Originally posted by Logan 4 ever
View Post
Istoria Autoturismului Romanesc
Collapse
X
-
Alte imagini cu IMS-57 si IMS-59Attached Files- 2291_1.jpg (11.8 KB, 6 views)
- 250px-Le%C5%A1any%2C_Vojensk%C3%A9_muzeum%2C_ARO_%28Rumunsko%29_II.jpg (13.0 KB, 6 views)
- 20060818gaz10.jpg (84.2 KB, 5 views)
- A3CAQJ5AGJCAODH7H3CAFVLUIBCAUTIS0RCAKCVKZXCA4MW1TNCA8IWWNCCA678PSQCAIKZCDBCAW29M26CAPE1OJ2CAWX3R.jpg (1.3 KB, 97 views)
- anunt_45043_1.jpg (18.1 KB, 3 views)
- anunt_45043_2.jpg (15.7 KB, 4 views)
- anunt_45043_3.jpg (19.6 KB, 5 views)
- DKCACERW9QCAGETOGACAV5TJSRCAHGW85DCA9VYRVHCA0350HNCAG9C9ZOCAGDW626CAGWXGQOCAF782WRCACRGZV7CAWDRY.jpg (4.2 KB, 10 views)
- images.jpg (4.1 KB, 9 views)
- img_8794_1.jpg (65.6 KB, 7 views)
- M5CADUNTT6CAIGOAM8CAAGXO1QCAXF5O3QCAWIAJLRCAIBVROJCAIQ7203CAFFU041CAFXAC2TCA2AER3LCAO7KG3ZCAKSFZ.jpg (4.0 KB, 6 views)
- post-2590-1162904318_thumb.jpg (6.0 KB, 9 views)
- post-2590-1162904340_thumb.jpg (8.1 KB, 10 views)
- zimbrul_n.jpg (74.1 KB, 10 views)
- alfa131.gif (2.2 KB, 96 views)
Comment
-
In speranta ca nu v-am plictisit cu ...
In oraselul Campulung-Muscel, unde in urma cu aproximativ o suta de ani s-a infiintat o fabrica de hartie "Compania Letea" (1885), transformata in perioada interbelica intr-o uzina producatoare de elice de avioane si echipamente de tragere pentru I.A.R. Brasov, a existat un colectiv de tehnicieni si muncitori capabili de a trece la fabricarea primului autoturism de teren romanesc.
In 1953, in "Intreprinderea Metalurgica de Stat" Campulung s-a construit o motocicleta romaneasca (2 cilindri, 350 cmc) in 12 exemplare. In acelasi an, s-a trecut la o prima experienta cu tehnologiile de fabricatie ale pieselor de automobilele de teren sovietice "GAZ-67" si "GAZ-MM".
In continuare, in anul 1957 s-a proiectat si realizat-artizanal-primul autoturism de teren "IMS-57" (motor cu 4 cilindri in linie, 3 260 cmc, 50 CP la 2 800 rot/min, consum 24 litri/100 km parcursi),fabricat in 1957, in 154 exemplare si apoi, in 1958, in 760 exemplare.
Sasiurile echipate erau incarcate pana la Colibasi, unde erau carosate, vopsite si finisate corespunzator.
Din 1959 s-a fabricat un nou autoturism cu performante ameliorate "M-59" (803 exemplare in 1959; 3 222-1963), iar din 1963 la alt autoturism de teren "M-461".
Acest tip de autoturism a fost fabricat, pana in 1975, in 80 233 exemplare din care 46 549 s-au livrat la export.
Dupa 1966, s-a inceput proiectarea unui nou tip de autoturism de teren ARO-240 care a constituit baza de evolutie constructiva a familiei ARO-24, cu 5 modele de baza si peste 60 de variante.
Modele realizate:
-ARO 241 cu patru usi
-ARO 240 cu doua usi
-ARO 242 pick-up
-ARO 243 furgon carosat
-ARO 244 station vagon
Caracteristicile tehnice:
-motor de 83 CP la 4 300 rot/min
-2 495 cmc
-viteza maxima 115-120 km/ora
-panta maxima de 35 grade
-consum 15,8 litri la viteza de 90 km/ora la 100km.
