Daca nu consuma ulei in intervalul ala nu inseamna ca uleiul ala mai este bun dupa atatia kilometri.
Ideal ar fi sa schimbi uleiul intre 7-8 si 11-12 mii kilometri. Cum banii nu cresc in pom nici 15 000 km nu este rau, daca uleiul este de calitate. Deja 20 000 este mult prea mult, mai ales in .RO. De 30-40000 nici nu mai vorbesc, este mai mult o gluma. Nici mama uleiului nu tine atat de mult, indiferent cum si unde rulezi cu masina.
PS - 10W40 nu este neaparat semi sintetic, gasesti multe si full sintetice. La fel si cu uleiuri gen 10W60 - sintetice care costa o gramada de bani. Depinde ce vrei, ulei normal, pentru conditii dificile (gen racing) si de la ce producator. Asta este un mit (total pe langa) cu 5W - sintetic, 10W - semi sintetic si 15W - mineral. Nu are nicio legatura cu realitatea, gasesti de toate din fiecare categorie, totul depinde de buget si unde vrei sa il folosesti, pentru condus normal un 10W60 nu este bun.
PS2 - daca producatorul recomanda ceva asta nu inseamna ca este cea mai buna solutie. Plus ca daca schimbi uleiul mai rar motorul nu se strica asa instant, se deterioreaza pe parcurs dar deja e iesit de mult din garantie deci pe producator il doare in basca. Chiar e fericit deoarece pentru piese / manopera tot la el este posibil sa apelezi.
PS3 - Dacia Oil tinut mai mult de 10 000 km este bataie de joc la adresa motorului.
Una peste alta, uleiuri care sunt "bune" 30 000 (sau mai mult...) km este abureala, este mult prea mult. Mai bine ii cumperi un ulei decent (mai ieftin decat "minunea" aia long life) si il schimbi mai des.
Ideal ar fi sa schimbi uleiul intre 7-8 si 11-12 mii kilometri. Cum banii nu cresc in pom nici 15 000 km nu este rau, daca uleiul este de calitate. Deja 20 000 este mult prea mult, mai ales in .RO. De 30-40000 nici nu mai vorbesc, este mai mult o gluma. Nici mama uleiului nu tine atat de mult, indiferent cum si unde rulezi cu masina.
PS - 10W40 nu este neaparat semi sintetic, gasesti multe si full sintetice. La fel si cu uleiuri gen 10W60 - sintetice care costa o gramada de bani. Depinde ce vrei, ulei normal, pentru conditii dificile (gen racing) si de la ce producator. Asta este un mit (total pe langa) cu 5W - sintetic, 10W - semi sintetic si 15W - mineral. Nu are nicio legatura cu realitatea, gasesti de toate din fiecare categorie, totul depinde de buget si unde vrei sa il folosesti, pentru condus normal un 10W60 nu este bun.
PS2 - daca producatorul recomanda ceva asta nu inseamna ca este cea mai buna solutie. Plus ca daca schimbi uleiul mai rar motorul nu se strica asa instant, se deterioreaza pe parcurs dar deja e iesit de mult din garantie deci pe producator il doare in basca. Chiar e fericit deoarece pentru piese / manopera tot la el este posibil sa apelezi.
PS3 - Dacia Oil tinut mai mult de 10 000 km este bataie de joc la adresa motorului.
Una peste alta, uleiuri care sunt "bune" 30 000 (sau mai mult...) km este abureala, este mult prea mult. Mai bine ii cumperi un ulei decent (mai ieftin decat "minunea" aia long life) si il schimbi mai des.
Comment