Masinile Hibrid (green Cars), Fita Sau Necesitate?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Masinile Hibrid (green Cars), Fita Sau Necesitate?

    Propun sa discutam despre aceasta tema tot mai des intalnita si mediatizata a masinilor ecologice. Cine ar cumpara o astfel de masina , ati renunta la “vechile” motoare pe benzina si diesel pentru a proteja mediul inconjurator. Pe Dicovery Sci-Fi sunt multe emisiuni care prezinta proiecte si prototipuri pt. Masiniile viitorului si nu numai, americanii se gandesc deja cum sa imbunatateasca stilul de viata si sa reduca cat mai mult poluarea, oare cati dintre noi se gandesc la fel ?
    Eu in momentul de fata as opta pt. Toyota Prius si citez de pe siteul lor:

    Ce este Toyota Hybrid Synergy Drive®?

    Sistemul Hibrid Synergy Drive® nu este doar o versiune imbunatatita a sistemului original hibrid Toyota (THS). Este un concept cu totul nou, care reprezinta solutia ideala pentru cei care vor sa imbine placerea de a conduce cu impactul minim asupra mediului inconjurator.
    Un motor pe benzina, mai puternic, de 1.5-litri functioneaza alaturi de un motor electric mai mic si mai eficient, pentru a obtine performante care fac din modelul Prius un adversar serios la Segmentul D. Intr-adevar, motorul electric este mai puternic decat cele mai multe motoare cu combustie interna de 1.0 pana la 1.2-litri. La 400 Nm de la 0-1200 rpm, cuplul modelului Prius este mai mare decat al motorului V6 diesel. Ca rezultat, poate obtine o accelerare de la 0 la 100 km/h sub 11 secunde, cu 3 secunde mai putin decat modelul actual si comparabil cu o masina cu motor conventional diesel de 2.0-litri.
    Deoarece sistemul avansat de control hibrid foloseste motorul electric ca sursa principala de putere, acesta asigura o tinuta de drum exceptionala. Accelerarea este mare, dar liniara, mai ales de la 50 la 80 km/h, in timp ce zgomotele si vibratiile sunt minime.

    Hybrid Synergy Drive® ofera performanta cu un impact minim asupra mediului inconjurator:
    - Accelerare 0-100 km/h in 10,9 sec, la un consum combinat de 4.3 l/100km
    - Motorul electric este cel mai puternic din lume, raportat la greutatea si marimea lui
    - Motorul pe benzina folosind ciclul Atkinson este cel mai eficient sistem pe benzina aflat in productie
    - Sistemul inteligent de franare economiseste combustibil, folosind energia cinetica a masinii
    - Motorul pe benzina este oprit automat cand Prius este oprit in trafic
    sigpic

  • #2
    Viitorul suna simplu , limitatoare de viteza incorporate in masini senzori de distanta fata spate laterali , amenzile se tiparesc direct de masina , pe scurt inteligenta artificiala placerea condusului o sa fie preluata/inghitita de siguranta . Tot mai multi sunt cei care acuza ca in trafic sunt nebuni si se simt in pericol ,chiar nu neg ca si eu am avut de multe ori senzatia ca trebe sa ma feresc eu desi circulam regulamentar si sa evit pe cei care incalcau regulile. In viitor se va controla mult mai mult siguranta traficului si cu normele de poluare unde se va ajunge? La un calcul simplu de unde o sa rezulte ca nu mai e nevoie de un jeep sau de un m3 cand un smart isi face de exemplu datoria sa te duca de la punctul A la punctul B .. Motoarele de litraj mare si putere mare au sa fie considerate istorie si factori de risc ... Iar motorsportul o sa fie ceva virtual .....
    Acuma judecati si voi daca astea sunt fitze sau necesitate pana la urma ...
    ps : Noroc ca nu am de gand sa traiesc atata )
    Last edited by need4speed; 12 November 2008, 10:51.
    Degeaba gandesti daca esti prost!

    Comment


    • #3
      Eu nu consider deloc fita,sincer sa fiu imi doresc de cand a aparut toyota prius,e numai buna pentru oras,nu polueaza folosind numai motorul electric atat cat are el autonomia 60km sau 100km,e suficient pentru mersul pana la servici si inapoi acasa.
      Acasa cand ajungi o bagi la priza la incarcat ca un telefon mobil,in 6 ore se incarca full bateriile,practic se merge moca cu masina asta folosind doar bateria,deci pe langa faptul ca nu poluezi mai mergi si aproape gratis cu ea folosind doar rularea pe baterie.

