Daca Transfagarasanul merita locul 2 sau nota 9 pentru peisaje, aventura si mister, Transalpina merita Premiul 1 si nota 10+ .
Azi, soseaua mai este
"asfaltatata" in proportie de 25%.
Accesul pe sosea se poate face fie din Novaci sau Sebes fie
prin Valea Oltului-Brezoi-Voineasa-Vidra-Obirsiile Lotrului. O alta alternativa ar fi prin Petrosani-Obirsiile Lotrului.
Daca cautati un loc nou si salbatic care sa va aventurati cu masina, Transalpina va va fascina. Locuri de cazare gasiti in apropiere la Vidra(3 hoteluri) sau cabana de la Obirsiile Lotrului
Sau ne mai putam caza la cort, cine se risca sau e pasionat.
http://www.youtube.com/watch?v=lytT0...eature=related, un filmulet cu drumul ca sa stiti la ce sa va asteptati.
Transalpina
De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Salt la: Navigare, căutare
DN67C
Transalpina Şoseaua Transalpina şi Rânca—vedere dinspre vârful Păpuşa (2.135 m) Lungime: 148,2 km Deschis: 1935 Capătul de sud: Ciocadia Intersecţii
principale: DN67 la Ciocadia
DN7A la Obârşia Lotrului
DN1 la Sebeş
DN7 la Sebeş Capătul de nord: Sebeş Unităţi administrative traversate: Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba Oraşe: Novaci Comune traversate: GJ: Bengeşti-Ciocadia
VL: Voineasa
SB: Jina
AB: Comuna Şugag, Alba, Săsciori Transalpina (DN 67C) este o şosea din Munţii Parâng, în Carpaţii Meridionali. Este cea mai înaltă şosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Drumul face legătura între oraşele Novaci din judeţul Gorj şi Sebeş din judeţul Alba. Fiind un drum alpin, este închis pe perioada iernii.
Drumul dinspre Novaci este asfaltat doar până la Rânca (1.600 m). În continuare, drumul este cu bolovani şi grohotiş, fiind nerecomandat pentru autoturismele cu garda la sol joasă, precum şi pentru cele cu resurse de putere reduse, având în vedere pantele destul de abrupte care urmează.
Începuturile acestui drum sunt neclare. Unele surse susţin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărţile de istorie este trecut sub denumirea de "coridorul IV strategic roman".[1][2].
Există şi o legendă locală, care spune că, la sfârşitul secolului XVIII şi la începutul secolului XIX, fiecare familie a participat la construirea unei porţiuni din acest drum, în funcţie de posibilităţile fizice şi financiare ale sale.[3]
Potrivit altor surse, şoseaua a fost construită şi pietruită de nemţi în timpul primului război mondial, din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită.[4]
Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată de regele Carol al II-lea.
Drumul a mai fost reabilitat în timpul celui de-al doilea război mondial, când nemţii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare. De atunci a fost foarte puţin întreţinut.
Este prevăzută modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între Sebeş, judeţul Alba şi Bengeşti, judeţul Gorj.[4]
În fiecare an în luna septembrie pe o portiune de serpentine a DN67c între Novaci şi Rânca se desfăşoară Campionatul Naţional de Viteză în Coastă etapa Rânca [5]
Azi, soseaua mai este
"asfaltatata" in proportie de 25%.
Accesul pe sosea se poate face fie din Novaci sau Sebes fie
prin Valea Oltului-Brezoi-Voineasa-Vidra-Obirsiile Lotrului. O alta alternativa ar fi prin Petrosani-Obirsiile Lotrului.
Daca cautati un loc nou si salbatic care sa va aventurati cu masina, Transalpina va va fascina. Locuri de cazare gasiti in apropiere la Vidra(3 hoteluri) sau cabana de la Obirsiile Lotrului
Sau ne mai putam caza la cort, cine se risca sau e pasionat.
http://www.youtube.com/watch?v=lytT0...eature=related, un filmulet cu drumul ca sa stiti la ce sa va asteptati.
Transalpina
De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Salt la: Navigare, căutare
DN67C
Transalpina Şoseaua Transalpina şi Rânca—vedere dinspre vârful Păpuşa (2.135 m) Lungime: 148,2 km Deschis: 1935 Capătul de sud: Ciocadia Intersecţii
principale: DN67 la Ciocadia
DN7A la Obârşia Lotrului
DN1 la Sebeş
DN7 la Sebeş Capătul de nord: Sebeş Unităţi administrative traversate: Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba Oraşe: Novaci Comune traversate: GJ: Bengeşti-Ciocadia
VL: Voineasa
SB: Jina
AB: Comuna Şugag, Alba, Săsciori Transalpina (DN 67C) este o şosea din Munţii Parâng, în Carpaţii Meridionali. Este cea mai înaltă şosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Drumul face legătura între oraşele Novaci din judeţul Gorj şi Sebeş din judeţul Alba. Fiind un drum alpin, este închis pe perioada iernii.
Drumul dinspre Novaci este asfaltat doar până la Rânca (1.600 m). În continuare, drumul este cu bolovani şi grohotiş, fiind nerecomandat pentru autoturismele cu garda la sol joasă, precum şi pentru cele cu resurse de putere reduse, având în vedere pantele destul de abrupte care urmează.
Începuturile acestui drum sunt neclare. Unele surse susţin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărţile de istorie este trecut sub denumirea de "coridorul IV strategic roman".[1][2].
Există şi o legendă locală, care spune că, la sfârşitul secolului XVIII şi la începutul secolului XIX, fiecare familie a participat la construirea unei porţiuni din acest drum, în funcţie de posibilităţile fizice şi financiare ale sale.[3]
Potrivit altor surse, şoseaua a fost construită şi pietruită de nemţi în timpul primului război mondial, din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită.[4]
Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată de regele Carol al II-lea.
Drumul a mai fost reabilitat în timpul celui de-al doilea război mondial, când nemţii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare. De atunci a fost foarte puţin întreţinut.
Este prevăzută modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între Sebeş, judeţul Alba şi Bengeşti, judeţul Gorj.[4]
În fiecare an în luna septembrie pe o portiune de serpentine a DN67c între Novaci şi Rânca se desfăşoară Campionatul Naţional de Viteză în Coastă etapa Rânca [5]
Comment