vand ce este a altuia ...e mai scump...oricum face poze bune..deci langa o cafeluta de dimineata ..mere sa faceti si o poza ....
Discutii generale, cafeaua diminetilor posomorate
Collapse
X
-
luati-va bah gandu de la pozici!!..duminica tre sa fie gata lista cu cei ce vor participa la organizarea Rgionalei din martie..sa stim si noi pe ce ne bazam..
pusii paasigpiccu cat cunosc mai multi oameni... cu atat iubesc mai mult cainii
Comment
-
buna dimineata!!.e dimineata "minunata"..cu frig..zapada si gheata pe geamuri..
m-am saturat de iarna asta..vreu slapi in picioare 35 de grade,pantaloni scurti..
offf..
haideti sa aveti o zii faina..ciocolata cald azi de la mine..sigpiccu cat cunosc mai multi oameni... cu atat iubesc mai mult cainii
Comment
-
nu mai zice-ti nimic mai baieti?
Istorie auto Dacia
Dacia este cea mai reprezentativa marca de automobile din Romania, in jurul careia s-a creat si dezvoltat industria de automobile din Romania. A luat nastere in 1966, la Colbasi, jud Arges. Inca din acea vreme au unit legaturi stranse de colaborare cu Renault, iar astazi se afirma tot mai mult ca si marca internationala, lucru imbucurator pentru noi.
Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a inceput in 1966. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300 sub licenta R12.
Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Si dupa anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12.
Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de conceptie 100% romaneasca, Dacia Nova.
In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001. Sa luam in ordine cronologica evenimentele care au marcat istoria Dacia si sa vorbim cate putin despre fiecare.
DACIA 1100
1968 – Primul model produs de producatorul roman de automobile Dacia S.A. a fost Dacia 1100 . Modelul a fost comercializat intre anii 1968 si 1971 si a fost un model intermediar pana la intrarea in productie a modelului 1300. In realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlina cu tractiune si motor pe spate. Primul automobil iesit pe poarta fabricii a fost facut cadou Presedintelui Republicii Socialiste Romania de atunci Nicolae Ceausescu.
Conform contractului, Renault furniza toate partile componente ale modelului, urmand ca cei de la Dacia sa le asambleze.
Dacia 1100 S (Sport), era modelul Dacia 1100 cu 2 perechi de faruri, un motor mai puternic de 65 CP, pneuri late, folosite de poliţie şi în raliuri si o viteza maxima de 145 kmh.
DACIA 1300
1969 – A aparut gama Dacia 1300 in urma licentei obtinute de la compania franceza Renault. Dacia 1300 a intrat in productie in august 1969, avand la baza modelul Renault 12. La acea vreme modelul avea un aspect modern si economic. Initial, modelul dispunea de o singura caroserie (berlina/sedan) cu 4 usi si 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrica de 1,289 cm³ ce dezvolta 54 CP, o viteza maxima de 144 km/h si consumul de 9,4 litri.
1970 – Dacia dezvolta o serie de modele derivate ale Daciei 1300. Sunt lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Super si 1301 (model destinat numai membrilor Partidului Comunist Roman).
1973 – Incepe productia modelelor Break, iar in 1975 este lansat autoutilitara Dacia 1302. Dacia 1302 se deosebea de 1300 numai prin suspensia spate si putea suporta o sarcina maxima de 500 kg. Intre 1975 - 1985, au fost exportate 1500 de autoutilitare, cele mai multe ajungand in Argentina.
Modelul 1300 a fost inlocuit de modelul Dacia 1310.
1975 – Apare Dacia Estafette (sau D6), prima furgoneta produsa vreodata de Automobile Dacia, fiind o replica a modelului francez cu acelasi nume, Renault Estafette. A fost produsa intre 1975 si 1978 fiind realizate 842 de modele. In Franta, modelul s-a bucurat de mare succes, adresandu-se generatiei hippy. Din acest motiv, varianta romaneasca a fost retrasa de pe piata la scurt timp de la lansare la ordinul Partidului Comunist Roman, partid care nu dorea ca tinerii sa adopte stilul hippy.
