eu am zis ca e ciudata decizia FIA pt. ca a retras doar punctele echipei,nu prea inteleg cum echipa e penalizata dar pilotii nu,mai ales ca a reiesit ca alonso stia ca au acces la tehnologia ferrari deci nu se poate spune ca pilotii nu au stiut ca masina nu e dezvoltata doar cu forte proprii mclaren
Vrum, Vrum....Formula 1!
Collapse
X
-
dupa cursa din Japonia Hamilton a scapat in campion mondial Kimi chiar daca cistiga ultimele doua curse Hamilton ar trebui sa nu ia mai mult de 3 puncte cea ce e putin probabil,iar Alonso pe eurosport recunoaste ca sansele sunt doar matematice ar trebui ca in China Hamilton sa nu puncteze si in Brazilia sa termine dupa dupa el.
Comment
-
s-a incheiat campionatul,cal mai disputat din ultimii 10 ani dupa parerea mea.
Kimi a cistigat pe merit zic eu si este chiar o victorie morala,nu am nimic cu pilotii mclaren dar nu consider ca era normal si moral sa devina unul dintre ei campion mondial cu o masina descalificata acum citeva etape.
era rindul lui Kimi sa nu uitam ca s-a batut pt. titlu si cu Schumy si cu Alonso acum citeva sezoane si de fiecare data a pierdut datorita lipsei de fiabilitate a masinii mclaren fapt care l-a facut si pe Hamilton sa piarda acest campionat.
Comment
-
Da, sunt de acord si eu cu faptul ca victoria lui Kimi este meritata. Ferrari au demonstrat la fel ca si anul trecut ca pe circuitul brazilian sunt de departe cei mai rapizi, Alonso terminand pe 3 la aproape 1 minut de cele 2 monoposturi rosii. Oricum putini se asteptau la o asemenea cursa astazi. Surpriza este asemanatoare cu cea din capionatul national de raliuri, unde Gartofan creditat cu a treia sansa la titlu s-a impus datorita problemelor principalilor adversari (Marisca si Tempestini). Sper ca sezonul viitor de F1 sa fie cel putin la fel de palpitant ca acesta si in lupta sa se implice si echipa BMW, precum si Felipe Massa, care chiar si anul acesta ar fi avut o buna sansa la titlu.sigpic
Comment
-
mai bine ar re-acredita FIA grupa B de raliuri. F1 e frumoasa, uneori, dar sa tot ii dai gaz pe asfalt, cu o ggramada de electronica si motoare limitate, sa nu poti concura daca ploua mai tare (ce darc de cursa e aia in c..ul sfety-car-ului?)deja parca nu mai e asa de placut, exceptie cateva dueluri/cursa intre 3-4 piloti.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by gabrielsi eu astept sa vad ce o sa fie la anu,mai ales ca se modifca si regulamentul : motoare care sa tina 4 curse,se scoate controlul tractiunii cea ce va contribui la diferentierea pilotilor.
Comment
-
@supercar hotarirea e luata deja, vezi pe eurosport.com declaratia lui Kimi care spune ca atunci cind a venit el in F1 nu aveau control al tractiunii, lui ii convine.
si sa stii ca in formulele mai mici nu au control si merg baietii bine iar motoarele de F1 nu mai pot fi dezvoltate pt. o perioada de 10 ani doar daca sunt elemente care sa duca la reducerea poluarii, corelat si cu obligatia ca un motor sa tina 4 curse (cel putin asa stiu eu) o sa vedem la anul ca nu mai urca prea mult in turatie motoarele ce F1 daca anul asta au fost limitate la 19000 la anul cred ca o sa le vedem la 15000.
@csebalyn daca te referi la fosta grupa B din anii 70/80 da pacat ca au scos-o, isi permitea oricine sa faca raliu,cu un set de jiglere marite un rind de arcuri si amortizoare mai bune si un set de cauciucuri puteai sa te apuci de raliuri.
am avut un coleg de servici pe care il ajutam Simbata sa pregateasca masina pt. Duminica cind avea curse in campionatul municipal, schimbam carburatorul, rotile, scoteam toba finala si teva intermediara si puneam o teva care iesea pe lateral, montam rollbar-ul si gata masina.
Comment
-
@gabriel: da, ma refeream la fosta grupa B dintre 1983-1986. alealate au fost grupele 4 si S. campionatul ala municipal cred ca se chema formula m sau ceva in genul...acolo concurau scobai, vasile, balint, grigoras, hirschvogel...si altii fata de care-mi cer scuze ca nu i-am numit (cei care la vremea respectiva faceau din rahat bici si mai si pocnea, numai din pasiune si multa munca). sa revin la grupa B, acolo erau spre sfarsitul lui '85 masini de peste 500 de cai putere, cu motoare de 2litri turbo, aveau sub 1000kg si fara electronica. dresorii erau vatanen, roehrl, blomqvist, allen, toivonen, biasion, kankunnen, ragnotti, etc...astia faceau formula 1 prin padure, pe macadam. ce fac astia de-acu in f1 sau wrc, nu se compara. iar pretul unei masini de grupa B era de cateva sute de mii de marci germane. deci fara romani acolo. ai nostri, la municipale, cum ai zis, dar si asta e de lauda. chiar era fain cu dacia 1300 de 120 de cai prin oras. si da, aia nu costa prea mult. pacat ca nu se mai organizeaza decat liniute si foarte rar curse de-astea de amatori (ma rog, mai mul sau mai putin amatori, mai bine-zis nelicentiati)...Last edited by Seba; 8 November 2007, 21:31.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
incep sa apara primele noutati la regulament:
-motoarele omologate in Ianuarie 2008 nu mai pot fi dezvoltate timp de 10 ani.
-testele in tunel aerodinamic vor fi reduse ca durata.
din 2009:
-se pare ca se revine la slikuri dar de compozitie medie.
-se poate folosi KERS (Kinetic Energy Recovery Systems) un gaget care la frinare recupereaza energia si o stocheaza (eu unul nu m-am lamurit unde pe o masina de F1) energie care poate fi folosit ca booster pt. a mari puterea masinii pt. o perioada scurta de timp.Last edited by andrei; 11 December 2007, 17:04.
Comment
Comment