Am Fost In Situatie Limita...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Luna martie, drum spre Iasi (un pic grabit ca intarziam la o conferinta IT). Drumul era uscat si fara probleme numai ca prin zona Trei Iazuri (cei din zona stiu locul) fix intr-o curba vad o portiune de polei. Cum aveam cam 130 la ora, am atins usor frana stiind ca nu pot sa iau curba cu polei la viteza aia. Din nefericire zona cu polei incepuse deja cand am franat si brusc am simtit cum imi pleaca spatele. Am eliberat imediat frana si am incercat sa redresez din pacate fara prea mult succes. M-am rasucit de doua ori cu masina pe strada si am iesit in decor exact cu spatele. Din fericire nu venea nimeni de pe contransens, pe marginea soselei nu erau santuri adanci iar viteza cu care am iesit in decor a fost mica. Am scapat fara nici cea mai mica zgarietura la masina si evident fara nici o problema pentru pasageri (eu si un coleg de serviciu). Atunci am constatat ca Loganul este mai instabila in curbe decat alte masini (cu Oltcit-ul nu am patit niciodata asa ceva si acolo nu aveam ABS si altele).Acum in curbe o las mai incet chiar daca este drumul uscat.

    Comment


    • #17
      Daca apasai mai tare frana chiar si pe polei, se pastra traiectoria si masina nu derapa.
      Cel mai nou proiect auto din România!
      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

      Comment


      • #18
        I-a apasa la Oltcit (sau la orice masina fara ABS) frana la 130 la ora si mai vedem daca nu derapezi. Si la ABS din cate stiu calci frana cu nadejde nu ca la non-ABS.
        Cel mai lent 1,6 8v

        Comment


        • #19
          Oltcit-ul are un singur avantaj fatza de Logan, are suspensii independente, in schimb cu mult mai moi decat la Logan!
          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

          Comment


          • #20
            Originally posted by Cristi_LCD View Post
            I-a apasa la Oltcit (sau la orice masina fara ABS) frana la 130 la ora si mai vedem daca nu derapezi. Si la ABS din cate stiu calci frana cu nadejde nu ca la non-ABS.
            Comparatia cu Oltcit-ul nu era la frana, sigur ca daca o bagi in podea te duci sanie, ci la stabilitate. Hai sa recunoastem ca Loganul e un pic mai instabila decat altele. Iar la modul cum am franat atunci nici nu ma asteptam sa intre ABS-ul, problema a fost ca am prins polei mai devreme decat am estimat.
            Originally posted by darksid3 View Post
            Oltcit-ul are un singur avantaj fatza de Logan, are suspensii independente, in schimb cu mult mai moi decat la Logan!
            Ar mai fi un avantaj: franele pe spate sunt pe disc. Ca sa nu mai zic ca aveam si senzori la placutele de frana .....

            Comment


            • #21
              Era sa intre unu in mine care a trecut pe rosu, eu fiind primul la plecarea din intersectie, am asteptat cuminte sa se faca verde, mai stau 5-7 secunde dupa verde sa se linisteasca traficul si sa treaca toti nebunii ce trec pe galben si apoi plec si eu. Pe ambele sensuri unde era rosu erau oprite masini si stateau cuminti pe banda a 2-a, cand vine un destept cu un ford transit din stanga, trece pe banda 1-a care era libera si direct inspre mine. Eu aveam cam 1 m intrat in banda 1 perpendiculara, frana brusca, 'desteptu' trage si el un pic de volan stanga, altfel intra in mine (avea 50-60 km/h). Totul s-a petrecut cam in 3-4 secunde, cei care veneau in urma mea au reusit si ei sa ma evite si sa nu ma pupe cand am pus frana brusca. Nu am reusit sa iau numerele aluia ca avea viteza, imi inghetase si sufletul, numai gandul la numere nu mi-a stat. Sper sa nu mai am ocazii dinastea, important e ca nu m-am pierdut, am analizat inainte ce e mai bine : acceleratie sau frana si am luat decizia corecta.
              As mai scrie dar ma grabesc sa plec, e festivalul berii la mine in oras.
              Toate bune !!!!

              Comment


              • #22
                O situatie ciudata si nu am gasit nici in ziua de azi explicatia. Avea masina 5000 si ceva de km. Eram pe Dealul Negru, intre Pitesti si Rm Valcea. O portiune de drum drept in care poti sa ii dai 100...120 lejer. 3 persoane in masina. Aveam 120 km/h si drumul liber, iar asfaltul era uscat. La un moment dat la 150-200 metri in fata intra pe carosabil o basculanta care nici nu a demarat. Mergea cu 60km/h. Am franat brusc(a iesit fum din roti)... Masina a franat pana la 80 km/h...Iar la a doua pedala, ghinion, nu a mai avut pedala!? Daca trebuia sa oprim brusc atunci singurul punct de oprire era in barele de protectie ale basculantei. Abia la a 3-a pedala a reusit sa franeze.
                Ce am invatat din experienta asta? Sunt mult mai atent cand merg in afara localitatii, la cei din jur. Iar depasirile le fac cu mult mai multa atentie. Mai bine mai astept decat sa ma grabesc.

                In urmatoarea saptamana de la eveniment am facut o programare in service. Mecanicii nu au stiut ce sa imi spuna. Motivul..."-Daca instalatia era neaerisita atunci trebuia sa mai faca si altedati." De acord cu el, totusi, viata mai multor persoane depindea de acest sistem de franare.

                PS.: Acum in afara sau pe autostrada mai depasesc limita de viteza(nu mai mult de 100-110 km/h), dar numai in situatiile in care nu prea are ce si de unde sa apara din stanga sau dreapta.
                Problemele se creeaza...Solutiile exista deja.

                Comment


                • #23
                  O situatie nasoala am patit si eu pe varianta ovidiu constanta ... Veneam de la auto haus aveam 4 pers in masina cu mine 5 ... Constantenii stiu stadiul drumului ... Am prins o portiune buna 130 km/h ... Fara sa-mi dau seama ... Si m-am apropiat de un sant brutal de adanc ... 50-80 cm adancime cat masina de lat ... Franat brusc tras de volan pus masina pe lateral la 120 km/h ... Drift necontrolat ... Stalp in fata ... Intors masina pe laterala cealalta la 90-100 km/h gard metalic in fata ... Am reusit sa bag in treapta 2 si cu frana de motor m-am oprit ... Frana nu tinea pt ca drumul este din placi si sarea ... Asa ca dupa o cursa de 100m ... Am oprit masina cu jumatate din popor rasturnat prin masina ... Si surpriza ... Nici o problema ... Aveam acele de pe lateralul gumelor ... Asa ca cine zice ca rastoarna loganul cu arcuri si amortizoare schimbate sa se mai gandeasca odata
                  sigpicMy ride

                  Comment


                  • #24
                    @mikebike72 si daca luai numerele de inmatriculare la ce-ti foloseau? Nu cred ca aveai ce face. Din pacate.
                    Cel mai lent 1,6 8v

                    Comment


                    • #25
                      Da, din pacate, i-ar fi prins bine macar un avertisment acolo.. Ceva, macar sa nu mai faca altadata. Te grabesti te grabesti dar nu omora si alti nevinovati. Doamne fereste.

                      Comment


                      • #26
                        Era prin ianuarie 2001,iesisem din Crevedia mergand spre Lucianca,poleiul era prezent si mergeam cu 40 km/h. Aveam o Dacie break si eram singur in masina,injurand vremea urata de afara. Departe,pe sensul opus,se intrezarea o coloana mai lunga de masini,de unde dintr-odata a intrat in depasire un camion cu remorca lunga,din acela care transporta nisip si pietris,tinta lui fiind depasirea unui microbuz. A mers paralel cu acesta pana s-a razgandit,intrand brusc in spatele microbuzului si franand in acelasi timp. Remorca insa a ramas pe jumatate pe sensul meu alunecand pe polei,venind ca o uriasa coasa spre mine...M-am gandit in secunda aceea ca frana ar fi o prostie,la fel si bruscarea volanului si am ales sa virez usor printre copacii de pe margine iesind de bunavoie in decor. M-ar fi zdrobit sigur daca nu as fi facut asta,am aterizat pe pamantul inghetat si am oprit relativ repede. Am izbit un pietroi cu puntea spate si am strambat-o putin,dar in rest nu am patit aproape nimic,exceptand ceva dureri in ultima zona a coloanei...M-am calmat cu o tigara si am intrat inapoi pe sosea reflectand la cele intamplate,concluzionand ca am ales cea mai buna varianta de scapare.

                        Comment


                        • #27
                          Bine ca ai putut sa eviti iesind in decor si nu era vre-un sant pe margine.

                          Comment


                          • #28
                            Faza cu santurile ma omoara..Eram in sat la bunicamea si au facut sosea(cica) in sat si le-au trantit niste santuri chiar unde se termina strada(care cred ca are 4 m, in niciun caz 6 m ) ..Si din cauza a niste vaci era sa intru intr`un canal..Noroc ca am tras rapid de volan..Si am accelerat ..Daca nu...O bagam pe jumate in canal( ca e mare si adanc in draci ) situatii la limita nu cred,dar situatii de ca**t tot timpu: cand depaseste unu` trebuie sa il urmaresc pe el mai mult,daca e unu` in spate la mine trebe sa ma uit la el [daca e una buna ma uit cu placere ],daca depasesc eu pe unu, trebe sa il claxonez..Sau daca nu imi da voie sa il depasesc , depasirea o fac la cm...Chestii de genu` asta(minore cred)
                            " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

                            Comment


                            • #29
                              @tzony_18: Faptul ca cel care e depasit accelereaza cand e depasit, e deja sport national la noi. In 75% din depasirile pe care le-am efectuat de cand am carnet, cel depasit a accelerat. Exemplu: tip cu 1310 mergea cu 80 pe DN; intru in depasire si reusesc sa il depasesc doar la 130 km/h. Concluzie: bizonul a accelerat cand a vazut ca intru in depasire. Iar dupa ce l-am depasit a incetinit ca se vedea cu ochiul liber ca distanta dintre noi se mareste destul de repede. Mai nasol e cand in locul celui cu 1310 e un TIR...
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Acum 2 zile la 5:30 AM a aparut brusc un cal in fata masinii,aveam cel putin 100km/h,eram si in depasire...Putea sa fie destul de nasol daca loveam calul "in plin"...Asa am evitat si a "intrat calul in masina" cu capul...Mi-a avariat destul de serios masina...Acum sunt in cautarea unui service bun si a proprietarului!
                                Drive safe!!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google