If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
asta e post-ul anului, care se incadreaza la mentalitate invechita de sofer auto. (expus cat se poate de academic la nivelul afirmatiei)
restul comentariilor sunt de prisos.
Iasiul stiu ca are o comunitate foarte mare de ciclisti rutieri si offroad. si nu cred ca numai o data ti s-a aratat
Last edited by bogdan_1984; 12 December 2017, 16:30.
Majoritatea soferilor gandesc la fel, doar ca nu or sa recunoasca public.
Bicicleta e pentru distractie, iar distractia nu e in trafic.
Cine merge la munca pe bicicleta, ii plang pe colegii lui care or sa-i suporte transpiratia.
ntr-o intersectie semaforizata cu 3 benzi, semafoare pt inainte-dreapta si stanga, eram 2 pe biciclete pe B3 (obligatoriu stanga) si cel din spate ne facea semn sa ne dam intr-o parte ca sa continue inainte. ca un bun cetatean, nu m-am dat...astfel blocandu-i pe cei din spatele lui si obligat fiind sa treaca de trecerea de pietoni ca sa elibereze banda
Mureati daca va dadeati 10 cm intr-o parte?
De aia se circula asa bine in metropola voastra, ca pana si biciclistii blocheaza traficul.
Cam in toata tara se circula "bine"...si mi se pare ca mai ales datorita faptului ca fiecare interpreteaza regulamentul dupa cum crede el de cuviinta.
La fel si in cazul accidentelor, sunt 3 comentatori cu 5 pareri !!!!
Si, se mai practica si o alta gugumanie pe la Braila:
pe strazi cu doua benzi pe sens si un singur semafor cei ce fac stanga pun semnalizarea abia dupa ce se face verde! Asa ca... pentru mers inainte, las banda 1 libera pentru cei ce vor sa faca dreapta si dupa aceea stau in spatele istetului care nu a semnalizat la timp ca face stanga.
Si, pentru tacam complet, cei care vin din spate si sunt inca in mers accelereaza pe banda 1 si nu te lasa sa il ocolesti prin dreapta pe "istet"!
Daca mai era nevoie, pentru ca inca observ faptul ca unii ar fi in stare sa te claxoneze, defapt ar dori sa te impuste, ca ai ocupat banda care permite mersul inainte si la dreapta.
În anumite momente, când traficul este mai rarefiat, nu este aglomerat, semaforul intermitent permite pătrunderea în intersecţie cu viraj spre dreapta, chiar dacă semaforul de bază ne arată culoarea roşie. Asta nu înseamnă că cei aflaţi pe banda unu de circulaţie sunt obligaţi să elibereze banda de circulaţie, să dea liber celor care vor să vireze la dreapta. Când ne deplasăm în direcţia înainte avem dreptul să ocupăm oricare dintre benzile de circulaţie, cu excepţia situaţiei în care este prevăzut altfel prin marcaje sau indicatoare. Aşadar, avem dreptul să ocupăm banda 1 dacă vrem să mergem înainte!
Si mai e o chestie, pe care unii ori nu o stiu ori nu o cunosc
Apropo de circulaţia pe banda 1, acesta este reglementată clar în Codul rutier, care prevede că benzile de circulaţie se ocupă începând cu banda 1. „Banda 1 trebuie să fie cea mai aglomerată bandă. Banda 2 se foloseşte atunci când efectuăm o depăşire a autovehiculelor care circulă cu o viteză mai mică.
Alege scoala de soferi Drive School din Bucuresti. Locul in care predam arta de a conduce cu adevarat autoturisme categoria B si unde vei deveni un sofer desavarsit
...
Repet, sunt pentru politete in trafic da sa nu-mi impui regula ta.
In tot cazul in ultimii ani, vad ca mai multa lume in Galati a inteles cum sta treaba cu intermitentul ala, foarte multe strazi cu exceptia B.dului Brailei, fiind cu doua benzi pe sens si semafor unic inainte si la stanga, unde politetea pe care o cer unii nu se poate aplica.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
1. Bicicleta nu are ce căuta prin tunel sau pod(dacă are semn de interdicție)
2. Bicicleta e vehicul ce poate,trebuie și are dreptul să circule pe drumul public,evident cu respectarea regulilor de circulație
3. Pentru deștepții care urlă de piste, situația pistelor din București
Situația pistelor pentru biciclete din Municipiul București la 15.05.2017
Sunt oarecum de acord cu Mr K referitor la bicicliști. Nu sunt 100% pentru că a spus singur că este extremist. O spun ca biciclist care merge pe bicicletă la serviciu (când nu merg pe jos) și fac peste 3000 km pe an. Da, Mr K, mă spăl la serviciu unde am duș și pun hainele curate din bagaj. Port haine la serviciu mai proaspete decât orice șofer care s-a îmbrăcat acasă, a urcat în mașină și a început să fumeze în mașină.