Dupa 1973, ARO a trebuit sa fie dieselizat, fiind omologat si livrat cu diferite tipuri de motoare (Daihatsu, Peugeot, Volvo si Perkins).
Din 1978, s-a introdus si un motor diesel romanesc D-127 fabricat de intreprinderea "Tractorul" din Brasov, iar din 1984 un motor L-27.
Pana in 1987 sau exportat peste 170 000 autoturisme ARO.
Masina de vanatoare a lui Ceausescu
Printre modelele favorite ale fostului lider comunist se numara si unul special, creat pentru partidele de vanatoare pe care dictatorul il folosea de cate ori avea ocazia. Alte modele speciale au fost cele special create pentru a fi facute cadou. Unul dintre modele a ajuns la dictatorul libian Moammar Ghadhafi, iar un altul in Germania de Est la fostul lider comunist Erik Honeker.
Masinile de tip ARO 304 (4 bucati) si ARO 306 au fost special construite pentru familia Ceausescu si aveau dotari de lux, cum ar fi trapele din acoperis prin care Nicolae si Elena Ceausescu se puteau ridica sa salute populatia, sau covoarele persane de pe jos. Masinile ARO au fost putin folosite de familia Ceausescu: doar la cateva vizite oficiale si la cateva partide de vanatoare.
ARO blindat pentru Gorbaciov
La ultima vizita a lui Mihail Gorbaciov in Romania, Nicolae Ceausescu a cerut ca acesta sa fie primit cu o masina oficiala marca ARO. Nu una obisnuita, ci ceva mai lunga, dotata cu toate facilitatile, inclusiv cu geamuri antiglont. Modelul special a fost construit sub atenta supraveghere a sefului garajului Comitetului Central, colonelul Boldea. Masina care trebuia livrata cu doua zile inainte de sosirea in Romania nu a multumit pe reprezentantii dictatorului sovietic din cauza unor puternice vibratii interioare. Asa ca pentru a remedia problema, muncitorii au fost consemnati in fabrica, unde au lucrat nonstop - contracronometru - pentru a rezolva trepidatiile masinii. Problema tehnica a ajuns si la urechile fostului lider sovietic, care a refuzat sa mearga cu respectiva masina. Nici o problema, Ceausescu s-a incapatanat si la primit pe Gorbaciov cu acelasi model ARO, proiectat special pentru vizita acestuia.Attached Files- 08_news_img_118475_82429.jpg (31.2 KB, 13 views)
- aro240.jpg (63.2 KB, 13 views)
- aro241.jpg (65.0 KB, 6 views)
- aro243.jpg (63.5 KB, 4 views)
- aro244.jpg (56.3 KB, 3 views)
- post-1058-1202157560.jpg (45.5 KB, 10 views)
- D3CASZVE3PCA6P668GCAOHITI7CAJSX8SHCAG2TOWNCAQUY8P4CA9YHWSZCAIPZ38PCAVEY1IFCAK8E9O3CAVFSOCGCAA452.jpg (1.7 KB, 80 views)
- PJCAXUXRN3CA2N77E5CAB7DCSJCAAR0QKGCAQBUT0MCATTZ53NCAKCGLLOCAJ4ES29CAXBE19ECAOGLYIQCA424885CABGFM.jpg (2.9 KB, 12 views)
- 2.jpg (3.1 KB, 7 views)
Comment
-
Cu zimbru prin Carpati
Punctul de intalnire al automobilelor participante a fost Gara Sinaia de unde s-a plecat intr-o parada pe bulevardul central din oras. Dupa 10 km rulati pe drumul DN 1A automobilele fabricate in perioada 1944-1975 au parasit drumul amenajat inscriindu-se intr-o lupta de cucerire a Muntilor Bucegi.Attached Files- siglaclub.jpg (138.9 KB, 3 views)
- siglatop2.jpg (95.3 KB, 2 views)
- Placa_Raid_06.jpg (384.3 KB, 3 views)
- raid_afis.jpg (29.4 KB, 5 views)
- AFIS30.jpg (106.8 KB, 2 views)
- AFIS_2001.jpg (54.6 KB, 1 view)
- zim2008.jpg (84.2 KB, 2 views)
- 0.jpg (68.1 KB, 6 views)
- zi2.jpg (125.2 KB, 5 views)
- zi3.jpg (142.6 KB, 5 views)
- zi4.jpg (86.7 KB, 2 views)
- zi5.jpg (144.8 KB, 5 views)
- zim04a.jpg (315.2 KB, 4 views)
- zim04b.jpg (349.7 KB, 5 views)
- M3t.jpg (419.7 KB, 4 views)
- roim461.jpg (79.5 KB, 7 views)
- pe1.jpg (108.1 KB, 8 views)
- s2.jpg (63.7 KB, 7 views)
- hagi2.jpg (182.5 KB, 8 views)
- alfa131.gif (2.2 KB, 78 views)
Comment
-
Aro 10
In 1980, dupa cinci ani de eforturi ale colectivelor de proiectare, a intrat in fabricatia de serie un nou autoturism de teren ARO-10 din clasa de marime medie, cu un design atragator, care l-a impus imediat. S-au preluat de la autoturismele DACIA unele subansamble integral sau cu modificari: motorul, transmisia, cutia de viteze, echipamentul electric, scaunele, etc.
