Care soferi va enerveaza cel mai tare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @CeDeBe-L
    @gecmc94
    Va rog sa dati dovada de maturitate si nu imprumutati vocabularul specific celor cu carente in educatie.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Imi cer scuze pentru limbajul nepotrivit.
      Dupa cum bine se stie, soselele din sud, dupa ce ca sunt proaste ca si carosabil, mai sunt si aglomerate si pline de tot felul de "bizoni". Asta duce cateodata la o stare de nervozitate sub imperiul careia cred ca am fost si eu cand m-am exprimat intr-un mod mai putin adecvat.
      Si...ii multumesc d-lui Iancu pentru ca mi-a adus aminte sa fiu mai atent si sa nu ma molipsesc de "spiritul" zonei in care traim.

      Comment


      • @gecmc94, legea spune ca trebuie sa comuti pe luminile de intalnire cand esti la cel putin 100m de cel din fata ta (pe acelasi sens). Deci cel putin si nu fix 100m. Prin urmare daca cel din fata se simte deranjat de lumina ta prea puternica inseamna ca ceva nu este in regula si atunci poate ar trebui sa schimbi faza la mai mult de 100m.

        Sper ca realizezi ca daca ai masina incarcata si nu cobori farurile corespunzator, acei 100m se transforma foarte usor in 200m sau mai mult. Mai mult, aprecierea distantei de 100m, mai ales noaptea, este relativa de la sofer la sofer.

        Sincer, daca ai reglate farurile corespunzator si viteza adaptata pe timp de noapte, pe un drum cu trafic, nu ar trebui sa ai nevoie de faza lunga.
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • In capitala si mosnegii este smecheri.

          Un accident rutier grav s-a produs pe Calea Crângaşi din Capitală, fiind implicate o autobasculantă şi trei autoturisme. Autobasculanta a pătruns pe trotuar şi s-a oprit lângă vitrina unei farmacii, iar un taximetrist a fost rănit în urma accidentului.

          Conform reprezentanţilor Brigăzii Rutiere, din primele cercetări a reieşit faptul că un bărbat de 70 de ani care circula pe strada Ceahlău nu ar fi respectat culoarea roşie a semaforului, astfel că la intersecţia cu Calea Crângaşi maşina pe care o conducea a lovit un alt autoturism.

          Şoferul unei autobasculante a încercat să evite impactul şi a intrat pe trotuar, lovind un taxi şi oprindu-se lângă o farmacie din zonă.

          ÃŽn urma impactului, doar taximetristul a fost rănit şi a fost transportat la spital.

          Primele informaţii furnizate de Brigada Rutieră arătau că autobasculanta a lovit patru autoturisme şi au fost răniţi trei pietoni şi un taximetrist.

          Comment


          • Mă gândeam eu că subiectul "lumina de drum" va naște dispute. ÃŽn principal ideologice le-aș spune. Dacă îți cumperi bemveu, automat ești cocalar, infractor. Deși poate ești Papa în persoană. Dacă folosești faza lungă, automat ești bizonul care o folosește ca armă de intimidare. Deși tu vrei să conduci prudent și defensiv. Iar șoferii pedagogi te taxează imediat cu avarii să îți atragă atenția.

            Noaptea, în trafic, există o zonă de "no man's land" care începe de la 30 m din spatele mașinii din față până la 100 și ceva m. ÃŽn acea zonă nu este bine să fii pentru că poți folosi doar faza scurtă și ai probleme de vizibilitate. ÃŽn acea zonă se formează un con de întuneric foarte dens pentru ochi din cauza contrastului dintre zonele luminoase ale celor două faze scurte (a mea și a celui din față).



            Dacă mergi cu faza scurtă în această zonă "no man's land", nu vezi pietonul (imaginea din stânga). Ori stai foarte aproape de cel din față ca să unifici cele două zone de lumină, ori rămâi mai în spate pentru a folosi faza lungă (imaginea din dreapta, o fază lungă mai deșteaptă cum nu va avea Dacia niciodată că nu întră în buget). Așa conduc eu. Da, faza lungă se va vedea în oglinda mare din cabina celui din față. Nu are cum să nu se vadă chiar și dacă este bine reglată. Lecțiile de condus ne spun să reglăm oglinda (oricum este cam inutilă în întuneric).


            Poate se descrețesc frunțile citind asta (în acel caz becul era montat invers cu lupa în sus):
            Salutare!

