Nu dau sfaturi, mai ales ca sunt pe aici destui baieti experimentati, care as dori sa ma completeze, pt. A invata mai multe, ci doar cateva idei din ce fac eu:
- in ambuteiaje, chiar daca mergi cate 2-3 metri, de fiecare data cand misti masina putin mai in fata te uiti si in oglinzi. E enervant, aparent inutil, dar iata ce se poate intampla: zici ca nu are ce sa vina, pornesti cu viteza melcului, crezi ca mergi numai inainte 3 metri si cum ai vizibilitate asupra carosabilului dupa ce masina din fata s-a miscat observi un canal desfacut sau o mare groapa. Tragi putin dreapta sau stanga, nu mult, 15 cm si POC. Era un biciclist sau un mopedist/motociclist pe care l-ai pus jos si poate il mai calca si urmatoarea ticoista care vine tare pt. 5 metri.
- in ambuteiaje si la opririle obisnuite lasa mereu loc fata de cel din fata sa iesi din rand usor, sau sa faci o manevra mica pt a crea spatiu pt un motociclist/biciclist/mopedist. Nu te costa mare lucru sa misti masina sa ii faci loc si pt el inseamna mult
- si cand ai prioritate nu treci ca sageata, daca nu ai vizibilitate completa. Niciodata nu te bazezi integral pe indicatoare, pe ce ar trebui sa se intample, ci PE CE VEZI. "blana" se da numai cand vezi 100% in toate partile
- desi nu e frumos, e sanatos sa pleci de la premisa ca cei din jurul tau sunt dobitoci si nu stiu sa conduca, nu au nici bun simt, nici carnet [luat pe invatatura] nici nimic si iti iei tu toate masurile de precautie. Gandeste-te ca nu conteaza daca ai prioritate cand vine un manelist cu o supermasina. El isi permite sa o tina in service 3 luni, mai are 2 masini sau bani sa-si ia, pe cand tu ai belit-o, ai ramas pe jos. Sau mai rau.
- atunci cand esti pe o banda care are in dreapta ei alte doua benzi, ai prioritate sa te inscrii pe cea imediat din dreapta fata de cel care vrea sa se inscrie pe aceeasi banda venind de pe urmatoarea, din dreapta ei.
adica daca esti pe 3 si incepi sa te inscrii pe 2 ai prioritate fata de cel care e pe 1 si vrea pe 2. Desigur, daca respectivul nu a introdus deloc masina pe banda si ati semnalizat in acelasi timp.
dar, totusi, tine cont ca lumea nu prea a auzit de treaba asta si mai ales atentie la cei pe 2 roti si o singura viata care pot tasni de pe 1 pe 2 cand tu vii de pe 3 pe 2.
- cand poti, la semafor si in ambuteiaje, lasa loc egal fata de masinile din stanga si dreapta ta, pt cei pe doua roti. E si o chestie de bun simt si nici nu vrea sa iti barbiereasca vreun pusti oglinda, este?
SINTEZA:
1. Bun-simt
2. Grija fata de om
3. Cunoasterea perfecta a regulamentului
4. Ochii in oglinzi
- in ambuteiaje, chiar daca mergi cate 2-3 metri, de fiecare data cand misti masina putin mai in fata te uiti si in oglinzi. E enervant, aparent inutil, dar iata ce se poate intampla: zici ca nu are ce sa vina, pornesti cu viteza melcului, crezi ca mergi numai inainte 3 metri si cum ai vizibilitate asupra carosabilului dupa ce masina din fata s-a miscat observi un canal desfacut sau o mare groapa. Tragi putin dreapta sau stanga, nu mult, 15 cm si POC. Era un biciclist sau un mopedist/motociclist pe care l-ai pus jos si poate il mai calca si urmatoarea ticoista care vine tare pt. 5 metri.
- in ambuteiaje si la opririle obisnuite lasa mereu loc fata de cel din fata sa iesi din rand usor, sau sa faci o manevra mica pt a crea spatiu pt un motociclist/biciclist/mopedist. Nu te costa mare lucru sa misti masina sa ii faci loc si pt el inseamna mult
- si cand ai prioritate nu treci ca sageata, daca nu ai vizibilitate completa. Niciodata nu te bazezi integral pe indicatoare, pe ce ar trebui sa se intample, ci PE CE VEZI. "blana" se da numai cand vezi 100% in toate partile
- desi nu e frumos, e sanatos sa pleci de la premisa ca cei din jurul tau sunt dobitoci si nu stiu sa conduca, nu au nici bun simt, nici carnet [luat pe invatatura] nici nimic si iti iei tu toate masurile de precautie. Gandeste-te ca nu conteaza daca ai prioritate cand vine un manelist cu o supermasina. El isi permite sa o tina in service 3 luni, mai are 2 masini sau bani sa-si ia, pe cand tu ai belit-o, ai ramas pe jos. Sau mai rau.
- atunci cand esti pe o banda care are in dreapta ei alte doua benzi, ai prioritate sa te inscrii pe cea imediat din dreapta fata de cel care vrea sa se inscrie pe aceeasi banda venind de pe urmatoarea, din dreapta ei.
adica daca esti pe 3 si incepi sa te inscrii pe 2 ai prioritate fata de cel care e pe 1 si vrea pe 2. Desigur, daca respectivul nu a introdus deloc masina pe banda si ati semnalizat in acelasi timp.
dar, totusi, tine cont ca lumea nu prea a auzit de treaba asta si mai ales atentie la cei pe 2 roti si o singura viata care pot tasni de pe 1 pe 2 cand tu vii de pe 3 pe 2.
- cand poti, la semafor si in ambuteiaje, lasa loc egal fata de masinile din stanga si dreapta ta, pt cei pe doua roti. E si o chestie de bun simt si nici nu vrea sa iti barbiereasca vreun pusti oglinda, este?
SINTEZA:
1. Bun-simt
2. Grija fata de om
3. Cunoasterea perfecta a regulamentului
4. Ochii in oglinzi
Comment