Singura soluție, prin care te asigurai că poluatorul plătește era scoaterea tuturor taxelor cu excepția rovignietei și introducerea lor în prețul carburantului, astfel orice motor termic pe bază de benzină sau motorină era taxat funcție de consum - motocultorul, drujba, mașina de tuns iarba, atomizorul, barca cu motor, au tot motoare termice ce poluează (sau nu după niște capete pătrate)
Taxa auto 2018
Collapse
X
-
Originally posted by t0rquemada View PostSingura soluție, prin care te asigurai că poluatorul plătește era scoaterea tuturor taxelor cu excepția rovignietei și introducerea lor în prețul carburantului, astfel orice motor termic pe bază de benzină sau motorină era taxat funcție de consum - motocultorul, drujba, mașina de tuns iarba, atomizorul, barca cu motor, au tot motoare termice ce poluează (sau nu după niște capete pătrate)
Dar la noi (daca nu exista alte motive scunse)"de ce sa fie simplu , daca se poate complicat..."
Comment
-
Originally posted by t0rquemada View PostSingura soluție, prin care te asigurai că poluatorul plătește era scoaterea tuturor taxelor cu excepția rovignietei și introducerea lor în prețul carburantului, astfel orice motor termic pe bază de benzină sau motorină era taxat funcție de consum - motocultorul, drujba, mașina de tuns iarba, atomizorul, barca cu motor, au tot motoare termice ce poluează (sau nu după niște capete pătrate)
Comment
-
La un litru de carburant consumat, nu toate motoarele polueaza la fel. De ce ar trebui un E6 cu motor de 1l sa zicem, sa plateasca acelasi pret pe poluare inclus ipotetic in carburant, la fel ca o masina cu motor de 1,6l E3? Pai ce incurajam si ce descurajam?
Controverse au fost, sunt si vor fi, pe tema asta; pana una alta se tot discuta despre descurajarea folosirii masinilor care polueaza mult, de generatie veche.
In sensul asta, exista o speculatie, sa-i spunem, conform la masinile cu norma mica de poluare se va tine cont DOAR de emisii, nu si de capacitatea cilindrica.
Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dauLast edited by IancuMIC; 6 January 2018, 11:52.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Nu mă interesează rovignieta, asta este doar pentru extraurban, iar majoritatea mașinilor circulă urban.
Concret pe soluția mea:
Benzina 10Ron/Litru
- ai o mașină bună condusă de o băbuță din germania ce consumă 12L/100km vei plăti pentru 12L de carburant
- ai un X52 ce consumă 6L/100Km plătești pentru 6L
- ai un motocultor ce consum 2L/oră, plătești pentru 2L
Rovinieta în carburant e o prostie, ce faci cu produsele cu motor termic ce nu pot utiliza drumul public? - karturile, motocicletele enduro(offroad), scule cu motor termicPentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Ideea prezentată de T0rquemada este simplă, ușor de implementat dar pare incorectă. Iancu a simțit bine. Iată niște cifre care demonstrează acest lucru:
O mașină E3 diesel generează de 3x mai mult NOx. Una pe benzină de 2.5x mai mult CO. Dar consumul nu este la fel de mare raportat la un E5. Poate în loc de 6 face 9 l urban. Taxarea nu va fi proporțională cu poluarea.
Last edited by gecmc94; 6 January 2018, 13:27.
Comment
-
Pai de aia zic; taxam ce consumam sau ce si cat se polueaza.
Sunt masini si masini; chiar si cele cu capacitati cilindrice egale, nu polueaza in mod egal. Daca le vor taxa la gramada ca la ...CAP, n-am facut nicio branza sau nu se ating dezideratele anuntate.
Nu mai spun ca pot fi masini mai vechi de capacitate cilindrica mica care emit mai mult CO decat una cu motor mai mare, dar de generatie mai noua.
