As vrea sa cred ca ar fi potrivit acest thread,mai ales pentru cei care parcurg primii kilometri la volan. Sa le impartasim cele mai dificile situatii prin care am trecut,indiferent de anotimp sau marca masinii,ziua sau noaptea. De regula invatam din greselile celorlalti si ceea ce ne impresioneaza ramane bine fixat in memorie. Poate ca aflati la randul lor in dilema,acestia i-si vor aminti experientele similare povestite aici si vor actiona in favoarea lor,in situatii limita. As aprecia ca experienta multora dintre cei prezenti sa fie benefica macar intr-un caz in care totul se termina cu bine. Este posibil(sau potrivit) asemenea thread ?
Am Fost In Situatie Limita...
Collapse
X
-
Stiu,este adevarat,poate ca nu m-am exprimat indeajuns de corect. Situatia limita o consider ca fiind cu un pas inainte de fatal,scuze tuturor ca suna sumbru,dar face parte din realitatea zilnica(din pacate...).Si sunt convins ca multi dintre noi au trait asemenea clipe. Daca altii pot invata din greselile sau ghinioanele noastre cu adevarat dramatice va fi un lucru de bun augur. Eu ma consider norocos pana acum...
Comment
-
6 tovarasii un bmw capabil,ALCOOLUL (fara permis soferu) 130 km/h 2 pomi rupti si un stalp de tensiune...Cei 4 din spate decedati,soferu slabe sanse,iar cel din dreapta o operatie la cap dupa care nu va mai fi om...Ce au lasat in spatele lor greu de descris(familii copii etc) trageti voi concluzia....
Comment
-
Intamplarea nefericita este aproape total fatala,nimeni nu mai poate spune nimic din ceea ce sa intamplat...Eu vorbeam de noi cei de aici care au scapat ca prin urechile acului de un adevarat dezastru,datorita prezentei de spirit sau a soartei ...
Ca de exemplu...Adoram tractiunea spate a primei mele masini,plecam mereu cu scrasnituri de roti si puneam frane violente in ultimul moment,pana la momentul in care cu peste 100 km/h am ramas fara frana in fata semaforului rosu din Piata Dorobanti...Am reusit sa "trec"prin doua grupuri de pietoni fara sa ating nici unul,nu stiu cum am reusit...Norocul?...Poate...M-am oprit zeci de metri dupa,cu frana de motor si cea de mana,genunchii i-mi tremurau si socul acela nu l-am uitat niciodata. Din ziua aceea am mers legal in orase si am invatat sa-mi verific cat mai des tot sistemul de franare,incepand de la nivelul lichidului pana la aerisitoare.Ce se intamplase? Cedase servofrana,era plina cu lichid si sigur eu eram vinovat,cu franele mele nejustificate,doar de dragul sunetului pneurilor chinuite...
Comment
-
Seara, Valea Oltului (a 2-a oara treceam pe acolo de cand am carnet, deci nu cunoasteam destul de bine topografia drumului, mai ales ca era intuneric), vreme destul de aiurea (era mazga pe jos, insa eu nu am realizat acest lucru), masina cu care eram nu am condus-o niciodata pana atunci (Cielo), ora 2-3 noaptea, 3 persoane la bord cu mine cu tot. Aveam un TIR in fata care mergea foarte incet 50-60 km/h iar la fiecare curba oricat de usoara era, frana. Am rabdat in spatele lui vreo 10-15 km pana am ajuns pe o portiune de drum relativ dreapta unde am considerat ca pot depasi lejer. Prima data am iesit cam un sfert cu masina pe contrasens, cat sa vad daca vin ceva faruri pe contrasens: nu era nimeni. Retrogradez in 4, semnal si intru in depasire. In momentul in care eram cam pe la 3 sferturi din remorca, am observat ca drumul cobora usor si pe contrasens un alt TIR venea cu viteza destul de mare. In acel moment am realizat ca TIR-ul pe care il depaseam nu a schitat niciun gest de franare sa ma lase sa intru in fata lui, timp sa retrogradez in 3 si acceleratie pana la fund nu aveam asa ca am franat destul de brutal. Nestiind ca e mazga pe jos