De marta ce vine ma duc la legislatie pentru categoriile CE abea astept sa le vad in permis si sa am permis european bineinteles daca il iau, am prins de sarbatori o oferta 1000 ron pentru CE in rest la alte scoli in oras era 1400 ron CE iar D era 1000 ron iar A era 500 ron in alte orase cum sunt preturile?
Scoala De Soferi
Collapse
X
-
felicitari si spor la invatat, ca e multa mecanica.
dar merita. sa sa vezi cum o sa pricepi traficul dupa ce o sa conduci camion, cum o sa vezi de acolo de sus ce greseli fac "aia mici" si nu o sa le mai faci cand o sa fii cu loganul, o sa inveti sa te incadrezi si sa te plasezi mereu foarte bine si o sa castigi timp din astea, nu din blana aiurea prin oras.
succes
PS pt cei in drept: nu stiu ce se intampla cu forumul, dar de fiecare daca cand postez ceva se dubleaza mesajul si trebuie sa dau EDIT ca sa sterg jumate.
am uitat sa spun, apropo de ce ziceam la inceputul mesajului anterior:
eu patesc frecvent o chestie cu amatorii: merg si chiar daca am banda libera inainte, daca vad ca la 2-300 de metri semaforul e rosu nu ii mai dau blana ca nebunul doar ca sa franez puternic in curul alora de la semafor, ci dozez viteza, ridic piciorul de pe acceleratie daca e nevoie, si de multe ori apreciez astfel incat cand ma apropii de intersectie se face verde si e de ajuns sa accelerez ca sa merg fara probleme, ba de multe ori, pentru ca vin de la distanta si vad cum e pe celelalte benzi, din mers deja ma duc unde e mai bine si o iau inainte ultimilor care stateau la semafor. pe cand stii ce-mi fac amatorii? cand vad ca eu merg prea incet, imediat trec pe alta banda si ii trag viteza pana la semafor, dar de fapt nu castiga nimic. doar niste manevre serioase. si de multe ori, tot eu ajung in fata, ca sunt deja in mers si am si viteza cand ei abia pornesc.
profesionistii folosesc mult inertia masinii, nu se agita aiurea, stiu cand e de grabit si cand nu.
am uitat sa spun, apropo de ce ziceam la inceputul mesajului anterior:
eu patesc frecvent o chestie cu amatorii: merg si chiar daca am banda libera inainte, daca vad ca la 2-300 de metri semaforul e rosu nu ii mai dau blana ca nebunul doar ca sa franez puternic in curul alora de la semafor, ci dozez viteza, ridic piciorul de pe acceleratie daca e nevoie, si de multe ori apreciez astfel incat cand ma apropii de intersectie se face verde si e de ajuns sa accelerez ca sa merg fara probleme, ba de multe ori, pentru ca vin de la distanta si vad cum e pe celelalte benzi, din mers deja ma duc unde e mai bine si o iau inainte ultimilor care stateau la semafor. pe cand stii ce-mi fac amatorii? cand vad ca eu merg prea incet, imediat trec pe alta banda si ii trag viteza pana la semafor, dar de fapt nu castiga nimic. doar niste manevre serioase. si de multe ori, tot eu ajung in fata, ca sunt deja in mers si am si viteza cand ei abia pornesc.
profesionistii folosesc mult inertia masinii, nu se agita aiurea, stiu cand e de grabit si cand nu.
Comment
-
Tu ai dreptate , mergi si economicos pe deasupra . Multi nu realizeaza ca de multe ori accelerand intre semafoare nu castigi nimic , cat stai la semafor cel pe care l-ai depasit va recupera .
On topic acum .B -X X - DDF x 2
:sofer1: :kissroadkill: :sofer5:
Comment
-
toba se vede ca esti un sofer profesionist dupa cum vorbesti ms pentru urari dupa anul nou sper sa ma apuc de invatat mecanica asa cum trebe ca pana acuma recunosc ca sunt bata din acest punct de vedere iti urez un an nou fericit si multa sanatate de aicea din centrul tarii!!!!!!!!!
Comment
-
Multumesc, Radu, dar atentie ca dupa noul sistem pe calculator s-au complicat teribil lucrurile cu sala. Aud aproape numai de oameni care pica de mai multe ori. Dar asta nu e foarte grav, important e la final sa fii bun.
Sunt intrebari pe care nu prea stii de pe unde sa le inveti. Eu am observat ca multe sunt aceleasi de pe site-ul autogeneral (sectiunea pentru categ C) dar reformulate. Daca le stii bine de tot pe alea si le intelegi le cam recunosti la examen.
Cel mai bine e sa faci chestionarele din toate cartile existente, e de munca mult, ca la balamuc, dar la final vei fi fericit.
O sa conduci altfel, crede-ma, o sa fie o diferenta fata de cum mergi acum ca intre un copil de clasa 1 care invata sa rotunjeasca literele si unul de liceu.