Poate ar trebui, cu ocazia ITP ului, sa fie actualizate datele privind emisia de CO si care sa fie luate in calcul la impozit pe anul viitor. In acest fel poate oamenii vor deveni mai constienti ca masinile trebuie reparate astfel incat sa pastreze cat mai aproape performantele initiale ale constructorului; de emisii vorbesc.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Ușurel că batem câmpii...
0. starea tehnică o stabilește RAR-ul, mașina trebuie să îndeplinească norma de poluare în vigoare la data fabricației, o îndeplinește bine, nu e altă discuție
1. dacă mergi cu mașina, consumi carburant, cât de mult contează de starea tehnică a mașinii.
2. dacă îți permiți să consumi 20L/100km e perfect, dacă nu nu.
3. ce facem cu mașinile clasice non euro?
4. dar cu motoarele în 2T?
Asta e rezultatul votării unor idioți(oameni cu idei) în Parlamentul European, apar directive date din burtăPentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
0. RAR ul se face in anumite conditii; sa zicem la inscriere si vorbim de masini uzate.
Dupa 8 ani de utilizare e posibil ca emisiile sa fi crescut fata de testarea initiala.
1. Ai citit, dar n-ai inteles.incat sa pastreze cat mai aproape performantele initiale ale constructorului; de emisii vorbesc.
2. no comment
3. Platesc in functie de cat polueaza (cate mai sunt in circulatie in Romania ?)
4. Taxa auto; despre asta vorbim (daca extindem ajungem la centralele din apartamente). Ca sa raspund totusi, cred ca se poate aplica o taxa de timbru sa zicem, la cumparare.
Mai bat inca odata campii.
Ideea cu pretul poluarii platit in pretul carburantilor nu tine cont de cat polueaza fiecare masina la 1 litru de benzina/motorina ars. In acest fel va fi descurajata achizitia de masii noi si se va continua achizitionarea cazanelor, iar masinile pe benzina, care in general au un consum mai ridicat, vor fi dezavantajate fata de diesel. Diesel recent adus, de 30 de ani.Last edited by IancuMIC; 6 January 2018, 17:55.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Avem viziuni diferite.
1. Dacă mașina e întreținută dar proprietarul merge cu anvelopele subumflate, consumă sau nu
Atât timp cât la benzinărie mai dai de unul cu bmw seria 7 care pune motorină de 15ron pct.2 rămîne în picioare
3. Mașină clasică e și una încadrată la autovehicul istoric - alea nu se pun
4. se referă de exemplu la motociclete cu motor în 2T folosite în competiții, alea nu poluează?
Dieselul e cu un picior în groapă iar electricul se apropie, și la Dacia se văd deja pregătirile.
Impozit la valoarea de factură a mașinii e altă rezolvarePentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Originally posted by t0rquemada View PostAvem viziuni diferite.
Dieselul e cu un picior în groapă iar electricul se apropie, și la Dacia se văd deja pregătirile.
Impozit la valoarea de factură a mașinii e altă rezolvare
O fi, dar mai ...dureaza. Nu va grabiti sa cantati prohodul dieselului in Europa.
Vad ca aia de la Ford deja au pregatit pentru anul asta noi motoare diesel; noile EcoBlue de 1.5 și 2.0 litri.
Si aia de la Mercede s-au speriat si au anunțat doua motorizări diesel (OM654 și OM656) care au fost dezvoltate special printr-o investiție masivă de 3 miliarde de euro.
Prin urmare, unii renunta (Toyota) altii reduc vanzarile(Renault si PSA)iar altii investesc in tehnologie:
Dieter Zetsche, CEO Daimler, susținea în vara anului trecut că "merită să ne luptăm pentru tehnologia diesel"Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
nici o taxa in plus nu e corecta pentru ca nu ni se comunica exact noua celor care o vom plati ce se va face cu ea. defapt se va ... insusi si atat.
si apropo de electrice. alea nu consuma si combustibili fosili ? poate unora nici nu le mai fuctioneaza bateriile dupa 5-10 ani si merg doar pe benzina/motorina. nu verifica nimeni in RO statea bateriilor la un hibrid.o/____\o
(i)
.........
Comment
-
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
Comment