      Comment


      • #4
        Ia mergetio voi la drum lung cu hibridul sa vedeti cata papa motorasul ala cand trage dupa el 2 tone de masina si mai tre' sa si incacre niste baterii. Si ganditi-va si cati carbuni se ard si se polueaza ca sa se produca virgula curentul necesar incarcarii acumulatorilor de la priza de acasa, stiind ca randamentul de transformare a energiei termice in electrica in termocentrala e destul de mic. Si vedeti daac pe total hibridul mai e atat de "green" pe cat de frumos e prezentat . Mai acum jumatate de an a fost cineva din conducerea companiei si ne-a tinut un training despre prius si despre cat de putin consuma, cati km a facut el doar cu un plin de benzina si la sfarsit a realizat "bai, eu am luat masina cu bateriile pline si am dus-o inapoi cu ele goale...Oare cat ar fi consumat daca as fi incarcat acumulatorii in mers?". O intrebare la care eu zic ca merita sa ne gandim de 2 ori inainte sa zicem ca masina aia e mai putin poluanta decat un motoras 1.4 sau 1.6 pe o masina normala.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Asa este Seba,ai perfecta dreptate si te sustin intrutotul.
          Chestia cu carbunii,curentul,termo,astea ei le trec la colaterale !!!!!!!!!!!
          Am scos masina in ploaie sa se tuneze cand tuna !.......restul e LOGAN

          Comment


          • #6
            Daca e folosita strict pentru oras sa zicem 60km/zi e mai economica ca orice 1.4 plus avantajele motorului electric(acceleratie,reprize) care e superior oricarui motor benzina/diesel

            Comment


            • #7
              De ce va agitati cu masinile electrice? Atat timp cat va mai exista petrol vor fi interese. Companiile producatoare de carburanti nu vor permite lansarea unor masini "verzi" cu adevarat fiabile. Priusul a fost blamat in mai multe publicatii de succes iesind in final cu un consum mai ridicat decat o masina cu motor normal.
              In tarile nordice deja s'a introdus masina ce fuctioneaza pe hidrogen, de ce nu se implementeaza in state? In US de exemplu... Traiasca HEMI de 7 litri
              sigpic

              Comment


              • #8
                Pai viitor cam asta va fi motoare electrice si cele pe hidrogen.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by csebalyn View Post
                  ...... Si ganditi-va si cati carbuni se ard si se polueaza ca sa se produca virgula curentul necesar incarcarii acumulatorilor de la priza de acasa, stiind ca randamentul de transformare a energiei termice in electrica in termocentrala e destul de mic. Si vedeti daac pe total hibridul mai e atat de "green" pe cat de frumos e prezentat . ........
                  Sunt de acord cu tine Seba dar daca producatorii reusesc sa faca o masina care se incarca singura 100% ecologica, sunt masini care folosesc hidrogenul pe post de combustibil si folosesc celule/pile de combustie pe post de generatoare de curent (produce electricitate cu ajutorul unei reactii chimice intre hidrogen si oxigen) , atunci scapam de problema incarcarii acumulatorilor la priza de acasa .
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    La cate interese sunt in joc cand vb de petrol...Sa nu mai vb de can-can-ul cu efectul de sera, si ozonul care se subtiaza pe masura ce trec anii.
                    Multe interese la mijloc.
                    Cert este ca atunci cand se vor termina resursele de petrol, masinile electrice, cu hidrogen sau cu pedale, vor fi viabile.
                    Pana atunci, costul ridicat de achizitie, cat si cel de intretinere nu le fac viabile.
                    PS: @supercar: nicidecum nu mergi gratuit, acele baterii au o "viata", iar masina este scumpa atat la achizitie cat si la intretinere....Deci unde este gratuit?.
                    Doar mersul pe jos nu costa nimic

                    Comment


                    • #11
                      Supercar, cand primusul ala mult laudat (a se citi prius) cu consum real mai mare decat cel declarat de ditamai firma totoia va fi rentabil ca lei/km sau macar ca si costuri "ecologice" in fata unui logan(de exemplu, daca vb de masini de mers din a in b si doar atat), o sa mi-l cumpar. Pana atunci, hibridul pt mine nu e o varianta. E o struto-camila. Ca si o locomotiva diesel-electrica, ce consuma mai mult, polueaza per total mai mult decat una electrica si totusi nu se apropie de performantele "buleftricei".
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Daca carbunele ar avea valoarea termica din grafic si in conditiile in care cel mai bun radament dintr-o termocentrala este intre 85 si 88% am putea spune ca ar fi o afacere insa toate cifrele astea sunt mai mult pe hartie!Oricum tot se polueaza, cat despre efectul de sera si subtierea stratului de ozon...Am serioase indoituri Eu nu vad inca necesitatea automobilelor electrice
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • #13
                          Am vazut si yo cateva totoya la roman .De scumpe sunt scumpe ,la consum le suge bine .Cred ca e doar de fite le-au cumparat.Vrei consum mic si noxe mici baga motor diesel mai ales ca acum dieselul se face si din alte minuni nu numai din petrol.
                          Welcome to the Club, We Have Jackets !

                          Comment


                          • #14
                            Daca nu ziceai de noxe, chiar te credeam. In afara de bioxid de carbon, care nu e toxic si unde dizalul chiar ata mai bine decat benzinarul, la restul gazelor poluante sta dezastruos. Dar cum si motoarele alea trebuie promovate cumva, nu se zice nimic de emisiile de CO, NO, NO2, C, S, SO, etc... Taman asta l-ai gasit exemplu de motor ecologic, cand motoarele pe alcool si gpl sunt de 10 ori mai nepoluante
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              Bine hai sa zicem ca hibridul nu e bun,dar cele echipate numai cu motoare electrice si baterii,daca nici alea nus ecologice atunci ....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google