If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Se "spala" si pe-acolo piste, masini, rufe...au inceput cu Mosley.
Cu regulamentul trebuie sa faca ceva in vederea imbunatatirii spectacolului.
Tendinta de unificare motoare si caroserii nu duce in bine...se pierde farmecul intrecerii intre constructori.
deja ei au uitat scopul pentru care a fost inventata f1 si chiar sportul in general. pentru spectacol, pentru entertain. acum capitalismul isi intinde ghearele murdare si asupra sportului care pe zi ce trece devine o masina de facut bani din ce in ce mai performanta.
din cate stiu, controlul tractiunii s-a scos, iar abs nu au. deci ce vreti mai mult din pct de vedere tehnic? sunt diferente mari intre piloti si masini, in general cativa pilotii buni cam au masini bune, de aia nu e spectacol. cand mclaren in '98-'99 si ferrari in '00-'06 au dominat total tocmai ca i-au lasat sa faca ce vor, iar n-a fost bine, ca nu e spectacol...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
nu au abs ? eu stiam ca au dar intra mai ciudat decat foarte tarziu. tot am auzit pe la curse in ultimele saptamani. in schimb au tractiune cotrolata si esp. mai au si launch control.
tare as vrea sa ii vad fara launch control si tcs cum lasa ei sute de grame de cauciuc pe pista la start. cred ca eu cu logani ii fac pe 10 20 metri. sunt curios cum ar pune 1000 cai pe asfalt fara nici o electronica
fara controlul tractiunii ia suta in 3 secunde. tu o iei in 10. deci faci pe dracu la start, ca pana sa dai drumul la ambreiaj, ii mirosi fumul de la cauciucuri.
mai multe detalii despre regulament, aici
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Desi a fost ceva mai interesanta, cursa din 18 tot nu a reusit sa ma readuca la statutul de fan al F1 (cum eram prin 92-93 cand tineam evidenta pe un caiet dictando al curselor, rezultatelor, abandonurilor, puntajelor pe constructori si piloti, grafice cu timpi obtinuti s.a.m.d) Nota de subsol - pe atunci habar n-aveam ce e ala Computer daramite Internet (cei de varsta apropiata stiu ce vorbesc)
Parca pe vremea lui Mansel , cand se alerga pe Tyrell-Honda, Brabham-Yamaha si alte asemenea nu se mai intra asa des la boxe, nu se mai schimbau x seturi de pneuri, nu se mai dadea vina in cazul unui esec sau abandon pe setarile computerului care asigura managementul aprinderii la deceleratii, sau pe staff-ul tehnic care n-a comunicat in timp real cu pilotul starea indicelui de umiditate si iminenta de aquaplanare in virajul IV, nu se mai faceau conferinte de presa interminabile in care sa se analizeze din punct de vedere psihologic manevra facuta de pilotul cutare in turul 28 cand a preferat iesirea cu roata dreapta fata pe iarba lasand spatele masinii sub un unghi alfa 2 pe traiectoria aleasa de cel care avea un tur de pista avans, nu se faceau castinguri costisitoare pentru spoturi publicitare cu piloti de F1 care lanseaza o linie de produse cosmetice destinate ingrijirii pleoapelor - si cu toate astea o cursa la SPA Franchorchamps te tinea cu sufletul la gura in fata unui televizor color "PAWASOANIC" si ceea ce vedeai era incordarea, tenacitatea si spiritul combatant al pilotilor contopiti cu masinile lor, spectacolul fascinant al unei intreceri in care atat oamenii cat si tehnica isi fortzau limitele. Acum ,intr-un Mare Premiu se aliniaza pe pozitiile fruntase ale grilei de start : interesele financiare, publicitatea,orgoliile, vanitatea, aroganta , marketingul si pe la coada plutonului niste piloti si niste PlayStation-uri care pastreaza din trecut denumirea arhaica de monoposturi.
Urmeaza probabil turnarea filmului Matrix F1 GrandPrix......
Am scos masina in ploaie sa se tuneze cand tuna !.......restul e LOGAN
acum 25 de ani s-au interzis raliurile cu masini de competitie pursange, ca rivalizau la spectaculozitate si riscuri cu formula1. acum se aduce fromula 1 la nivelul raliurilor, un spectacol sters, in care interesul finaciar are ponderea cea mai mare. mult prea mare, in detrimentul competitiei, sub falsa grija despre siguranta. daca vrei siguranta, nu le ingustezi gumele, nu le iei din eleroane. le iei numai din motoare, restul il lasi la dezvoltare maxima. scheiss egal ca nu toti pot tine pasul. oricum, echipele mici, tot "de pluton" au ramas, cu tot cu cost reduction-ul lor...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
In F1 - vremea castilor de piele cu "urechi" falfainde si ochelari cu banda de elastic ciupind perciunii, a petelor de ulei pe pista si a moacelor schimonostite de bataia vantului, innegrite de funingina esapamentelor a trecut, acum e vremea calculelor telemetrice facute de un laptop, a antrenamentului draconic pentru inlaturarea erorilor, a regulilor FIA reuniteintr-o carte cat Paginile Autii ale orasului Tokyo, a inspiratiei in alegerea pneurilor cu modelul pentru carosabil umed care reproduce pe suprafata de rulare pozitia vertebrei 3 si 4 din sira spinarii Varanului pitic, a ruperii in figuri in orice mod care ar putea aduce bani,multi bani si care ar duce la vanzarea cat mai profitabila a "Povestii unei etape de Formula 1".