m-am trezit ca masina incepe sa devina de necontrolat si incepeam sa pierd aderenta, asa ca nici acuma nu stiu cum am avut prezenta de spirit necesara, am lasat frana, m-am apropiat cat mai mult de TIR-ul depasit si am franat din nou, insa mai cu simt. Norocul meu a fost ca TIR-ul de pe contrasens a observat tot acest "balet" pe care il faceam eu cu masina si a tras cat mai pe dreapta si chiar a oprit. Oricum am reusit sa intru cu bine inapoi pe banda iar peste 5 km, in prima parcare am tras dreapta si abia atunci am observat ca soferul al cui era masina era treaz si vazuse toata faza. NU a avut nimic de reprosat, insa mi-a spus ca el in locul meu finaliza depasirea. Dupa ce mi-am mai revenit (abia dupa ce am oprit in parcare am inceput sa tremur si chiar m-a apucat plansul) i-am zis sa preia el volanul, ca eu nu ma mai simt in stare sa conduc. Pe parcurs cand am revazut in minte toata scena mi-am dat seama ca nu ma gandeam la faptul ca poate voi muri eu, ci la faptul ca prin acea depasire puteam sa mai omor 2 persoane care aveau incredere in mine si acest lucru mi-a provocat niste frisoane destul de neplacute. De atunci, cand mai este cineva cu mine in masina, conduc mai ponderat decat de obicei si NICIODATA nu iau pe nimeni la autostop, chiar daca am loc berechet, deoarece nu se stie cand se intampla o nenorocire si daca e sa pier, sa pier numai eu, nu si un om strain nevinovat care s-a urcat la mine in masina.
Stima.
Later Edit: A NU se intelege faptul ca in momentul in care sunt singur in masina, fac Need for Speed (scrasnituri din cauciucuri, frane bruste, depasiri negandite etc) ci doar ca merg putin mai sportiv, sa zic asa, urc un pic limitele de toleranta la depasiri, franari si viteza, ca sa ma exprim mai tehnicLast edited by MAVERICK_SS; 5 September 2008, 00:09.sigpic
Comment
-
Noaptea, intilniri fulger pina dimineata. Intr-una din dimineti, udaera astia strada ('tu-le muma-n c.R) si aveam un viraj la dreapta urmat de unul lung la stinga, chestie pe care o faceam de obicei cu 80km/h. Am intrat in virajul de dreapta cu viteza asta si am prins uscat, ud, uscat, rezultat: o intoarcere de 360 grade de toata frumusetea. In spatele meu era un prieten care a avut prezenta de spirit sa frineze si sa evite, ca altfel eram gramada unii peste altii.
Nu stiu ce au astia de uda strazile mereu, ca de spalat nu se spala iar de racorit nici atit. Si apa aia e mizerabila, zici ca are noroi in ea, abia pleci de pe loc
Comment
-
La limita nu am fost dar vre-o trei chestii m-au marcat:
1. Biciclist beat care a cazut chiar in fata masinii. Am avut noroc ca aveam loc sa fac o fandare ca de nu il faceam pastrama.Bineinteles tot pomelnicul De atunci cand vad biciclisti ma dau cat mai departe de ei(exagerat chiar).
2. Am intrat in depasire dupa cel din fata .Adica el primul eu in spatele lui. El a avut timp dar nu-i tragea masina asa ca eu nu prea mai aveam timp. De atunci nu depasesc decat singur.
3.Aveam 150 la ora drum liber pe banda mea si face unu depasire pe contrasens. Frana brusca, morcov cu tot cu frunze. Noroc ca nu am derapat ca eram in Dunare. De atunci merg mult mai incet.
Si o chestie pe afara. Opresc la o trecere de pietoni noaptea pe ploaie si din stanga venea o pietoana pe care nu am vazut-o ca era in dreptul stalpului de la masina(eu oprisem pentru pietonii de pe banda mea). Asa ca atunci cand am plecat de pe loc m-am pomenit cu ea in fata. Pana sa franez m-am oprit cu botul masinii in sacosele ei. Cred ca i-am si spart ceva prin sarsanale. Nu am invatat nimic din aceasta intamplare .Cel mai lent 1,6 8v
Comment
-
Thradul se muta la Discutii Generale si se continua acolo discutiile.
