Cum Se Conduce Corect Un Benzinar Turbo ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum Se Conduce Corect Un Benzinar Turbo ?

    Deschid acest thread, neavand pana acum masina cu turbo.

    Eu fac asa: Schimb in treapta a doua la 2800-3000rpm, in treapta a treia la 2500-2800rpm, in treapta a patra minim la 2000 si in tr5 minim tot asa, de pe la 2000.

    Talpi ii dau destul de des, adica o turez pana spre limitare, nu zilnic dar cel putin o data la 2-3 zile, pe tr 2 se intampla acest lucru, ca in treapta trei sunt la 150 km/h si in oras nu ating aceasta viteza.

    Aveti ceva recomandari cei cu motoare turbo pe benzina?

    Mentionez ca nu stiu daca trebuie sau nu sa o las sa mai mearga un pic inainte sa opresc motorul...folclorul zice ca dupa ceva forje este ok sa mai lasi motorul sa mearga cateva minute, sa se raceasca turbina.
    Last edited by mumus; 5 September 2014, 21:55.
    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

  • #2
    Inainte si dupa trebuie lasata putin sa vina respectiv revina la o temperatura normala de lucru, sa-si traga suflul. Ideea este ca daca o forjezi rece, diferentele mari de temperaturi duc la degradari ale motorului. Dupa forja daca o opresti, din nou raman lichidele la temperatura mare in motor si din nou nu este bine. Eu unul inainte de a pleca la drum ii las 10 minute de relanti. Dupa ii las mai putin timp, cam 5 minute. Bine eu unul nu forjez masina. Nu-mi place sa fiu pilot de cursa lunga.

    Comment


    • #3
      Arzi benzina de pomana
      Excese aiurea.
      Merge MCV-ul meu de rupe, fara sa vada chestiuni de genul asta si ruland fara greata (pe GPL) aproape 10.000 pe luna. Sa nu mai zic ca masina are ceva peste 400.000 (nu stiu cat are real, insa cam asa cred).

      Deci, pe romaneste: poti sa arunci banii pe fereasta dupa cum poftesti, insa asa cum tu faci excese, asa fac toti. Apoi ne plangem ca nu avem. Pam pam

      Nea mumus, arde-o cand e calda. Nu merge ca pe circuit si apoi sa o opresti subit. O lasi putin, 1 minut maxim.
      Last edited by Cezar; 6 September 2014, 02:06. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • #4
        La oprire apare o problema cu turbinele astea, functioneaza normal peste 50.000 rot /min ( spre 100.000 rot/min ), cind opresti motorul turbina nu se poate opri instantaneu de la asa o turatie mare si se invirte in continuare citeva secunde, daca opresti motorul imediat se taie si ungerea care e foarte importanta pentru turbina, acele citeva secunde pina se opreste turbina practic merge fara ungere motorul fiind oprit.
        Deci inainte de a opri motorul lasi sa mai mearga citeva secude, 10-20s sa revina turbina de la turatiile alea mari in care merge normal

        Comment


        • #5
          Talpa ii dau doar dupa ce am apa la 90 grade, iar cand ajung acasa, pana deschid poarta pana deschid garajul, cred ca trece un minut, deci sa inteleg ca o folosesc 'ca la carte' .
          Nu inteleg in schimb rostul acelui icon ce imi sugereaza cand sa schimb, daca fac dupa el, masina este foarte subturata, asta poate dauna?

          Ca la aspirata nu are nici o treaba. Stiu ca din subturare nu e bine sa apesi pedala pana la fund la cea cu turbo.
          Last edited by mumus; 6 September 2014, 09:49. Reason: Automerged Doublepost
          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

          Comment


          • #6
            Nu e bine sa mergi nici supraturat ( asta nu prea poti, este limitata turatia maxima din ecu, nu mai poti da " acu` peste cap " la turometru ca la benzinarele vechi ), dar nici subturat nu e bine, benzinarelor ( contrar legendelor urbane ) le plac turatiile mai spre " acu` la verticala " la turatie.
            Rau si supraturat, si subturat, undeva pe la mijloc, depinde si de sofer... Daca prefera sportiv sau batrineste.
            Eu asa merg urban, spre schimb pe la 3000 - 3500 rpm, si am constat ca si consumul e mai mic mergind asa decit subturat ( schimbare pe la 2000 -2500 rpm ) subturat consuma mai mult cam ~0.5 l/100 in plus.

            Comment


            • #7
              O turezi aiurea prea mult cu treapta 1. Cu cat urci in trepte si implicit creste viteza, cu atat motorul e mai solicitat din cauza fortei de frecare cu aerul. Asa ca ar trebui sa faci fix invers, sa turezi mai mult cu treptele mai mari, ca acolo e solicitarea mai mare.
              http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

              Comment


              • #8
                Daca o turez mai mult in treptele mari, depasesc viteza legala si ma ia radaru ` !
                Nu e voie !