Pentru unele comenzi din exterior, autoturismele ARO-10 au fost echipate cu motoare diesel "Pegaso" si Diesel-VW".
Sau exportat in Franta, Marea Britanie,Italia, Spania, Grecia si in tarile socialiste.
Autoturismele ARO si-au castigat un binemeritat prestigiu prin castigarea unor raliuri sau concursuri, prin escaladarea cu succes a unor zone geografice muntoase si prin traversarea unor zone de teren inaccesibil in Africa, Himalaia s.a.
Modele:
SUV
ARO 10.1
ARO 10.4
ARO 10 Spartana
ARO 11.4
Furgonete
ARO 10.2
ARO 10.3
ARO 10.6 pick-up
ARO 10.9
ARO 10.0
ARO 11.9
ARO Spartana a fost lansat in 1997,in acelasi an s-a nascut familia de autovehicule ARO Dragon .
La munte cu Aro 10
Aro 10 In Padure
ARO-10 >2007 iarna
remember aro10.6Attached Files- 3T514OWLRB0NH69U1RUK9JWCJ.jpg (56.7 KB, 36 views)
- saro.gif (4.1 KB, 94 views)
- 10-2_super_rally.jpg (14.9 KB, 35 views)
- aro-10.jpg (105.5 KB, 33 views)
- aro10e.jpg (27.9 KB, 28 views)
- image062.jpg (18.7 KB, 29 views)
- aro10.jpg (25.3 KB, 4 views)
- cnr_et06_sb_27.jpg (16.6 KB, 8 views)
- aro-10002.jpg (7.9 KB, 11 views)
- ARO_10-4_DR.jpg (11.6 KB, 8 views)
- 51581-middle.jpg (21.9 KB, 8 views)
- ARO_10-3_DR.jpg (9.9 KB, 8 views)
- ARO_10-6_DR.jpg (12.5 KB, 10 views)
- ARO_PIC_004.jpg (13.9 KB, 8 views)
- aro-skorpion2.jpg (30.2 KB, 16 views)
- ARO-DRAGON.jpg (10.4 KB, 17 views)
- imgf16Ab3.jpg (22.7 KB, 12 views)
- aro01.jpg (20.3 KB, 10 views)
- aro03.jpg (16.3 KB, 11 views)
- 2002_15400_K_4_2_1_Mod_Norm.jpg (12.9 KB, 14 views)
- superally.jpg (26.5 KB, 16 views)
- alfa131.gif (2.2 KB, 90 views)
Comment
-
Primul autoturism de oras -DACIA 1100
Pentru satisfacerea nevoilor crescande ale populatiei, se impunea necesitatea fabricarii unui autoturism de oras. In acest context, in 1966 guvernul a lansat o licitatie pentru productia unor autoturisme cu capacitatea cilindreica cuprinsa intre 1000 si 1300 cmc. La licitatie s-au prezentat marci precum Fiat, Renault, Alfa Romeo, Peugeot si Austin. Din motive economice s-a optat pentru modelul Renault 12, dar acesta fiind in faza de prototip, s-a hotarat ca pana la definitivarea acestuia sa se asambleze modelul Renault 8 (Dacia 1100).Numele de Dacia a fost ales, ca fiind cel mai vechi nume din Romania.