1978 – Inceteaza contractul de licentiere de la Renault
1979- Prezentata la Eren in 1979 noua Dacia 1310 deriva din modelul 1300, modificata estetic, 2 perechi de faruri rotunde, stopuri redesenate si un nou tip de bord. Variantele sunt: Standard, MS, MLS, S, TL, TX.
Dacia 1310 a fost un model lansat de Uzina de Automobile Dacia în 1979, după scoaterea de pe piaţă a Daciei 1300. A avut la bază cinci modele:
- TLX (1979-1990)
- LX (1990-1994)
- L (1994-1999)
- CL(Break)(1994-1999)
- CLi(Break) (2000-2004)
- Li (2000-2004)
1980 – Apare modelul Dacia 500 cunoscut si sub numele de Lastun care provine de la pasarea „Lastun” Productia a avut loc la fostele uzine Tehnometal din Timisoara, devenita ulterior Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Conceptul initial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maxima de 2 + 2 persoane (2adulti si 2 copii), cu un consum mic de pana la 3 litri/100km si o viteza maxima de 70km/h. Primul motor avea 2 cilindri, 499 cc, 22,5 CP si un consum de 3,3 l/100 km. Viteza maxima era de 106 km/h. Caroseria era de tip coach, cu 2 usi, fabricata din rasini sintetice rezistente la coroziune. Lastunul a fost produs intr-un numar mic iar din cauza calitatii slabe productia acestuia a incetat dupa 1989.
1983 - O noua restilizare a modelului 1310 s-a facut in anul 1983 impreuna cu noi tipuri de motorizari : 1185 cmc cu 48 cp pentru Dacia 1210 si 1397 cmc cu 63 cp pentru Dacia 1410 si deja cunoscuta Dacia 1310 (1289 cmc cu 54 cp), si introducerea cutiei cu 5 viteze. Variantele sunt: TLE, TX, TS,TLX, GT, GTL.
Dacia 1310 Li a avut la bază un motor 1.4 cu injectie monopunct Bosch de 62 CP şi o viteză maximă de 143 km/h.
Modelul 1310 a fost singurul model lansat de Dacia care a rezistat pe piaţă mai mult de 20 ani. Este simbolul mărcii Dacia din 1979 până astăzi si a fost vandut in exteriorul tarii sub numele de Dacia Denem, Dacia 1304 (Pick-up) sub numele de Dacia Shifter, Dacia 1310 break a mai fost vanduta in exterior si sub numele de Dacia Delta.
Acest model a fost produsa in anii ’90 cu diferite restilizari sub numele de CN2, CN3 si CN4 .
Dacia Sport
In anii `80 este produsa intr-un numar restrins de exemplare Dacia Sport, o derivata din berlina, dar cu doua usi, si un prototip coupe: Dacia Brasovia, fiind modificata la Service-ul din Brasov.
1983 - A fost lansata pe piata Dacia 1410 Sport in doua portiere, folosita si la raliuri, cu un motor modificat de Nicu Grigoras de pe modelele Renault.
1985 - S-a lansat Dacia 1320 CN1 cu hatchback-ul bazat pe modelul 1310, cunoscuta si sub numele de MLS.
1987-1990 - Sunt lansate modelele Dacia 1200, versiune bicorp, iar in perioada 1991-1996 apare Dacia 1325 Liberta, cu un design provenit din cel al Daciei 1200. Dacia 1210 — au fost fabricate câteva modele care aveau capacitatea cilindrică de 1196 cm2.
1992 - Ultimul model cu faruri dreptunghiulare; a intrat pe piata modelul Dacia 1307 double cabbed pick-up si modelul 1309 vandut foarte bine in China avand si cateva prototipuri: Dacia 1610 diesel produse de Volkswagen cu 150 modele vandute; Dacia Star cu geamuri laterale curbate; 1308 Jumbo campervan si cateva incercari de a modifica botul masinii 1310 de a semana cu Nissan Primera; masinile dintre anii 1992 si 1994 au fost niste curiozitati, eforturile fiind facute in a incerca sa se modernizeze gama de modele.
1994-1996 apar doua modele 1320 face-lift CN2 si CN3.
