În curând, vitezomanii care scăpau de amenzi cu detectorul de radar vor rămâne fără “protecţie”. Poliţia Rutieră vrea să interzică folosirea detectoarelor radar. Măsura va fi propusă conducerii MAI, de îndată ce viitorul ministru de Interne, Dan Nica, se va aşeza în scaunul ministerial.
Comisarul şef Gino Boşman, reprezentantul Direcţiei Poliţiei Rutiere din IGPR, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că va propune găsirea unei modalităţi legale pentru interzicerea detectoarelor radar.
Poliţiştii de la circulaţie nu ştiu ce să mai facă pentru a ţine sub control numărul de accidente rutiere. Boşman a mai arătat că anul trecut agenţii de circulaţie au muncit mai mult şi au ridicat cu 20% mai multe permise auto şi au dat mult mai multe amenzi. Cu toate acestea, numărul accidentelor grave a crescut. Printre soluţii, Boşman vorbit despre necesitatea unor investiţii în infrastructură, despre nevoia de educaţie rutieră, dar a unor investiţii în forţele şi resursele Poliţiei.
Soluţiile vizează, însă, şi înăsprirea sistemului de examinare pentru obţinerea permisului de conducere. Poliţia Rutieră, împreună cu Direcţia Regim Permise din Ministerul de Interne şi cu Autoritatea Rutieră, vrea să propună introducerea probei de noapte, în poligon şi a unor cursuri de conducere preventivă.
Cornel Lipă, preşedintele Sindicatul Naţional al Instructorilor Auto din România, susţine propunerile Poliţiei Rutiere. “În Grecia, dacă te prinde cu detectorul de radar, e 3000 de euro amenda. Atât timp cât omul ştie că pe sectorul de drum avertizat cu indicatoare are limită de viteză, reduce viteza. Dacă are detector, poţi să-I pui 1000 de indicatoare, nu le respectă dacă detectorul nu îi semnalează radarul. Cine îşi permite detector în România? Sunt anumite categorii de persone, care au bani. Oamenii obişnuiţi oricum respectă legislaţia, la cât au crescut amenzile”.
Cornel Lipă ne-a mai declarat că susţine şi introducerea probei cu poligonul, dar nu este realizabilă. “Avem 1485 de şcoli de şoferi în România. Când s-ar introduce obligativitatea să ai sau să închiriezi poligon, abia ar rămâne pe piaţă 100 de şcoli de şoferi. Treaba asta nu convine celor care autorizează şcoli de şoferi pe criterii minime. Acum, o şcoală de şoferi, are ca bază materială minimă, o sală de curs cu un singur loc, un singur profesor de legislaţie rutieră şi un singur instructor auto, luaţi cu normă de două ore, şi un singur autovehicul pentru pregătire practică. Dacă acestea sunt criterii pentru un cadru instituţional naţional care să asigure creşterea siguranţei traficului rutier în România, nu putem accepta. Noi am solicitat modificarea legislaţiei, cu precizări clare. O şcoală trebuie să poată pregăti cel puţin 10 cursanţi, să aibă minim un profesor de teorie, cinci instructori auto cu cu normă întreagă şi cel puţin cinci autovehicule”.
Sursa : Gandul .... ma scuzati daca am postat gresit functia search nu merge
Pareri ?
Comisarul şef Gino Boşman, reprezentantul Direcţiei Poliţiei Rutiere din IGPR, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că va propune găsirea unei modalităţi legale pentru interzicerea detectoarelor radar.
Poliţiştii de la circulaţie nu ştiu ce să mai facă pentru a ţine sub control numărul de accidente rutiere. Boşman a mai arătat că anul trecut agenţii de circulaţie au muncit mai mult şi au ridicat cu 20% mai multe permise auto şi au dat mult mai multe amenzi. Cu toate acestea, numărul accidentelor grave a crescut. Printre soluţii, Boşman vorbit despre necesitatea unor investiţii în infrastructură, despre nevoia de educaţie rutieră, dar a unor investiţii în forţele şi resursele Poliţiei.
Soluţiile vizează, însă, şi înăsprirea sistemului de examinare pentru obţinerea permisului de conducere. Poliţia Rutieră, împreună cu Direcţia Regim Permise din Ministerul de Interne şi cu Autoritatea Rutieră, vrea să propună introducerea probei de noapte, în poligon şi a unor cursuri de conducere preventivă.
Cornel Lipă, preşedintele Sindicatul Naţional al Instructorilor Auto din România, susţine propunerile Poliţiei Rutiere. “În Grecia, dacă te prinde cu detectorul de radar, e 3000 de euro amenda. Atât timp cât omul ştie că pe sectorul de drum avertizat cu indicatoare are limită de viteză, reduce viteza. Dacă are detector, poţi să-I pui 1000 de indicatoare, nu le respectă dacă detectorul nu îi semnalează radarul. Cine îşi permite detector în România? Sunt anumite categorii de persone, care au bani. Oamenii obişnuiţi oricum respectă legislaţia, la cât au crescut amenzile”.
Cornel Lipă ne-a mai declarat că susţine şi introducerea probei cu poligonul, dar nu este realizabilă. “Avem 1485 de şcoli de şoferi în România. Când s-ar introduce obligativitatea să ai sau să închiriezi poligon, abia ar rămâne pe piaţă 100 de şcoli de şoferi. Treaba asta nu convine celor care autorizează şcoli de şoferi pe criterii minime. Acum, o şcoală de şoferi, are ca bază materială minimă, o sală de curs cu un singur loc, un singur profesor de legislaţie rutieră şi un singur instructor auto, luaţi cu normă de două ore, şi un singur autovehicul pentru pregătire practică. Dacă acestea sunt criterii pentru un cadru instituţional naţional care să asigure creşterea siguranţei traficului rutier în România, nu putem accepta. Noi am solicitat modificarea legislaţiei, cu precizări clare. O şcoală trebuie să poată pregăti cel puţin 10 cursanţi, să aibă minim un profesor de teorie, cinci instructori auto cu cu normă întreagă şi cel puţin cinci autovehicule”.
Sursa : Gandul .... ma scuzati daca am postat gresit functia search nu merge
Pareri ?
Comment