După „Prima Casă”, „PRIMA MAŞINĂ”. Avertismentul dealerilor cu privire la planul Guvernului pentru tinerii care vor un autoturism nou
Guvernul pregăteşte un program de garantare a creditelor destinate achiziţiei de autoturisme noi. Dealerii contactaţi de Gândul atrag, însă, atenţia că dacă acesta nu va fi însoţit şi de costuri de finanţare mai mici, impactul programului ar putea fi nesemnificativ. În România, doar 20% din clienţii dealerilor auto sunt tineri de până în 30 de ani. În multe cazuri, ei reuşesc să îşi cumpere o maşină doar cu ajutorul familiei, preferând un model second-hand.
Foto: Mediafax Foto // Silviu Matei
Tweet5
Comentează 3
Email Adresa de e-mail la care vrei sa primesti STIREA atunci cand se intampla
Abonează-te Tinerii care doresc să îşi cumpere o maşină nouă ar putea beneficia din toamnă de un program similar celui pentru achiziţia unei locuinţe - ”Prima Casă”. Ministerul Economiei pregăteşte un sistem de garantare a creditelor, obiectivul fiind de a scădea costul total al creditului. Dealerii auto sunt de părere că iniţiativa este una bună, însă condiţiile de creditare trebuie să fie avantajoase.
”Generic, i-am spus <<Prima Maşină>>. Se adresează tinerilor de 18-30 de ani, pentru că nu există tânăr care să nu-şi dorească să conducă o maşină”, a precizat ministrul Economiei, Constantin Niţă.
Marţi, Niţă s-a întâlnit cu producătorii pentru consultări, întrevederea fiind confirmată pentru gândul de Constantin Stroe, vice-preşedinte al Consiliului de Administraţie Dacia şi preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
Discuţiile cu Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), cel care va asigura garanţia statului în situaţia în care proiectul va fi acceptat, au fost iniţiate luni, urmând să fie continuate în aceste zile.
”Obiectivul acordării de garanţii pentru creditele destinate achiziţiilor de autoturisme noi de către tineri, prin Programul Prima Maşină, este de a scădea costul total al creditului”, au precizat pentru gândul reprezentanţii FNGCIMM.
Cum ar trebui să arate programul pentru a fi avantajos
Cristian Preoteasa, director de vânzări la Brady Auto Center, dealer cu o cotă de 10% în reţeaua Skoda, este de părere că
”Există o diferenţă între leasing şi credit imobiliar în ceea ce priveşte ponderea pe care o poate reprezenta rata. Dacă ponderea nu se modifică, nu vor exista creşteri pe acest segment. Dar, având în vedere că există o garanţie a maşinii şi o garanţie din partea statului, ponderea ar trebui să crească la un nivel similar celui de 66% de la creditul imobiliar. Atunci am avea o şansă mare să putem vindem maşini”, a explicat Preoteasa pentru gândul.
La ora actuală, dealerii auto au mari probleme pe segmentul persoanelor fizice în general, a adăugat directorul de vânzări.
”Scăderile majore de vânzări s-au înregistrat în cazul persoanelor fizice, piaţa care ne ajută să supravieţuim ca marjă de profit. Este foarte dificil să ne descurcăm fără persoane fizice”, a arătat el.
Tinerii, 20% din clienţii dealerilor auto
Din experienţa lui Sebastian Mocanu, consultat de vânzări la dealerul Opel Dibas, tinerii de până în 30 de ani reprezintă cel mult 20 la sută din cumpărători.
”Majoritatea persoanelor care intră în showroom-uri au între 35 şi 45 de ani”, a declarat Mocanu pentru gândul.
Consultantul spune că, în medie, doar unu din patru cumpărători se orientează către maşini noi, cei mai mulţi dintre ei alegându-le pe cele rulate.
”Fiind obişnuiţi cu programul ”Prima Casă”, cred că (programul <<Prima Maşină>> n.r.) ar fi de bun augur, mai ales ca şi promovare, ca şi atragere a tinerilor către showroom-uri”, a adăugat Mocanu.
Maşini cumpărate de părinţi
Tinerii care nu sunt susţinuţi de familie întâmpină adesea probleme de finanţare, este de părere şi Pompiliu Neagoe, director de vânzări la Daperom Grup Auto, dealer Dacia.
”În general, maşinile se achiziţionează în numele părinţilor, situaţia părinţilor corespunde mai bine condiţiilor de finanţare. Există o categorie de tineri care îşi doresc foarte mult o maşină, dar care nu corespund criteriilor băncilor, nu îndeplinesc condiţiile de finanţare sau nu au garanţiile cerute”, a explicat el pentru gândul.
În opinia sa, dobânzile mai avantajoase ar putea stimula decizia de achiziţie a maşinilor noi, în special pentru că acestea reprezintă, după locuinţe, al doilea cel mai scump produs achiziţionat în general de români.
”Atunci când faci un credit de câteva sute de milioane, te uiţi la condiţiile de finanţare. Dacă ar veni cu dobânzi cu 2, 3 puncte sub ce se găseşte în piaţă, ar fi o chestie foarte bună”, a precizat Neagoe.
Piaţa auto: La fiecare maşină nouă s-au înmatriculat trei maşini vechi
În prima parte a acestui an, la fiecare maşină nouă au fost înmatriculate alte 3,15 second-hand, reiese din datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Astfel, luna trecută, înmatriculările de autoturisme second-hand au crescut, pentru cea de-a doua lună consecutiv, cu 12%, la aproape 17.700 de unităţi.
