Cat De Bine Rezista Masina Ta Impactului Cu Un Stalp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cat De Bine Rezista Masina Ta Impactului Cu Un Stalp?

    http://www.p r o m o t o r.ro/masini...crede-13705539
    Scoateti spatiile de la p r o m o t o r!


    Testele frontale Euro NCAP pot da un sentiment fals de siguranţă, fiind efectuate la 65 km/h, în condiţiile în care maşina loveşte pe jumătate un zid de beton. Dar dacă loveşte doar pe sfert acelaşi zid de beton? Diferenţele sunt dramatice. În rău
    Cât de bine rezistă maşina ta impactului cu un stâlp sau cap de pod? Mai prost decât ai credeCât de bine rezistă maşina ta impactului cu un stâlp sau cap de pod? Mai prost decât ai crede

    Foarte multe modele de maşini reuşesc 5 stele la Euro NCAP, iar şoferii şi pasagerii pot ieşi teferi din ele chiar după ce lovesc frontal, pe jumătate, un zid de beton la 65 de km/h. Ne-am obişnuit aşadar deja cu faptul că mărcile consacrate de maşini oferă suficientă siguranţă pentru a putea părăsi maşina pe picioarele noastre în ciuda faptului că am intrat cu ea frontal într-o altă maşină cu puţin peste 60 km/h - chiar şi dintr-un Logan. Dar nu este, de fapt, o falsă siguranţă?

    Test impact full frontal cu Audi A4 B8 din 2012, la 65 km/h. Ieşi liniştit din maşină.
    În realitate, riscul de a lovi doar cu extremităţile maşinii o altă maşină care vine din sens opus, un cap de pod, un stâlp sau un copac - obstacole care acoperă doar cel mult un sfert din suprafata frontală a maşinii - este mult mai mare decât acela de a intra cu maşina integral sau pe jumătate într-o barieră de beton sau în altă maşină. În lumea reală, şoferul va trage cât mai mult de volan pentru a evita impactul frontal, ceea ce, contraintuitiv, va reduce de fapt gradul de protecţie oferit de partea din faţă a maşinii.

    Deloc frumos: rezultatul impactului unui Mercedes-Benz Clasa C din 2014 cu un stâlp de beton armat pe doar 1/4 din partea frontală

    Tot la fel de deloc frumos: BMW Seria 3 sedan, cu piciorul şoferului dat peste cap
    Motivul este simplu: majoritatea protecţiilor nu se află în lateralele maşinii, ci în partea frontală, iar crash-testele producătorilor şi a celor de la Euro NCAP (şi IIHS, omologul american) favorizează impacturile frontale cu offset de 1/2 sau complete. Astfel, inginerii se preocupă de multe ori pentru a obţine scoruri cât mai mari la aceste teste fixe de laborator. Din nefericire, designul multora dintre automobilele de astăzi nu este deloc pregătit pentru a face faţă unui astfel de impact.
    Ne referim aici inclusiv la poziţionarea airbagurilor, care nu sunt pregătite, la multe modele, să preia forţele oblice care apar în cazul acestui tip de impact. Din acest motiv, capul şoferului ratează deseori airbagul şi are contact puternic cu suprafeţele dure ale bordului sau chiar cu stâlpul A. Exemplul Passatului B7 este cât se poate de clar.

    În plus, puţini producători au ranforsări special gândite pentru a arunca maşina în lateral în cazul unui impact frontal cu offset mic - de la modul în care desenează botul maşinii, la calitatea oţelului folosit pentru ranforsarea stâlpilor frontali, care trebuie să reziste inclusiv la acest tip de impact. De asemenea, roţile devin în acest caz adevărate proiectile, cu tendinţa de a despica podeaua maşinii şi de a intra agresiv în habitacul, punând în pericol picioarele şoferului şi pasagerului din dreapta. Dar sunt diferenţe mari între producători, chiar şi între modelele aceluiaşi producător.
    Ce se întâmplă dacă intri, de exemplu, cu un Audi A4 într-un camion care staţionează, doar cu colţul maşinii, la 65 km/h? Ceva deloc frumos.

    Dar dacă intri în acelaşi obstacol cu un Volvo S80, maşina se comportă mult mai bine, fiind aruncată în lateral datorită formei extremităţilor maşinii, dar mai ales datorită materialelor extrem de dure folosite de fabricantul suedez.

    Acelaşi efect l-a avut şi Ford Fusion (noul Mondeo în Europa), aruncat şi el în lateral datorită formei alungite a botului, cu rezultat însă doar acceptabil, din cauza materialelor mai slabe folosite.

    Dar nu doar Audi a păţit-o rău la astfel de teste. Iată, de exemplu, cum arată rezultatele unui BMW Seria 3...

    Şi nici Mercedes-Benz nu a fost scutit de acest tratament. Cu rezultate pe măsură. Dacă în video lucrurile par a sta bine, după ce s-a deschis uşa s-a văzut că piciorul stâng al şoferului ar fi fost zdrobit.

