Hingherii de masini in orasul cu transee
In Bucuresti mai mult se sparge decat se construieste. Isteria traficului se acompaniaza perfect cu pickhammerele care nu iarta nici o alee, nici un trotuar. Chiar si in spatiul verde din fata blocului descoperi inca un sant sapat pentru cine stie ce cablu sau conducta. Inghesuiala e si pe trotuare, unde masinile parcate in pozitii imposibile nu mai lasa loc si oamenilor sa se strecoare. Doar afisele electorale ranjesc pe stalpi, cu promisiuni pe care nimeni nu le mai crede.
In acest decor sumbru, ai grija unde lasi masina, chiar si pentru cinci minute sau o ora. La panda stau temutii "hingheri" de autoturisme, care opereaza in doi timpi si trei miscari. Pana sa-ti confirme politia ca masina nu-i furata, mai faci si atac de panica. Ti se ia o piatra de pe inima cand afli ca e doar confiscata, dar nu scapi de frustrarea ca esti singurul fraier dintre toti soferii care au parcat in stanga si in dreapta ta si au scapat cu masinile neatinse.
Cam asta este scenariul clasic pe care il auzim tot mai frecvent de la prieteni, cunostinte, colegi de serviciu. Pe urma vine secventa cu cheltuiala: taxiul pana la locul de depozitare a autoturismului (de regula, in vreo comuna limitrofa) - 350.000 de lei vechi; amenda - 2 milioane (tot vechi); taxa de ridicare si transport - alte 5 milioane de lei vechi. Daca esti complet lipsit de noroc si n-ai banii astia, trebuie sa stii ca dupa 24 de ore se mai percepe o taxa de 2 milioane de lei vechi pentru fiecare zi de depozitare. In fine, scapi de tot necazul cu portofelul usurat de vreo 8 milioane de lei si cu trei puncte penalizare la carnetul de conducere. Merita?
Nici o cale de scapare
Nu prea merita, dar nici sa dai primaria in judecata nu merge, ca probele infractiunii pe care ai comis-o pe domeniul public sunt "beton". Adica Politia are grija sa faca poze pana si pentru fiecare semn, zgarietura, defect de pe masina, ca sa n-ai cale de-ntors daca te bate gandul sa ceri vreo dauna. In plus, procesul-verbal de contraventie e intocmit cu martori, asa ca singurul lucru inteligent care iti ramane de facut este sa te deplasezi urgent la depozit, sa-ti platesti amenda si sa pleci fericit cu proprietatea ta pe roti.
Orice interventie la persoane sus-puse e de prisos, pentru ca nici mama primarului nu te scapa de amenda. Afacerea cu ridicatul e atat de bine pusa la punct, incat, daca ai vrea sa ramai cu portofelul intact, ar trebui "cumparate" patru institutii, fiecare avand un reprezentant la "locul faptei": Politia Rutiera, Politia Comunitara, Primaria si firma angajata sa ridice autovehicul. Iar aceasta din urma nu va accepta in ruptul capului sa ramana cu pierderi - plata angajatilor si timpul acordat operatiunii de ridicare, transport si depozitare a masinii la garaj, plus costurile de transport ale celor doua utilaje necesare interventiei, macaraua si platforma care duce "captura". In concluzie, lucrurile sunt prea complicate ca sa poata fi rezolvate pe alte cai decat financiare.
Informatii pretioase
"Vanatoarea" de masini are loc numai dimineata, maxim pana la pranz. Dupa norma de 50 de "trofee", firma isi retrage utilajele la garaj. Brigada de Politie Rutiera stabileste unde este nevoie de interventia utilajelor de ridicare si le anunta prin statie.
In Sectorul 3 opereaza, de aproape doi ani, 10 echipaje de "hingheri", care au confiscat pana acum circa 10.000 de autovehicule, recuperate de proprietari din Dudesti-Pantelimon nr. 2-4-6.
In Sectorul 2, actiunea a inceput de trei luni, cu 9 echipaje, care au ridicat peste 3.500 de masini, depozitate in comuna Afumati, pe Strada Fabricii nr. 2. Nefericitii pot obtine informatii despre recuperarea vehiculului la tel. 021/9671 sau 112, programul de achitare a taxelor fiind intre orele 8.00 - 22.00, inclusiv sambata si duminica.
In Sectorul 6 a inceput de saptamana trecuta ridicarea masinilor, depozitate pe str. Manastirea Varatec nr. 16-18. Telefon de contact: 021.9546.
In sectoarele 1, 4 si 5 ale Capitalei nu se ridica masini. Deocamdata.
