Un an nou fericit si de la noi.
Discutii Generale LoganClub Botosani
Collapse
X
-
este cineva interesat de produse de cosmetica auto de aici ?: http://www.mafra.ro/products.php
Comment
-
aici alexapo_BT
Sistemul ABS (engleza anti-lock braking system sau germana Antiblockiersystem) este un sistem pentru vehicule motorizate ce previne blocarea rotilor în timpul frânarii. Aceasta prezinta doua avantaje: permite soferului sa pastreze controlul directiei si scurteaza distanta de frânare
Istoric
Compania germana Robert Bosch GmbH (cunoscuta, mai popular, drept Bosch) dezvolta tehnologia ABS din anii 1930, dar primele automobile de serie care sa foloseasca sistemul electronic Bosch au fost disponibile în 1978. Au aparut prima data pentru camioane si limuzine nemtesti Mercedes-Benz. Ulterior sistemele au fost portate si pentru motociclete.
Initial, sistemele ABS au fost dezvoltate pentru aeronave. Unul din primele sisteme a fost Maxaret al companiei Dunlop, prezentat în anii 1950, si înca în uz pe unele modele de aeronave. Acesta a fost un sistem complet mecanic. A fost utilizat si pe automobile în anii 1960 (masina de curse Ferguson P99, Jensen FF si masina experimentala Ford Zodiac cu tractiune integrala) dar pentru automobile s-a dovedit scump si nu a fost în totalitate de încredere. Un sistem complet mecanic, cosntruit si vândut de Lucas Girling, a fost echipat din fabrica pe Ford Fiesta generatia a 3-a. S-a numit Stop Control System (sistemul de control al opririi).
Functionare
Un sistem ABS tipic e compus dintr-o unitate centrala electronica, patru senzori de viteza (unul pentru fiecare roata) si doua sau mai multe valve hidraulice pe circuitul de frânare. Unitatea electronica monitorizeaza constant viteza de rotatie a fiecarei roti. Când detecteaza ca una din roti se roteste mai încet decât celelalte (o conditie ce o va aduce în starea de blocare), misca valvele pentru a scadea presiunea în circuitul de frânare, reducând forta de frânare pe roata respectiva.
Eficienta
Pe suprafetele cu aderenta mare, uscate sau ude, majoritatea masinilor echipate cu ABS obtin distante de frânare mai bune (mai scurte) decât cele fara ABS. Un sofer cu abilitati medii pe o masina fara ABS ar putea, printr-o frânare cadentata, sa atinga performantele unui sofer începator pe o masina cu ABS. Totusi, pentru un numar semnificativ de soferi, ABS îmbunatateste distantele de frânare în varii conditii. Tehnica recomandata pentru soferi într-o masina echipata cu ABS, într-o situatie de urgenta, este sa se apese pedala de frâna pâna la fund si sa se ocoleasca eventualele obstacole. În asemenea situatii, ABS va reduce semnificativ sansele unui derapaj si pierderea controlului, mai ales cu masinile grele.
Pe zapada si macadam, ABS-ul mareste distantele de frânare. Pe aceste suprafete, rotile blocate s-ar adânci si ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect marind timpul de ciclare, lasând astfel rotile sa se blocheze în mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafete este îmbunatatirea controlului masinii, si nu frânarea, desi pierderea controlului pe astfel de suprafete ramâne totusi posibila.
Odata activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii soferi, simtind acest efect, reduc apasarea pe pedala si astfel maresc distanta de frânare. Aceasta contribuie la marirea numarului de accidente. Din acest motiv unii constructori au implementat sisteme de asistenta la frânare ce mentin forta de frânare în situatii de urgenta.
Controlul tractiunii
Echipamentul ABS poate fi folosit si pentru a implementa controlul tractiunii la accelerarea unui autovehicul. Daca, la accelerare, cauciucul pierde aderenta solului, ABS-ul poate detecta situatia si poate aplica frânele pentru a reduce accelerarea pentru recapatarea aderentei.
Constructorii vând de obicei aceasta ca pe o optiune separata, chiar daca infrastructura controlului tractiunii este în mare parte împartita cu cea a ABS-ului. Versiuni mai sofisticate pot controla acceleratia si frâna simultan, rezultând ceea ce Continental Teves si Bosch numesc Electronic Stability Control, respectiv Electronic Stability Program.