Comment
-
Am fost in situatie limita, dar din pacate nu am reusit sa evit. Distanta mult prea scurta de reactie (1-1,5m) si viteza de 40-45kmh (sub limita legala) nu mi-au permis decat sa franez violent. Fetita (2 anisori) care mi-a sarit in fata nu a aut nici o sansa din pacate. Verdictul politiei a fost din primul moment "nesupravegherea minorului si traversare prin loc nepermis", parintii fiind in casa, la televizor! Si acum suntem marcati de evenimentul destul de recent (si eu si sotia).
Acum mi-e frica de orice pieton / copil de pe marginea drumului. Cu restul traficului nu am probleme. In schimb sotia care era in dreapta nu poate depasi prea usor evenimentul.
A fost o situatie limita, dar care din pacate nu a avut un deznodamant fericit.
In rest am mai avut cateva situatii, dar care din fericire au avut ca rezultat doar o sperietura si invatatura de minte. Asta ar fi: frana de mana la 90 kmh (lini dreapta) sa vad ce se intampla. Drumul era liber, permisul il aveam de 3 saptamani, rezultaul a fost derapare, frana la podea, ABS, iarba, pamant, pe langa un pom, oprit intr-un final intr-o movilita de pamant. M-am invatat minte atunci...
Alta data o depasire regulamentara a unui utilaj. Eram a 2-a masina in coloana, m-am asigurat, am inceput depasirea imediat dupa curba (in dreptul semnului de depasire permisa), depasesc o masina, ajung in dreptul utilajului, tot in tr 2 (plecat de la 20-25 kmh ajunsesem pe la 70kmh) cand simt o pocnitura in spate si masina incepe sa danseze pe soseaua uda (lapovita). Un microbuz de pasageri a venit tare din spate si incepuse depasirea inaintea curbei.... A depasit coloana de vreo 8-9 masini. Cica a franat, dar lovitura am simtit-o destul de tare. De atunci nu mai depasesc daca e coloana prea mare in spate. Astept sa treaca altii, eu am rabdare sa raman chiar si ultimul.
Cam astea sunt cele mai importante evenimente incepand cu ianuarie 2007 si pana in iunie 2008. Altele au fost minore....
Nu am nici un punct de penalizare si nu am luat inca nici o amenda. Macar atat, ca ghinioanele au curs...
Comment
-
Veneam dinspre Pitesti,parcursesem vreo 3 km si rulam pe banda 2 cu 130 km/h,ziua,asfalt uscat.Pe prima banda rulau la mica distanta 2 TIR-uri,primul se pregatea sa intre la o benzinarie.Nu ma gandeam ca prin fata primului TIR un inconstient va taia autostrada ca sa intre pe sensul celalalt,oprindu-se exact in fata mea...A fost cea mai lunga frana din viata mea,in dreapta erau TIR-urile iar pe contrasens era o intreaga coloana pe banda 2.Fumul scos din cauciucuri arata ca un nor,nu vedeam nimic in oglinzi si ma rugam in secunda aceea sa nu fiu izbit din spate. Am oprit la doar un metru de portiera sinucigasului,avea fata vanata de spaima,insa stiti ce a facut? A demarat pe sensul celalalt declansand si acolo frane si claxoane vazandu-si linistit de drum. Cei din spatele meu credeau ca mi-a luat foc masina si alergau cu extintoare sa ma ajute,chiar ma priveau suspiciosi cand le spuneam ca fumul provine din cauciucuri(erau cauciucuri resapate,iar celor din fata li sa dezlipit pe margini banda de rulare !)Asa ca de atunci nu mai vreau sa am de a face cu resapate. Concluzia este ca de atunci scanez mult mai atent ceea ce se intampla la distanta pentru a anticipa din timp pericolele.
Comment
Comment