Dacia Nova
1995 – Un nou model isi face aparitia si anume, Dacia Nova, care este prima masina proiectata integral de catre inginerii de la Automobile Dacia, modelul de inspiratie fiind Peugeot 309. Masina este de tip hatchback, cu tractiune fata, 5 usi si 5 locuri. Cel mai nou motor a aparut in 1998 iar modelul ce venea echipat cu el se numea GTi. Motorul era un motor de GT care a fost dotat cu injectie monopunct Bosch, astfel reducandu-se consumul ridicat al GT-ului.
1998 - S-au facut ultimile modificari la Dacia 1310 cunoscuta sub numele de CN4; aceasta modificare s-a cunoscut sub numele de "Zambetul lui Iliescu", desi cu o vechime de 25 de ani, acest model s-a vandut excelet avad un pret de 4200 EUR; cu un motor pe injectie, s-a vandut in Germania, America Latina, Republica Ceaha, Polonia si Ukraina
1999 – Renault cumpara 51% din actiunile Dacia si anunta lansarea unui nou model.
Dacia SuperNova
2000 – Prima masina care a iesit pe portile fabricii dupa achizitionarea de catre Renault a fost Dacia SuperNova, o masina de tip hatchback, cu 5 usi, produsa de Automobile Dacia din 2000 pana in 2003. SuperNova este de fapt o Dacia Nova care a fost imbunatatita prin schimbarea motorului (Renault E7J 260) si transmisiei cu cea de la Renault Clio. A fost un model intermediar, astfel modelul a devenit primul autoturism construit de Dacia care avea ca optiuni aer conditionat si jante de aluminiu. Pretul de comercializare al masinii pentru varianta de top a fost de 5.800€. Masina a fost vanduta in 4 versiuni de echipare: Europa, Confort, Rapsodie si versiunea de top Clima. Masina corespunde normelor de poluare Euro 2.
La Salonul Auto de la Paris din 2000, preşedintele grupului Renault, Louis Schweitzer, anunţă câteva detalii tehnice despre viitorul model Dacia (nume de cod X90). Reprezentanţii Renault au mai anunţat un alt obiectiv, şi anume "Dacia de 5.000 €", lansarea modelului de 5.000 € a fost amânată. În realitate preţul modelului de bază este de 5.800 €, iar cu toate opţiunile incluse preţul ajunge la 10.000 €.
Dacia Solenza
2003- Dacia Solenza este o masina de tip hatchback de mici dimensiuni, produsă între martie 2003 şi iulie 2005 de Uzina Dacia. Modelul Solenza a fost un model ce a avut la bază modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai plăcut ce anunţa trasăturile noii identităţi de marcă. Exteriorul are o linie mai modernă şi mai aerodinamică, iar bordul a fost integral redesenat, devenind mai ergonomic. Materialele folosite la interior sunt de calitate mai bună decât la SuperRNova. Din noiembrie 2003 a fost îmbunătăţită structura de rezistenţă a maşinii, variantele superioare de echipare primind şi airbag pentru şofer, Solenza fiind primul model Dacia care emite pretenţii moderne de siguranţă pentru ocupanţii acestuia.
Modelul a fost bine primit pe piaţă, având şi cifre destul de bune la export. Cu toate că cererea era încă mare pe piaţă, compania Dacia a decis oprirea producţiei în vara anului 2005, concentrându-se pe creşterea producţiei modelului Dacia Logan.
Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri similar cu cel de pe SupeRNova şi un diesel de 1,9 litri, acelaşi ca şi la modelul Dacia Papuc.
Începând din 2005, modificarea evacuării şi a gestiunii electronice a injecţiei au permis încadrarea în normele de depoluare Euro 3, până la acel moment încadrându-se în normele Euro 2.
Dacia Logan
2004 – Dacia lanseaza un nou model Logan pe data de 2 iunie la Paris, si a fost disponibila spre vanzare incepand cu 1 septembrie 2004.
2005 – In iunie, Dacia Logan primeste 3 stele la testele de siguranta realizate de EuroNCAP, devenind astfel primul si singurul model al constructorului pitestean supus acestor teste. In 2005, Automobil Clubul German (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V) a afirmat ca Dacia Logan se rastoarna usor in cazul unei virari bruste. In timpul unui test al elanului (acest test presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicul) realizat la o viteza de 65 km/h, masina s-a rasturnat. Un test asemanator a fost realizat de Top Gear Romania, in care modelul Logan a trecut testul la viteze de 72 km/h, 87 km/h si 84 km/h.
