Exact, Constructorilor colt cu Brailei. Corect. Mersi, Cosmin
Galatiul De Altădată!
Collapse
X
-
Cu “Galaţii” lui VlahuţăAttached Files- adodonicoco.gif (2.6 KB, 44 views)
- Coperta.jpg (347.3 KB, 12 views)
- pag1.jpg (342.7 KB, 10 views)
- pag2.jpg (473.8 KB, 7 views)
- pag3.jpg (552.2 KB, 7 views)
- pag4.jpg (462.9 KB, 3 views)
- pag5.jpg (507.7 KB, 2 views)
- pag6.jpg (528.1 KB, 3 views)
- pag7.jpg (552.2 KB, 6 views)
- pag8.jpg (438.2 KB, 6 views)
- pag9.jpg (552.2 KB, 4 views)
Comment
-
Alo, Domnule Primar
De ce aceastra strada a fost inchisa accesului auto?Attached Files
Comment
-
Cu siguranta nu sunt in asentimentul multora... Dar eu am fost printre cei care s-au bucurat ca s-a inchis... Si cand a fost inchisa cred ca valorile de trafic nu atingeau nici 30% din ce-i astazi. Totusi, inca mai scapa cate un scuter pe acolo. Oricum, ca loc de promenada e riscant pe-acolo (ca pe Faleza inferioara sau Gradina Publica, de altfel), date fiind vitezele de deplasare ale bicicletelor, rolelor, skate-board-urilor...
Comment
-
Vederi vechi cu Galatiul-4Attached Files- 001_637.jpg (68.9 KB, 100 views)
- 1__Galati_-_Str__Domneasca.jpg (44.8 KB, 97 views)
- 002_892.jpg (88.0 KB, 94 views)
- 003_125.jpg (81.3 KB, 94 views)
- 3__Galati_-_Vedere_spre_Hotel_Splendid.jpg (39.8 KB, 90 views)
- 004_904.jpg (104.4 KB, 7 views)
- 005_879.jpg (154.4 KB, 7 views)
- 5__Galati_-_Str__Codreanu_-_1912.jpg (43.5 KB, 8 views)
- 006_101.jpg (145.0 KB, 7 views)
- 6__Galati_-_Vedere_din_Strada_Portului.jpg (39.3 KB, 5 views)
- 007_119.jpg (66.5 KB, 6 views)
- 7__Galati_-_Bursa.jpg (35.1 KB, 6 views)
- 8__Galati_-_Gara_de_Pasageri_-_1922.jpg (37.2 KB, 7 views)
- 9__Galati_-_Palatul_Episcopal_-_1918.jpg (37.8 KB, 9 views)
- 10__Galati_-_Strada_Colonel_Boila_-_1926.jpg (59.2 KB, 9 views)
- 12__Galati_-_Agentia_Navala_-_1922.jpg (39.0 KB, 9 views)
- 13__Galati_-_Debarcaderul_-_Dunare_-_1926.jpg (70.5 KB, 9 views)
- 15__Galati_-_Docurile_-_1923.jpg (31.9 KB, 11 views)
- 16__Galati_-_Portul_si_Cheiul_Cerealelor_-_1909.jpg (35.8 KB, 12 views)
- 17__Galati_-_Portul_si_Moara_Steaua_-_1922.jpg (40.1 KB, 10 views)
- 18__Galati_-_Vapor_in_port__-_1921.jpg (30.7 KB, 15 views)
- colonel_boyle.jpg (52.9 KB, 17 views)
- imaginivechi_6094_20.png (101.2 KB, 5 views)
Comment
-
Comment
-
In ziua de 10 ianuarie 1971, nava „Vrachos”, sub pavilion panamez, dar cu armatorul grec, din Pireu, avea un deplasament de 5.000 de tone si se afla in Portul Galati, la dana 27, bazin docuri. Acolo trebuia sa incarce 3.000 de tone de azotat de amoniu. Deja se incarcasera 1.500 de tone. Si in momentul acela s-a declansat incendiul. „Era un vapor vechi, cu aburi. De aici a venit problema. Fochistul de pe nava a umblat cu o festila aprinsa si de la injector au sarit pe punte niste picaturi de pacura in flacari. Focul s-a intins repede pe punte si la sala masinilor. „Vrachos” a servit la putin timp dupa aceea ca decor pentru filmarile din filmul „Explozia”, regizat de Mircea Dragan si inspirat din acest caz dramatic. Vaporul a primit alt nume, „Poseidon”. Au jucat actori celebri, precum Colea Rautu, Gheorghe Dinica, Draga Olteanu-Matei si Toma Caragiu. „Colea Rautu avea rolul capitanului din Portul Galati. O buna parte ancorat in dreptul plajei Galati(zona bazinelor plutitoare) Apoi vaporul a fost din nou remorcat pana aproape de Braila si abandonat pe canalul Macin, la doi pasi de comuna Smardan. Acolo a stat pana in 1994, cand a fost taiat in mare parte.
EXPLOZIA-Film turnat la Galati in anul 1973-Attached Files
Comment
-
10 Septembrie 1989-Catastrofa navala de pe Dunare
Tragedia "Mogosoaia" -"Cotul Pisicii".
