si va uitati unul la altul. Eu am patit-o si nu-mi mai trebuie. Deasemenea, la plata autostrazii in Italia incercati sa aveti marunt( pentru cei care prefera sa plateasca cu cardul este cabina speciala).
            - aveti grija mare unde parcati in Italia! Amenzile pornesc de la 40 de euro pentru stationare in zona nepermisa , incurcarea circulatiei sau obstructionarea masinilor de curatenie, interventie, etc.
            - pentru cheltuieli neprevazute trebuie sa aveti la voi o suma de bani de back-up , macar inca odata costul combustibilului ( service-urile sunt scumpe rau in afara, asa am inteles) , cazare eventual , etc.
            Mno, cam asta a fost povestea . Multumesc tuturor colegilor de pe forum care mi-au oferit sfaturi , sper ca cele descrise mai sus sa foloseasca si altuia/ altora.
            Drumuri bune tuturor !

            Comment


            • #7
              Eu abia acum am vazut ca vrei sa vii la Milano, ca te ajutam. Puteai sa treci si prin Venezia, pana nu se scufunda, sau pe la Gardaland, langa Verona, cel mai mare parc de distractie din Italia pe langa care cred ca ai si trecut. Inca o mentionare: in Italia daca nu platesti amenda pe loc, iti cheama platform si iti sechestreaza masina pana platesti. In Ungaria intre budapesta si bors, eu nu trec prin Debrecen. Prefer sa trec pe nationale prin Puspokladany si Beretyufalou, cred ca am scris corect.
              Last edited by L3on_rgby; 21 April 2013, 14:51.

              Comment


              • #8
                Mersi L3on_rgby.
                Am vrut sa oprim in Venetia insa am fost oarecum in graba. Data viitoare vom aloca mai multe zile excursiei si speram sa ajungem sa vedem mai mult decat am reusit acum. Am ajuns la lacul Como si suntem destul de multumiti.
                Am preferat traseul prin Debrecen pentru ca doram sa ajungem cat mai repede pe autostrada. Din vama Bors pana la Debrecen( drum european) am intalnit destule echipaje de politie rutiera . Si se circula exact ca la noi: doua benzi, drumul trece prin localitati, limitare de viteza la 50km/h, destule gropi, etc. Dupa Debrecen am tinut-o pe autostrada pana in Italia.

                Comment


                • #9
                  Servus tuturor!
                  Pt. "adyxzz": In Italia am "muscat-o"de mai multe ori la semafoare, desi am avut mare grija sa nu fortez nici unul. Si apoi, sincer, exact ca la noi se baga pe galben absolut toata lumea. Daca ai patit-o sa-mi zici si mie, eu unul cred ca am luat vreo 3 galbene. :-|

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google