Pentru ca vazusem mai sus un sfat, cum venise momentul schimbului de discuri, l-am testat.
Extractia discului, cu surub in portetrier.
Am disc ventilat (asadar cu ABS), mi se pare o solutie nastrusnica, neinspirata.
In momentul in care infiletezi acel surub, incepe sa fuga in lateral, spre "dintii" traductorului abs.
Nu are o zona fixa, stabila, incepe sa devieze, asadar, de la axa lui.
In plus, per ansamblu, forta de extractie trebuie sa fie uniforma pe circumferinta discului, nu doar intr-un punct.
Dat fiind ca este o piesa de siguranta, nu e de joaca!
Am mers cu ciocaniri usoare, de "mediere" pe gulerul discului, de cateva ori pe circumferinta, apoi lovituri dinspre interiorul acestui, nu pe zona de contact a placutelor, la fel, cateva rotatii si apoi ciocane ferme, au iesit imediat.
Cca 4-7 minute la fiecare. Decent.
La montaj, curatat cu perie moale de sarma, la bormasina, pelicula fina de ulei pe ambele suprafete de contact.
Concluzia?
Prefer sculele adecvate, dedicate, nu improvizatiile (unii le-au gandit dinainte)
Extractia discului, cu surub in portetrier.
Am disc ventilat (asadar cu ABS), mi se pare o solutie nastrusnica, neinspirata.
In momentul in care infiletezi acel surub, incepe sa fuga in lateral, spre "dintii" traductorului abs.
Nu are o zona fixa, stabila, incepe sa devieze, asadar, de la axa lui.
In plus, per ansamblu, forta de extractie trebuie sa fie uniforma pe circumferinta discului, nu doar intr-un punct.
Dat fiind ca este o piesa de siguranta, nu e de joaca!
Am mers cu ciocaniri usoare, de "mediere" pe gulerul discului, de cateva ori pe circumferinta, apoi lovituri dinspre interiorul acestui, nu pe zona de contact a placutelor, la fel, cateva rotatii si apoi ciocane ferme, au iesit imediat.
Cca 4-7 minute la fiecare. Decent.
La montaj, curatat cu perie moale de sarma, la bormasina, pelicula fina de ulei pe ambele suprafete de contact.
Concluzia?
Prefer sculele adecvate, dedicate, nu improvizatiile (unii le-au gandit dinainte)
Comment