2006 – La sarbatorirea a 40 de ani de la fondarea companiei, Dacia a lansat noul Logan, Pe 14 septembrie 2006, care a beneficiat de o restilizare atat la exterior cat si la interior. Printre elementele de noutate se numara portbagajul care dispune de un eleron si un buton pentru deschiderea din exterior, stopurile tip "cristal", oglinzile au fost restilizate. Dacia a mai lansat si motorul de 1,6 litri si 16 valve ce dezvolta 105 CP (77 kW) la 5750 rpm, ce va echipa varful de gama denumit Prestige. La interior Logan beneficiaza de tapiterii noi, maneta schimbatorului de viteza si volanul imbracate in piele.
Pe 14 septembrie 2006, Dacia a lansat noul Logan, care a beneficiat de o restilizare atât la exterior cât şi la interior. Printre elementele de noutate se numără portbagajul care dispune de un eleron şi un buton pentru deschiderea din exterior, stopurile tip "cristal", oglinzile au fost redesenate.
Dacia a mai lansat şi motorul de 1,6 litri şi 16 valve ce dezvoltă 105 cp (77 kW) la 5750 rpm, ce va echipa vârful de gamă denumit Prestige. La interior Logan beneficiază de tapiţerii noi, maneta schimbătorului de viteză şi volanul îmbrăcate în piele. Tabloul de bord beneficiază acum de ceasuri cu fundalul alb. La capitolul accesorii, Logan dispune de o nouă gamă de radio Blaupunkt cu lector casete, CD sau MP3, senzori de parcare, o nouă gamă de jante de 15" şi patru noi nuanţe de vopsea metalizată. La apariţia modelului Logan, toate motorizările respectau norma Euro 3, iar din ianuarie 2007, toate motorizările respectă norma Euro 4, inclusiv varianta diesel, a cărei putere a crescut la 70 CP.
Dacia Logan Facelift mai este numit şi Dacia Logan Phase 2. Şi-a făcut apariţia în vara anului 2008. La acest model, designul a fost îmbunătăţit, adăugându-se o bandă cromată la baza capotei portbagajului, un interior preluat de la Sandero, o grilă nouă, preluată tot de la supermini-ul Sandero şi un spoiler faţă nou. De asemenea, stopurile urmăresc linia portbagajului, adăugând o notă bună designului.
Dacia Logan MCV
2006 - La doi ani de la lansarea modelului Logan sedan, in 2006 la Salonul Auto de la Paris (Paris Motor Show) a fost lansat modelul Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). Acesta este versiunea station wagon a modelului Logan, care dispune de sapte locuri dispuse pe trei randuri(2+3+2); ultimul putand fi demontat. Volumul portbagajului are valori cuprinse intre 700 litri (fara al trailea rand de scaune) putand ajunge la 2350 litri. Modelul dispune de numeroase locuri de depozitare, fiind introduse in cotierele dintre scaune; o alta noutate o reprezinta al treilea rand de geamuri care pot fi deschise in exterior. Comercializarea acestei versiuni a inceput in Romania pe 4 octombrie 2006, iar pe pietele externe se va comercializa din 2007. Acest model este primul dintre cele cinci modele care au la baza platforma Logan si care urmeaza a fi lansate pana la sfarsitul lui 2009.
Dacia Logan VAN se bazează pe platforma mecanica Logan MCV. La exterior modelul seamăna foarte mult cu MCV-ul, iar interiorul a fost reamenajat pentru o masă utilă de 800 kg şi un volum util de 2500 litri. Ca noutate pentru Dacia este prezenţa airbag-urilor pentru torace. Preţul pentru acest model este estimat în jurul intervalul 6700-8800 euro cu toate taxele incluse. Dacia Logan Pick-Up este versiunea pick-up a modelului Logan. Acest model a înlocuit bătrânul Pick-Up.
