Acum injuraturile se pot adresa la persoana, decand a aparut moda cu prenumele in geam. Nici eu nu-i inteleg pe cei care merg cu farurile de ceata aprinse de aiurea. Eu in 3 luni si 8500 km nu stiu daca am aprins de 2 ori luminile de ceata (si atunci doar de proba). Diferenta este infima cu ele aprinse sau doar cu faza scurta. Am vazut multi care le aprind imediat dupa ce pornesc masina, probabil au mintea intetosata.
Discutii generale
Collapse
X
-
Originally posted by i_m_lucius View Post1. asta cu proiectoarele de ceata nu cred ca e vb de ceva cool ci mai mult din punct de vedere al vizibilitatii pe timp de noapte, in ideea ca este observat mai bine autovehiculul cu mai multe lumini aprinse.
2. in ceea ce priveste orbirea nu e de la proiectoare ci mai de graba de la farurile neajustate corespunzator(ridicate la maxim).
1. nu este nevoie sa aprinzi proiectoarele ca sa fii vazut mai bine. Este foarte suficienta faza scurta. Cand conditiile meteo NU sunt defavorabile (ceata deasa, ploaie-ninsoare abundenta) singurul "beneficiu" al utilizarii proiectoarelor de ceata este acela ca enervezi pe ceilalti si in plus iti pui singur eticheta de amator!
2. la faza cu farurile reglate aiurea, ai dreptate
Si mai sunt si unii care ziua in amiaza mare merg cu pozitia si proiectoarele aprinse. Am intrebat pe cativa de ce si mi-au raspuns ceva de genu: da' de ce nu!? Nu m-am obosit sa le raspund. Apropo, am vorbit niste chestii cu unii soferi profesionisti, inclusiv treaba asta cu proiectoarele aprinse noaptea. Ei sunt mult mult mai atenti cu masinile care merg cu proiectoarele aprinse!!! De ce? Pai daca ei asa stiu sa foloseasca luminile masinii probabil ca mai sunt si alte chestii pe care "le stiu" la fel de bine. Cum ar fi semnalizarea, depasirea, viteza legala, folosirea avariei, etc. Atentie, asadar, la "iluminatzi".
Comment
-
Si eu am aceeasi problema cu acesti "soferi". Pana si pe socru'meu cand l-am vazut ca aprinde ziua pozitia si ceata l-am luat la rost. S-a linistit imediat, si nu a mai facut asa ceva.
Luand in considerare distanta la care bat farurile de ceata, este extrem de nefolositor utilizarea lor in alte conditii decat cele pentru care sunt gandite. Le-am folosit in conditii de vreme extrem de proasta, unde si-au dovedit calitatea. Adica pe o ceata unde daca aprindeam faza scurta nu mai vedeam nimic in fata decat alb... Am mers excelent cu pozitia si ceata. Chiar se vedea strada.
Pacat ca am vazut si masini de politie care mergeau cu ceata aprinsa ziua... chiar ei, care ar trebui sa aplice legea pentru orice abatere......
Comment
-
@pownee: Glumesti, nu? Sau n-ai condus prea mult noaptea!
In timp ce mergi noaptea stinge si aprinde de cateva ori proiectoarele de ceata si ai sa ai surpriza sa constati ca acestea bat cam la 3-4 metri MAXIM, in fata masinii. Asa ca te rog mult si frumos: nu mai merge cu proectoarele aprinse noaptea, decat daca este vreme nefavorabila.
@vily_pisica: extras din Codul Rutier
"Art.44. - (1) În circulatia pe drumurile publice conducatorii de vehicule pot folosi, în conditiile prevazute de regulament, mijloacele de avertizare sonora si luminoasa aflate în dotare si omologate.
(2) În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire."Last edited by gl_mmm; 26 August 2009, 12:20.
Comment
-
Originally posted by vily pisica View PostEu ma intreb ce aprindem cind mergem ziua pe un drum european .Nu te obliga sa mergi cu faza scurta ?
care-s drumurile expres? DN-urile?Last edited by bogdan_1984; 26 August 2009, 12:22.sigpic
Comment
-
tin sa-i multumesc in mod deosebit lui danieliviu pentru ajutorul acordat pt a monta alarma si cu toate ca mam cam impotmolit la deschiderea portbagajului poate o rezolv la intalnire. Ce pot sa zic raman dator si inca odata mii de multumirii
Comment
-
cand aprind si proiectorul inseamna ca nu vad,ca am luat deja o groapa cu farul dacia stock si ca am 50 la ora. nu merg cu ele de smecher dar cand faci un drum accidental la 3 luni si iei vreo trei tiruri din fata cu lampile de rigoare proiectorul face diferenta.
tin pe aceasta cale sa subliniez constatarea unui coleg de forum. atentie la masinile aduse de afara si la cele care sunt in vizita. maneta de semnalizare e optionala si nu au cumparat-o.
Comment
-
Pownee proiectoarele nu sunt necesare pentru a vedea si a evita gropile ci atentia la drumul pe care circul. Nu stiu cate masini ai avut ocazia sa conduci dar ce te faci atunci cand mergi cu o masina care nu are proiectoare montate: iei toate gropile la rand?
Eu consider ca folosirea proiectoarelor atunci cand nu este cazul ar trebui sanctionata de fiecare data pt ca este foarte deranjanta pt cei care circula din sens opus.
Comment
Comment