Cumpara-ti cele mai importante carti de pe piata si 2-3 luni invata la greu, fa toate chestionarele care iti pica in mana, citeste legislatia cu interes si in primavara vei fi fericit. Nu e o chestie care se face in graba, sa fie facuta. E, practic, o meserie. Chiar daca faci facultate si ajungi la Microsoft, nu conteaza, soferia trebuie privita tot ca pe o meserie in plus pe care o vei avea. Cine stie, poate intr-o zi te va duce viata in asa fel incat sa te folosesti de soferie pentru un timp.
Sunt multe cazuri de asa ceva, oameni foarte importanti au inceput la munca de jos intr-o alta tara la inceput. Si cu masina mare nu e de glumit, chiar trebuie sa stii.
succes, la multi ani, si astept vesti bune!
Comment
-
Trebuia sa pun poza in postul de mai sus dar nu o mers da i bine si asa.Attached Files
Comment
-
da, e buna cartea.
Ar mai fi de luat si cartea lui Ioan Palalau "Teste rutiere explicate", Editura Proteus 2008, e foarte complexa si are 2100 de teste, iar din raspunsurile explicate intelegi multe lucruri.
Are si capitol special pentru C, D, mecanica.
Ar mai fi de batucit bine chestionarele de aici
(dar cu sublinierea ca trebuie sa insisti mult pe ele, fiindca la politie sunt reformulate intrebarile, dar daca le faci de multe ori le recunosti si iti aduci aminte). Eu le facusem de atatea ori, incat ajunsesem sa le fac contracronometru, si le faceam perfect sau aproape la nivel de cateva minute (dura asa mult ca se incarca greu netul ))) )
succes si Doamne ajuta!
Daca inveti bine si faci scoala cum trebuie nu o sa regreti. Chiar iti foloseste. Te incurajez din toata inima. Sunt de parere ca ar fi bine cat mai multi barbati care se pricep la soferie si au doar B-ul sa faca si C-ul macar.
Ar fi altfel traficul atunci.
Comment
-
Si iata ca mi-am cam facut orele de legislatie, am invatat destul de multe chestii, unele mai logice, altele mai putin logice... Am si ceva conducere in spate, si din pacate pana acum ma cam incadrez in tiparul "femeii la volan"... Deocamdata, ce-o fi, o fi! Sper ca daca nu mi se imbunatateste tehnica, macar sa nu iau permisul...Ţăranul de la oraş e cel mai prost animal.
Comment
-
salut. cum sunt mai nou pe forum si tot scotocesc prin el se pare ca sunt maestru in reinvierea threadurilor
eu am luat volanul in mana incepand cu varsta de 14 ani. tata fiind sofer profesionist. conduceam mai mult pe camp si pe ulite la tara.
scoala am facut-o la inceputul lui 2004 cu o 1310 pe gaz. din ce am vazut sunt singurul care a facut accident cu scoala. din vina instructorului, nu i-a placut cum m-am incadrat sa fac stanga ( venind dinspre diham pe bd basarabia si trebuind sa fac stanga pe campia libertatii fosta catelu ptr cine stie in bucuresti) si a zis sa las comenzile libere ( instructorul este meserias rau poate sa conuca de pe scaunul din dreapta ) si nu a vazut un taximetrist care venea pe linia de tramvai. taximetristul era tot cu o 1310 care a fost zgariata pe toata partea stanga iar la masina de scoala ( fiind lovita in colt in stanga fatza) ia fost belita aripa peste cap si s-a ales cu unfar spart ( dupa ce a pus aripa noua si a mai facut vreo doua sedintze, a venit cu aripa noua infundata in bot langa far, ii taiase unu cu jeep calea, cum mergea instructorul pe banda unu, tipul cu jeepul s-a gandit sa faca dreapta dupa banda doi prin fata masinii de scoala ) .
cam atat cu pataniile am luat din prima cu 23 de puncte la sala.
Originally posted by toba View Postideea e ca pentru categoriile C, CE si D, in general se da spaga la traseu, ca e super greu sa mergi cu hardughiile alea in asa fel incat sa nu poata fi folosit regulamentul impotriva ta.
Originally posted by lucialina View Posteu as fi de parere ca cei care au permis de nici un an sa mai astepte un pic si apoi sa iisi ia permis categoriile C+E! sunt SIGUR ca nu au experienta necesara de a conduce masini atat de mari! sa nu fie cu suparare!!!! dar am cunoscut pe cineva care abia astepta C+E, la 1 an de la obtinerea B-ului, si la prima ocazie in care a condus un camion a facut un accident cu victime! asa ca stai calm...
acuma nu mai stiu cum sunt si normele. ultima data puteai sa iei si toate o data data aveai varsta legala ptr toate. inainte erai obligat prin lege sa ai 1 an de B ptr a da de C, si 3 ani experienta de C + 23 ani vartsa ptr a da de D.
Originally posted by toba View Postsfatul meu: scoala TEO, instructor Alistar. de la asta chiar inveti soferie nu te joci.
la cat mai putine evenimente si numai drumuri bune sa avem. Doamne ajuta!Last edited by maistoru; 15 March 2009, 02:21.vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !
Comment
Comment