            Da cand am masina (de 4 ani) am folosit doar becuri H4 traditionale pentru luminile din fata (nu xenoane, led-uri etc.). De vreo 2 ani mi-s-a intamplat destul de des (sa zicem o data la 2 sapt), mai ales noaptea, ca masina care venea spre mine din sensul opus sa-mi faca semn cu faza lunga ca il orbeste lumina mea (faza scurta). Si banuiesc ca atunci cand aprindeam si eu faza lunga, ramaneau uimiti ca sandelul e si mai luminos :P In fine, e clar ca faza mea scurta ii cam deranjeaza pe ceilalti participanti la trafic. Totusi, dat fiind faptul ca nu se intampla asta extrem de des, n-am prea dat importanta faptului.
            Ieiri seara mi-s-a ars becul din partea soferului si l-am si schimbat azi dimineata. De atunci e dezastru. Numai astazi in oras, cel putin 15 masini mi-au facut semn ca lumina mea ii orbeste. Asta si ziua, nu numai noaptea. Unul din fata mea deja era sa cada afara pe geam, asa de tare ma injura. Pana si autbuzul mi-a bagat faza lunga ca sa-mi dea de stire ca ceva nu e OK.
            Incepe sa ma ingrijoreze. Nu e nici frumos din partea mea sa-i orbesc pe ceilalti si nu e nici sanatos pentru siguranta traficului. Sa nici nu mai vorbesc de ce se intampla daca un politist ramanae cu senzatia ca circul cu faza lunga.
            Dar nu am ideee ce sa fac. Am incercat sa reglez farurile cu rotitat aceea de la piciorul stang al soferului, sub bord. Degeaba. Le-am reglat sa bata cat mai jos posibil. Nu ajuta. Azi seara am lasat farurile aprinse si m-am dus in fata masinii, sa vad care-i treaba. Intr-adevar e foarte deranjant. Mai ales becul nou pe care l-am pus azi dimineata e foarte tare, dar si celalalt. Sunt becuri absolut standard, Osram, Tungsram, Philips sau chiar noname. Cumpar de feicare data ce-mi cade in mana prin supermarketuri. Deci nu becurile sunt de vina.
            Ajutati-ma. Ce sa fac? Mai e vreo metoda de reglare a farurilor in afara de cea cu rotitat de sub bord? Cum sa le fac mai prietenoase?
            Last edited by gecmc94; 18 October 2017, 12:45.

            Comment


            • Becurile H4, nu se pot monta decat intr-o singura pozitie. Despre ce lupa vorbesti?
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Am vrut să spun cu lupa becului direcționând lumina în sus. Omul respectiv avea la far 2 seturi de câte 3 piciorușe orientate la 120 de grade. A folosit setul greșit de repere și a forțat becul să intre invers.

                Comment


                • Nu exista. H4 au sistem "anti-prost", n ai cum nici forțat sa l pui gresit. Dacă nu l pui în catarile alea pur și simplu n o sa stea, îți cade.
                  Ca trebuie reglate farurile după fiecare înlocuire a H4, e deja alta poveste.

                  Comment


                  • Dar ce te faci daca prostul nu are sistem antiprost? Sincer am vazut becuri H4 puse decalat la 120 grade , il tine clema , se chinuie pana o pune dar sta. Mai grav e ca au avut masinile lovite si farurile au fost puse prost.

                    Comment


                    • Asa cum spunea nenea Iancu mai de mult (am rasfoit topicul dar nu suficient incat sa vad postarea respectiva) ma enerveaza aia care claxoneaza cand ai semaforizare cu "posibilitate dreapta cu cedeaza trecerea". Revoltat pe buna dreptate, nenea Iancu era suparat pe "claxonistii" in astfel de intersectii. Eu am zis ca e normal sa te "dai din drum" in astfel de intersectii avand si alte benzi de mers inainte (aveam in drum o intersectie cu semaforizare d-asta dar avea 3 benzi de mers inainte). Au "imbunatatit" traficul semaforizand o intersectie in felul acesta dar, ca si in cazul dl-lui Iancu, are doua benzi: una pentru "inainte sau la dreapta", cealalta pentru "inainte sau la stanga". Acolo ii dau mare dreptate lui nenea Iancu.
                      Last edited by Fanez; 25 October 2019, 15:52.

                      Comment


                      • Subscriu, asa e, "nenea" Iancu are dreptate. Dar problema mare este faptul ca politetea in trafic e pe cale de disparitie. Iar asta tine de educatia care e si ea pe duca.
                        Si astfel circulatia pe meleagurile mioritice va fi la cheremul bizonilor. Un fel de far-west (sau legea junglei): care pe care.

                        Comment


                        • Originally posted by IancuMIC View Post
                          Becurile H4, nu se pot monta decat intr-o singura pozitie. Despre ce lupa vorbesti?
                          GRESIT )) Am montat eu cuiva invers, am ras o juma de ora, ca luminau in varful plopilor si cand dadeai lunga era si mai comic.
                          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                          Comment


                          • filamentul cu oglinda e pt scurta, oglinda din bec face ca lumina filamentului sa bata in sus, in oglinda farului, de unde se va reflecta, ati ghicit, in jos, in fata masinii. filamentul fara oglinda e pozitionat aproape in focarul farului ca sa bata cat mai mult in fata, fascicul grupat. daca montezi becul invers, pe lunga o sa bata aproape normal (asta ca ghidajele nu intra in locas si defocalizeaza farul), pe scurta va bate in sus cautand cuiburi de ciori prin copaci
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google