Dacia Sandero
2007 – Incepe productia la Dacia Sandero, care este un model de autoturism sub forma unui hatchback cu 5 usi fabricat la Pitesti incepand din octombrie 2007. Dacia Sandero a fost lansata oficial pe piata romaneasca, pe 3 iunie 2008, in cadrul unei ceremonii la World Trade Plaza la un pret care nu va depasi 9.500 de euro pentru cea mai echipata versiune, iar pe parcursul timpului, se va demara comercializarea modelului in majoritatea tarilor europene. Dealerii Dacia sustin ca se vor lua comenzi abia incepand din 15 iunie. Sandero este si primul model care poarta noua sigla a companiei Dacia.
Dacia Sandero Stepway este varianta crossover a Daciei Sandero.
2008 – In vara acestui an a aparut Dacia Logan Facelift, cunoscuta si sub numele de Dacia Logan Phase 2 (versiunea 2). La acest model, designul a fost îmbunătăţit, adăugându-se o bandă cromată la baza capotei portbagajului, un interior preluat de la Sandero, o grilă nouă, preluată tot de la supermini-ul Sandero şi un spoiler faţă nou. De asemenea, stopurile urmăresc linia portbagajului, adăugând o notă bună designului.
Dacia DUSTER
2010 - Dacia Duster este un concept car proiectat de Renault Design Europa Centrală, în 2009 și prezentat în acelasi an la Geneva Motor Show. Acest automobil concept se adresează nevoilor unei familii, cu o cabină de pasageri încăpătoare. Dacia Duster este primul automobil concept făcut în totalitate de către Dacia.
Masina va fi disponibila cu o motorizare pe benzina, 110 CP si doua diesel, de 85, respectiv 105 CP. Masina va avea 4,31 metri lungime, putin mai mult decat Logan sedan, iar garda la sol va fi de peste 20 cm. Masina va cantari 1.180 kg in versiunea 4X2 si 1.280 kg in versiunea 4X4.
Dacia a anuntat preturile lui Duster, primul sau SUV, care costa de la 10.500 euro (TVA inclusa) in versiunea 4×2, si de la 12.300 euro (TVA inclusa) in versiunea 4×4. Preturile ajung la 15.600 euro pentru versiunea cu dotari maxime, motor diesel de 1,5 l si 110 CP.
Masina va dispune de trei versiuni de motorizare: 1,6 litri, 110 CP benzina, plus doua diesel-uri de 1,5 litri, cu puteri de 85, respectiv 105 CP
PROTOTIPURI SI EDITII LIMITATE DACIA
Dacia MD87 - este un prototip realizat in anul 1987 ce dispunea un motor central si ulterior faruri escamontabile.
Dacia 2000 - a fost fabricata in 1980 si era un Renault 20 asamblat in Romania sub sigla Dacia. Fiind foarte exclusivista, a fost facuta in nr limitat, avand doar 2 culori: negru, albastru inchis rezervata doar pentru elita PCR.
Dacia D6 (Estafette) - este prima furgonetă produsă vreodată de Automobile Dacia, fiind o replică a modelului francez cu acelaşi nume, Renault Estafette. A fost produsă între 1975 şi 1978 fiind realizate 842 de modele.
Dacia 1300 si 1310 Diesel
Dacia 500 (prototip) - este modelul 500 dar cu caroseria alungita.
Dacia 1310 hycomat - este varianta adaptata persoanel or cu handicap. Volanul din mijloc e cel "normal", de directie. Cel de deasupra e frana, cand apesi pe el masina se opreste. Cel de dedesupt (catre bord) e acceleratia, prin tragere de el spre sofer se mareste turatia. Ambreiaj hycomat. Placa de presiune e comandata de un cilindru hidraulic care, la randul sau, e comandat electric. Pe nuca schimbatotului de viteze e un contact, cand pui mana pe schimbator debreieaza, cand accelerezi, ambreiaza
Dacia Mini - este un prototip, realizat in anul 1980, a unei masini economice, realizata prin modificarea modelului Dacia 1310. Putea deveni hatchback, pick-up sau decapotabila cu efort minim
Dacia 1308 Jumbo (1990) prototip creat din modelul Pick-up cu hardtop si geamuri mari.