Da e fainut Duster.... dar prefer Qashqai (dar daca mi l-ar face cineva cadou nu m-as supara... 1.6 16v bineinteles).la pretul care o sa-l aiba (undeva pe la 15-20.000 euroi) prefer Qashqai.Avand in vedere ca intri peste tot cu LOGAN-ul e clar ca nu ti-ar fi greu sa faci off-road cu Duster. Apropo, era mai pe viata lui daca era precum concept-ul Duster.
Cum adica marca omeneasca ?sigpic
Comment
-
Comment
-
-
Atentie la Loganurile albe cu numar B-18-Z(xx): pe ele se afla noile radare-minune ale politiei!
Atentie la Loganurile albe cu numar B-18-Z(xx): pe ele se afla noile radare-minune ale politiei! De la 1 martie, Politia Rutiera ii va vana pe vitezomani cu radare noi, imposibil de detectat in timp util cu aparatele existente pe piata.
De luni, cele 449 de celebre Dacia Logan "de 70.000 de euro", al caror pret a fost renegociat la jumatate, dupa un imens scandal, vor incepe treptat sa intre pe sosele, pentru a-i vana pe vitezomani cu aparate radar pe care actualele detectoare existente pe piata nu le vor mai putea "simti" la timp.
Potrivit comisarului-sef al Politiei Rutiere, Lucian Dinita, noile radare se pun automat in functiune doar atunci cand sesizeaza ca un autovehicul a depasit viteza, astfel ca detectorul "simte" radarul prea tarziu, iar soferul nu mai are timp sa franeze si, astfel, sa incetineasca pana la viteza legala. Un alt avantaj al politistilor asupra soferilor cu detectoare de radar va fi raza de actiune a noilor echipamente: producatorul britanic garanteaza eficienta acestora chiar si atunci cand autoturismul vizat se afla la 1,6 kilometri. Actualele detectoarele de radar, in schimb, nu functioneaza pe asemenea distante.
Noul tip de radar are si functie de supraveghere a circulatiei si de masurare a vitezei, sustine seful Politiei Rutiere, astfel ca "orice incalcare a regulilor de circulatie va fi filmata si nu o sa mai poata spune soferul: n-am facut eu, domne, asa ceva".
Iar filmarea va fi posibila si noaptea, prin infrarosu, imaginile fiind stocate pe hard-diskuri performante.
In fata noii provocari lansate de autoritati, soferii au inceput deja sa se mobilizeze. Primul pas: pe internet au inceput de cateva saptamani sa circule numerele de inmatriculare ale celor 12 masini cu radar din judetul Constanta: toate sunt de forma B-18-Z(xx). Politistii ne-au confirmat ca informatiile vehiculate pe forumuri sunt reale, insa comisarul-sef Lucian Dinita nu are emotii ca numerele vor fi invatate pe de rost de soferi: "si care e problema? Asa orice masina de politie e inscriptionata, soferii le recunosc oricum".
Cele 449 de masini ale Politiei sunt Dacia Logan MCV combi, cu motor de 1.5 litri, pe motorina. Noile radare folosite functioneaza in banda K si sunt model Bee III, produs de firma Traffic Safety Systems din Marea Britanie. Pretul de achizitie al autovehiculelor a fost de aproximativ 34.000 de euro (10.500 masina, restul au costat dotarile), cu tot cu echipamentele electronice. Pretul cuprinde de asemenea asigurarile CASCO si RCA, doua seturi de anvelope si reviziile tehnice pe parcursul a trei ani, cat dureaza garantia.
Sursa: romanialibera.ro
Comment
-
Mesaj pt.Erasmin!Nu te enerva de Luni dimineata!Lucian este moderator.Sunt de acord cu stergerea topicurilor OFF dar sa se aplice pentru toata lumea fara discriminari.Legea este egala pt. toti!Va doresc o saptamana frumoasa si o primavara placuta!!!
Mesaj pt.Alexapo,repet...pt.Alexapo....eu am vrut doar sa facem un mic concurs intre noi
fara cautari amanuntite pe net.La marca omeneasca ma refer Opel ,Ford ,Renault lasand
visele deoparte...Aston...etc.Daca ai 20k ce masina cumperi?
Comment
-
Originally posted by erasmin View PostLuci de ce ai sters si de pe discutii generale ultima mea remarca!!!!
Comment
Comment