Eu am trecut prin doua ierni cu ea si nu mi-a inghetat niciodata. Daca o folosesti in mod curent, n-ai de ce sa-ti faci griji.
Pregătirea Maşinii Pentru Iarnă
Collapse
X
-
Originally posted by TWeetY View PostCitat:
Tzony ia vezi ma ce a scris omu' asta aici si vezi ce mi-ai scris si tu mai sus si lamureste-ma si pe mine..." Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "
Comment
-
Pai pe frigul ala iarna sa mai pornesc farurile 10 minute inainte sa dau la demaror...Pai i-am mancat si ultima picatura de curent din baterie...Mai ales la mine la diesel unde am nevoie de curent garla la pornire si nu glumesc deloc cand zic asta.
Ideal e sa nu pornesti nici un consumator inainate sa te vezi cu motorul pornit,si nici apoi ca alternatorul incarca bateria mai repede neavand consumatori.
Comment
-
Si mie i-mi pare anormal sa pornesc consumatori inainte de pornirea motorului.Frana de mana poate deveni o mare neplacere dupa o noapte geroasa,daca in ziua anterioara masina a fost spalata sau a rulat in conditii de umezeala.Deteriorarea protectiei cablului franei permite inghetarea acestuia si implicit blocarea rotilor spate.Eu prefer sa o las in viteza in asemenea conditii.Pregatirea pentru iarna o consider a fi o actiune complexa si serioasa,necesitand cateva accesorii in plus:-anvelope specifice(cu presiune mai scazuta),spray pentru dezghetare geamuri,racleta,perie pentru inlaturarea zapezii,lopata,lanturi,cablu de remorcare. Bateria o verific la specialist si nu ezit nici o clipa sa cumpar alta daca nu functioneaza corect. Bornele le curat cu smirghel si le lubrifiez cu vaselina de protectie periodic.Pentru orice eventualitate neasteptata am pregatita o geanta cu o patura,un rand de haine groase,caciula si manusi,lanterna,chibrituri si inca cateva maruntisuri,deoarece stiu ce inseamna sa ramai impotmolit pe vremea rea in zone nelocuite. Asadar tratez iarna ca pe un adversar redutabil incercand sa fac fata furiei anotimpului si sper sa ajungem in primavara sanatosi si cu masinile intacte.
Comment
-
Cand un led cu consum de 8mA incalzeste o baterie de 55Ah, aflata la o temperatura de -20 de grade, eu ma fac popa...Nici macar la -19 nu-i creste temperatura cu cacatul ala de led. Asta e mit urban dat de mecanicii de pe dacia 1300 ce-si puneau 2 led-uri sa consume din baterie, ca asa trebuie...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by tzony_18 View PostTavi eu nu ma refeream ca se strica,dar stiam oricum ca se beleste ceva )
e vrajeala?
Frana de mana e o masura suplimentara de asigurare a masinii in stationare.
Oricum pt mine e clara treaba, peste noapte cand e frig tare nu las masina asigurata si cu frana de mana. Daca frate-meu a patit la Loganu lui, e posibil 1% sa ramana blocata si la mine.
Seba, ledurile alea clar ca nu incalzesc bateria (tampenie) dar o tin sub excitatie, nu stiu in ce masura chiar e benefica treaba, dar stiu ca pe frig e bine ca bateria sa aibe un consumator minuscul care sa o tina ''in priza''
Imi aduc aminte la uzina la Bocsa cand lucram faceam pe banda leduri d-alea (doua rezistente, doi tranzistori si doi condensatori, desigur si diodele/ledurile).Last edited by Octavian; 6 October 2008, 09:06.