In Bucuresti mai mult se sparge decat se construieste. Isteria traficului se acompaniaza perfect cu pickhammerele care nu iarta nici o alee, nici un trotuar. Chiar si in spatiul verde din fata blocului descoperi inca un sant sapat pentru cine stie ce cablu sau conducta. Inghesuiala e si pe trotuare, unde masinile parcate in pozitii imposibile nu mai lasa loc si oamenilor sa se strecoare. Doar afisele electorale ranjesc pe stalpi, cu promisiuni pe care nimeni nu le mai crede.
In acest decor sumbru, ai grija unde lasi masina, chiar si pentru cinci minute sau o ora. La panda stau temutii "hingheri" de autoturisme, care opereaza in doi timpi si trei miscari. Pana sa-ti confirme politia ca masina nu-i furata, mai faci si atac de panica. Ti se ia o piatra de pe inima cand afli ca e doar confiscata, dar nu scapi de frustrarea ca esti singurul fraier dintre toti soferii care au parcat in stanga si in dreapta ta si au scapat cu masinile neatinse.
Cam asta este scenariul clasic pe care il auzim tot mai frecvent de la prieteni, cunostinte, colegi de serviciu. Pe urma vine secventa cu cheltuiala: taxiul pana la locul de depozitare a autoturismului (de regula, in vreo comuna limitrofa) - 350.000 de lei vechi; amenda - 2 milioane (tot vechi); taxa de ridicare si transport - alte 5 milioane de lei vechi. Daca esti complet lipsit de noroc si n-ai banii astia, trebuie sa stii ca dupa 24 de ore se mai percepe o taxa de 2 milioane de lei vechi pentru fiecare zi de depozitare. In fine, scapi de tot necazul cu portofelul usurat de vreo 8 milioane de lei si cu trei puncte penalizare la carnetul de conducere. Merita?
Nici o cale de scapare
Nu prea merita, dar nici sa dai primaria in judecata nu merge, ca probele infractiunii pe care ai comis-o pe domeniul public sunt "beton". Adica Politia are grija sa faca poze pana si pentru fiecare semn, zgarietura, defect de pe masina, ca sa n-ai cale de-ntors daca te bate gandul sa ceri vreo dauna. In plus, procesul-verbal de contraventie e intocmit cu martori, asa ca singurul lucru inteligent care iti ramane de facut este sa te deplasezi urgent la depozit, sa-ti platesti amenda si sa pleci fericit cu proprietatea ta pe roti.
Orice interventie la persoane sus-puse e de prisos, pentru ca nici mama primarului nu te scapa de amenda. Afacerea cu ridicatul e atat de bine pusa la punct, incat, daca ai vrea sa ramai cu portofelul intact, ar trebui "cumparate" patru institutii, fiecare avand un reprezentant la "locul faptei": Politia Rutiera, Politia Comunitara, Primaria si firma angajata sa ridice autovehicul. Iar aceasta din urma nu va accepta in ruptul capului sa ramana cu pierderi - plata angajatilor si timpul acordat operatiunii de ridicare, transport si depozitare a masinii la garaj, plus costurile de transport ale celor doua utilaje necesare interventiei, macaraua si platforma care duce "captura". In concluzie, lucrurile sunt prea complicate ca sa poata fi rezolvate pe alte cai decat financiare.
Informatii pretioase
"Vanatoarea" de masini are loc numai dimineata, maxim pana la pranz. Dupa norma de 50 de "trofee", firma isi retrage utilajele la garaj. Brigada de Politie Rutiera stabileste unde este nevoie de interventia utilajelor de ridicare si le anunta prin statie.
In Sectorul 3 opereaza, de aproape doi ani, 10 echipaje de "hingheri", care au confiscat pana acum circa 10.000 de autovehicule, recuperate de proprietari din Dudesti-Pantelimon nr. 2-4-6.
In Sectorul 2, actiunea a inceput de trei luni, cu 9 echipaje, care au ridicat peste 3.500 de masini, depozitate in comuna Afumati, pe Strada Fabricii nr. 2. Nefericitii pot obtine informatii despre recuperarea vehiculului la tel. 021/9671 sau 112, programul de achitare a taxelor fiind intre orele 8.00 - 22.00, inclusiv sambata si duminica.
In Sectorul 6 a inceput de saptamana trecuta ridicarea masinilor, depozitate pe str. Manastirea Varatec nr. 16-18. Telefon de contact: 021.9546.
In sectoarele 1, 4 si 5 ale Capitalei nu se ridica masini. Deocamdata.
Comment