Fabrica de la Pitesti a fost construita intr-un timp-record, doar un an si jumatate. La 1 iulie 1968 a inceput testarea instalatiilor si a liniei de productie si, pe 3 august 1968, prima Dacie 1100 a vazut lumina zilei.
Primul exemplar Dacia 1100 a iesit pe portile fabricii la data de 3 august 1968, fiind oferita familiei Ceausescu. Pe motor, amplasat in spatele vehiculului, se afla o placheta din platina, cu omagii adresate lui Nicolae Ceausescu. In prezent, masina se afla in posesia Automobil Clubului Roman (ACR).
Pe 20 august s-a inceput productia de serie. Producerea masinii consta de fapt in asamblarea si vopsirea caroseriei aduse din Franta, montarea pieselor de import si testarea modelelor iesite de pe linia de fabricatie. Fata de Renault 8, Dacia 1100 nu prezenta modificari semnificative.
In paralel au fost produse, in serie limitata la 150 de exemplare, modelele gamei 1100S, destinate curselor si Ministerelor.
Date tehnice:
Lungime- 3990 mm
Latime- 1490 mm
Inaltime- 1410 mm
Ampatament- 2270 mm
Masa proprie- 760 kg
Cilindree- 1.108 cmc
Putere maxima- 46 CP/4600 rpm
Viteza maxima- 135 km/h
0-1000 m- 42 secunde
0-100 km/h- 20 de secunde
-consum 6,8/100 km parcursi cu viteza de 90 km/ora
Dacia 1100 s-a fabricat intre 1968-1971 in 37.546 de exemplare.
Galerie Dacia 1100
Dacia 1100 la startAttached Files- sqnxns.jpg (19.5 KB, 16 views)
- 800px-Renault_R8.jpg (68.6 KB, 9 views)
- Renault8.jpg (45.1 KB, 5 views)
- 05dacia.jpg (173.8 KB, 6 views)
- 01-acros-dn.jpg (14.2 KB, 18 views)
- dcp44504go.jpg (91.3 KB, 16 views)
- 19939518jp4.jpg (366.9 KB, 7 views)
- istoric.jpg (20.1 KB, 2 views)
- 4-dacia.jpg (21.2 KB, 3 views)
- 2120762755_970de5970e.jpg (164.5 KB, 6 views)
- dacia1100.jpg (9.7 KB, 5 views)
- dacia-1100-s.jpg (8.4 KB, 5 views)
- da2efc0061fc2c35b3696a73ee1ef5e2.jpg (21.0 KB, 6 views)
- afis1.jpg (18.2 KB, 15 views)
- 6agarv9.jpg (58.0 KB, 8 views)
- alfa131.gif (2.2 KB, 81 views)
Comment
-
Ase e ady62, la vremea lor au fost masini bune. Am fost posesor de Dacia 1100 si Dacia 1310. Ce mi-a placut la Dacia 1100, au fost: Tabla caroseriei, o calitate excelenta si fiabilitatea pieselor, frantuzesti de altfel. Ce nu mi-a placut, au fost: Tractiunea pe spate (iarna era un calvar, faceam cate un drift prin intersectii de statea matu in coada), pe urma motorul pe spate, avea racirea proasta si spatiul cam stramt in habitaclu, eu am 1,86 si stateam la volan intepenit ca un stavrid intr-o conserva. In rest cum spuneam. au fost masini bune pentru anii 70, dar acum ar fi foarte depasite, traim alte vremuri.Intalniri LC SB sambata ora 17 Valea Aurie (intrarea 2 la ZOO)
Comment
-
Renault 12(Dacia1300)
23 august 1969 este lansat pe piata modelul Dacia 1300 sub licenta R12
Timp de doi ani, in fabrica de la Pitesti au convietuit cele doua modele Dacia1100 si Dacia 1300.
In tara s-au dezvoltat sau au luat fiinta un numar mare de intreprinderi furnizoare de piese auto la:
-Topoloveni (supape si bolturi)
-Scornicesti (pompe de apa, ulei si benzina)
-Dragasani (jenti , roti)
-Slatina (pistoane,semicartere, blocuri)
-Sibiu (amortizoare)
-Cluj (bujii)
-Timisoara (cabluri, faruri s.a.) etc
Cercetatorii de la Dacia au reusit sa creeze o intreaga gama de modele derivate din Dacia 1300.
