Nu doresc sa intru in polemica cu nimeni, insa vad ca se vehiculeaza niste idei bazate pe "am citit penet" sau "am vazut eu pe Youtube". Hai sa discutam putin teoretic si sa incercam sa construim cate ceva, nu doar sa ne dam cu presupusul afirmand sus si tare ca "sunt sigur, iti spun eu!".
Concret: gazul Brown arde cu temperatura mare, atentie, SUB PRESIUNE MARE. Cu cat presiunea e mai mare in torta, cu atat creste si temperatura. Totul tine insa de amestec (cat % e H si cat % 3 O2). Nu stiu daca ati incercat vreodata sa folositi aparatul de taiat/sudat tip autogen, adica cu gaz oxi-acetilenic. Principiul tortei cu H este exact acelasi, la fel si felul in care se foloseste.
Bun. Tot Concret: cantitatea de HHO arsa in timpul operarii cu torta este foarte mare, doar ca gazul, fiind expandat, ocupa un volum mult mai mare decat am crede. La autovehicule, treaba e ca se introduce in motor o cantitate destul de mica, atat cat permite timpul de admisie, deci umplerea cilindrilor nu se face DOAR cu HHO ci si cu benzina si aer trecut prin filtru. Daca privim putin aici lucrurile, gazul HHO se dilueaza in galeria de admisie in aerul deja aspirat ce urmeaza sa intre in motor, deci concentratia lui SCADE si mai mult. E doar un fel de aditivare a aerului introdus in motor.
Tot Concret: sonda lambda are un anumit raspuns pentru cantitatea optima de O2 pe care o simte pe galeria de evacuare. Acest senzor (sonda lambda) se poate "pacali" cu instalatii de genul EFIE, care adauga sau scad o valoare fixa la sau din cea citita de senzorul de oxigen. Astel, la ECU sau ECM ajunge o informatie cum ca surplusul de O2 este exact cat trebuie sa fie, ECU/ECM interpretand valorile ca si cum la el ar fi ceva normal. Desigur, aceasta instalatie are avantajul posibilitatii reglarii tensiunii de semnal a sondei astfel incat, in functie de cantitatea HHO injectat si O2 scos pe evacuare, sa dea un raport optim al noului amestec, fara a suferi alte modificari sau remapari.
Tot Concret: Scaderea consumului se face resimtita in special la motoarele Diesel, dar si la benzinare, ce-i drept cu un raport de economie mai mic. Insa exista! Nu vorbim de vise.
Cred ca am lamurit ca pistoanele nu se vor scurge pe toba, tot ce va iesi pe acolo va fi apa + gaze arse de la benzina, ce-i drept mai putine decat fara HHO.
Era sa uit. Inca ceva: Consumul de curent "sustras" din alternator este variabil, in functie de urmatoarele: numar de placi active, concentratia de electrolit, tensiunea admisa per celula s.a. Orice instalatie poate praji alternatorul daca nu este exploatata corespunzator.
P.S.: Nu sunt producator, nu sunt comerciant, nu sunt distribuitor, nu fac reclama unui produs/firma anume. Sunt inginer automatist si, in domeniul meu, documentarea initiala si cea de pe parcurs fac totul; colectarea informatiilor, atat din surse externe cat si din cele proprii (experiente, calcule, masuratori, brainstorming colectiv) inseamna de cele mai multe ori a porni cu dreptul intr-un proiect de orice anvergura. Bafta tuturor, sceptici sau increzatori.
Concret: gazul Brown arde cu temperatura mare, atentie, SUB PRESIUNE MARE. Cu cat presiunea e mai mare in torta, cu atat creste si temperatura. Totul tine insa de amestec (cat % e H si cat % 3 O2). Nu stiu daca ati incercat vreodata sa folositi aparatul de taiat/sudat tip autogen, adica cu gaz oxi-acetilenic. Principiul tortei cu H este exact acelasi, la fel si felul in care se foloseste.
Bun. Tot Concret: cantitatea de HHO arsa in timpul operarii cu torta este foarte mare, doar ca gazul, fiind expandat, ocupa un volum mult mai mare decat am crede. La autovehicule, treaba e ca se introduce in motor o cantitate destul de mica, atat cat permite timpul de admisie, deci umplerea cilindrilor nu se face DOAR cu HHO ci si cu benzina si aer trecut prin filtru. Daca privim putin aici lucrurile, gazul HHO se dilueaza in galeria de admisie in aerul deja aspirat ce urmeaza sa intre in motor, deci concentratia lui SCADE si mai mult. E doar un fel de aditivare a aerului introdus in motor.
Tot Concret: sonda lambda are un anumit raspuns pentru cantitatea optima de O2 pe care o simte pe galeria de evacuare. Acest senzor (sonda lambda) se poate "pacali" cu instalatii de genul EFIE, care adauga sau scad o valoare fixa la sau din cea citita de senzorul de oxigen. Astel, la ECU sau ECM ajunge o informatie cum ca surplusul de O2 este exact cat trebuie sa fie, ECU/ECM interpretand valorile ca si cum la el ar fi ceva normal. Desigur, aceasta instalatie are avantajul posibilitatii reglarii tensiunii de semnal a sondei astfel incat, in functie de cantitatea HHO injectat si O2 scos pe evacuare, sa dea un raport optim al noului amestec, fara a suferi alte modificari sau remapari.
Tot Concret: Scaderea consumului se face resimtita in special la motoarele Diesel, dar si la benzinare, ce-i drept cu un raport de economie mai mic. Insa exista! Nu vorbim de vise.
Cred ca am lamurit ca pistoanele nu se vor scurge pe toba, tot ce va iesi pe acolo va fi apa + gaze arse de la benzina, ce-i drept mai putine decat fara HHO.
Era sa uit. Inca ceva: Consumul de curent "sustras" din alternator este variabil, in functie de urmatoarele: numar de placi active, concentratia de electrolit, tensiunea admisa per celula s.a. Orice instalatie poate praji alternatorul daca nu este exploatata corespunzator.
P.S.: Nu sunt producator, nu sunt comerciant, nu sunt distribuitor, nu fac reclama unui produs/firma anume. Sunt inginer automatist si, in domeniul meu, documentarea initiala si cea de pe parcurs fac totul; colectarea informatiilor, atat din surse externe cat si din cele proprii (experiente, calcule, masuratori, brainstorming colectiv) inseamna de cele mai multe ori a porni cu dreptul intr-un proiect de orice anvergura. Bafta tuturor, sceptici sau increzatori.
Comment