    Am putea continua aşa cu o multitudine de alte maşini, dar le puteţi descoperi şi voi pe site-ul IIHS.
    Un lucru este uşor de înţeles, însă: un impact frontal care implică doar extremităţile maşinii este mult mai periculos decât unul care are loc în modul „clasic” şi care implică o parte mai mare din sistemele de siguranţă pasivă ale maşinii. Ar fi mai mult decât util ca Euro NCAP să înceapă teste similare cu cele americane, pentru a ne face o părere mult mai avizată asupra gradului de siguranţă oferit de maşinile noastre.
    PS. Dacă erai de părere că maşinile vechi, din tablă groasă şi solidă, sunt mai rezistente la un impact frontal decât o maşină oarecare din zilele noastre, mai gândeşte-te:
    Last edited by eugenmanea; 27 December 2014, 00:04.
    Saab 9-5 Aero

  • #2
    Anul trecut, luasem in considerare faptul de a lua masina in State (BMW seria 3 E90). Cand m-am interesat ce implica inmatricularea unei masini dedicate pentru standardele europene, in America (protectie si poluare), m-am lasat pagubas. Masina trebuia dotata cu elemente suplimentare de protectie, bare de ranforsare, alt catalizator. Pretul final nu merita tot deranjul. De aici am dedus ca standardele americane, cel putin pe parte de protectie, sunt mai exigente.
    Last edited by darksid3; 27 December 2014, 00:29.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • #3
      cautati siguranta? circulati cu sandero!

      Comment


      • #4
        În nicio maşină nu eşti în siguranţă...

        Comment


        • #5
          Originally posted by skd_ozenel View Post
          cautati siguranta? circulati cu sandero!
          asta i banc sec ?

          testele de impact se fac pentru a diferentia autovehiculele din aceeasi clasa ca nivel de siguranta. de aceea se fac in anumite conditii : viteza , impact frontal , lateral , etc.
          usa e mult in fata europei la acest capitol , asa e.

          stiti de ce nu se fac aceste teste la 100 km/h de exemplu , sau in stalp , sau cap de pod sau rostogolire in sant? pentru ca s prea multe variabile si ar da cu virgula.
          o/____\o
          (i)
          .........

          Comment


          • #6
            Volvo sunt super tari pe siguranta! Intr un Xc 90 chiar m as simti in siguranta!
            Saab 9-5 Aero

            Comment


            • #7
              La 100 km/h se face bucati troaca. Aceste teste au si ele rolul sau, printre care unul de marketing.

              2014 Volvo XC90 40 mph driver-side small overlap IIHS crash testOverall evaluation: GoodFull rating at http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/xc90/...
              Last edited by Cezar; 27 December 2014, 18:47. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #8
                Originally posted by eugenmanea View Post
                Volvo sunt super tari pe siguranta!
                Sunt primii care au introdus centura de siguranţă în echiparea de serie, precum şi primii care au dezvoltat şi instalat pe maşini, revoluţionarul (la acea dată) sistem SIPS (Side Impact Protection System).

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Cezar View Post
                  La 100 km/h se face bucati troaca. Aceste teste au si ele rolul sau, printre care unul de marketing.

                  https://www.youtube.com/watch?v=lPL0Vi_8fiI
                  Daca ar rezista si loganul asa am fi zei ). Noroc cu tabla dupa el ca mai "absoarbe" din soc.
                  Cand vrei sa faci un bine gandestete de 2 ori!

                  Comment


                  • #10
                    Problema e ca Volvo de atunci, cu Volvo de acum, in afara de nume, nu mai au nimic in comun.
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • #11
                      Sunt buni, dar nu-s ce-i mai buni. Sunt la fel ca si ceilalti. Sigur, acum 20 de ani erau de top. Acum, nu prea. Sunt mediocri la tot.

                      Originally posted by Alex Matei View Post
                      Daca ar rezista si loganul asa am fi zei ). Noroc cu tabla dupa el ca mai "absoarbe" din soc.
                      Nu dupa, ci de pe! Loganul rezista cel mai bine dintre masinile low-cost.
                      Si Marie cu scaun la cap si frumoasa si devreme acasa si dintr-o familie buna si bogata... Nici in reviste nu gasesti asa ceva!
                      Asa si cu masinile astea: si ieftine si sa nu zdrangane si sa fie sigure ca o masina de 5 ori mai scumpa si sa nu se devalorizeze si sa nu se strice si sa pe ma-sa.
                      Nu exista masina de genul asta! Nici alea scumpe, de sute de mii de euro nu indeplinesc toate conditiile pe care le vor unii.
                      Last edited by Cezar; 27 December 2014, 20:49. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • #12
                        Cu toti isi pierd din "abilitati",de exemplu dacia,aduceti-va aminte de Dacia Liberta,cel putin aia mi s-a parut cea mai ok ca rezistenta si fiabilitate la vremea aia.
                        Cand vrei sa faci un bine gandestete de 2 ori!

                        Comment


                        • #13
                          Toti, in cazul tau, e articulat, in mama ei de limba infecta si violata!
                          Dacia Liberta a fost o infectie sinistra. Nici cal nici magar. O copie extrem de nereusita. Specific post-comunismului: hotii si porcarii mai mari ca in comunismul propriu-zis.

                          Fiabilitatea era aceeasi, pt ca nu exista decat o singura platforma! Aia de renault 12, modificata ca un dos de magar si implimentata in specificul academic al Elenei Ceausescu!
                          Last edited by Cezar; 27 December 2014, 20:59. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • #14
                            Eu mi-am spus parerea. Sincer chiar nu sunt de aceasi parere cu tine in legatura cu liberta,adica cel putin mie mi s-a parut ok,am condus una timp de 3 ani si am fost multumit de ea.
                            Cand vrei sa faci un bine gandestete de 2 ori!

                            Comment


                            • #15
                              Daca mananc pepene des si mi se pare ca-s carnati, prin faptul ca am mancat des inseamna ca pepenele este carnat?

                              Masina era la fel de ok ca orice berlina, doar ca ploua in ea pe la haion si avea zdranganeli ceva mai mari.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google