Dacia Star (1991) - prototip de berlina cu 4 usi si 5 locuri, creata din modelul Dacia 1410 cu faruri noi si geamurile laterale rotunjite
Dacia Cabrio cu 6 usi
Dacia Convertible - a fost un proiect al celor de la UAMT Oradea. A fost proiectata si omologata pt a fi introdusa in productie de serie mica la aceasta uzina. Pana la urma s-a renuntat la proiect, considerandu-se o investitie nerentabila si avand si o oarecare opozitie din partea uzinei mama UAP.
Dacia 1306 (1994) - este un fel de berlina realizata dintr-un pick-up. Au fost realizate doar 5 automobile.
Dacia 1310 Break Limousine - a fost realizat spre sfarsitul anilor 1980, este un model Break lungit cu 7 locuri, produs in numar de 5 automobile.
Egreta (1983) - un prototip al Daciei Lastun
Dacia Funeral (1982)
Dacia Extasy
Dacia D33 (1997) - creata in Italia de IDEA Torino, masina era o berlina cu 4 usi si 5 locuri.
Dacia Solenza Break
Dacia Logan Steppe (2006)
Dacia Logan Pick-up concept
Dacia Grand Sandero
Dacia Duster (2009)
Dacia Duster Rally
Comment
-
sa inteleg ca nu ai ce face???
axy,,mai du-te la lucru bah!!
brrr...ce frig..minus 2537486345 de grade..nu mai pot cu frigu asta..il urasc..
nu pot decat sa va doresc o zii minunata la caldurica si cu o ciocolata fierbinte..ciussii!!!..paasigpiccu cat cunosc mai multi oameni... cu atat iubesc mai mult cainii
Comment
-
Atat te plangi..ca e frig...lasa ca stai in masina la caldura .......altii o freaca la caldura acasa ..si posteaza posturi kilometrice .....Un elogiu de trei minute şi o lacrimă de-o clipă nu scuză o neglijare care se măsoară în ani sau decenii.
Comment
-
de capu tau sa fie ca stau io in masina la caldurica...sa mergi prin ferme la -18 grade..sa-ti inghete mucii la nas..ce stii tu ce-i aia munca bah..PLICULET..
salutare domnu Gabitzu!!!..respectele noastre..
sigpiccu cat cunosc mai multi oameni... cu atat iubesc mai mult cainii
Comment
-
Pliculetz si coletel..dar munca ..nu plimbari ...... lasa ca ..dupa cum spunea gabi...o veni si vara...cand o sa te plangi ca e asa de cald......toate la timpul lor...uite maine la 18:30 ne incalzim impreuna cu un ceiut dement..la intalnire..si ne incalzim sufletele cu povesti de iarna...Un elogiu de trei minute şi o lacrimă de-o clipă nu scuză o neglijare care se măsoară în ani sau decenii.
Comment
-
ce posturi kilometrice , ce frecari in cap la cald, ia hai nu va mai plangeti atata parca sunteti copii, asa este iarna si este foarte frumos. ia uita-te la ei ma ce frigurosi sunt.
o zii buna sa aveti si cate un ceai cald la indemana
Comment
-
Buna dimineata gasca vesela,in dimineata asta nu a mai fost asa frig,eu merg pe jos zilnic si nu ma mai plang,of of,hai aveti grija sa nu raciti,esarfa la gurita si caciulitza pe cap,la munca cu voi,ca ne impunge regionala in sursa si bate vantu in portofel
Comment
-
bahh!!..m-a trosnit raceala..sa-l ia naiba de ger..stateam la coada la shaorma in Faga..acolo m-a luat frigu...de..riscurile foametei..
hai sa aveti o zii faina..numa bine..io am inceput-o cu 2 fervex..caldesigpiccu cat cunosc mai multi oameni... cu atat iubesc mai mult cainii
Comment
-
-
vai de mine ce patesti din cauza foamei ..naspa de ceai suntem satui ptr. tot anu ..dar hai fie mai merge unu daca tot e asa de frig...Un elogiu de trei minute şi o lacrimă de-o clipă nu scuză o neglijare care se măsoară în ani sau decenii.
Comment
Comment