Nava a plecat din portul Galati spre comuna Grindu(Pisica) situata la cativa kilometri in aval de Galati, pe malul tulcean al Dunarii . Pe Dunare era ceata, un fenomen obisnuit pentru acea perioada a anului.
La acea ora convoiul bulgaresc format din impingatorul "Petar Karanicev" si sase barje, cu o lungime de totala de 191 de metri, naviga in amonte, spre Portul Ruse. Membrii echipajului – care in noaptea de 9 spre 10 septembrie sarbatorisera pana in zori, cu alcool, ziua nationala a Bulgariei – nu au respectat regulile de navigatie. Coliziunea a fost nimicitoare. "Mogosoaia" a fost lovita in bord de prima pereche de barje din convoi. Nava de pasageri s-a inclinat puternic, a revenit pe linia de plutire, dupa care s-a inclinat din nou si s-a rasturnat, scufundandu-se. Impactul a fost violent, iar contorsionarea infrastrucurii metalice a produs un zgomot infiorator. Nava s-a mai rostogolit de cateva ori pe fundul Dunarii, asezandu-se in cele din urma pe chila.
Oficial si-au pierdut viata 207 de pasageri si 9 membri ai echipajului . Numarul exact al victimelor a fost mai mare datorita pasagerilor nedeclarati (cu carnet de marinar si altii) .
Nu se va uita niciodata , cel putin in satul Pisica (Grindu) din judetul Tulcea unde fiecare familie a avut cel putin o ruda decedata .
In septembrie 1989 populatia nu a stiut cu exactitate numarul celor decedati din cauza secretomaniei impuse de regimul comunist in jurul acestui eveniment. La mai putin de o ora de la producerea accidentului, cartierul Badalan, situat langa santierul Naval si Portul Bazinul Nou, a devenit locul unei agitatii fara precedent.
Imaginea din port, unde familiile erau chemate sa isi recunoasca mortii, era greu de suportat. Erau familii in care erau dati disparuti patru, cinci sau mai multi membri. Barbati si femei, tineri si varstnici, imbracati in haine de doliu, asteptau in fata Portului Docuri sa mai fie adus un transport de cadavre. Asteptau la rand pentru a fi chemati sa recunoasca pe cineva din familie ori vreun cunoscut ascuns printre zecile de cadavre. Dupa identificare, erau trimisi intr-o alta zona din port, unde se aflau ingramadite unele peste altele sute de sicrie si de cruci. Primeau un sicriu, o cruce, li se mai ofereau – peste "ratie" – orez, ulei, paine, branza, salam, pentru pomana de inmormantare si apoi erau trimisi acasa.
Se crede ca in primele ore de la producerea accidentui s-ar mai fi putut salva vietile unor eventuali supravietuitori ramasi captivi in compartimentele neinundate ale navei. Pentru succesul unei astfel de operatiuni ar fi fost nevoie de o macara plutitoare de mare capacitate, aflata in dotarea flotei ucrainene. Doar prin interventia personala a lui Ceausescu s-ar fi putut obtine in timp util un astfel de utilaj.
In ciuda numeroaselor incercari, scafandrii de la unitatea specializata a Marinei Militare UM 2145 de la Mangalia nu au reusit scoaterea epavei. Dupa cinci zile "Mogosoaia" a fost ridicata la suprafata de specialistii de la AFDJ.
Responsabil de tragedie a fost comandantul navei bulgare, Gheorghi Petrov Anghelovschi. Arestat in septembrie 1989, a facut in Romania doua luni de puscarie. Dupa Revolutie a fost extradat in Bulgaria, unde nu a mai executat nici o zi de inchisoare. Asta, in conditiile in care in 1993 Inalta Curte de Casatie si Justitie l-a condamnat pe bulgar la 10 ani de puscarie. In sentinta definitiva si irevocabila se precizeaza ca manevra efectuata de catre Anghelovschi a dus la scufundarea vasului "Mogosoaia".
Rudele celor disparuti au primit in 1993 despagubiri banesti cuprinse intre 30.000 si 80.000 de lei. Desi statul bulgar a fost condamnat la plata unor daune catre Navrom Galati, armatorul navei "Mogosoaia", in urma devalorizarii leului, despagubirea a devenit nesemnificativa
Tragedia a fost anuntata la trei zile de la producere, in ziarul local. stirea avea numai 17 randuri si a fost plasata in pagina de "fapt divers", intre rubrica de "informatii sportive" si cea a stirilor din "agronomie".Attached Files- 05072008985.jpg (31.4 KB, 20 views)
- uhr042.gif (59.1 KB, 20 views)
- dampfer001.gif (38.9 KB, 85 views)
- vc8.gif (6.0 KB, 7 views)
- thumb_120674_2.jpg (8.6 KB, 84 views)
- images.jpg (5.4 KB, 29 views)
- WXOCA39YFPWCAXA23OTCA0D7U4CCA33HEX0CAK0F398CA08HVE3CA25G09XCANESRK0CAGFEYC9CAXY5DMBCA55ZGWGCAASH.jpg (3.5 KB, 31 views)
Comment
-
Harti ale orasului Galati din anul 1900Attached Files
Comment
-
Comment