                Comment


                • #9
                  Ma refeream la mumus
                  http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                  Comment


                  • #10
                    Ok, scuze, dupa ce am raspuns mi-am dat seama ca nu era pentru mine...
                    N-am putut sterge ulterior mesajul

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bogdan_cr View Post
                      Daca o turez mai mult in treptele mari, depasesc viteza legala si ma ia radaru ` !

                      Idem.

                      Eu o conduc predominant in oras, nu am de ales, trebuie sa o turez in treptele mici.

                      Cu tr1 urc pana la 25-30km/h
                      tr2 40-50km/h
                      tr3 60-70km/h
                      tr4 80-90km/h in oras, in afara schimb cum este nevoie.
                      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                      Comment


                      • #12
                        Eu ma ghidez dupa urmatoarele aspecte:
                        - la pornirea la rece (adica dupa cel putin 5-6 ore de stationare indiferent de temepratura de afara) o las ~30 secunde pana ce "procesul" de pornire specific TSI-ului meu se termina (altfel "da in nas")
                        - nu accelerez la podea si incerc sa nu depasesc 2500 RPM pana ce motorul nu ajunge la temperatura optima
                        - incerc sa merg dupa cum dicteaza traficul: daca e un regim mai alert atunci schimb mai sus in ture putin (2500-3000RPM) si calc mai tare acceleratia iar daca se merge mai lent atunci ma limitez pe la 2200-2300 RPM in functie cat de repede e nevoie sa accelerez
                        - daca e de mers constant, incerc sa folosesc treapta cat mai superioara la care motorul merge rotund (adica peste 1200-1300 RPM). In caz de intalnesc o rampa si observ ca turatia scade, retrogradez intr-o treapta inferioara
                        - incerc sa nu accelerez puternic sub 2000 RPM
                        Mazda 2 SkyActiv-G 90
                        ex: Skoda Octavia 2 FL 1.8 TSI

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by wolffy View Post
                          - incerc sa merg dupa cum dicteaza traficul: daca e un regim mai alert atunci schimb mai sus in ture putin (2500-3000RPM) si calc mai tare acceleratia iar daca se merge mai lent atunci ma limitez pe la 2200-2300 RPM in functie cat de repede e nevoie sa accelerez
                          - daca e de mers constant, incerc sa folosesc treapta cat mai superioara la care motorul merge rotund (adica peste 1200-1300 RPM). In caz de intalnesc o rampa si observ ca turatia scade, retrogradez intr-o treapta inferioara
                          Cititi si luati aminte! Acesta este un stil de condus sanatos, nu ce citesc pe aici, gen "eu schimb numai la cinșpe mii dă ture, ca e motor de turatie".
                          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by wolffy View Post
                            Eu ma ghidez dupa urmatoarele aspecte:
                            - la pornirea la rece (adica dupa cel putin 5-6 ore de stationare indiferent de temepratura de afara) o las ~30 secunde pana ce "procesul" de pornire specific TSI-ului meu se termina (altfel "da in nas")
                            - nu accelerez la podea si incerc sa nu depasesc 2500 RPM pana ce motorul nu ajunge la temperatura optima
                            - incerc sa merg dupa cum dicteaza traficul: daca e un regim mai alert atunci schimb mai sus in ture putin (2500-3000RPM) si calc mai tare acceleratia iar daca se merge mai lent atunci ma limitez pe la 2200-2300 RPM in functie cat de repede e nevoie sa accelerez
                            - daca e de mers constant, incerc sa folosesc treapta cat mai superioara la care motorul merge rotund (adica peste 1200-1300 RPM). In caz de intalnesc o rampa si observ ca turatia scade, retrogradez intr-o treapta inferioara
                            - incerc sa nu accelerez puternic sub 2000 RPM
                            Pai cam asa conduc si eu, cu mentiunea ca a mea se simte ok incepand de la 1500rpm, la 1200 nu pot sta cu ea.

                            Si a mea nu da in nas, cu meganul trebuia sa stau asa, iarna doua 3 minute dadea in nas, dar acolo era o problema cu electrovalva, avea un inceput de sfarsit
                            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by vitriol View Post
                              Cititi si luati aminte! Acesta este un stil de condus sanatos, nu ce citesc pe aici, gen "eu schimb numai la cinșpe mii dă ture, ca e motor de turatie".
                              Asta e mers de dizelar.
                              Benzinaru cere ture dar fiecare face cum vrea cu masina lui, banii lui, benzina lui ...

                              Vorba aia de soferi vechi : acu ( la turometru desigur ) in stinga, mers batrinesc, acu in dreapta, mers dinamic...
                              Last edited by bogdan_cr; 7 September 2014, 18:24.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google