Punctul meu de vedere este ca taxa de poluare sa fie inglobata in impozit. Mie mi se pare bine sa se plateasca impozit si in functie de potentialul de poluare nu doar in functie de capacitatea cilindrica, chiar daca si aceasta influenteaza nivelul de poluare. Daca nu se poate sau nu se doreste sa se faca acest lucru atunci taxa de poluare sa fie platita anual, nu doar la achizitia masinii. In oricare din situatii sunt mari avantaje: statul incaseaza permanent bani (de la toti detinatorii de masini, persoane fizice sau juridice), nu doar la achizitie; suma totala incasata anual este mai mare, chiar daca taxa in sine este evident mai mica; se pune o presiune reala (LUCRUL CEL MAI IMPORTANT!) pe propietar sa renunte la masina, sa o duca la fier vechi (NU doar prin programul rabla!) si evident se reduce cu adevarat nu doar poluarea efectiva (care depinde si de numarul de masini care circula zilnic) ci si riscul de poluare (deoarece vor exista cat mai putine masini vechi tinute in curti/garaje). Deasemenea diferenta la taxa intre norma de poluare actuala si cea non-euro sa fie exagerat de mare astfel incat treptat oamenii sa fie constransi sa renunte la masinile vechi. Spre exemplu eu as taxa incepand cu anul 2020, ca sa las o perioada suficient de mare de gratie, doar masinile non-euro cu o valoare medie (in functie de capacitatea cilindrica) sa zicem de 100 euro si as dubla aceasta valoare in fiecare an (2021-200euro, 2022-400euro, 2023-800euro, 2024-1600euro, etc - pana dispar toate masinile non-euro, nu ma refer la cele de epoca care au regim special). In anul urmator dupa introducerea taxei pentru non-euro as introduce taxa pentru Euro 1 (incepand cu anul 2021) si as dubla taxa in fiecare an. Apoi Euro 2 si tot asa. Doar pentru norma actuala si cea precedenta as mentine taxa zero.
Taxa auto 2018
Collapse
X
-
Originally posted by alinn28 View PostNu mi se pare corect, una este sa folosesti benzina intrun autoturism euro6 si alta intro dacie non euro. Taxele astea ar trebui sa fie puse in functie de gradul de poluare, capacitate cilindrica si modul cum folosesti masina(personal sau economic). Una este ca ma plimb eu la sfarsit de saptamana n Km si alta este sa folosesc masina ca taxi sau distributie si sa fac sute de Km pe zi.
cu 6L mergi 100Km+ cu 0,9TCe, sub 100Km cu altceva, max 50Km cu un 2.0 Benzină, sau 3 ore de atomizor/motocultor
Plătesti cum polueziPentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Oricum nu poti lua in calcul toate aspectele, indiferent ce a spus nevinovata ministra a mediului, pentru a face o taxa corecta.
Important e sa taxezi serios categoria cea mai numeroasa de masini din Romania, adica E4.
Romanul nu renunta la masina pentru 50-100 euro pe an impozit, iar statul va avea bani de spart aiurea, sute de milioane de euro pe an.
Comment
Comment