Accident grav pe A2
Collapse
X
-
Cum am scris și pe alt forum:
În condițiile în care pentru majoritatea șoferilor viteza legală pe o porțiune de drum = viteza minimă cu care trebuie să circule pe acolo rezultatul e cel din accidentul de pe A2.
Eu sunt curios câte mașini din cele implicate în accident aveau luminile de ceață făță+spate aprinse și aveau viteza adaptată (sub 60KM/h)Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Originally posted by Kojak View PostSa revenim la accidentul în lanț de pe A2.
Au anunțat ăstia în presă că 9 șoferi au rămas fără permis.
Ce nu înțeleg eu, e care a fost temeiul legal ptr. aplicarea sancțiunii de suspendare de permis, în condițiile în care neadaptarea vitezei la condițiile meteo-rutiere si nepăstrarea distantei fata de masinile din fata, nu se soldează cu ridicarea permisului chiar și în caz de tamponare.
Aia de "au ramas fara permis", cum ar zice presa obiectiva, au savarsit o infractiune destul de grava, si anume ucidere din culpa/vatamare corporala din culpa ca urmare a nerespectarii regulilor de circulatie. In acest caz permisul de conducere se retine (nu se suspenda, ca o masura aditionala unei contraventii) de catre politia rutiera pana cand un judecator da o solutie definitiva si irevocabila.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Originally posted by Kojak View PostDoar la unul singur am văzut ca s-a blocat acul vitezometrul la 118, deci da, acolo exista certitudine, dar la restul? În plus, restul de 21 șoferi circulau cu pana în 110?
aa si inca ceva... se tot trambiteaza la toata accidentele cu distanta de siguranta(nepastrarea distantei). care e mai exact aceasta distanta? 1m-100m-1km ? orice lovitura din spate se soldeaza cu nepastrarea distantei(cea mai tare e asta in oras). legile sunt cam ambigue la noi...Last edited by sorin1983; 8 November 2016, 00:23.
Comment
-
Sorin, tu ai permis de conducere? Cum sa intrebi asa ceva?
Distanta aia ti-o calculezi tu ca sofer, astfel incat daca ala din fata ta se urca cu ambele picioare pe frana, tu sa poti sa opresti fara sa te urci la el in portbagaj.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
in momentul cand ecu airbag trimite telegram "airbag deployed", toate ecu-urile masinii isi memoreaza starile (veteza, pozitie volan, pozitie pedala acceleratie, turatie motor, treapta de viteza, frana apasata, presiunea din circuitul de franare, acceleratia longitudinala si transversal, prezenta tensiune baterie, temperatura motorului, a uleiului, cam tot ce se poate masura). la o analiza a acestor parametrii, se poate stabili dinamica accidentului, probabil se poate stabili partea de vina a fiecaruia din soferii implicati in accident. asta inseamna ca motorasele care misca acele pe bord "ingheata". se poate intampla ca pozitia acelor sa fie alterata din dinamica accidentului, dar in general cam arata ce s-a intamplat. eu cand m-am rasturnat, imi aratau bine acele (adica exista o corelatie al dracului de exacta intre viteza si turatia indicata), desi masina era cu rotile in sus. care sunt sansele ca doua ace actionate de motoare diferite sa se miste la accident si totusi intre afisaje sa existe corelatie 100%? dar tocmai pentru ca exista si o posibilitate ca acele sa se miste, nu asta e proba in instant. ci ce decide procurorul de caz in baza datelor culese de r.a.r. daca nu ma insel, la accidentele cu victime, inspectia masinilor de catre r.a.r. e obligatorie.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by vitriol View PostSorin, tu ai permis de conducere? Cum sa intrebi asa ceva?
Distanta aia ti-o calculezi tu ca sofer, astfel incat daca ala din fata ta se urca cu ambele picioare pe frana, tu sa poti sa opresti fara sa te urci la el in portbagaj.
@Seba: corect..foarte bine explicat, n-am auzit sa se faca vreo expertiza inca de asta intreb.
Comment
-
Sorinele da chiar de cand ai permis ?
Vitriol are dreptate ce spune ! fiecare sofer trebuie sa isi adapteze distanta fata de vehiculul din fata in functie de viteza pe care o are fata de cel din fata si conditiile de drum.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
Originally posted by Seba View Postin momentul cand ecu airbag trimite telegram "airbag deployed", toate ecu-urile masinii isi memoreaza starile (veteza, pozitie volan, pozitie pedala acceleratie, turatie motor, treapta de viteza, frana apasata, presiunea din circuitul de franare, acceleratia longitudinala si transversal, prezenta tensiune baterie, temperatura motorului, a uleiului, cam tot ce se poate masura). la o analiza a acestor parametrii, se poate stabili dinamica accidentului, probabil se poate stabili partea de vina a fiecaruia din soferii implicati in accident. asta inseamna ca motorasele care misca acele pe bord "ingheata". se poate intampla ca pozitia acelor sa fie alterata din dinamica accidentului, dar in general cam arata ce s-a intamplat. eu cand m-am rasturnat, imi aratau bine acele (adica exista o corelatie al dracului de exacta intre viteza si turatia indicata), desi masina era cu rotile in sus. care sunt sansele ca doua ace actionate de motoare diferite sa se miste la accident si totusi intre afisaje sa existe corelatie 100%? dar tocmai pentru ca exista si o posibilitate ca acele sa se miste, nu asta e proba in instant. ci ce decide procurorul de caz in baza datelor culese de r.a.r. daca nu ma insel, la accidentele cu victime, inspectia masinilor de catre r.a.r. e obligatorie.