Comment
-
Da, mai stiu ca e bine sa ai consumator, dar aia sigur nu-i ca sa tina bateria calda. Daca vrei s-o incalzesti cu adevarat, lasi faza scurta pornita peste noapte. Dimineata va fi atat de calda, ca n-o sa poti tine mana pe ea o sa plece motorul numa cand te vede cu cheia-n mana, nici nu tre' s-o bagi in contact...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Nu ingheata electrolitul. Mai ales astea cu gel, nu trebuiesc duse in casa. Aia era la vechile baterii cu plumb, care deobicei cand sunt pe duca fac figuri la pornirea la receDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Salut.Chestia cu blocarea cablului franei de mana este foarte adevarata.Poti sa o folosesti foarte des,poti sa mergi si cu ea trasa,daca e frig tare peste noapte ingheata,si nu numai la daciile vechi,nu numai la logan,la multe masini,daca nu cumva la toate.Asa ca,daca chiar vreti sa va pregatiti masinile pentru iarna,niste cauciucuri,solutie de parbriz pentru iarna,nu trageti frana de mana,si spalata cat mai des de sarea de drumuri si de solutia aia,nu mai stiu cum ii zice,dar ataca tabla si riscam sa rugineasca.Logan Kiss Fm 1.4 MPI Gri Comete
Comment
-
Acumulatorul, magazia de curent a fiecarui autoturism, cunoaste cele mai dure conditii de exploatare in timp de iarna. Nu se poate spera la porniri usoare fara un acumulator in perfecta stare.
Temperatura negativa si distantele scurte parcurse zilnic produc o intensa descarcare a bateriei de acumulatoare dupa fiecare pornire la rece, deoarece refacerea prin incarcare nu completeaza cantitatea de curent consumata, datorita timpului insuficient de functionare. In plus, este binecunoscut faptul ca o pornire la rece iarna are nevoie de un curent mult mai puternic datorita rezistentei marite la rotire a arborelui cotit, reducerea capacitatii normale a bateriei ca si a timpului marit de actionare a demarorului.
Unii automobilisti practica metoda pastrarii bateriei de acumulatoare timp de cateva zile sau saptamani- cat dureaza intervalul in care s-au dispensat de serviciile autoturismelor- in casa, la temperatura camerei. Practica aceasta are o explicatie, intrucat s-a constatat ca prin incalzirea bacului unei baterii, aceasta poate livra curentul necesar pornirii, desi inaintea incalzirii, <<refuza>> acest serviciu. Nu trebuie facuta insa o confuzie, si anume: prin incalzirea unei baterii de acumulatoare se reduc rezistentele interne ale componentelor ei, fapt ce permite utilizarea integrala a capacitatii de care ea dispune; prin pastrarea la cald, insa, descarcarea bateriei de acumulatoare- proces chimic- se petrece mai rapid, intrucat caldura favorizeaza desfasurarea proceselor chimice. Asadar, o baterie de acumulatoare va putea porni motorul dupa o zi de pastrare in casa, timp in care rezistentele interne au valoare minima, in conditiile existente, dar se va descarca mai repede, va pierde mai mult din energia inmagazinata, daca este <<tinuta la cald>>, mult timp, fata de situatia in care este pastrata pe autoturism. In concluzie: bateria de acumulatoare se pastreaza bine in frig si se foloseste, cu mai mult randament, dupa o noapte de incalzire, in casa.
Comment
-
1. Mai oameni buni, frana de mana NU INGHEATA. Se blocheaza cablul, dar ala se blocheaza doar dupa ce ai mers pe frig extrem (-10 sa zicem) si a facut condens sau ai trecut prin apa/zapada. Defapt si de drept apa ingheata ceea ce duce la blocarea cablului ce actioneaza sabotii asupra tamburului.
2. Intrebare: care e diferenta dintre acumulatorii de pe "vremuri" si cei standard de pe Logan? Dupa cum zicea cineva mai sus, la cei cu gel e alt principiu de functionare, cu aia nu ai treaba nici la -25 (sa zicem:P).
3. Farurile lasate "cateva minute" pornite, mai ales pe un acumulator uzat vor duce la o mare realizare tehnica. Eu de multi ani pornesc iarna fara sa deschid farurile si nu am avut probleme. Astabilul de pe Dacia batraneasca stiu ca nu avea rol de excitare a bateriei, ci pur si simplu sa vezi ca mai e acolo si mai "da din piciorus"
Numai de binesigpic
Comment
Comment