1973 Dacia 1300 Break, 1300F fara scaune in spate, 1300S ambulanta
S-au mai construit 1300L( lux), 1301Super lux, doar pentru conducerea tarii (membrilor de partid)
1975 Dacia 1302 Pick-Up cu 1500 exemplare cele mai multe exportate catre Algeria
1978 marcheaza data de expirare a contractului de licenta cu Renault. In aceasta perioada apare Dacia 1310 (o varianta imbunatatita a Daciei 1300, care isi mentine acest indicativ pina in 2001).
1980- Dacia 2000, fiind foarte exclusivista, a fost facuta in nr limitat, avand doar 2 culori: negru, albastru inchis rezervata doar pentru "elita vremii";
1981 toamna a fost lansata Dacia 1310; iar in UK cu numele de Dacia Denem, modelul de top avea inclus roti de aliaj, geamuri electrice si cutie de viteze in 5 trepte. Masina nu a avut succes la vanzari .Denem fiind oprita in 1984.
1983 dupa caderea modelului 1302, s-a construit 1304 Pick-up, 1305 Drop-side in productie pana in 2006; 1410 si 1210 cu varianta de motoare mari si respectiv economic, modelul din urma fabricat pana in 1992;
1985 s-a lansat 1320 CN1 cu hatchback-ul bazat pe modelul 1310, cunoscuta si sub numele de MLS, sau bord de CN1; dacia 1320 fiind cea mai scumpa a fost folosita foarte mult ca Taxi pana in 1990;
1989 un prototip cu fata de 1320 si un spate nou;
1990 a luat fiinta Dacia 1325 Liberta, dupa revolutie cuvantul Libertate era la moda si a stat in productie pana in 1996;
1992 ultimul model cu faruri dreptunghiulare; a intrat pe piata modelul 1307 double cabbed pick-up si modelul 1309 vandut foarte bine in China avand si cateva prototipuri: 1610 diesel produse de Volkswagen cu 150 modele vandute; Dacia Star cu geamuri laterale curbate; 1308 Jumbo camper-van si cateva incercari de a modifica botul masinii 1310 de a semene cu Nissan Primera;
1994 facelift cunoscut sub numele de CN2, bare orizontale, faruri noi, bare noi;
1995 CN3 a fost lansat pe piata Europeana;
1996 CN3 pe piata din America Latina, diferentele fiind la grila radiatorului;
1998 s-au facut ultimile modificari la Dacia 1310 cunoscuta sub numele de CN4; aceasata modificare s-a cunoscut sub numele de "Zambetul lui Iliescu", desi cu o vechime de 30 ani acest model s-a vandut excelet avad un pret de 4200 EUR; cu un motor pe injectie, s-a vandut in Germania, America Latina, Republica Ceaha, Polonia si Ukraina;
1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numărul 2.000.000.
1999, Renault cumpara pachetul majoritar de actiuni al constructorului roman, cele 51 de procente asigurand controlul francez asupra uzinei de la Mioveni.
2000 a scos pe piata un model Dacia Dedicatie, acest model de lux avea in dotare: roti de aliaj, geamuri electrice, servo directie, bare in culoarea caroseriei, finisaje mai bune, modelul avand doua variante de culori: gri; cunoscuta sub numele de Berlina si Break;
2004 iulie 21, ultima Dacie 1310 a iesit pe portile de la Mioveni; implinid astfel 35 de ani de existenta; iar ultima masina cu numarul 1.979.970 a fost retinuta la Muzeul Dacia;
Autoturismele Dacia au castigat numeroase concursuri interne si internationale la clasa 1300.
Daciile Berlina si Break, ultimele autoturisme din familia 1300, au devenit istorie.