Acea secventa memorata se numeste Freeze Frame. Se memoreaza o multime de evenimente. Folosesc Freeze Frame zilnic la service, pentru detectarea anumitor defecte, in urma carora se aprind martori de avarie in bord. In acest fel ii prind pe idiotii care merg cu piciorul agatat pe pedala de ambreiaj, pe boii care pleaca cu frana de parcare pusa, desi ea se decupleaza automat daca iti pui centura inainte sa incerci sa te pui in miscare, d-astea...
@sorin, scrie mai sus cineva (sau daca nu scrie, crede-ma, omul care spune asta este profesionist - Titi Aur) : distanta minima este de 2 secunde intre tine si masina din fata.
DA, in cazul acesta distanta respectiva este calculata in secundesi tine cont de vitezele de deplasare ale celor doua masini.
Va recomand tie si celor ca tine cartea Auto Control a lui Titi Aur.
Comment
-
Originally posted by sorin1983 View Post... ... se tot trambiteaza la toata accidentele cu distanta de siguranta(nepastrarea distantei). care e mai exact aceasta distanta? 1m-100m-1km ?....Originally posted by vitriol View Post...
Distanta aia ti-o calculezi tu ca sofer, astfel incat daca ala din fata ta se urca cu ambele picioare pe frana, tu sa poti sa opresti fara sa te urci la el in portbagaj.Originally posted by prometheus View Post...fiecare sofer trebuie sa isi adapteze distanta fata de vehiculul din fata in functie de viteza pe care o are fata de cel din fata si conditiile de drum.se reduce viteza pana la limita evitarii oricarui pericol.
Originally posted by dsign View Post...
@sorin, scrie mai sus cineva (sau daca nu scrie, crede-ma, omul care spune asta este profesionist - Titi Aur) : distanta minima este de 2 secunde intre tine si masina din fata.
DA, in cazul acesta distanta respectiva este calculata in secundesi tine cont de vitezele de deplasare ale celor doua masini.
Va recomand tie si celor ca tine cartea Auto Control a lui Titi Aur.
Comment
-
O masina opreste de la 100 la 0 km/h in ~30 de metri daca e din clasa Porsche 911 GT3, Audi R8, Ferrari F430.
Taraboantele normale trec de 40 de m distanta de franare.
Distanta minima fata de masina din fata e deja cat, 50 de metri? Daca mai e si ceata, mai pierzi o secunda pana observi, deja distanta minima creste cu niste metri buni.
Teoretic, si cel din fata se mai duce pe franare.
Dar daca e deja oprit?Last edited by mr.K; 8 November 2016, 11:42.
Comment
-
Eu în școala profesională, aveam ore de conduită preventivă. Am fost învățat ca distanța minimă față de autovehiculul din față să fi undeva la viteză/2 .Astfel ,ai 100 km/h păstrezi 50 m. Situația se schimbă în condiții meteo nefavorabile, când distanța se dublează. Ai 100 km/h păstrezi 100 m. Normal ,dacă nu vezi la 20 m în față, nu ar trebui să mergi mai repede de 20 km/h (așa zicea cartea dar eu aș spune un 40 km/h e ok) ,că nu vezi eventualele obstacole .
Comment
-
Originally posted by Cristian Ionut Marcu
Am fost pe banda opusa cand s-a produs accidentul si va zic pe banda mea ce fel de soferi am intalnit. Erau oameni care nu aveau pozitiile aprinse, oameni care nu aveau becurile de ceata aprinse, erau tiruri care abia le observai becurile obosite de parca erau lumanari. Era ceata densa si in anumite zone se vedea la 150m dar cu toate astea se circula cu viteza mare, deci oamenii neadaptand viteza la conditiile meteo. Treceau cu viteze de pe o banda pe alta, mergeau pe banda 2a cu viteza de banda 1. Acolo unde s-a produs accidentul era ceata densa si nu vedeai la 10m in fata iar primul sofer care a intrat in ceata (ma refer pe banda spre Buc) a pus frana si a aprins avariile dupa care toti am incetinit si am pus avariile. Ghinionul celorlalti de pe banda spre Cta au pus frana brusc si acolo s-au pocnit. Ideea este ca viteza era foarte mare. 12 masini de salvare au trecut spre accident si am zis ca e rau de tot. Dzeu sa ii odihneasca pe cei morti iar pentru restul de soferi sper ca aceasta lectie sa ii invete ceva si anume: becurile de ceata aprinse atunci cand este nevoie nu in oras precum cocalarii, viteza trebuie adaptata pe ploaie, ceata, zapada etc iar telefonul mai lasati-l dracu la volan ca 90% din soferi sunt cu tel la ureche. Iar aia care aveti masini cu hands-free si nu stiti sa va conectati la masina intrebati un prieten. SanatateANIMATIE GRAFICA. Cum s-a produs tragedia de pe A2. Sofer: "Se auzeau bubuituri si am crezut ca nu mai apuc sa ies de acolo"
In fine, soferul tirului a reusit sa opreasca un mastodont de cateva tone si soferii de turisme smecheri au intrat din plin, idem soferul microbuzului cu pasageri care a intrat in tir. Comportamentul unora dintre noi lasa mult de dorit, crezând ca merg cu racheta, nu cu o masina. Acelasi comportament nebun este intalnit si pe A1 (Bucuesti - Pitesti), E85 si altele.
Comment
Comment