Reclamaţiile privind condiţiile de siguranţă ale maşinilor Dacia-Renault fabricate în uzinele de la Piteşti se ţin lanţ. Mulţi clienţi descoperă, de cele mai multe ori prea târziu, că autoturismele achiziţionate de la acest producător au defecte de fabricaţie şi elemente-cheie de siguranţă nefuncţionale. Lunile trecute, compania a trebuit să explice în instanţă de ce airbagul unui Logan nu s-a deschis la impactul provocat de un accident care s-a soldat cu rănirea gravă a unui bărbat.
Un alt accident cauzat de un defect de fabricaţie stă la baza unui proces ce se derulează încă din anul 2005 la Judecătoria Fălticeni.
Cei implicaţi în accident se luptă în instanţă de trei ani de zile, fără să îşi piardă speranţa că verdictul care se va da în cauză va fi acela de condamnare a Automobile Dacia SA la plătirea unor daune. Pe data de 6 septembrie 2008 ar urma ca instanţa să dea o sentinţă în acest proces. Accidentul în cauză a fost grav şi a lăsat traume. Cei implicaţi au ales să lupte în Justiţie pentru drepturile lor şi pentru cei care au murit din cauza deficienţelor de fabricaţie şi a nepăsării unor companii neinteresate de siguranţa clienţilor, ci doar de profit. Accidentul s-a produs în anul 2002, cu un automobilul Supernova (fabricat la uzinele Dacia din Piteşti), încă sub garanţie. Aflată la volanul maşinii, Apetre Mihaela Carmen a intrat într-un derapaj la ieşirea dintr-o curbă, unde a pierdut controlul vehiculului, izbindu-se de o altă maşină ce a aruncat-o de pe carosabil răsturnându-se de câteva ori.
A ars de viu
La momentul accidentului, în maşină se mai aflau sora Mihaelei, aşezată pe scaunul din dreapta, şi soţul acesteia, pe bancheta din spate. În urma impactului centura de siguranţă a Mihaelei s-a desprins, aceasta fiind aruncată din maşină. Bilanţul traumatismelor suferite, provocate de deschiderea nejustificată a centurii de siguranţă, au fost multiple şi au necesitat luni întregi de recuperare medicală. Aceasta nu este adevarata tragedie a accidentului. Automobilul a explodat la scurt timp după impact, iar cumnatul Mihaelei Apetre a ars de viu pe bancheta din spate. Nimeni nu a putut face nimic pentru el, martorii aflaţi la faţa locului neavând curaj să se apropie de maşină, de teama unei explozii.
Dosar penal pentru ucidere din culpă
După ce întreaga familie a suferit o traumă greu de depăşit la pierderea tânărului bărbat, Mihaelei Apetre i s-a întocmit dosar penal pentru omor din culpă. Numai că, după o primă expertiză criminalistică, s-a stabilit că intensitatea incendiului s-a datorat unei deschideri pe linia de sudură a rezervorului, deci, cu certitudine, un viciu de fabricaţie. În această expertiză se mai găseşte şi faptul că deschiderea pe linia de sudură a fost atât de mare încât rezervorul a pierdut 40 litri de benzină în numai câteva secunde. În urma necropsiei s-a stabilit ca şi cauză exclusivă a decesului combustia, deci nu a fost găsită nicio leziune cauzatoare de moarte datorată impactului.
Sursa :www.Curentul.Ro
Un alt accident cauzat de un defect de fabricaţie stă la baza unui proces ce se derulează încă din anul 2005 la Judecătoria Fălticeni.
Cei implicaţi în accident se luptă în instanţă de trei ani de zile, fără să îşi piardă speranţa că verdictul care se va da în cauză va fi acela de condamnare a Automobile Dacia SA la plătirea unor daune. Pe data de 6 septembrie 2008 ar urma ca instanţa să dea o sentinţă în acest proces. Accidentul în cauză a fost grav şi a lăsat traume. Cei implicaţi au ales să lupte în Justiţie pentru drepturile lor şi pentru cei care au murit din cauza deficienţelor de fabricaţie şi a nepăsării unor companii neinteresate de siguranţa clienţilor, ci doar de profit. Accidentul s-a produs în anul 2002, cu un automobilul Supernova (fabricat la uzinele Dacia din Piteşti), încă sub garanţie. Aflată la volanul maşinii, Apetre Mihaela Carmen a intrat într-un derapaj la ieşirea dintr-o curbă, unde a pierdut controlul vehiculului, izbindu-se de o altă maşină ce a aruncat-o de pe carosabil răsturnându-se de câteva ori.
A ars de viu
La momentul accidentului, în maşină se mai aflau sora Mihaelei, aşezată pe scaunul din dreapta, şi soţul acesteia, pe bancheta din spate. În urma impactului centura de siguranţă a Mihaelei s-a desprins, aceasta fiind aruncată din maşină. Bilanţul traumatismelor suferite, provocate de deschiderea nejustificată a centurii de siguranţă, au fost multiple şi au necesitat luni întregi de recuperare medicală. Aceasta nu este adevarata tragedie a accidentului. Automobilul a explodat la scurt timp după impact, iar cumnatul Mihaelei Apetre a ars de viu pe bancheta din spate. Nimeni nu a putut face nimic pentru el, martorii aflaţi la faţa locului neavând curaj să se apropie de maşină, de teama unei explozii.
Dosar penal pentru ucidere din culpă
După ce întreaga familie a suferit o traumă greu de depăşit la pierderea tânărului bărbat, Mihaelei Apetre i s-a întocmit dosar penal pentru omor din culpă. Numai că, după o primă expertiză criminalistică, s-a stabilit că intensitatea incendiului s-a datorat unei deschideri pe linia de sudură a rezervorului, deci, cu certitudine, un viciu de fabricaţie. În această expertiză se mai găseşte şi faptul că deschiderea pe linia de sudură a fost atât de mare încât rezervorul a pierdut 40 litri de benzină în numai câteva secunde. În urma necropsiei s-a stabilit ca şi cauză exclusivă a decesului combustia, deci nu a fost găsită nicio leziune cauzatoare de moarte datorată impactului.
Sursa :www.Curentul.Ro
Comment