Productia totala gama Dacia 1300
Berlina (1300,1310,1210,1410) - 1.716.660(1969-2004)
Break(1300,1310,1210,1410) - 230.107(1973-2004)
Sport - 5141(1981-1992)
1320 - 2567(1987-1990)
1325 Liberta - 5255(1991-1996)1968 este lansat pe piata modelul Dacia 1300 sub licenta R12Attached Files- evolutie%20dacia.jpg (28.9 KB, 8 views)
- dacia-1300-logo-f.jpg (53.8 KB, 6 views)
- 1456308_7b94c4cc1_l.jpg (135.8 KB, 5 views)
- nanca_dacia_afis.jpg (68.4 KB, 10 views)
- dacia1300.jpg (9.3 KB, 11 views)
- fabrica_Dacia_istorie.jpg (13.2 KB, 18 views)
- alfa131.gif (2.2 KB, 69 views)
- ok_15889.jpg (37.6 KB, 14 views)
- ok_16383.jpg (71.6 KB, 16 views)
- 1978-1300-1215373403.jpg (58.4 KB, 22 views)
- dacia-1300-f-wagon.gif (59.4 KB, 18 views)
Comment
-
Am gasit aici http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_1300 o prezentare mai practica a tuturor modelelor Dacia, pe categorii si perioade de fabricatie.
Comment
-
Un autoturism de muzeu DACIA-500 (Lastun)
Productia autoturismului a inceput in 1988, la Intreprinderea de Autoturisme Timisoara, fostele uzine Tehnometal din Timişoara
Date tehnice:
-Motor-tip GV 500
-Capacitate cilindrica -499 cmc
-Alezaj x cursa -74 x 58mm
-Masa motorului -67 kg
-Racire cu aer, cu turbina antrenata de arborele cotit prin curea trapezoidala
-Baterie de 12V-45Ah
-Capacitatea rezervorului -22,5 litri
-Dimensiunea pneurilor- 125 SR 12
-Viteza maxima- 106 Km/h
-Franele cu tamburi in fata si spate
-Dimensiuni: lungime -2950mm,latime -1410mm,inaltime -1340mm,ampatament -1915mm,ecartament fata/spate -1192/1200
-Demaraj-0-400m in 26 sec
Productia autoturismului a incetat in februarie 1990 din cauza calităţii slabe,fiind vandute in total 6532 de exemplare.
Pacat, foarte pacat de energia umana irosita si de miliardele cheltuite!
Dacia 500 Lastun - un ,,Smart'' romanesc
Comment
-
Oltcit
Incepand cu anul 1977, a inceput sa se construiasca, la Craiova, un complex industrial ultramodern, pentru fabricatia de autoturisme de mic litraj, in baza unui contract cu firma Citroen-Franta. Implantata pe un teren de 114 ha, din care 350 000 mp de suprafata acoperita.
Modelul avea sa se numeasca Oltcit - «Olt» de la Oltenia si «Cit» de la Citroën“
Procesul de productie al autoturismului Oltcit a fost conceput la nivelul tehnicii de virf a anului 1978 dar, datorita unor intirzieri, productia a fost inceputa in 1982.
Startul a fost pierdut in 1988 cand Citroen a oferit PE GRATIS intreaga linie tehnologica pentru producerea cutiei de viteze.Aceasta cuprindea in total 276 de utilaje specializate.S-au ridicat diferite obiectiuni din partea vechiului guvern, dintre care cea hotaratoare a fost: "ce suntem noi sa primim pe gratis, din mila altora?".Si s-a trecut la rezolvarea cu forte proprii, in cel mai scurt timp, a acestei probleme. Cu alte cuvinte: lasa ca le aratam noi alora de ce suntem in stare!
Dupa 1989, s-a renuntat la denumirea Oltcit Club, contractul cu firma Citroen expirind, iar numele firmei schimbindu-se in Oltena.
1991 - OLTCIT devine S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. prin preluarea acţiunilor Citroën de către Statul Român
Modele fabricate:
-Special -
modelul economic. Motorul avea 2 cilindri, 652 cmc, 34 CP, 120 km/h , consum 5,7 litri si era dotat cu aprindere electronica integrala. Acest model a fost retras din productie dupa citiva ani datorita cerintei reduse.
-Club-
modelul de baza. Motorul avea 4 cilindri, 1.129 cmc, 56 CP, 149 km/h, consum 6,7 litri.