Pe vremuri pilotul care se rasturna spectaculos cu masina de curse dupa ce-i luase foc intr-un acrosaj intr-o depasire nebuneasca cu rivalul sau si ii zburasera rotile in tribune laolalta cu parti nedefinite din monopost era considerat mai cool si aclamat mai abitir decat cel care reusea sa ocupe locul 6 si sa intre in puncte cum se spune. Acum daca ii cade la unu oglinda retrovizoare intra Safety-Car-ul 3 ture iar abandonul se face prin parasirea calculata si la locul potrivit a traseului , pilotul dandu-se jos, teafar dar cu o "mina" nemultumita , isi da casca jos, tacticos si se indreapta spre linia boxelor (prin perimetrul marcat pentru asemenea situatii). Acum pilotul care castiga nu-i mai multumeste lui Dumnezeu ca a ajuns teafar la sfarsitul cursei de calvar ci multumeste echipei tehnice si sponsorului a carui sigla o poarta pe manusa dreapta contra unei sume cu care poti cumpara Madagascarul si nu se mai gandeste sa se imbete crunt si sa faca sex oral cu gagicile care-l asteapta frematande la standuri cu maieutzuri mulate peste bidoanele apetisante ci vrea sa-si refaca make-up-ul pentru conferinta de presa care va avea loc la 14 si 36 conform programului stabilit de managerul de comunicare.
Exagerez bine-inteles - si sunt prost si ignorant - si nu contest in nici un fel clasa, performantele reale , dimensiunea, importanta si farmecul acestei intreceri - dar nu mai vad in Formula1 NEBUNIA care a facut din aceasta competitie icoana sportului auto . Marele Circ a devenit acum doar un Mare circ .
Oricum un singur lucru trebuie sa recunosc:
Citeam deunazi un comentariu al lui Tony Dodgins pe autosport.com care spunea ca galeria de piloti din 2010 este cea mai buna calitativ din toate timpurile. Si nu l-as contrazice aici.
Pe vremuri (sa zicem, anii '50) nu toti mergeau la maxim, ci doar niste "inconstienti" precum Fangio, Moss, Ascari sau Farina - si nici ei nu faceau asta tot timpul.
In fine...cred ca in fiecare epoca a existat o nostalgie dupa perioada precedenta. In anii '30 cand cursele erau dominate de Mercedes si Auto Union, oamenii regretau zilele cand cursele nu erau atat de profesionalizate, iar masinile de Grand Prix inca aveau 2 locuri si nu se deosebeau fundamental de masinile sport de strada. In anii '50 a fost un recul ca performante al masinilor, lucru care in sine a fost de regretat. In anii '70 unii dezaprobau renuntarea la "culorile nationale" de pe masini, pentru a face loc sponsorilor. In anii '90 cand implicarea masiva a constructorilor auto i-a pus in umbra pe "privati", se plangea dupa vremurile echipelor de garaj care cumparau un motor Ford Cosworth DFV iar daca aveau o minte luminata care construia un sasiu bun, puteau sa castige curse.
Am scos masina in ploaie sa se tuneze cand tuna !.......restul e LOGAN
AM SCAPAT DE MIKI SI VIKI!!!!!!!!! Si cine ne-a scapat? Cea mai mare televiziune pe cablu din Romania care in premiera a cumparat in varinata full drepturile de retransmisie a F1 in Romania.....in curind F1 nu va mai fi la TVR....... deci MIKI o sa-i comentezi cursele lui VIKI si nepotilor.
pt cei care nu au digi, am mai spus-o nu o data, exista rtl. daca stii cat de cat germana, inveti intr-o cursa mai multe despre masini/echipe/piloti/regulamente decat in 10 sezoane comentate in limba romana de specialistii nostri.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Posibila disparitie a lui miki si a frustratului din studio e o veste minunata dar... nu uitati ca pe TVR nu sunt reclame in timpul curselor! daca s-ar pastra traditia ar fi excelent daca nu vom servi ca la RTL minute bune de reclama la sampoane si alte prostii cand vrea p..a lor nu conteaza cat de interesanta e cursa.
Si de fiecare data cand vom sta cate 5 minute privind reclame ne vom gandi ca pretul platit pentru a scapa de incompetentul de miki a fost cam mare
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment