Discutii Despre Scule Si Unelte Auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Pentru ca vazusem mai sus un sfat, cum venise momentul schimbului de discuri, l-am testat.
    Extractia discului, cu surub in portetrier.
    Am disc ventilat (asadar cu ABS), mi se pare o solutie nastrusnica, neinspirata.
    In momentul in care infiletezi acel surub, incepe sa fuga in lateral, spre "dintii" traductorului abs.
    Nu are o zona fixa, stabila, incepe sa devieze, asadar, de la axa lui.
    In plus, per ansamblu, forta de extractie trebuie sa fie uniforma pe circumferinta discului, nu doar intr-un punct.
    Dat fiind ca este o piesa de siguranta, nu e de joaca!
    Am mers cu ciocaniri usoare, de "mediere" pe gulerul discului, de cateva ori pe circumferinta, apoi lovituri dinspre interiorul acestui, nu pe zona de contact a placutelor, la fel, cateva rotatii si apoi ciocane ferme, au iesit imediat.
    Cca 4-7 minute la fiecare. Decent.
    La montaj, curatat cu perie moale de sarma, la bormasina, pelicula fina de ulei pe ambele suprafete de contact.

    Concluzia?
    Prefer sculele adecvate, dedicate, nu improvizatiile (unii le-au gandit dinainte)
    Last edited by 77sky; 5 May 2016, 00:48.
    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

    Comment


    • #17
      WTF, discul ala oricum e mort, cateva ciocane pe spate si iese. Cine are extractor bravo lui, dar ala nu e de hobby.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • #18
        #einstein1984, am impresia ca esti cam pe fuga atunci cand citesti si raspunzi unor posturi
        Cand am scris "piesa de siguranta" nu ma refeream la disc, oricum se inlocuieste, CI la portetrier, printr-o manevra de genul, risti sa-l deteriorezi!
        Altfel nu as fi scris aici, daca nu vedeam "inventia" asta
        Last edited by 77sky; 6 May 2016, 17:49.
        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

        Comment


        • #19
          Sa revenim la scule !

          Lucrez cu o trusa Mannesmann - celebra de 215 piese - pe care am dat 100e pe vremea cand ma plimbam prin Spania. In max 2 saptamani am scos banutii pe ea din lucrari facute la masinile prietenilor de acolo. DIn 2011 pana acum am reusit sa rup vreo 2 capete imbus, atat. Am completat-o cu tubulare de 16 si 18 cu patrat 1/2, tubulare foarte folositoare la Reno-uri si Dacii. Am pus in trusa si o cheie de tevi de frana de 10/11, la fel, foarte folositoare.

          Am in curte 5 masini, fiecare necesita putina atentie. Trusa asta m-a ajutat maxim.
          Este sensibil sistemul de inchidere al cutiei, s-au rupt imediat clipsurile.

          Este indispensabil T-ul de forta, am luat din Vitan unul pentru care se gaseste kit de reparatie - am vazut unul similar in service-ul in care lucrez, daca rezista aici, atunci acasa n-are moarte.

          Momentan caut un cric hidraulic cu garda joasa, am vazut Yato YT1720, m-a incantat faptul ca este apreciat de utilizator, are cutie de transport si kit de garnituri de schimb.

          Ce parere aveti?
          Last edited by dsign; 6 May 2016, 19:26. Reason: Automerged Doublepost
          _
          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

          sigpic

          Comment


          • #20
            Foarte buna parere . Astia de la norauto au niste cricuri hidraulice interesante. Arunca un ochi pe la ei poate gasesti cric convenabil pentru tine.

            Comment


            • #21
              Astia de la Norauto sunt un fel de Vitan concentrat intr-un spatiu elegant, unde iti mai ofera si factura. Nu imi inspira incredere, desi cricul luat de la ei n-a cedat nici dupa 6 ani de viol
              _
              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

              sigpic

              Comment


              • #22
                Aveam scule ca un atelier pana ne-au fost furate din batranul break, la tara intr-o noapte (undeva dupa revolutie). Intre timp tatal si-a facut rost de altele, a mai si pierdut...
                In casa nu prea aveam. La un moment dat am chemat un instalator pt a-mi schimba un robinet. Mi l-a plesnit, a inceput sa curga la 2 ore de la montaj. Din acel moment m-am enervat si mi-am facut tot in casa, le schimb periodic.
                Aveam nevoie de chei. Primele luate...le-am aruncat, s-au labartat buzele.
                De atunci colectionez diverse
                Bucata cu bucata, fixe, inelare, combinte, tubulare de la Ius, Unior, Mannesmann (cand le-am luat nu le-am dat prea multe sanse, insa am fost uimit cat de bine au rezistat, inclusiv in suruburi blocate; capacul de plastic, inchiderea sa...f proasta, aici se poate vedea), Yato (chestii care nu tin prea mult de forta), acum descoperite si cele de la Zimber. Tubulare cu prindere 1/4, 1/2, 3/8.
                Lista cu toate piesele, excel, in telefon (sa nu-mi dublez reperele) si cand ajung in pravalii o verific.
                Chei dinamometrice: 1/2 (undeva pana in 200 Nm, veche de prin 1997-1998) si una recenta 3/8 (7-110 Nm), lista cu aproape toate suruburile uzuale, cuplurile acestora - pt Logan

                Ce m-a dat pe spate, tipul de antrenoare de la Beta. Cand am vazut schita piesei nu am realizat, dar filmul...
                Pentru pozitii f incomode este excelenta. Nu mai demontezi diverse, scutesti timp. Insa, o vad pentru atelier, pret prohibitiv.
                Last edited by 77sky; 24 May 2016, 18:51.
                Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                Comment


                • #23
                  Recent : Cric cu garda joasa Yato YT1720.
                  Foarte misto, se poate transporta in cutia lui.
                  Minus : pana ridici la maxim, dai la manivela sus-jos de foooooooarte multe ori.

                  Cat e de jos, tot nu intra direct sub masina de curse. Ma asteptam, la prag mai are 6 cm pana la pamant
                  _
                  B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Singura solutie iti ramane sa pui doi dulapi mai grosi de scandura, de cel putin 50 cm lungime si taiati la unghi (sa nu se ridice de pe sol, la contactul cu roata), pe care sa urci masina, astfel o ai lansata deja cativa cm...

                    Cate kg are? am vazut ca destul de greu, 16-17???
                    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google