-Club 11 R (R = romanesc)
-Club 11 RL ( cu jenti si sistem de franare de la Dacie,plus alte piese tot de la Dacie)
-Club 11 RM ( cu jenti si sistem de franare de la Dacie,plus alte piese tot de la Dacie)
-Club 11 RT
-Club 12 TRS
este ultimul model fabricat de uzina de automobile Oltcit. Acesta a fost lansat în 1990 şi a fost scos în 1994. Avea un motor 1,3 de 61 CP.
-Club 12 CS
disponibil din 1993, camionetă cu două locuri; motor de 1299 cm³ şi o cutie de viteze în 5 trepte,
-Axel Entreprise
-Axel 12 TRS Entreprise
modelul pentru export (1.299 cmc). Se deosebeste de celelalte variante prin performante si dotari: spoiler, eleron, jante din aliaj usor, ceas electronic, banda de protectie laterala.
Din cauza birocratiei, intre 1984 si 1988 doar 60.000 de Oltcituri au fost produse la Craiova,
Comment
-
Stiati ca..
Despre Uzina DACIA:
1. Uzina de autoturisme de la Mioveni a fost construita in 1966.
2. Uzina Dacia este cea mai mare intreprindere privata din Romania si are circa 9.000 angajati.
3. Pentru gama Logan exista 188 furnizori.
4. Toate modelele Dacia sunt produse pe o singura linie de productie. Aceasta linie are o lungime de 1.100 metri.
5. Piesele folosite la asamblare sunt aduse la linia de productie cu cateva minute inainte de a fi folosite.
6. Majoritatea motoarelor Dacia sunt asamblate de femei. Barbatii predomina la departamentul de sudura.
7. Fabrica de automobile de la Mioveni, judetul Arges, produce automobile Dacia si piese auto pentru acestea.
8. Momentan, fabrica Dacia are o cadenta de 1.200 unitati pe zi.
9. Controlul calitatii este un lucru serios in productia Dacia.
10. Pe linia de productie, exista un inspector intitulat “Check Man”, care verifica fiecare automobil in parte.
11. Dacia este obligata sa asigure piese de schimb pentru modelele sale pentru inca opt ani din data incheierii productiei.
12. Fiecare motor nou Dacia este tinut pornit si testat circa 5 minute pe un banc de proba, chiar in cladirea in care a fost asamblat.
13. Platforma industriala de la Mioveni asigura apa potabila atat pentru Uzina Dacia cat si pentru intreg orasul Mioveni.
14. Pentru a intra pe linia de productie, un muncitor trebuie sa dea un test de aptitudini, la care trebuie sa obtina minim doua sau trei puncte dintr-un maxim de patru.
15. Intreaga platforma industriala Dacia are o suprafata similara cu cea a orasului Mioveni.
16. Fabrica Dacia are propria sectie de pompieri si propriul departament medical.
17. In luna noiembrie a anului trecut, Dacia a aniversat productia modelului Sandero cu numarul 50.000. CU 11 luni in urma, Dacia sarbatorea productia autoturismului Dacia cu numarul 3.000.000.
18. Fabrica Dacia din Mioveni produce deja cutii de viteze cu sase trepte, care sunt folosite pe diverse modele ale aliantei Renault-Nissan.
19. Centrul de Export CKD (Completely Knocked Down – pachete cu piese produse la Mioveni care se asambleaza in alte uzine Dacia-Renautl de pe Glob) al concernului Dacia-Renault livreaza intre 50 si 100 de camioane cu marfa pe saptamana.
20. Piesele Dacia calatoresc intre 7 si 37 de zile, in functie de piata de desfacere si modalitatea de livrare.
Punctul 9 si 10 chiar m-a amuzat...
Sursa: http://www.automarket.ro/stiri/20-de...cia-20392.htmlAttached Files- 895189l-576x432-h-0644af8f.jpg (83.9 KB, 19 views)
- 869571l-576x432-h-d293e900.jpg (104.2 KB, 18 views)
- 811373l-576x432-h-a963ee61.jpg (105.7 KB, 18 views)
- 761055l-576x432-h-e7674b2e.jpg (106.2 KB, 20 views)
- 626315l-576x432-h-f1794c65.jpg (105.8 KB, 21 views)
- 550201l-576x432-h-482b37a4.jpg (106.0 KB, 20 views)
Comment
Comment