Cred că marea masă a bicicliștilor (80%+) este formată din indivizi care au o doză de extrem în ei, de combativitate, de nesimțire chiar (pentru că este mai rău decât tupeul). La noi, în orașele mari, nu este ciclismul civic, calm din Occident ci mai degrabă o formă de hashtag/rezist pe două roți. Dar în orașele mici acolo vezi ciclismul civic din Occident. Vezi doamne pe bicicletă, pensionari. Aceștia circulă poate imprudent câteodată (pentru că nu-i duce mintea) dar nu o fac pentru a provoca, pentru a combate pe bandă cu șoferii. Cicliștii din orașele mari sunt niște feisbuciști care circulă și manifestă în același timp.
Eu nu circul pe stradă în București decât în weekend când consider că aglomerația este mult mai redusă iar riscul este mult mai mic. Altfel, pe trotuar dând prioritate pietonilor. Știu legea. Tocmai de aceea dau prioritate pietonilor și nu avertizez niciodată pe unul să se dea la o parte decât dacă este pe o pistă autorizată.
@Sorin, evident că stăteau unul lângă altul, în lateral, ocupând o bandă. Că sunt "rezistenți".
@T0rquemada, pistele au început să fie închise de poliție din cauza bizonilor bicicliști care mergeau cu viteză mare în zonele aglomerate cu pietoni. Eu am văzut cu ochii mei o pată de sânge pe pista de la Piața Unirii, la casa de bilete RATB de vis-a-vis de magazinul Unirii, pista care pleca spre noua Bibliotecă Națională. Ce, credeți că bizonii sunt doar cei pe patru roți? Nu.
Bicicleta e un vehicul lent, care nu are ce cauta printre vehicule rapide.
Riscurile asumate de biciclisti in trafic sunt foarte mari. De altfel, si motociclistii isi asuma riscuri mari prin orase, dar macar nu incurca traficul ca biciclistii.
Oricum, in Iasi nu risca prea multi biciclisti sa ia traficul in piept. O decizie inteleapta, ce tine de institnctul de autoconservare.
Bicicleta e vehicululul specific tarilor sarace de prin Asia. Noi avem transport in comun (pentru cei care nu au masina sau nu o folosesc decat pe post de bibelou in parcare), nu e perfect, dar exista.
Cred ca ar merita legiferat si accesul interzis masinilor de scoala in trafic la orele de varf.
Drum cu bicicleta: 25 min
Drum cu mașina: 30+ min
Drum cu RATB+Metrou: 37+ min
Drum cu RATB: 48+ min
Drum pe jos: 63+ min
Am mers cam o săptămână zilnic cu mașina la birou și viteza medie obținută a fost sub 15 km/h. Aceasta este viteza medie de trafic de vârf din marile orașe. Știu mai multe cazuri din București și chiar din Cluj. De aia ajung mai repede cu bicicleta chiar pe trotuar fiind.
....pista care pleca spre noua Bibliotecă Națională.
Pista aia e desfințată, poți merge liniștit pe carosabil - că trebuie să fi atent la toți proștii e altceva
Bicicleta nu e vehicul lent, ai minim 25km/h viteză constanta sau chiar mai mult (aproape 40km/h) dacă ai o bicicletă electrică - oricum mult mai mult decât conservarii ce stau în coloană
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Exista vreo pedeapsa pentru un biciclist care provoaca un accident din cauza ca era beat?
Deocamdata biciclistii au numai drepturi, obligatii mai deloc. Sa respecte regulile de circulatie, bun. Si daca nu le respecta, ce le faci, le iei boii de la caruta?
Daca intra in biciclist in portiera ta si o boteste, cum recuperezi paguba decat in civil?
Ca asigurare nu are, desi ar trebui, logic, de vreme ce conduce un vehicul in trafic.
Last edited by mr.K; 13 December 2017, 10:20.
Reason: Automerged Doublepost
Eu nu spun ca nu e nevoie de politete in trafic, dar asta nu inseamna ca trebuie sa stai in urma a 20 de masini pe banda 2, iar banda 1 sa ramana libera
Se dă bulevard cu 3 benzi:
după semafor ai libere doar 3 și 2, 1 e plină de mașini parcate.
Pardon, banda 1 e liberă de obicei (mai ales în porțiunea de preselectare), dar se blochează adesea (oricum) de coada de mașini de pe banda 2, fiindcă nu folosesc și banda 1. Asta e problema. Că idiotul care CREDE că e politicos, fiindcă lasă banda 1 liberă, mai mult rău face.
Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment