Seba ia mai fa socoteala...hai totusi sa incercam sa privim peisajukl mare
Cea mai mare poluatoare tara produce 1Kw producand 660g CO2 (gasesti pe goagal)......cu 1Kw mergi aprox 6Km...deci 110g/km. dar media se invirte la 120g/Kw...adica vine fix 20g/Km mai mult, tendinta este de scadere. Unde mai pui ca pentru rafinarea benzinei iar poluezi (consumul de energie este urias)....Mai mult, o tehnologie mai eficienta...scazi poluarea la toata lumea. La motoarele cu ardere interna...tehnolgie noua...si in primii 5 ani este fix o basina in izmene efectul...inca avem masini vechi de 10-15 ani.
P.S Ia vezi cata energie se consuma prin topirea si turnarea de AL/Fier/Fonta? Prin productia de ulei etc. Cred ca producatia unui motor cu ardere interna polueaza la fel de mult ca productia unui motor electric+baterii...ba poate chiar mai mult (nu de alta, dar pentru cel electric topesti 10-15Kg metal, pentru cel cu ardere interna 60-70). Ia intreaba pe mos goagal de cata energie ai nevoie
P.S. @mr.K mai sunt ceva avantaje nesemnficiative: eficienta energetica mai mare, poluare mai putina, poluare pe termen lung mai putina. Beneficiu mai rapid de tehnologii mai putin poluante, productie de energie alternativa (practic poti produce curent din ce vrei tu). Pentru moment, electricele au un singur dezavantaj (cel putin pt mine): stau la bloc...cum o incarc?
Cea mai mare poluatoare tara produce 1Kw producand 660g CO2 (gasesti pe goagal)......cu 1Kw mergi aprox 6Km...deci 110g/km. dar media se invirte la 120g/Kw...adica vine fix 20g/Km mai mult, tendinta este de scadere. Unde mai pui ca pentru rafinarea benzinei iar poluezi (consumul de energie este urias)....Mai mult, o tehnologie mai eficienta...scazi poluarea la toata lumea. La motoarele cu ardere interna...tehnolgie noua...si in primii 5 ani este fix o basina in izmene efectul...inca avem masini vechi de 10-15 ani.
P.S Ia vezi cata energie se consuma prin topirea si turnarea de AL/Fier/Fonta? Prin productia de ulei etc. Cred ca producatia unui motor cu ardere interna polueaza la fel de mult ca productia unui motor electric+baterii...ba poate chiar mai mult (nu de alta, dar pentru cel electric topesti 10-15Kg metal, pentru cel cu ardere interna 60-70). Ia intreaba pe mos goagal de cata energie ai nevoie
P.S. @mr.K mai sunt ceva avantaje nesemnficiative: eficienta energetica mai mare, poluare mai putina, poluare pe termen lung mai putina. Beneficiu mai rapid de tehnologii mai putin poluante, productie de energie alternativa (practic poti produce curent din ce vrei tu). Pentru moment, electricele au un singur dezavantaj (cel putin pt mine): stau la bloc...cum o incarc?
Comment