Pe de altă parte, înmatriculările de maşini noi au atins în iunie cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani, respectiv 6.951 de autoturisme.
Guvernul pregăteşte un program de garantare a creditelor destinate achiziţiei de autoturisme noi. Dealerii contactaţi de Gândul atrag, însă, atenţia că dacă acesta nu va fi însoţit şi de costuri de finanţare mai mici, impactul programului ar putea fi nesemnificativ. În România, doar 20% din clienţii dealerilor auto sunt tineri de până în 30 de ani. În multe cazuri, ei reuşesc să îşi cumpere o maşină doar cu ajutorul familiei, preferând un model second-hand.
Foto: Mediafax Foto // Silviu Matei
Tweet5
Comentează 3
Email Adresa de e-mail la care vrei sa primesti STIREA atunci cand se intampla
Abonează-te Tinerii care doresc să îşi cumpere o maşină nouă ar putea beneficia din toamnă de un program similar celui pentru achiziţia unei locuinţe - ”Prima Casă”. Ministerul Economiei pregăteşte un sistem de garantare a creditelor, obiectivul fiind de a scădea costul total al creditului. Dealerii auto sunt de părere că iniţiativa este una bună, însă condiţiile de creditare trebuie să fie avantajoase.
”Generic, i-am spus <<Prima Maşină>>. Se adresează tinerilor de 18-30 de ani, pentru că nu există tânăr care să nu-şi dorească să conducă o maşină”, a precizat ministrul Economiei, Constantin Niţă.
Marţi, Niţă s-a întâlnit cu producătorii pentru consultări, întrevederea fiind confirmată pentru gândul de Constantin Stroe, vice-preşedinte al Consiliului de Administraţie Dacia şi preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
Discuţiile cu Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), cel care va asigura garanţia statului în situaţia în care proiectul va fi acceptat, au fost iniţiate luni, urmând să fie continuate în aceste zile.
”Obiectivul acordării de garanţii pentru creditele destinate achiziţiilor de autoturisme noi de către tineri, prin Programul Prima Maşină, este de a scădea costul total al creditului”, au precizat pentru gândul reprezentanţii FNGCIMM.
Cum ar trebui să arate programul pentru a fi avantajos
Cristian Preoteasa, director de vânzări la Brady Auto Center, dealer cu o cotă de 10% în reţeaua Skoda, este de părere că
”Există o diferenţă între leasing şi credit imobiliar în ceea ce priveşte ponderea pe care o poate reprezenta rata. Dacă ponderea nu se modifică, nu vor exista creşteri pe acest segment. Dar, având în vedere că există o garanţie a maşinii şi o garanţie din partea statului, ponderea ar trebui să crească la un nivel similar celui de 66% de la creditul imobiliar. Atunci am avea o şansă mare să putem vindem maşini”, a explicat Preoteasa pentru gândul.
La ora actuală, dealerii auto au mari probleme pe segmentul persoanelor fizice în general, a adăugat directorul de vânzări.
”Scăderile majore de vânzări s-au înregistrat în cazul persoanelor fizice, piaţa care ne ajută să supravieţuim ca marjă de profit. Este foarte dificil să ne descurcăm fără persoane fizice”, a arătat el.
Tinerii, 20% din clienţii dealerilor auto
Din experienţa lui Sebastian Mocanu, consultat de vânzări la dealerul Opel Dibas, tinerii de până în 30 de ani reprezintă cel mult 20 la sută din cumpărători.
”Majoritatea persoanelor care intră în showroom-uri au între 35 şi 45 de ani”, a declarat Mocanu pentru gândul.
Consultantul spune că, în medie, doar unu din patru cumpărători se orientează către maşini noi, cei mai mulţi dintre ei alegându-le pe cele rulate.
”Fiind obişnuiţi cu programul ”Prima Casă”, cred că (programul <<Prima Maşină>> n.r.) ar fi de bun augur, mai ales ca şi promovare, ca şi atragere a tinerilor către showroom-uri”, a adăugat Mocanu.
Maşini cumpărate de părinţi
Tinerii care nu sunt susţinuţi de familie întâmpină adesea probleme de finanţare, este de părere şi Pompiliu Neagoe, director de vânzări la Daperom Grup Auto, dealer Dacia.
”În general, maşinile se achiziţionează în numele părinţilor, situaţia părinţilor corespunde mai bine condiţiilor de finanţare. Există o categorie de tineri care îşi doresc foarte mult o maşină, dar care nu corespund criteriilor băncilor, nu îndeplinesc condiţiile de finanţare sau nu au garanţiile cerute”, a explicat el pentru gândul.
În opinia sa, dobânzile mai avantajoase ar putea stimula decizia de achiziţie a maşinilor noi, în special pentru că acestea reprezintă, după locuinţe, al doilea cel mai scump produs achiziţionat în general de români.
”Atunci când faci un credit de câteva sute de milioane, te uiţi la condiţiile de finanţare. Dacă ar veni cu dobânzi cu 2, 3 puncte sub ce se găseşte în piaţă, ar fi o chestie foarte bună”, a precizat Neagoe.
Piaţa auto: La fiecare maşină nouă s-au înmatriculat trei maşini vechi
În prima parte a acestui an, la fiecare maşină nouă au fost înmatriculate alte 3,15 second-hand, reiese din datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Astfel, luna trecută, înmatriculările de autoturisme second-hand au crescut, pentru cea de-a doua lună consecutiv, cu 12%, la aproape 17.700 de unităţi.
Pe de altă parte, înmatriculările de maşini noi au atins în iunie cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani, respectiv 6.951 de autoturisme.